הסכם השכר בבנק הפועלים: תוספת של עד 1,000 שקל לעובד, הבונוס תלוי תשואה

אחרי מתיחות רבה שהגיעה גם לשיבושים חתמה ההנהלה על הסכם חדש עם ועד העובדים שיהיה תקף לשנים 2023-2027 • כשליש מתוספת השכר בשנים האחרונות להסכם תהיה תלויית תשואה להון של 15% • יינתן מענק חתימה של שתי משכורות

דב קוטלר, מנכ''ל בנק הפועלים / צילום: תמר מצפי
דב קוטלר, מנכ''ל בנק הפועלים / צילום: תמר מצפי

הנהלת בנק הפועלים  חתמה היום (א') על הסכם קיבוצי חדש אל מול ארגון עובדי הבנק וההסתדרות הכללית, שיהיה תקף עבור כ-6,000 עובדי הבנק. עלות הסכם השכר, שיהיה בתוקף בשנים 2023 עד 2027, עומדת על תוספת של למעלה מחצי מיליארד שקל להוצאות השכר הקיימות של הבנק, כשמדובר בתוספת של מעל 50% לעובד לעומת התוספת שניתנה בהסכם השכר הקודם. ההסכם הסופי כפוף לאישור מועצת העובדים. בכך מצטרף הפועלים ללאומי ולמזרחי טפחות שחידשו לאחרונה את ההסכמים הקיבוציים של עובדיהם.

● סיירת מנכ"ל: עובדי לאומי יקבלו עוד 7,500 שקל בחודש על 60 שעות נוספות 

ההסכם כולל תוספת שכר של 900-1,000 שקל לעובד שתשולם במספר פעימות, מתוכה בשנים 2026 ו-2027 סך של 300 שקל תלוי עמידה בתשואה להון של 15%. זאת מתוך כוונה לעודד מצוינות אישית וארגונית ולחבר את העובדים להצלחת הבנק.

בנוסף יינתן לעובדים מענק חתימה בהיקף של שתי משכורות שיינתן בשתי פעימות - פעימה ראשונה מיידית עם חתימת ההסכם ופעימה שנייה בעוד מספר חודשים בתחילת 2024. ההסכם כולל גם בונוס שנתי של עד 2.5 משכורות תלוי בעמידה ביעד תשואה להון שיוחלט על ידי הנהלת הבנק. 

● הסכם שכר חדש במזרחי טפחות: העובדים יקבלו הטבות של אלפי שקלים

כזכור, בשנה האחרונה ארגון העובדים ניהל מאבק חריף למען עובדי הסניפים בטענה כי בשל קיצוצים התמודדו עם עומסים גדולים ועם מקרי אלימות מצד לקוחות הבנק. בהתאם לכך סוכם במסגרת הסכם השכר, כי עובדי הסניפים יקבלו מענק שנתי קבוע נוסף בשווי של 1,500 שקל כל אחד, לצד שורה של הטבות נוספות הכוללות הרחבת אופק הקידום באמצעות פתיחת דרגות נוספות לעובדי המחלקות העסקיות בסניפים.

בנוסף ההסכם כולל גם שיפור בתנאים והטבות לסקטורים נוספים בבנק בהם: עובדי ההנהלה הראשית, עובדי הטכנולוגיה, המוקד הטלפוני ועוד. כך יתאפשר לדוגמה המשך קליטת עובדים בחוזים אישיים בתחומי הטכנולוגיה ומקצועות ייעודיים, וזאת בהתאם למכסה הקיימת עד כה. לצד זאת סוכם כי יתאפשר לראשונה ניוד של חלק מהעובדים בחוזים אישיים להסכם הקיבוצי.

"ההסכם החדש משמר את הביטחון התעסוקתי של עובדי הבנק", אמרו בוועד העובדים. כך לפי ההסכם, יוענקו 220 תקנים קבועים חדשים לעובדים הזמניים, מתוכם 70 תקנים קבועים יינתנו באופן מיידי. תקנים אלה מתווספים לכ-40 תקני קביעות שניתנו כבר בתחילת 2023.

"לצד חיזוק הביטחון התעסוקתי לאלפי עובדי הבנק, סוכם על מתווה לפיו תתאפשר תחת פיקוח ובקרה ורק במקרים חריגים, היפרדות על רקע אי התאמה מעובדים שמנצלים לרעה את הקביעות", ציינו בוועד. על פי ההסכם מתווה זה מוגבל לעד 30 עובדים בכל תקופת ההסכם.

בדומה לבנקים נוספים שחידשו לאחרונה את הסכם השכר שלהם, כמו לאומי למשל, גם בבנק הפועלים הוארכה הזמניות לתקופה מוגבלת. כך, תקופת הזמניות של עובד עם ותק של 4-6 שנים שלא יקבל קביעות תוארך עד למקסימום של 10 שנים. בוועד ציינו כי הארכה זו תימנע את פיטוריהם של העובדים ותגדיל את סיכוייהם לקבלת קביעות.

יו"ר ארגון העובדים, רוני גרפונקל: "בתום מסע ארוך ונחוש, חתמנו היום על הסכם שכר. הסכם זה מבטיח לעובדים ביטחון תעסוקתי לצד תוספות כספיות מוגדלות".