פחות מיומיים לאחר מבצע "בית וגן": לוחם צה"ל נהרג בפיגוע ירי סמוך לקדומים

לוחם צה"ל, סמ"ר שילה יוסף אמיר ז"ל, בן 22 מהיישוב מירב, נרצח בפיגוע ירי בין צומת ג'ית לצומת אלעד, סמוך לקדומים • הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז אלדין אל-קסאם, נטלה אחריות על הפיגוע • ראש מועצת שומרון, יוסי דגן: "דורשים מהממשלה לתת תשובת מחץ לטרור הזה כמו לכל הטרור של הרשות הפלסטינית"

זירת פיגוע הירי בצומת ג'ית, סמוך לקדומים / צילום: דוברות איחוד והצלה
זירת פיגוע הירי בצומת ג'ית, סמוך לקדומים / צילום: דוברות איחוד והצלה

פחות מיומיים לאחר יציאת כוחות צה"ל מג'נין במסגרת מבצע "בית וגן", ואף שמערכת הביטחון ניסתה לעשות את המיטב כדי לסגל פיגועי נקמה - לוחם צה״ל, סמל-ראשון שילה יוסף אמיר ז"ל, בן 22 מהיישוב מירב, לוחם בסיירת גבעתי, נהרג היום (ה') בפיגוע ירי, בין צומת ג'ית לצומת גלעד שסמוכה לקדומים. הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז אלדין אל-קסאם, נטלה אחריות על הפיגוע.

הותר לפרסום כי לוחם צה״ל, סמל-ראשון שילה יוסף אמיר ז"ל, בן 22 מהיישוב מירב, לוחם בסיירת גבעתי, הוא הנרצח בפיגוע.

כוחות הביטחון זיהו ועצרו רכב חשוד לבדיקה. במהלכה, מחבל שהיה ברכב, פתח בירי לעברם. הכוחות הגיבו בירי, אך המחבל נמלט. לוחמי צה"ל ואנשי ביטחון אזרחיים פתחו במרדף אחר המחבל, חתרו למגע וניטרלו אותו. בחמאס מיהרו לברך על המעשה, והגדירו אותו כחלק "מתגובה מתמשכת לתוקפנות הישראלית נגד ג'נין". 

סמים וקריפטו: הצצה למסלול המיליונים שמתדלקים את פעילות הטרור בג'נין
"היצרנית מספר אחת של מחבלים מתאבדים": כך הפכה ג'נין לכלכלת טרור

ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, שוחח עם מח"ט שומרון, אל"מ שמעון סיסו, וקיבל עדכונים מגורמי הביטחון: "פיגוע הירי הזה ממחיש שארגוני הטרור מנסים אותנו שוב ושוב, גם אחרי המבצע בצפון השומרון. אזרחי ישראל, וכמובן תושבי השומרון, מחזקים ברגעים אלו את חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, ודורשים מהממשלה לתת תשובת מחץ לטרור הזה כמו לכל הטרור של הרשות הפלסטינית".

הפיגוע התרחש שעות ספורות לאחר אירוע חריג בגבול לבנון, בו התבצע שיגור של רקטה מלבנון - שנפלה באזור, בשטח של כפר עג'ר. בתגובה, צה"ל השיב בירי ארטילרי. מבדיקת השיירים שאותרו סמוך לכפר עג'ר, עלה כי מדובר בירי של טיל נ"ט. לא התקבלו הנחיות מיוחדות מפיקוד העורף בעקבות התקרית. לפי הערכות, את ניסיון השיגור לישראל ביצעו פלגים פלסטיניים - בדומה למקרים קודמים.