רשות המסים | בלעדי

מינוי מנהל רשות המסים: המועמד החדש והסיכוי שהכהונה של ערן יעקב שוב תוארך

לגלובס נודע כי מינוי המחליף למנהל רשות המסים מתנהל בעצלתיים, והראיונות עם המועמדים יימשכו עד סוף אוגוסט • וגם: השם החדש מהפרקליטות שנוסף לבורסת השמות, ובאיזו מועמדת התעניין מנכ"ל משרד רה"מ?

ערן יעקב, מנהל רשות המסים / צילום: ניב קנטור
ערן יעקב, מנהל רשות המסים / צילום: ניב קנטור

ב־17 בספטמבר אמור מנהל רשות המסים, ערן יעקב, לפנות את הכיסא. הקדנציה של יעקב אמורה הייתה להסתיים במרץ האחרון, אך כהונתו הוארכה כבר פעמיים בגלל עיכובים במינוי מחליף. האם גם בספטמבר הקרוב תידחה הפרישה?

רוסיה גוזלת מאפריקה חיטה ומוכרת לה נשק ושכירי חרב במקום
ניסיון השתלטות על סטרטסיס עלה כ־200 מיליון דולר ונכשל: לאן ממשיכים מכאן

המועמדים והשם החדש: קמיל עטילה

בשלב זה, ועדת האיתור למציאת מחליף אמורה הייתה להיות בשלב מתקדם של עבודתה. ואולם, ממידע שיגיע לידי גלובס עולה כי היא מתנהלת בעצלתיים, ועד כה טרם ראיינה את המועמדים שניגשו למרכז. מעבר לכך ולמרות שרשימת המועמדים נסגרה לפני יותר מחודשיים, רק השבוע קיבלו הניגשים למכרז הזמנה לראיונות אישיים מול ועדת האיתור, ואלה נקבעו לאמצע עד סוף חודש אוגוסט - זמן קצר לפני סוף הארכת הקדנציה השנייה של יעקב.

לגלובס נודע גם כי עם המועמדים שקיבלו את הזימון לראיון האישי בפני ועדת האיתור נמנים הסגנים של ערן יעקב וראשי המחלקות המשמעותיות: רו"ח ומשפטן רולנד עם שלם, סמנכ"ל בכיר לעניינים מקצועיים ברשות המסים, מירי סביון, המשנה למנהל רשות המסים ומנהלת המחלקה הכלכלית וסמנכ"ל ומנהל מחלקת מיסוי מקרקעין ברשות המסים, עו"ד שי אהרונוביץ'. בין המועמדים מחוץ לרשות המסים זומנו לראיון אישי יועץ המס ירון גינדי, המכהן כנשיא לשכת יועצי המס ורו"ח אריאל פטל, סגן נשיא לשכת רואי חשבון ומרצה במכללה למינהל.

שם נוסף בבורסת השמות, שמתפרסם כאן לראשונה, הוא עו"ד קמיל עטילה, המכהן כמנהל המחלקה הפיסקאלית בפרקליטות המדינה, החולשת על תיקי המס המשמעותיים בישראל בהיקפים של עשרות מיליארדי שקלים בשנה. בעברו, עטילה ייצג את המדינה בפרשות בולטות בהן תיק ורד פרי, תיק פישמן, מיסוי טובות ההנאה שקיבל רה"מ נתניהו בבית בקיסריה, תיק מוזס וארקין, גבריאלה שלו, תיקי קבוצות הרכישה.

רו''ח איריס שטרק / צילום: שלומי יוסף
 רו''ח איריס שטרק / צילום: שלומי יוסף

בתום שלב הראיונות אמורה ועדת האיתור, בראשות מנכ"ל משרד האוצר שלומי הייזלר, להמליץ לשר האוצר על שניים או שלושה מועמדים. אבל יתכן שהמחליף של ערן יעקב יגיע ממקור בלתי צפוי מחוץ למכרז. כפי שנחשף לראשונה בגלובס גורמים באוצר ובממשלה החלו לברר גם בסביבתה של רו"ח איריס שטרק, לשעבר נשיאת לשכת רואי החשבון, האם היא תהיה מעוניינת בתפקיד. שטרק לא הגישה מועמדות למכרז, אך לשר האוצר הסמכות למנות גם מועמד שלא הגיש מועמדות ולא הומלץ על ידי ועדת האיתור, אם הוא עומד בתנאים הנדרשים.

שיחת הטלפון מלשכת רה"מ למשרד האוצר

לפני מספר שבועות, פנה מנכ"ל משרד ראש הממשלה יוסי שלי, הנחשב לאחד המקורבים של ראש הממשלה נתניהו, אל גורמים במשרד האוצר כדי "להתעניין" במועמדות של איריס שטרק לתפקיד מנהלת רשות המסים, ולשאול על התאמתה לתפקיד. באוצר אמרו שהפנייה לא לוותה בלחצים כלשהם, אבל עצם הפנייה מכיוונו של ראש הממשלה לגבי מועמדת ספציפית מעלה תהיות על הליך איתור המועמדים, שאמור להיות בלתי תלוי לחלוטין.

אם ההתעניינות בשטרק תימשך, ייתכן שגם היא תזומן לראיון בפני ועדת האיתור, והוועדה תעדכן את שר האוצר על התרשמותה ממנה כמועמדת. עם זאת, גורמים בכירים באוצר אומרים לגלובס כי לא התרשמו ששר האוצר, בצלאל סמוטריץ' מתעניין במיוחד בשטרק.