בלקסטון מוכרת 22% מהבלג'יו כדי להרוויח מהתחייה של לאס וגאס

חברת הנדל"ן מוכרת את החזקתה במלון בלג'יו, בעסקה שמוערכת ב־5.1 מיליארד דולר • בלקסטון רכשה את בלג'יו ב־2019 מידי MGM Resorts בעסקה של קנייה והשכרה מחדש לפי שווי של 4.25 מיליארד דולר

הבלג'יו. התיירים חוזרים ללאס וגאס אחרי המגפה / צילום: Shutterstock
הבלג'יו. התיירים חוזרים ללאס וגאס אחרי המגפה / צילום: Shutterstock

בלקסטון רוצה לממש את הכסף שהרוויחה מההתאוששות של לאס וגאס ומוכרת את החזקתה בגובה 22% בבלג'יו, בעסקה שמוערכת ב־5.1 מיליארד דולר.

חברת Realty Income, שבבעלותה יותר מ־13 אלף נכסים בארה"ב ובאירופה, משלמת יותר מ־300 מיליון דולר עבור עבור ההחזקה בגובה 22% במלון ובקזינו, המופעלים על ידי MGM, בחוזה ארוך טווח. Realty Income משקיעה עוד 650 מיליון דולר בהחזקה במניות בכורה עבור אגם מהמזרקה בסטריפ של לאס וגאס, בשטח של 8.5 אקר (כ־35 אלף מ"ר).

עד מתי וול סטריט תמשיך לעלות? התחזית של האנליסט הבכיר 
המיליונרים נוטשים את סין וביידן נגד חברות התרופות 

בלקסטון, אחת מחברות הנדל"ן הגדולות בעולם, רכשה את בלג'יו ב־2019 מידי MGM Resorts בעסקה של קנייה והשכרה מחדש לפי שווי של 4.25 מיליארד דולר.

MGM, שנותרה עם החזקה של 5% בבלג'יו, הסכימה לשלם שכירות שעולה בהדרגה במשך תקופה של 30 שנה, ואז העלתה את השווי המוערך שלו. העלייה בשווי של הבלג'יו משקפת את ההתאוששות של לאס וגאס מאז השפל של מגפת הקורונה. בשנה שעברה הגיע מספר המבקרים ל־38.8 מיליון, עלייה מ־32.2 מיליון ב־2021, אבל עדיין נמוך יותר מ־42.5 מיליון ב־2019, לפי רשות הכנסים והמבקרים של לאס וגאס.

בינתיים, ההוצאה של המבקרים ב־2022 הגיעה לרמת שיא, אמרו ברשות. העתיד של העיר נעשה אופטימי יותר גם על ידי התרחבות המותג של ליגת ההוקי Golden Knights, וההחלטה של קבוצת הפוטבול Las Vegas Raiders לעבור לשם מאוקלנד.

בלקסטון השקיעה בבלג'יו באמצעות קרן שכיוונה למשקיעים בודדים, ששמה Breit. כמו קרנות ריט לא נסחרות אחרות, Breit נכנסה ללחץ בשנה שעברה בגלל משקיעים שרצו לפדות כסף. הקרן אולצה לקבוע מגבלות לפדיון. מאז החזירה Breit פדיונות בגובה 9 מיליארד דולר למשקיעים. לאחרונה, קצב הבקשות לפדיון הואט, ומספר הבקשות בחודש יולי נמוך ב־30% מהשיא בינואר, לפי בלקסטון.

Breit דיווחה שיש לה מזומנים בהיקף 10 מיליארד דולר מוקדם יותר הקיץ. Realty Income מתמחה ברכישת פרויקטים שנמצאים בחוזה שכירות ארוך טווח עם דיירים בתחום המסחר והתעשייה, כמו 7 Eleven, Lowe’s, ו־וולמארט. הרכישה שלה היא הראשונה שנעשית על ידי עסק חדש שהיא משיקה בתחום האשראי. המכירה ל־Lowe’s אמורה להיסגר ברבעון הרביעי של השנה. בלקסטון תמשיך להחזיק ברוב המניות - 73%.