בעלות של רבע מיליארד שקל לקופת המדינה: נמנעה התייקרות הדלק באוגוסט

בחודש האחרון מחירי חביות הנפט בעולם טיפסו, ובנוסף נחלש השקל אל מול הדולר • כדי להשאיר את המחיר לצרכן באותה הרמה, נדרש משרד האוצר להכפיל ויותר את הפחתת המסים על הדלק • הפסד הכנסות המדינה ממסים כתוצאה מהמהלך צפוי לעמוד על 231 מיליון שקל בחודש אוגוסט - סכום גבוה משמעותית מהסבסוד בחודשים הקודמים

תחנת דלק / צילום: Shutterstock
תחנת דלק / צילום: Shutterstock

מחיר הדלק יישאר ללא שינוי בחודש אוגוסט ויעמוד על 6.85 שקלים לליטר בנזין, זה החודש השלישי ברציפות - כך עולה מצווים לקביעת המסים על הדלק, עליהם חתם שר האוצר בצלאל סמוטריץ'.

שליש מהציבור חושב: זה מה שנתניהו צריך לעשות עכשיו ובדחיפות | סקר גלובס
"אם הדברים לא ייפתרו בתוך שנה-שנתיים, תהיה פה אינתיפאדה דרוזית" | ראיון

בחודש האחרון מחירי חביות הנפט בעולם טיפסו, ובנוסף נחלש השקל אל מול הדולר. לכן, כדי להשאיר את המחיר לצרכן באותה הרמה, נדרש משרד האוצר להכפיל ויותר את הפחתת המסים על הדלק. מיסי הבלו והקנייה על הדלק יופחתו פעם נוספת, מהנחה של 41 אגורות ביולי להנחה של 89 אגורות באוגוסט.

הפסד הכנסות המדינה ממסים כתוצאה מהמהלך צפוי לעמוד על 231 מיליון שקל בחודש אוגוסט - סכום גבוה משמעותית מהסבסוד בחודשים הקודמים. בחודש היוצא עמד אובדן ההכנסות על כ-75 מיליון שקל, לפי אומדני האוצר .

מאז אפריל 2022 נקבעות הפחתות זמניות למחיר הדלק, שמתחדשות פעם אחר פעם בהיקפים משתנים. לפי המדיניות בפועל של סמוטריץ' בחודשים האחרונים, מס הבלו מותאם מחדש בסוף כל חודש באופן שמשאיר את המחיר קבוע באופן מלאכותי .

בהודעה שהפיצה לשכת סמוטריץ' נמסר מטעמו: "ממשיכים את המאבק ביוקר המחיה ומונעים העלאה של מחיר הדלק. המאבק ביוקר המחיה משותף לכולנו, ואנו עושים את כל הצעדים הנחוצים להקל על אזרחי ישראל ולשמור על כלכלת ישראל".