הנעליים שכל המנהלים הבכירים נועלים לישיבות, ארוחות עסקיות ובמטוסים פרטיים

מנהלים נועלים כעת נעליים ללא שרוכים, בין אם הם במשרד, במסיבה או במטוס הפרטי שלהם

נעליים ללא שרוכים / צילום: Reuters
נעליים ללא שרוכים / צילום: Reuters

ג'יימי ווטרס הוא עורך עמודי האופנה במוסף Off Duty ב"וול סטריט ג'ורנל" 

לקשור שרוכים בנעליים זו משימה משעממת, וב־2023, הרבה גברים עשירים החליטו להיפטר לתמיד מ־20 השניות האלה בשגרת הבוקר שלהם. לאחר מגיפת הקורונה, מנהלים מטופפים לחדרי הישיבות בנעליים מתוחכמות למראה אבל נוחות כמו פיג'מה מקשמיר, על פי אחת הסטייליסטיות שעובדת עם בני האחוזון הזה.

המוצר הקוסמטי הזה הוא הנמכר ביותר בעולם והוא משגשג דווקא בתקופות מיתון
פריטי לבוש המזוהים עם מעמד "הכסף הישן" עושים קאמבק
אלו ארבע החולצות שגברים צריכים ללבוש בקיץ הקרוב

נעליים ללא שרוכים - נינוחות לפני הכל

נעליים ללא שרוכים הן "מאוד פופולריות בימים אלה", אומרת מילדה צ'לינגסוורת', סטייליסטית מלונדון, המייעצת לאנשים בתפקידי ניהול בכירים מכל רחבי העולם. קסנדרה סתי, סטייליסטית מלוס אנג'לס, גם היא מקבלת מלקוחותיה יותר בקשות לנעליים ללא שרוכים. "נעליים ללא שרוכים הן ממש בעלות ערך מבחינתם", היא מדגישה.

רבים מהגברים העשירים ביותר בעולם אוהבים לנעול בימינו נעליים יותר נינוחות. חלקן משלבות גפה כמו של נעליים רכות עם סוליות גומי כמו של נעלי ספורט. אחרות הן נעלי סניקרס אלגנטיות. דגמים של המותגים האיטלקיים "ברונלו קוצ'ינלי" (שנמכר בישראל) ו"סנטוני", מאפשרים לגברים להיראות מספיק מאורגנים כמעט לכל אירוע בעידן שאחרי הקורונה. בחנות הכלבו "סטנלי קורשק" בטקסס לא היה ניתן למצוא נעליים ללא שרוכים ב־2020, אבל כיום נעליים מסוג זה מהוות 20-25% מההיצע בחנות, חושף אלכס לנקסטר, הממונה על מחלקת בגדי גברים. "אולי לא מדובר בהגדרה הכי חמודה, אבל זו 'יוקרה עצלה'", הוא אומר.

נועלים נעליים ללא שרוכים (מימין): מנכ''ל ''אפל'' טים קוק ושחקן הכדורסל דוויין וייד צילומים: AP, רויטרס
 נועלים נעליים ללא שרוכים (מימין): מנכ''ל ''אפל'' טים קוק ושחקן הכדורסל דוויין וייד צילומים: AP, רויטרס

הדגם שכל המנהלים אוהבים

לאחרונה, דגם נעליים ספציפי עבר מפה לאוזן בקרב מנהלים: נעלי התפר בצורת משולש של Zegna, מותג הנעלה והלבשה איטלקי לגברים שנמכר גם בישראל. חוץ מהגומיות החוצות את החלק הקדמי של הנעליים (במקום שרוכים), מדובר בדגם שמגיע גם במגוון צבעים ובדים: זמש, עור צבי ועור ארוג יוקרתי. המחיר? 790 דולר ומעלה.

למרות שנעלי התפר בצורת משולש הגיעו לראשונה לשוק ב־2014, המכירות שלהן זינקו החל מ־2020, כשהנעליים עוצבו מחדש ונעשו קלות בכ־110 גרם, כך אומר אלסנדרו סרטורי, המעצב של המותג האיטלקי. המכירות ב־2022 היו גבוהות ב־544% מב־2019, על פי החברה. "מאז המגיפה נעלי התפר בצורת משולש הן להיט", אומר אנדרו ווייץ, סטייליסט מלוס אנג'לס המלווה מנהלים מתחום הבידור והפיננסים. הנעליים האלה כל כך נפוצות בקרב אנשי עסקים, שכבר יש גברים שניסו באופן מכוון למצוא סגנון אחר כדי לבדל את עצמם, מציין ווייץ.

