גל פיטורים שני בתוך שנה בחברה שרכשה את פאנדטק: עשרות ילכו הביתה

חברת פינסטרה שרכשה את השליטה בפעילות פאנדטק הישראלית, יצאה לגל קיצוצים שני בתוך שנה • בימים האחרונים ערכה החברה סבב פיטורים עולמי בו פוטרו לפי ההערכה כ-10% מהעובדים

פינסטרה, גל קיצוצים שני בתוך שנה / צילום: Shutterstock
פינסטרה, גל קיצוצים שני בתוך שנה / צילום: Shutterstock

חברת הפינטק הבריטית פינסטרה (Finastra), מי שרכשה את השליטה בפעילות פאנדטק הישראלית, יצאה לגל קיצוצים שני בתוך שנה, ובימים האחרונים ערכה סבב פיטורים עולמי בו פוטרו לפי ההערכה כ-10% מהעובדים. סבב דומה בהיקפו נערך גם בחודש ינואר השנה, ולגלובס נודע כי סך הכל מאז תחילת השנה איבדה החברה בישראל כ-70 עובדים הודות לקיצוצים ולעזיבה מרצון. במרכז הפיתוח בכפר סבא מועסקים היום 300 עובדים. בפינסטרה העולמית מועסקים סך הכל כ-8,000 עובדים, ופיטורים בהיקף דומה ייערכו גם במרכזי החברה בהודו ובבריטניה.  

כאב הראש של המעסיקים, הרווח של העובדים: דמי ההבראה במגזר הפרטי עולים לראשונה זה שמונה שנים
תורה של ישראל מתקרב: פיץ' צפויה לפרסם דוח חריף. מה יקרה לדירוג?

פינסטרה היא ספקית תוכנה לניהול סיכונים ומוצרי פינטק נוספים לבנקים ומוסדות פיננסיים. את הפעילות הישראלית שבעבר נקראה פאנדטק רכשה ב-2017 בעקיפין באמצעות רכישת הבעלים הקודם, DH הקנדית תמורת 3.56 מיליארד דולר. מערכת התשלומים והסליקה הבנקאית שעברה מאז כמה גלגולים עדיין מנוהלת היום על ידי הצוות הישראלי ממרכז הפיתוח בכפר סבא, בו נשמר רוב הידע הארגוני והמומחיות בתחום. עם זאת, מספר העובדים לא גדל באופן משמעותי מאז עסקת DH - אז והיום מונה המרכז בכפר סבא 300 עובדים.  

פאנדטק נוסדה על ידי ראובן בן-מנחם, שניהל אותה עד רכישתה בידי DH. החברה נמכרה עוד קודם לכן מידיה של אי.די.בי (IDB) שנקלעה למצוקת מזומנים לקרן הפרייבט אקוויטי האמריקאית GTCR. פינסטרה, הבעלים הנוכחי של הפעילות היא חברה פרטית שניהלה בעבר משאים  ומתנים למכירתה לאחר מסע מיזוגים ורכישות. על פי PitchBook, החברה יצאה למסע מיזוגים ורכישות בעשור הקודם, שהסתיים ב-2018, לאחר מכן, בוטלה מכירתה בתמורה ל-5 מיליארד דולר לקרן הפרייבט אקוויטי, ויסטה אקוויטי, ערב פרוץ מגפת הקורונה ומאז לא ביצעה החברה רכישות. במקום זאת, היא מגייסת הלוואות בהיקף של עשרות מיליוני דולרים מדי שנה.  

מפינסטרה לא התקבלה תגובה לידיעה.