נתניהו לבלומברג: אחרי השינוי בוועדה לבחירת שופטים נפסיק את החקיקה

בראיון לבלומברג אמר ראש הממשלה כי הוא לא ימשיך לקדם את כל החקיקה המשפטית שתכנן • "זה בעצם הדבר האחרון שנשאר, את הדברים האחרים אני לא חושב שאנחנו צריכים לחוקק", אמר

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט
ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בראיון לבלומברג כי הוא לא ימשיך לקדם את כל החקיקה המשפטית שתכנן, אלא יתמקד רק בוועדה לבחירת שופטים. לאחר מכן החקיקה תיעצר.

דברים שאומרים משם: מה נתניהו אומר בארה"ב, מה אמר בארץ, ומהן העובדות? | המשרוקית של גלובס
 ● נתניהו סירב להתחייב שיציית לפסיקת בג"ץ אם יפסול את ביטול עילת הסבירות

"זה בעצם הדבר האחרון שנשאר, את הדברים האחרים אני לא חושב שאנחנו צריכים לחוקק", אמר נתניהו לבלומברג. כשנשאל על ידי המרואיינת לגבי המהלך הבא שלו, הוא ענה כי "זה יהיה כנראה על הרכב הוועדה לבחירת שופטים".

בראיון נתניהו נשאל גם לגבי נגיד בנק ישראל אמיר ירון, שכהונתו צפויה להסתיים בקרוב. המרואיינת שציינה כי ירון הוא נגיד שזוכה להערכה בינלאומית ושאלה את נתניהו האם הוא צפוי לבקש ממנו להישאר בתפקיד לכהונה נוספת. בתגובה אמר נתניהו כי "אני רוצה לחשוב על זה, לא היה לי זמן לכך. אני חושב שהוא היה נגיד יוצא דופן, ואני חושב שזו אפשרות שאני אצטרך לדבר איתו עליה".

בשבוע האחרון נתניהו קיים ראיונות רבים בתקשורת הזרה, בהם התייחס לחקיקה המשפטית ולדיונים הצפויים בבג"ץ לגבי חוק הנבצרות וביטל עילת הסבירות. יש לציין שנתניהו לא התראיין בתקופה האחרונה לתקשורת הישראלית.

הצעת החוק: 11 חברים בוועדה, עם רוב של 6 לקואליציה

לפי הצעת החוק שאושרה לקריאה שנייה ושלישית, הוועדה לבחירת שופטים תכלול 11 חברים, עם רוב של שישה לקואליציה, כאשר שני השופטים הראשונים שימונו לבית המשפט העליון בקדנציה, ימונו ברוב של שישה מתוך 11 חברי הוועדה - כלומר, לפי בחירת הקואליציה. התיקון גם יאפשר לקואליציה לבחור את נשיא בית המשפט העליון הבא, ובכך לשלוט בזהות חבר נוסף בוועדה לבחירת שופטים. במינוי השלישי יידרש כי ברוב יהיה גם חבר אופוזיציה, ובמינוי הרביעי הרוב יכלול נציג אופוזיציה ושופט.

על פי הצעת החוק 11 החברים בוועדה יהיו: שלושה שרים, שלושה חברי כנסת מהקואליציה, שלושה שופטים (בהם נשיא בית המשפט העליון) ושני חברי האופוזיציה.