על פי Zegna, הנעליים האלה מועדפות על גברים עשירים, והן הפכו לפריט ההנעלה הנפוץ ביותר במטוסים פרטיים. טענה זו מבוססת על עדויות אנקדוטליות, לא על סטטיסטיקה. סרטורי ועובדים אחרים ב־Zenga מספרים כי בשנתיים האחרונות הם מקבלים מאות צילומים של לקוחות שנועלים את נעלי התפר בצורת משולש במטוסים.

הסטייליסטית מילדה צ'לינגסוורת', שאורזת ללקוחותיה את תיקי הנסיעות שלהם, מעידה גם היא שהנעליים האלה הן להיט בקרב גברים שטסים בטיסות פרטיות. הם מחזיקים במספר רב של זוגות, כך שבכל מקום אליו יגיעו יהיה זוג שהם יוכלו לנעול. מנכ"ל "אפל" טים קוק, שצולם בנעליים שכאלה בצבע כחול נייבי, בהחלט מתאים לתיאור הזה. בנוסף, בוועידה העולמית של מכון מילקן, אירוע בו נפגשים בכירים מהעולם העסקי, ווייץ אומר שהוא ראה כמות אדירה של גברים הנועלים את הנעליים האלה.

כיצד בוחרים נעליים ללא שרוכים

למה דווקא הנעליים האלה? כי הן הכי נוחות, אומרים כולם. "לא כואבות לי כפות הרגליים אחרי שאני נועל אותן זמן ממושך", אומר פנקג' סינגהל, 38, רופא מדאלאס המחזיק בשלושה זוגות. לג'ף לינדור, 37, מנכ"ל של פלטפורמת נטוורקינג לגברים אפרו-אמריקאים בניו יורק, יש נעליים ללא שרוכים של מותגים דוגמת Common Projects ו־Suitsupply, אלא שמבחינת הנוחות, נעלי התפר בצורת משולש של Zegna הן הכי נוחות. ההרגשה היא כמו ללכת על אוויר, הוא מספר.

מגוון הצבעים והבדים של נעלי התפר בצורת משולש גורם לגברים לחזור אליהן שוב ושוב. "אני רוכש נעליים חדשות כל פעם שהן מגיעות למדפים", אומר גרהם סוודן, 29, שותף בחברת נדל"ן מדאלאס שיש בבעלותו שישה זוגות. התפר בצורת משולש מאפיין את הנעליים ולכן קל לזהות אותן: "זה כמו רולקס דייטג'אסט - אם אתה מכיר, אתה מכיר", אומר לינדור.

יש מי שיטען כי נעליים ללא שרוכים מותירות רושם רשמי יותר מנעליים עם שרוכים. נעלי התפר בצורת משולש של Zegna מתאימות לחדר ישיבות יותר מסניקרס רגילות, אומר אלכס לנקסטר. "הן נראות יותר אלגנטיות ורשמיות מנעלי סניקרס", אומר בוב מיטשל, מנכ"ל שותף ב־Mitchell Family of Stores, רשת חנויות למוצרי יוקרה ברחבי ארה"ב.

אפשר לנעול אותן לכל מקום

על פי מילדה צ'לינגסוורת', המראה המתוחכם של נעלי התפר בצורת משולש מונע הרמות גבה מיותרות בכל מיני מועדונים אקסקלוסיביים שהכניסה אליהן בנעליים נינוחות אסורה. "אני יכול ללכת לאחד המועדונים הפרטיים האהובים עליי במנהטן והם לא יגידו לי שאני לא יכול להיכנס", אומר ג'ף לינדור. דובר רשת מועדוני החברים "ברלי", הכוללת מוסדות יוקרתיים בלונדון כמו "מארק'ס קלאב" ו"אנאבל'ס", אומר שגברים הנועלים נעלי ספורט לא מורשים להיכנס למועדוני הקבוצה, ואילו גברים הנועלים נעלי התפר בצורת משולש של Zegna בהחלט מורשים להיכנס אליהם.

ואכן, נעליים ללא שרוכים "עובדות" כמעט בכל תפאורה כיום, אומרים מי שנועלים אותן. אלו הנעליים שגרהם סוודן הולך איתן למשרד, והוא כנראה ינעל אותן לאירועים חברתיים בערב. ג'ף לינדור נועל את הנעליים שלו עם חולצות גולף ובלייזרים לפגישות עסקיות, והוא גם נועל אותן עם מכנסיים קצרים בסופי שבוע.

רוצים להצטרף אליהם? לצ'לינגסוורת' יש רק כלל אחד לגבי נעליים ללא שרוכים: אל תדרכו על העקבים. יותר מדי בחורים מוחצים את החלק האחורי של הנעליים מבלי לשים לב, היא אומרת, וזה הורס אותן. "הן לא באמת נעלי בית".