פיגוע הדריסה במחסום מכבים: מקסים מולצ'נוב הוא הלוחם שנהרג

המחבל פגע ברכב פרטי ודרס את הולכי הרגל באמצעות משאית • לאחר הדריסה הוא ניסה להימלט לעבר מעבר חשמונאים אך נוטרל • בנוסף להרוג נפצעו 5 אנשים נוספים בפיגוע

מחסום ניל''י / צילום: דוברות איחוד הצלה
מחסום ניל''י / צילום: דוברות איחוד הצלה

לוחם צה"ל נהרג מוקדם יותר היום (ה') בפיגוע הדריסה בסמוך למחסום מכבים. ‏הלוחם הוא סמל מקסים מולצ'נוב, בן 20, עלה מאוקראינה לישראל והתגורר בהרצליה, לוחם בחטיבת האש 282.

הלוחם הועלה בדרגה מדרגת רב-טוראי לדרגת סמל לאחר מותו. הודעה נמסרה למשפחתו.

פיגוע הדריסה באמצעות משאית התרחש בכביש 443 על ידי מחבל היום (ה'). מהפרטים בשטח עולה כי מולצ'נוב הובא לבית החולים במצב אנוש עם חבלה רב-מערכתית ונפטר תוך כדי פעולות החייאה שם נקבע מותו. ‏נוסף על כך, בפיגוע נפצעו לוחם צה"ל באורח קשה ושני לוחמים נוספים באורח קל, הלוחמים פונו להמשך קבלת טיפול רפואי בבית חולים. המחבל שברח מהמקום התנגש ברכב פרטי מאחור סמוך לצומת מכבים, גבר ואישה כבני 25 ששהו ברכב פונו במצב קל עם חבלות בגב.

המחבל שביצע את הפיגוע ניסה להימלט בנסיעה לכיוון מעבר חשמונאים. מאבטחי רשות המעברים של משרד הביטחון במעבר חשמונאים נערכו בעקבות מידע שקיבלו מצה"ל, זיהו את המחבל ונטרלו אותו. אין נפגעים נוספים. מעבר חשמונאים נסגר לשני הכיוונים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו מקיים הערב (ה') הערכת מצב ביטחונית בקריה בתל אביב.

בהערכת המצב משתתפים שר הביטחון, השר לביטחון לאומי, ראש המל״ל, ראש השב״כ, הרמטכ״ל, המפכ״ל, המזכ״ץ, ראש אמ״ץ, ראש אמ״ן, מתפ״ש ורח״ט מחקר.

רה''מ כינס הערכת מצב ביטחונית הערב / צילום: חיים צח לע''מ
 רה''מ כינס הערכת מצב ביטחונית הערב / צילום: חיים צח לע''מ

היה זה הפיגוע הרביעי ביממה החולפת, כאשר רק הלילה הופעל מטען מאולתר נגד כוח שאבטח כניסת מתפללים לקבר יוסף. עוד קודם לכן, מחבל בן 14 משכונות בית חנינא ביצע אמש פיגוע בתחנת הרכבת הקלה בירושלים. קודם לכן, בצהריים התבצע פיגוע דריסה בהר חברון. רצף הפיגועים הללו ממחיש את התחממות הגזרות מול הפלסטינים, ובפרט ביהודה ושומרון שבה פיגועי חיקוי לאחר פיגועים עם נפגעים, הם דבר אופייני לזירה. 

חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול ראשוני ופינו את הפצועים לבתי החולים שערי צדק, שיבא-תל השומר ושמיר-אסף הרופא. כל הנפגעים הם כבני 20. הפצוע במצב קשה בהכרה עם חבלת בטן והפצוע במצב קל עם חבלות בגפיים.

פראמדיק מד"א אבי שיף סיפר: "הגענו בכוחות גדולים למקום וראינו שלושה צעירים כשאחד מהם מחוסר הכרה וסובל מפציעות בבטן ובראש. מיד הענקנו להם טיפול רפואי בשטח ופינינו אותם בניידות טיפול נמרץ לבית החולים כשמצבו של אחד אנוש, אחד קשה והשלישי קל".