המיזם החדש של קרויף, רוזנטל וברודי

המנהל המקצועי של ברצלונה ג'ורדי קרויף, כדורגלן העבר רוני רוזנטל וכדורסלן העבר טל ברודי מקימים פלטפורמה לספורטאים חובבים • וגם: מרכז החדשנות של המרכז הרפואי שיבא משיק בית ספר בינלאומי ליזמות, שיאגד קלינאים וחוקרים במטרה למצוא פתרונות לאתגרי מערכת הבריאות • אירועים ומינויים 

דני אבידור וג'ורדי קרויף / צילום: LEAP
דני אבידור וג'ורדי קרויף / צילום: LEAP

שיתוף פעולה מסקרן בעולם הספורט: המנהל המקצועי של ברצלונה ג'ורדי קרויף, כדורגלן העבר רוני רוזנטל וכדורסלן העבר טל ברודי מקימים את פלטפורמת LEAP שתאפשר לספורטאים חובבים לזכות בהכרה.

מדובר בפלטפורמה שבה כל משתתף מקבל כרטיס שחקן דיגיטלי, מעלה לאפליקציה סרטון שמדגים את יכולותיו, מתחרה בטאלנטים אחרים מהעולם, והצופים מעניקים ניקוד למשתתפים. הנקודות הנצברות הופכות לקרדיטים, שניתן להמיר לפרסים בתוך האפליקציה ומחוצה לה.

למעשה, הפלטפורמה מאפשרת לכל מי שהסתפק עד היום בבמה המוגבלת של הרשתות החברתיות להגיע לתודעה רחבה בהרבה. במקביל, היא תהווה חוט מקשר בין ארגוני ספורט וקבוצות לבין קהל האוהדים, באמצעות עולם תוכן חדש. בשלב ראשון החל שיתוף פעולה עם ארגון מכבי העולמי, הכולל כ-500 אלף חברים.

הוועד המייעץ כולל גם את לואיס חוזה רודריגוז סאפטרו, ראש ממשלת ספרד לשעבר, שיפתח בפני החברה את היחסים עם אמריקה הלטינית, ואת אריק זאבי, המדליסט האולימפי בג'ודו. המטרה היא שספורטאי העבר ירתמו את השחקנים הגדולים בעולם לקחת חלק פעיל בפלטפורמה, ולהתחרות מול יוצרי התוכן.

בימים אלו מגייסת הפלטפורמה משקיעים באמצעות פלטפורמת fundit מקבוצת headstart לטובת הרחבת הפעילות בשיתוף קבוצות, ארגוני ספורט וליגות שונות, וכניסה לשווקים נוספים.

"אני מלווה את LEAP מתחילת דרכה", מספר קרויף, "ומאמין שהיכולת להנגיש פלטפורמת ספורט לכל הילדים בעולם חשובה. מאז ומעולם משפחתי ואני האמנו במצוינות , ו-LEAP תעזור לכל ילד באשר הוא למקסם את יכולותיו".

דני אבידור, מנכ"ל ומייסד LEAP, מסביר כי "הפלטפורמה תאפשר לספורטאים צעירים לקבל את הנראות והתגמולים המגיעים להם, על סמך הכישרון שלהם. במשך זמן רב מדי, ספורטאים מרקע או אזורים גיאוגרפיים מסוימים ראו ב'מקצוענות' את הפתרון היחיד לשיפור חייהם, ואנחנו כאן כדי להראות להם שספורט מקצועני הוא לא הניצחון היחיד".

אלו הזוכים הגדולים בתחרות הקריאייטיב גרנות

הזוכים במדליות הזהב בתחרות הקריאייטיב העצמאית גרנות הם באומן בר ריבנאי, בלאנקו, קרקס, Lsports, מחלקת הפרומו של התאגיד, גיתם פורטר נובלי וענבר מרחב HAVAS - שהוא גם המשרד שזכה בהכי הרבה פרסים (8).

המהלכים הבולטים היו od:pm לרשת am:pm שזכה בזהב בקטגוריית הדיגיטל ובארד בקטגוריית הסרטים (ענבר מרחב), ו- Follow me home שבו "נתרם" מספר הטלפון של אנה זק לעמותת אותות, שקיבל שתי מדליות זהב עבור דיירקט ויחצ (קרקס של טל פרלמוטר). בקטגוריות הסושיאל, הפרינט ושילוט החוצות לא ניתנו מדליות זהב.

מימין לשמאל: ענת בן נתן, ד''ר דן ערב, אנשי בלאנקו ומירן פחמן / צילום: אלון גלבוע
 מימין לשמאל: ענת בן נתן, ד''ר דן ערב, אנשי בלאנקו ומירן פחמן / צילום: אלון גלבוע

את התחרות יזמו אנשי הפרסום מירן פחמן וענת בן נתן, והיא התקיימה בשיתוף המסלול האקדמי המכללה למינהל בהובלת בית הספר לתקשורת. התחרות כללה 10 קטגוריות, כאשר בכל קטגוריה ישנם פרסי גרנות זהב, כסף וארד, אולם כל עבודה נשפטת בפני עצמה, כל שיכולים להיות למשל כמה זוכי זהב או אף לא זוכה אחד.

מלבד טקס הפרסים התקיים אירוע תוכן שכלל הרצאה של ניר רפואה, סמנכ"ל הקריאייטיב היוצא של מקאן ניו-יורק, רעות כהן מטיקטוק ישראל, ושיח עם הבמאים קרן חכמה ורומן בוצ'אצקי והמשפיענים עדי עייש וקרן שחם. עידו ברטל הנחה את האירוע.

