מנכ"ל סנטינל וואן רומז כי החברה לא עומדת למכירה

המנכ"ל והמייסד תומר וינגרטן ל-CNBC: "אנחנו מתמקדים בנתיב העצמאי בלבד" • לאחרונה פורסם כי החברה בוחנת אפשרות להימכר, ואחת המועמדות לרכישתה היא Wiz הישראלית

תומר וינגרטן מנכ''ל ומייסד סנטינל וואן / צילום: יח''צ
תומר וינגרטן מנכ''ל ומייסד סנטינל וואן / צילום: יח''צ

חברת אבטחת הסייבר סנטינל וואן עלתה לכותרות בחודש שעבר לאחר דיווחים שהיא בוחנת אפשרות להימכר, ובהמשך דיווחים לפיהם Wiz הישראלית עשויה לרכוש אותה. בסוף השבוע סנטינל וואן פרסמה את הדוחות שלה לסיכום הרבעון הפיסקאלי השני (שהסתיים בסוף יולי), דוחות שהיו טובים מהצפוי.

לאחר עיכוב של חודשים: המיזוג בין אינטליקנה לחברת הנדל"ן ריי הושלם 
הסיכון באגח האמריקאות מתממש: דה זראסאי מקדמת הסדר חוב של כמיליארד שקל 

מנכ"ל ומייסד החברה תומר וינגרטן התראיין במקביל ל- CNBC ומדבריו אפשר להסיק שהחברה אינה עומדת למכירה (זו גם הייתה הכותרת שפורסמה ב- CNBC): "ברור שיש כמות בלתי נתפסת של שמועות וספקולציות בשוק. אני חושב שאפשר לראות מהמספרים שלנו שאנחנו חברה שצומחת בשיעור דו-ספרתי, ומציגה ביצועים גבוהים", אמר וינגרטן. "אנחנו מתמקדים בנתיב העצמאי בלבד. הצגנו שיפור לא-ייאמן בשולי הרווח יחד עם צמיחה מדהימה, אז בסך הכול כרגע, עבורנו זה פשוט לעשות את הטוב ביותר שאנחנו יכולים כדי לייצר חדשנות ולהגן על הלקוחות שלנו". הוא הוסיף כי הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא להישאר חברה עצמאית שנסחרת בבורסה. 

סנטינל וואן מציגה: גידול של 46% בהכנסות הרבעוניות

סנטינל וואן  נסחרת בבורסת ניו יורק בשווי 5.1 מיליארד דולר. היא הונפקה לראשונה בתקופת הבועה של מניות הטכנולוגיה בוול סטריט, יוני 2021, לפי שווי חברה של 9 מיליארד דולר. בנובמבר אותה שנה נסחרה החברה בשווי של כמעט ב־20 מיליארד דולר.

לפני שנתיים היא אף עקפה לתקופה מסוימת את החברה הישראלית הוותיקה בתחום אבטחת הסייבר, צ'ק פוינט. העקיפה בשווי שיקפה אז את הלך הרוח בוול סטריט (שהשתנה בהמשך): חיפוש אחר צמיחה בכל מחיר, גם על חשבון שורת הרווח, מתוך שאיפה שהגדלת נתחי השוק בהווה תביא בסופו של דבר לרווח פוטנציאלי גבוה יותר בעתיד.

ברבעון השני הכנסותיה של סנטינל מחו ב-46% ל-149 מיליון דולר. שיעור הרווח הגולמי Non-GAAP עלה מ-72% ברבעון המקביל ל-77% ברבעון השני השנה. החברה אינה רווחית והיא רשמה הפסד נקי בסך 89.5 מיליון דולר, צמצום לעומת הפסד של 96.3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. מתחילת השנה ההפסד הסתכם ב-196 מיליון דולר. ההפסד הנקי למניה ברבעון היה נמוך מהצפוי בשוק והסתכם ב-8 סנט, בעוד שהאנליסטים ציפו להפסד של 14 סנט למניה.

סנטינל וואן גם עדכנה כלפי מעלה את התחזית השנתית שלה, שהופחתה ברבעון הקודם (אך התחזית המעודכנת לא חזרה לרמה של התחזית המקורית מתחילת השנה). הצפי הוא להכנסות שנתיות של 605 מיליון דולר, רווחיות גולמית Non-GAAP של 76% והפסד תפעולי Non-GAAP של 25% מהמחזור, כלומר כ-151 מיליון דולר.