מכוניות, אופנועים ושעוני יוקרה: ההימור הבא של המיליארדר טדי שגיא

המיליארדר הישראלי מציע לרכוש את החזקות הציבור בחברת האינטרנט Best of the Best הנסחרת בלונדון, תמורת 43 מיליון דולר ובפרמיה קטנה על מחיר השוק • לאחרונה השלים שגיא את מהלך מחיקתה של חברת אבטחת הסייבר קייפ מהבורסה הבריטית

טדי שגיא / צילום: יונתן בלום
טדי שגיא / צילום: יונתן בלום

בחודש שעבר השלים מיליארדר ההייטק והנדל"ן טדי שגיא את מהלך מחיקתה של חברת אבטחת הסייבר קייפ מהבורסה בלונדון, לאחר ששילם תמורת מניות הציבור בה סכום של כ־515 מיליון דולר. כעת הוא מתכנן מהלך דומה בחברה אחרת בה הוא מחזיק, אם כי הפעם הסכום שישקיע צפוי להיות צנוע יותר.

המחקר שמגלה: אלה 7 הדרכים לגרום לעובדים להרגיש מוערכים
אאוטבריין משיקה פלטפורמת פרסום חדשה מבוססת AI  

החברה היא Best of the Best הנסחרת בבורסת AIM בלונדון כששווי השוק הנוכחי שלה הוא 44 מיליון ליש"ט (כ־56 מיליון דולר). החברה (BOTB) שמעסיקה 26 עובדים החלה את דרכה כרשת חנויות בנמלי תעופה ומרכזי קניות בבריטניה, ובהמשך שינתה את פעילותה.

אתר Best of the Best / צילום: צילום מסך
 אתר Best of the Best / צילום: צילום מסך

כיום היא מפעילה אתר אינטרנט, בו נערכים מכרזים בהם ניתן לזכות במכוניות, שעוני יוקרה, אופנועים ומוצרי אלקטרוניקה. מאז 1999 היא חילקה פרסים בשווי 52 מיליון ליש"ט. כדי לזכות המשתמשים נדרשים לשחק, כך שלא מדובר בחברת הימורים.

בשנה הפיסקאלית שהסתיימה בסוף אפריל, BOTB רשמה הכנסות של 26.2 מיליון ליש"ט, ירידה של 24.5% ביחס לשנה קודמת. הכנסות החברה היו תנודתיות למדי לאורך השנים האחרונות, וכך למשל ב־2020, לפני הקורונה, ההכנסות השנתיות עמוד על 17.8 מיליון ליש"ט, ב־2021 הן זינקו ל־45.7 מיליון ליש"ט בזכות תנאי מסחר חיוביים באונליין בשל המגפה. בשנה שהסתיימה באפריל, החברה הציגה רווח של 4.7 מיליון ליש"ט, עלייה של 9.3%, ותזרים מפעילות שוטפת בגובה 2.9 מיליון ליש"ט, ירידה של 31.8%.

"תקופת הצמיחה הבאה"

שגיא מחזיק ב־29.9% מניות BOTB באמצעות Globe Invest, אותן רכש לפני 9 חודשים מייסדי החברה משפחת הינדמארץ'. הרכישה בוצעה במחיר של 4 ליש"ט למניה ובסך הכול תמורת כ־10 מיליון ליש"ט. כעת הוא מציע לרכוש את מניות הציבור בחברה ב־5.35 ליש"ט למניה - פרמיה של 33.8% על מחיר הרכישה שלו בספטמבר שעבר - ובסך הכול 33.5 מיליון ליש"ט (43 מיליון דולר).

ההצעה משקפת ל־BOTB שווי של 45.3 מיליון ליש"ט - פרמיה של 8.9% על המחיר הממוצע של המנייה בשנה האחרונה ושל 3.6% על המחיר האחרון בטרם הוגשה ההצעה. מתחילת השנה המניה עלתה ב־30%.

שגיא כבר קיבל את הסכמתם של בעלי מניות המחזיקים ב־20.5% מהון המניות של החברה, ביניהם משפחת המייסדים בראשה עומד המנכ"ל ויליאם הינדמארץ'. לצורך מחיקת המניה ממסחר בלונדון, נדרש אישור של 75% מבעלי המניות באסיפה, כך ששגיא יכול למחוק את המניה גם במידה ולא יגיע לבעלות מלאה.

לדבריו, ההצעה מאפשרת נזילות מיידית לבעלי מניות בחברה שבה הסחירות נמוכה למדי. "אנו נרגשים להמשיך ולהתבסס על היסודות שהציבו ויליאם הינדמארץ' והצוות ב־BOTB", אמר שגיא. "על ידי התמקדות בצמיחה תחרותית אסטרטגית בת קיימא לטווח ארוך, על ידי השקעות מתמשכות בטכנולוגיה, יכולות ניתוח לקוחות או מוצרים כמו גם יכולות פיתוח, הן בבריטניה והן במחוזות חדשים. אנחנו מתכוונים לתמוך ב־BOTB בבחינת רכישות פוטנציאליות. באמצעות השותפים העסקיים שלנו וחברות אחרות בקבוצה, אנו מצפים להציע ל־BOTB תמיכה תפעולית ופיננסית ושיתוף ידע שיידרשו לתקופת הצמיחה הבאה של BOTB".

לאחרונה ביצע שגיא מהלך דומה בחברת קייפ שרכש באמצעות חברת Unikmind שבבעלותו. קייפ היא ספקית פתרונות תוכנה לאבטחת סייבר ופרטיות ברשת. בפברואר האחרון, אז החזיק שגיא ב־54.8% ממניות קייפ, לרכוש את החזקות הציבור, במחיר ששיקף פרמיה של כ־10% על מחיר השוק.

בעקבות הצלחת הצעת הרכש, הגיע שגיא להחזקה של 87.6% מהמניות, שאיפשרה את מחיקת החברה ממסחר. "לאחר שקלול היתרונות והחסרונות, ולאור האי־ודאות המאקרו־כלכלית והמסחר הדליל במניות, כמו גם אפיקי צמיחה חדשים, אנו נחושים שהפרק הבא בחיי קייפ הוא בזירה הפרטית", כתב.

כיום, מלבד BOTB אין חברות ציבוריות נוספות בהן שגיא מחזיק ומתכנן לבצע בהן מהלכים דומים.