מגדל מנסה לבלום את ממלא מקום הממונה על שוק ההון והביטוח

חברת ההחזקות של מגדל ביטוח עתרה כנגד ממלא מקום הממונה על שוק ההון והביטוח, וביקשה לקבל צו ביניים וצו ארעי להתלות את מכתב דרישותיו של עמית גל ולהימנע ממימוש צעדים בלתי הפיכים • בית המשפט החליט שלא לתת צו ארעי במעמד צד אחד וכן החליט כי המשיבים לעתירה יגיבו לבקשה למתן צו ביניים עד 10 בספטמבר

שלמה אליהו, בעל השליטה במגדל / צילום: תמר מצפי
שלמה אליהו, בעל השליטה במגדל / צילום: תמר מצפי

מגדל אחזקות הגישה הבוקר (ד') עתירה דחופה לביהמ"ש לעניינים מנהליים בירושלים כנגד ממלא מקום הממונה על שוק ההון והביטוח, עמית גל. במסגרת העתירה, מגדל מבקשת לקבל צו ביניים וצו ארעי להתלות את מכתב דרישותיו של גל ולהימנע ממימוש צעדים בלתי הפיכים. 

החברה עדכנה מאוחר יותר כי בית המשפט החליט שלא לתת צו ארעי במעמד צד אחד וכן החליט כי המשיבים לעתירה יגיבו לבקשה למתן צו ביניים עד 10 בספטמבר. מגדל מסרה כי תפעל בהתאם להחלטת בית המשפט כאמור וכמתחייב ממנה. 

העתידה של מגדל  הגיעה לאחר שלפני כחודש שלח גל מכתב לחברה בו הוא מבהיר כי על מגדל לנקוט בשורה של צעדים שנועדו לנתק את ההשפעה של חברת ההחזקות על חברת הביטוח. זאת, כחלק מרצון למנוע מעורבות של בעל השליטה במגדל, שלמה אליהו, בפעילות חברת הביטוח. 

במגדל מסבירים כי עיקר המחלוקת נסובה על שורת דרישות של גל, אשר נדונו מזה תקופה בין דירקטוריון מגדל החזקות לבינו. במוקד העתירה טוענת מגדל כי כל פעולותיה ופעולות הדירקטורים של החברה היו על פי הדין והפסיקה, וכן יש לה טענות לחוסר סמכות של ממלא מקום הממונה בדרישותיו, לחוסר ביסוס עובדתי ולאי דיוקים, לחריגה מהוראות הדין ולאכיפה בררנית מצידו של גל, אשר מבקש להטיל על מגדל החזקות מגבלות שאינן קיימות בקבוצות הביטוח האחרות.

 כך, לדוגמה, דרש גל הפרדה בין מקום מושבו של יו"ר דירקטוריון חברת ההחזקות, השופט בדימוס חנן מלצר, לבין מקום מושבם של בעלי תפקידים במגדל ביטוח. במכתב, צוין כי הממונה דוחה את טענות החברה כי מעורבותו של יו"ר דירקטוריון החברה בהליך מינוי מנכ"ל מגדל ביטוח, רונן אגסי, הייתה תקינה והכרחית; זאת, בין היתר, מאחר שיו"ר דירקטוריון החברה אינו דירקטור משותף, ולכן התערבותו פגעה, לטענת הממונה, בסמכות דירקטוריון מגדל ביטוח למינוי מנכ"ל באופן עצמאי. 

מטעמה של מגדל נמסר כי על אף שהייתה התקדמות במגעים שנוהלו בין הצדדים, סירובו של ממלא מקום הממונה להיענות להצעות שונות שעלו - הביא את השיח למבוי סתום, ולפיכך למגדל החזקות לא נותרה ברירה אלא לפנות להכרעת בית המשפט. כמו כן, מגדל הדגישה כי הטענות שציין הממונה במכתבו אינן נכונות עובדתית ומשפטית כאחד וכי נסיבות של האירועים תאמו את הוראות הדין והפסיקה ואת המקובל בכלל חברות הביטוח.