שר האוצר האריך את כהונתו של מנהל רשות המסים ב-3 חודשים נוספים

ועדת האיתור למציאת מחליף למנהל רשות המסים, ערן יעקב, עדיין לא סיימה את עבודתה • לוועדת האיתור, בראשות מנכ"ל משרד האוצר שלומי הייזלר, הוגשו מעל עשרה מועמדויות

מנהל רשות המסים, ערן יעקב / צילום: איל יצהר
מנהל רשות המסים, ערן יעקב / צילום: איל יצהר

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' האריך את כהונתו של מנהל רשות המסים ערן יעקב בשלושה חודשים נוספים. זאת, לאחר שהבוקר הסתיימה תקופת ההארכה הקודמת של הכהונה.

בחודש מרץ השנה השלים יעקב קדנציה של חמש שנים בתפקיד מנהל רשות המסים והיה צפוי לסיים את תפקידו, ואולם על רקע הבחירות וחילופי השלטון דובר על כך שתידרש הארכה של כהונתו על מנת לשמור על יציבות הארגון עד למציאת מחליף. במרץ הודיע סמוטריץ' על תקופת הארכה קצרה של שלושה חודשי בלבד, אך ההליך לאיתור מחליף לא התנהל במהירות שתאפשר את החלפתו עד לתום תקופה זו. על רקע זה היה צפוי כי שר האוצר יודיע על הארכת כהונתו של יעקב ולא יותיר את רשות המסים - הגוף הממלא את קופת המדינה - ללא מנהל.

המרוץ למשרת מנהל רשות המסים נפתח באופן רשמי

לוועדת האיתור, בראשות מנכ"ל משרד האוצר שלומי הייזלר, הוגשו מעל עשרה מועמדויות וכעת היא צריכה לסנן את המועמדים לאיוש המשרה ולהמליץ לשר האוצר על שניים־שלושה מועמדים מתאימים.

כפי שנחשף לראשונה בגלובס, בין המועמדים הבולטים לתפקיד מתוך הרשות עלה שמה של מירי סביון (56), הסגנית של מנהל רשות המסים, שהתמודדה על התפקיד מול יעקב ב־2018 והייתה בין שני המועמדים הסופיים עליהם המליצה ועדת האיתור לשר האוצר. מועמד מוביל נוסף מתוך הרשות הוא רו"ח (משפטן) רולנד עם שלם (48), סמנכ"ל בכיר לעניינים מקצועיים ברשות המסים. בין המועמדים מהשוק הפרטי בולט במיוחד שמו של נשיא לשכת יועצי המס, ירון גינדי (57), מהדמויות הבולטות בעולם המס בשנים האחרונות, שיצר בשנים האחרונות קשרים נרחבים בדרג המקצועי והפוליטי באוצר ובכנסת.