כוחות צה"ל תקפו תשתיות טרור במרחב ג'נין

צה"ל פתח במבצע ממוקד בעיר ג'נין שהפכה למוקד הטרור ביהודה ושומרון • שר הביטחון יואב גלנט: "נגד הטרור ננקוט גישה התקפית ויוזמת - כל מי שיפגע באזרחי ישראל, ישלם מחיר כבד"

בשנתיים האחרונות ייצרו בג'נין יותר מ-50 פיגועים / צילום: דובר צה''ל
בשנתיים האחרונות ייצרו בג'נין יותר מ-50 פיגועים / צילום: דובר צה''ל

צה"ל פתח קצת אחרי חצות (ב') במבצע מתוחם וממוקד בעיר ג'נין שהפכה למוקד הטרור ביהודה ושומרון. בין הפעילויות הבולטות מהבוקר הייתה תקיפה של כוחות הביטחון נגד מפקדה שמהווה את החמ"ל האחוד של הפלגים במחנה הפליטים בג'נין ופעילי "גדוד ג'נין".

מה באמת קרה בפרשת הצוללות ומי גזר את הקופון? גלובס חושף פרטים חדשים בפרשה הביטחונית המסעירה
זיוף מתוחכם או רשלנות: היכן היו עורכי הדין ורואי החשבון של ג'ונקו?
הרוב הימני בביהמ"ש העליון בארה"ב מנחית מהלומות על ממשל ביידן

בד בבד, המפקדה שימשה כחמ"ל תצפית, כמקום התכנסות של מחבלים חמושים לפני ואחרי פעילות טרור, כאזור התחמשות בנשקים ומטענים, וכמרכז הקשר והתקשורת של הפעילים. נוסף על כך, המפקדה שימשה מחסה לפעילים מבוקשים על רקע ביצוע הפיגועים בחודשים האחרונים בגזרה.

תחמושת שנמצאה על ידי כוחות צה''ל במבצע / צילום: דובר צה''ל
 תחמושת שנמצאה על ידי כוחות צה''ל במבצע / צילום: דובר צה''ל

לפי משרד הבריאות הפלסטיני, מהבוקר נהרגו ארבעה פלסטינים, ו-27 נפצעו, שבעה מתוכם באורח קשה. בניסיון למנוע פגיעה בחפים מפשע, לתושבי המקום נשלחה הודעה: "כוחות הביטחון עובדים באזור נגד החמושים. תישאר בבית, תשמור על משפחתך". בה בעת, בניסיון למנוע הפעלת מטענים נגד כוחות צה"ל שפועלים בשטח, כוחות הנדסה פועלים בשטח מהבוקר באזור.

מחנה הפליטים ג'נין הפך בשנים האחרונות למעוז הטרור של של יהודה ושומרון. ארגוני הטרור ובראשם הג'יהאד האסלאמי וחמאס הגבירו את הפעילות במקום, ובשנתיים האחרונות ייצרו יותר מ-50 פיגועים שיצאו משם. מחנה הפליטים ג'נין הפך ליעד מבוצר ועיר מקלט למחבלים באזור. למעשה, מאז ספטמבר אשתקד, 19 מחבלים ברחו למקום לאחר פיגועים, והפעילות הצבאית היום באה לשלוח מסר כי תמה התקופה הזו.

"כוחות הביטחון פועלים בשעות האחרונות בריכוז מאמץ נגד מוקדי הטרור בעיר ג'נין", מסר שר הביטחון יואב גלנט. "נגד הטרור ננקוט גישה התקפית ויוזמת - כל מי שיפגע באזרחי ישראל, ישלם מחיר כבד. אנו עוקבים מקרוב אחר התנהגות אויבנו - מערכת הביטחון ערוכה לכל תרחיש. מחזק את צה"ל ושב"כ בפעילותם הנחושה. נרדוף ונשיג את אויבנו".

לפחות לפי שעה, לא נראים סימנים מוחשיים מצד ארגוני הטרור ברצועת עזה להתערב. דובר הג'יהאד האסלאמי, דאוד שיהאב, למשל, אמר כי הם "עוקבים" אחרי המתרחש, ורק "אם לא תיפסק" הפעילות של צה"ל - אז "אפשרויות התגובה יהיו רחבות".