איך ללבוש את הבלייזר, פריט הלבוש הבולט של העונה, בצורה הכי אופנתית?

במשך זמן רב נחשבו הבלייזרים לפריטים אפרוריים במלתחה, אלא שכעת גברים עם מודעות אופנתית גילו אותם מחדש

השחקן אוסטין באטלר לובש בלייזר עם שתי שורות כפתורים / צילום: Reuters
השחקן אוסטין באטלר לובש בלייזר עם שתי שורות כפתורים / צילום: Reuters

אשלי אוגווה קלארק היא יועצת קרייאטיב למותגים, קופירייטרית ועיתונאית אופנה 

באופן שנוגד את האינטואיציה, המכירות היום גבוהות מאי פעם - כמעט פי שלושה מבתקופת הקורונה - ב-J. Mueser, חנות ממנהטן המתמחה בחליפות מחוייטות. אבל זה לא בגלל שלקוחותיה זקוקים לעוד חליפה לחדר הישיבות. כשקוד הלבוש המשרדי של פעם מתחיל להתפרק, וגברים מוול סטריט מתחילים לקנות מכנסי סקיני וז'קטים מפליז, פתאום זה נהיה קול - כמעט חתרני אפילו - ללבוש בגדים מחויטים. "אנשים לא קונים בגדים מחויטים בגלל שהם צריכים אותם; זה בגלל שהם רוצים אותם", אומר מנהל החנות, מת'יו וודראף. "זה כמו להיות פאנקיסט".

פריט הלבוש של בני מלוכה ופוליטיקאים

הפריט הרוקנרול שכל גבר חייב שיהיה לו בארון? בלייזר עם שתי שורות כפתורים. או כפי שקוראים לו עכשיו אנשי תעשיית ביגוד הגברים: ה-DB) Double Breasted). למרות שהבלייזרים האלה נחשבו לפריטים הכי מעופשים במלתחת הגברים כבר תקופה ארוכה, נחלתם של בני מלוכה ופוליטיקאים, היום הם עוברים שיקום תדמיתי. גברים בעלי מודעות אופנתית לובשים גרסאות חדשות כדי לשפר תלבושות יומיומיות. "גברים לובשים אותם כתחליף למעיל עליון", אומר וודראף.

הנעליים שכל המנהלים הבכירים נועלים לישיבות, ארוחות עסקיות ובמטוסים פרטיים
המוצר הקוסמטי הזה הוא הנמכר ביותר בעולם והוא משגשג דווקא בתקופות מיתון
פריטי לבוש המזוהים עם מעמד "הכסף הישן" עושים קאמבק

המאפיינים של הבלייזר המודרני

ה-DB המודרני מגיע במידה גדולה מדי והמאפיינים שלו מוגזמים, אומרת אמילי גורדון־סמית', מנהלת תוכן בחברת הטרנדים Stylus. ז'קט כזה עובר כקזו'אלי בקלות בצבעים כמו כחול נייבי, שחור פחם וירוק זית, אומר הסטייליסט מלוס אנג'לס כריס קים. בגלל שאתם לא המלך צ'ארלס, לא צריך לכפתר את הז'קט עד למעלה מעל חולצה מעומלנת. במקום זה, אנשים לובשים את הבלייזר בנונשלנטיות מעל קפוצ'ון, חולצות טי או חולצות צווארון, מדגיש וודראף.

האנשים שהחזירו לאופנה את ה־DB לובשים את הבלייזר שלהם פתוח ומרושל, כמו קרדיגן. כשהז'קט מכופתר, הוא קופסתי ומדויק - הצווארון אלכסוני והאימרה שלו נחתכת בקו ישר. כשהוא פתוח, הוא תלוי על הגוף ברישול. "יש לו חוצפה מסוימת", אומרת גורדון־סמית'.

עם מה לובשים את הבלייזר?

בסופי שבוע, סטפאן טימונייה, סוחר אמנות בן 29 מניו יורק, לובש את ה-DB שלו, ז'קט בצבע כחול נייבי עם כפתורי הזהב, עם חולצת טי לבנה וג'ינס כחול. אולי לאחרונה הוא ראה צילומים של כוכב הסרט "אלביס", אוסטין באטלר, שלבש את ה־DB שלו לכל מקום בעונת הפרסים האחרונה. לואי לוי, מסעדן ומפיק סרטים בן 33 מלוס אנג'לס, נותן לבלייזר האפור כהה שלו להיות תלוי פתוח מעל מה שמכונה "טוקסידו קנדי" - חולצה משובצת וג'ינס. את המראה משלימות נעלי אולסטר לבנות. "אפור פחם עם כחול משופשף תמיד נראה טוב", הוא אומר.

למותג הניו יורקי Noah מגיע חלק מהקרדיט על הקאמבק של הבלייזרים. כשברנדון בבנזיאן הקים את Noah ב־2015, הוא החל למכור ז'קטים מחויטים לצד קפוצ'ונים, חולצות רוגבי ומכנסי טרינינג, והציע שגברים יערבבו פריטים "גבוהים" ו"נמוכים" יחד. בהתחלה הבלייזרים הצליחו יותר אצל בקרב גברים מבוגרים, אל שכעת זה השתנה, אומר בבנזיאן, שהוא גם מנהל הקריאייטיב ב-J.Crew. "ז'קטים חזרו לאופנה", הוא אומר, "והדור הצעיר מתעניין בהם".

כך גורמים לבלייזר להיראות טוב יותר

תמיד תפתחו את הכפתור התחתון, מדגיש הסטייליסט קים. אם אתם לא אוהבים שהבלייזר פתוח לגמרי, תפתחו את הכפתור הראשון והאחרון. זה ירכך את המראה הקובייתי, הוא אומר. הימנעו מללבוש בגדים מגונדרים מדי מתחת לבלייזר. השכבות התחתונות המועדפות על קים: גולף, חולצות טי שירט, או אם אתם חשים הרפתקניים, גופייה. "זה נראה מודרני וכמו לבוש רחוב".

אשווין ויטאל, סטודנט בן 22 מבוסטון, אוהב ללבוש קפוצ'ון ומכנסי טרנינג ומעל בלייזר חום משובץ. לשלב בלייזר, שהוא באופן מהותי פורמלי, עם פריטים סופר נינוחים, יכול להיות מאתגר, הוא אומר. ויטאל מצא השראה בתצלומים של דוגמניות כמו היילי ביבר, הלובשת בלייזרים עם כתפיים מרופדות בשילוב קפוצ'ונים ונעלי ספורט.

עבור ג'רמי מיטשל, צלם בן 31 מניו יורק, מקור המשיכה של ה-DB הוא יכולתו להיות פריט לבוש פורמלי יומיומי בעת ובעונה אחת. כשמיטשל מתרוצץ ברחבי העיר ומצלם, הוא לובש את הבלייזרים עם ג'ינס, נעלי ואנס וכובע בייסבול ירוק. אבל ביום ראשון, כשהוא הולך לכנסייה, הוא מכפתר את הז'קט שלו, חובש כובע פדורה ולובש חולצה מכופתרת ועניבה כדי שהכומר שלו יהיה מבסוט. "אני עושה שינוי קטן", הוא אומר. "זה מה שאני אוהב בבלייזרים עם שתי שורות כפתורים: אני תמיד מרגיש מוכן".