סין מדווחת על צניחה דו-ספרתית בייצוא ובייבוא ביולי

נתוני הייבוא והייצוא של סין לחודש יולי נמוכים ממה שחזו האנליסטים: הייצוא במדינה ירד ביולי ב-14.5% לעומת שנה שעברה, בעוד שהייבוא ירד ב-12.4% • לפי הנתונים, הייצוא של סין לארה"ב צנח ב-23.1% בהשוואה ליולי 2022, בעוד שהייצוא לאיחוד האירופי ירד ב-20.6%

נשיא סין, שי ג'ינפינג / צילום: Shutterstock, plavi011
נשיא סין, שי ג'ינפינג / צילום: Shutterstock, plavi011

גרוע ממה שציפו האנליסטים: סין הודיעה היום (ג') כי הייצוא במדינה ירד ביולי ב-14.5% לעומת שנה שעברה, בעוד שהייבוא ירד ב-12.4% - במונחים של דולר אמריקאי. סקר של רויטרס שפורסם לפני שפורסמו הנתונים חזה ירידה של 12.5% ​​בייצוא ביולי לעומת שנה לפני, במונחים של דולר אמריקאי. היבוא היה צפוי לרדת ב-5% במהלך אותה תקופה, לפי הסקר.

הזמן החלש ביותר בשנה של וול סטריט מתקרב, והפעם יש סימנים מדאיגים במיוחד 
בנק ישראל במסר דרמטי לבנקים: מצפה שתגדילו את ההפרשות להפסדי אשראי 

הייצוא של סין לארה"ב צנח ב-23.1% בהשוואה ליולי 2022, בעוד שהייצוא לאיחוד האירופי ירד ב-20.6%, לפי הנתונים שפורסמו. הייצוא לאיגוד מדינות דרום מזרח אסיה ירד ב-21.4%, לפי הנתונים. הייבוא של סין מרוסיה ירד ב-8.1% ביולי לעומת שנה לפני, כך עולה מהנתונים.

האטה בצמיחה של ארה"ב וכלכלות גדולות אחרות גררה את הייצוא הסיני השנה. בינתיים, הביקוש המקומי של סין נותר דל. 

היבוא הסיני של נפט גולמי ירד ביולי ב-20.8% לעומת שנה שעברה, בעוד שהיבוא של מעגלים משולבים ירד בכמעט 17%. הירידה של יולי בסחר מוסיפה לחולשה לאחרונה בייצוא וביבוא של סין.

הירידות הן גם בסיכום השנתי עד כה  

הייצוא של סין בשבעת החודשים הראשונים של השנה ירד ב-5% לעומת שנה שעברה, בעוד שהיבוא ירד ב-7.6% באותה תקופה. בין הקטגוריות הבודדות שבהן הייצוא דווקא רשם עלייה מתחילת השנה נמצאות מכוניות, שמן מזוקק ושקיות, מזוודות וכלי קיבול דומים. בייבוא נרשמה עלייה בעיסת נייר, במוצרי פחם ובשמן צמחי למאכל.

חשוב לציין כי הייצוא נותר חלק חשוב מהפעילות הכלכלית הכוללת של סין, אם כי חלקו ירד בשנים האחרונות. מדד רשמי של פעילות הייצור הסיני פרסם בחודש יולי התכווצות רביעית ברציפות. סקר דומה של Caixin ליולי מצא שעסקי הייצוא החדשים של היצרנים התכווצו בקצב המהיר ביותר מאז ספטמבר 2022.