המרכז הרפואי שיבא משיק בית ספר ליזמות רפואית

מרכז החדשנות של המרכז הרפואי שיבא משיק בית ספר בינלאומי ליזמות, שמאגד קלינאים וחוקרים, אשר חוברים יחד במטרה למצוא פתרונות לאתגרי מערכת הבריאות. המחזור הראשון של תוכנית SPARC הגיע לסיומו לאחרונה, ונחתם באירוע שנערך בוועידת החדשנות ARC Summit.

מדובר בתוכנית החושפת קלינאים לחשיבה חדשנית וגלובלית, ההכרחית לטובת הצלחה של מיזמי רפואה חדשניים. היא מהווה הרחבה של תוכנית פנימית שפעלה בשיבא בשנים קודמות, למהלך המשלב אנשי מקצוע מכל העולם.

התוכנית, שמנוהלת על ידי ד"ר זהר קפלן ותכניה מובלים על ידי ליאת אהרונוסון, יו"ר תוכנית זאל של אוניברסיטת רייכמן, נמשכה 12 שבועות והשתתפו בה כ-30 קלינאים וחוקרים מ-10 מדינות - ובהן ארה"ב, גרמניה, יפן, קולומביה, ניגריה, דרום אפריקה, אוסטרליה וישראל.

אירוע ההשקה בשיבא / צילום: דוברות שיבא
 אירוע ההשקה בשיבא / צילום: דוברות שיבא

המשתתפים נפגשו עם מומחים ומנטורים שלARC, זכו לליווי צמוד בבניית מודל עסקי, עברו הרצאות, ביקרו בארה"ב כדי להכיר את מערכת הבריאות האמריקאית, ונפגשו עם דמויות בולטות בתעשייה כמו סטיב קלסקו, לשעבר נשיא רשת בתי החולים ג'פרסון, ודן דרמן, אחראי החדשנות בבית החוליםNorthWestern.

ד"ר זהר קפלן, מנהל התכנית, "כרופא שמוביל חדשנות, אני יודע שאין דרך טובה יותר ללמוד אותה מקידום רעיון אישי בתוך קורס שמהווה סביבת חממה מוגנת ותומכת. אנחנו נרגשים לראות את הרעיונות המעולים שהבשילו במהלך שלושה חודשים בבית הספר שלנו".

חדשות טובות

במרתון ייעוץ בהשתתפות כ-30 מומחי דיגיטל, בהובלת איתי צמיר, קיבלו השבוע עשרות עמותות פגישות ייעוץ חינמיות אחד על אחד בתחומים מימון המונים, בינה מלאכותית, רשתות חברתיות, פודקאסטים, אוטומציה, ניהול קהילות ועוד.

מדובר במיזם שנולד לפני חמש שנים על ידי צמיר, אסטרטג דיגיטל ובעל חברת ייעוץ והרצאות, והחל במשרדי החברה עם 5 עמותות. עד היום לקחו חלק במיזם קרוב ל-200 עמותות וכ-55 מומחי דיגיטל.

משתתפי הפרו בונו דיי / צילום: לילך ברעם
 משתתפי הפרו בונו דיי / צילום: לילך ברעם

האירוע נערך בזום, ומדי שעה התקיימו כ-10 פגישות מקבילות. השנה כל השידוכים בין העמותות למומחים בוצעו על ידי מערכת אוטומטית חדשה שפותחה במיוחד עבור המיזם, Pro-Bono Match, בשיתוף עם עמית טרבלסי, מומחה לפיתוח וניהול מוצרים דיגיטליים מורכבים.

חידוש נוסף היה בפתיחת המיזם גם לחו"ל: השנה לראשונה לקחו חלק במיזם מומחים ועמותות יהודיות היושבות בתפוצות.

ממחזרים נייר באוניברסיטת בר אילן

אוניברסיטת בר-אילן מעבירה כ-120 טון נייר למחזור בכל שנה, אך בימים אלה היא קוראת גם לסטודנטים להצטרף אליה. במסגרת הפרויקט היא מבקשת מהם להביא מאמרים שהדפיסו, סיכומי בחינות ופגישות לטובת מחזור נייר, שיהפוך למיצב אמנותי שתכין האמנית ליאת לבני.

מטרת המהלך היא העלאת המודעות לנושא בקרב סטודנטים ולצמצם את כמות הנייר שהקמפוס צורך. לשם העניין נפגשו פרופ' אריה צבן, נשיא אוניברסיטת בר-אילן, עופר ינאי, יו"ר נופר אנרגיה, שלמה זהר, יו"ר ועדת הקבע של אוניברסיטת בר-אילן, לתמונה משותפת המקדמת את הנושא.

פרופ' אריה צבן, נשיא אוניברסיטת בר-אילן, עופר ינאי, יו''ר נופר אנרגיה, שלמה זהר, יו''ר ועדת הקבע של אוניברסיטת בר-אילן / צילום: דוברות אוניברסיטת בר-אילן
 פרופ' אריה צבן, נשיא אוניברסיטת בר-אילן, עופר ינאי, יו''ר נופר אנרגיה, שלמה זהר, יו''ר ועדת הקבע של אוניברסיטת בר-אילן / צילום: דוברות אוניברסיטת בר-אילן