הקרדיולוג שהפך למשקיע מצליח: נפטר בני זאבי, מאבות תעשיית הביומד הישראלית

ד"ר זאבי, מומחה בתחום הקרדיולוגיה לילדים, היה שותף במספר קרנות הון סיכון ותמך בהקמה ובהובלה של מספר רב של חברות ביומד משמעותיות • הוא היה בן 72 במותו

ד''ר בני זאבי / צילום: איל יצהר
ד''ר בני זאבי / צילום: איל יצהר

ד"ר בני זאבי, מבכירי תעשיית הון הסיכון בישראל, נפטר הבוקר (ד') בגיל 72 ממחלת הסרטן. זאבי היה שותף במספר קרנות הון סיכון ותמך בהקמה ובהובלה של מספר רב של חברות ביומד משמעותיות.

זאבי כיהן כשותף מנהל בקרנות Tel Aviv Ventures Partners ,DFJ Frishman Ventures ו-Run Young Capital, ומתוקף תפקידו שימש כיו"ר דירקטוריון של חברות כגון Vessl, Kytera, Oggii, כחבר דירקטוריון בחברת Kaiima וכיועץ דירקטוריון לחברות כגון V Wave, Bionaut Labs ו-Data2Life.

בשנים האחרונות זאבי ייסד והוביל שני מיזמים מרכזיים בתחום: הראשון - ה"טירונות" למנהלי חברות ביומד, ה-Healthcare Technological Innovation from Idea to Commercialization, יחד עם בית הספר למנהלים להב, קורס ישראלי בו השתתפו בכירים בתעשיית הביומד מכל העולם. זאבי הספיק להוביל את הקורס הזה 15 פעמים, ובמסגרתו הוכשרו מעל 500 מנהלים בתעשייה המקומית בחדשנות בהקמה ובניהול של חברות בתחום.

התחום השני בו עסק זאבי בשנים האחרונות הוא תחום הפמטק. זאבי זיהה את התחום כמעניין כשהתחום עוד היה בראשית דרכו. הוא הוביל מיפוי של התחום, כנס בנושא ועודד השקעות בחברות בסקטור.

בין השנים 2012-2015 כיהן זאבי כיו"ר משותף של איגוד IATI, במסגרתו ריכז את הפעילות בתחום הקלינטק ומדעי החיים. כמוכן, הוא כיהן בעבר כיו"ר משותף בכנס הביומד השנתי ובכנס DigitalHealth.IL, אשר הביאו מדי שנה לישראל אלפי משקיעים ויזמים בתחומים אלה. לאחרונה קיבל זאבי פרס מפעל חיים מכנס הביומד עבור פועלו למען התעשייה.

טרם הצטרפותו לקרן DFJ בשנת 2003, כיהן זאבי כסגן נשיא פיתוח עסקי ודירקטור בחברת Card Guard AG.

זאבי היה מומחה בתחום הקרדיולוגיה לילדים ובוגר בית הספר לרפואה באוניברסיטת תל אביב. הוא כיהן בין השנים 1990-1998 כדירקטור ביחידה לצינטורים בילדים בבית חולים לילדים שניידר שבבלינסון וכחבר (Fellow) בבית חולים לילדים של אוניברסיטת הארווארד. הוא כתב מעל 60 מאמרים מדעיים, ובשנת 1993 קבל את פרס ליברמן על תרומתו לקידום הטיפול במחלות לב מולדות בילדים.