ביהמ"ש נתן צו פירוק לקרן הנדל"ן שהבטיחה תשואה פנטסטית

עו"ד ניצה פוזנר ורו"ח גבריאל טרבלסי, שמונו כנאמנים לחברות בקבוצת הגשמה, יגישו לבית המשפט בתוך 10 ימים דוח שיבחן את אפשרות החברה לעבור הליך שיקום

פרויקט של קרן הגשמה / צילום: יח''צ
פרויקט של קרן הגשמה / צילום: יח''צ

בית המשפט המחוזי מרכז הוציא בשבוע שעבר צו פירוק לקרן הגשמה ולחברות בקבוצה. עו"ד ניצה פוזנר ורו"ח גבריאל טרבלסי מונו כנאמנים לחברות.

בתוך 10 ימים הנאמנים ימציאו דוח לבית המשפט. הדוח של הנאמנים יבחן את אפשרות החברה לעבור הליך שיקום.  

בקשה קודמת שהגישה קרן הגשמה לעיכוב הליכים, לפי תיקון 4, נמחקה בהמלצת בית המשפט. 

הסיפור מאחורי קרן הנדל"ן שהבטיחה תשואה פנטסטית למשקיעים והגיעה השבוע לסף קריסה
משקיעים נגד קרן הגשמה: "ניסו להוציא אותנו מפרויקט בנזיד עדשים"

בבקשה החברה צוין כי "בקשה זו מגיעה לאחר שבשלוש השנים האחרונות מאז תחילת משבר הקורונה, החברה ומנהליה פעלו בכל דרך אפשרית על-מנת להמשיך את פעילותה של החברה לטובת המשקיעים". 

מנהלי החברה פנו לבית המשפט על-מנת להגיע לתוכנית שיקום עם משקיעים. החברה ביקשה להקפיא הליכים משפטיים נגדה, למנות נאמן ולאפשר לה לקבל אשראי להפעלת החברה.

השופטת עירית וינברג-נוטוביץ קבעה כי "לאחר שהוכח להנחת דעתי כי החברות חדלות פירעון, ולאחר שלא הוגשה כל התנגדות לבקשה, אני מורה בזאת על פתיחת הליכי חדלות פירעון לגבי החברות".

בבקשה שהגישו החברות בחודש שעבר, באמצעות עו"ד שלום גולדבלט, נכתב כי החברה ניהלה כ-245 פרויקטים ומעל 300 השקעות בסכום העולה על 3 מיליארד שקל. הפרויקטים מוערכים בסכום של 13.5 מיליארד שקל.

"מגפת הקורונה, משבר הברקזיט באנגליה וסיבות ענפיות נוספות גרמו להתארכות של ביצוע של פרויקטים שונים. דבר זה אילץ את החברה להמשיך ולנהל את הפרויקטים במשך חודשים ושנים מעבר למה שנצפה ותוכנן מראש, ומבלי שיש מקורות מספיקים למימון הפעילות השוטפת", נכתב בבקשה.

54460-06-23