הכירו את אילן בומבך, עורך הדין שמייצג את נתניהו ולוין בדיון ההיסטורי

עו"ד אילן בומבך מייצג את הממשלה בדיון ההיסטורי בבג"ץ בנושא צמצום עילת הסבירות • הוא עוסק בעיקר במשפט מינהלי וצווארון לבן, אבל בשנים האחרונות עשה גם לא מעט תיקי לשון הרע ואף ייצג חברי כנסת בעבר

עו''ד אילן בומבך בדיון בבג''ץ על ביטול עילת הסבירות / צילום: אלכס קולומויסקי, "דיעות אחרונות"
עו''ד אילן בומבך בדיון בבג''ץ על ביטול עילת הסבירות / צילום: אלכס קולומויסקי, "דיעות אחרונות"

החלטת היועמ"שית גלי בהרב-מיארה שלא להגן על עמדת הממשלה בעניין החוק לביטול עילת הסבירות ביחס להחלטות ממשלה ושרים, הביאה לקדמת הבמה עורך דין פרטי - אילן בומבך.

13.5 שעות: הדיון הדרמטי בבג"ץ | קראו את סיכום יום הדיונים
ניתוח | איך תיגמר הדרמה המשפטית של עילת הסבירות? כל התרחישים 
ניצן שפיר, פרשנות | שלוש הערות על השאלות שהטרידו את שופטי העליון

למרות שזו לא הפעם הראשונה שבה ניתן ייצוג משפטי פרטי לחבר ממשלה, בקדנציה של הממשלה הנוכחית זה הופך ליותר ויותר שכיח. יושב-ראש ועדה בכנסת אפילו ייצג היום את עצמו, למרות שהייעוץ המשפטי לכנסת תומך בדחיית העתירות.

מי הוא עורך הדין בומבך, שמצא עצמו היום בעיצומו של ויכוח סוער על מעמדה של מגילת העצמאות, במהלכו של הדיון ההיסטורי בעניין ביטולה של עילת הסבירות?

מזוהה עם הליכוד ומשדר ממלכתיות

בומבך בן ה-57 הוא עורך דין שעוסק בליטיגציה (הופעה בבתי משפט), ועוסק בעיקר במשפט מינהלי וצווארון לבן, אבל בשנים האחרונות עשה גם לא מעט תיקי לשון הרע.

בומבך מזוהה עם תנועת הליכוד, והוא שימש בבחירות האחרונות לכנסת סגן יו"ר ועדת הבחירות מטעם המפלגה, תפקיד שכלל גם עימות מתוקשר עם יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, עו"ד אורלי עדס, בעניין הוספתן של קלפיות נגישות.

אולם בניגוד לחלק מחברי הסיעה ולחלק מן הלקוחות שהוא ייצג היום בדיון, בומבך מנסה לשדר ממלכתיות, ולפני הדיון היום (ג') הבהיר כי הוא מכבד את בית המשפט, שהפגין לטענתו מתינות, איפוק ואחריות עד היום.

במהלך הדיון בומבך אף אמר, בהתייחס למשנתו של חבר הכנסת לשעבר מאיר כהנא - שחלק מחברי הממשלה שאותם מייצג בומבך תומכים בו במוצהר - כי "העמדות של כהנא היו איומות, כולנו סולדים מהן".

משפט מינהלי, צווארון לבן, ולא מעט תיקי לשון הרע 

לאחרונה עלה בומבך לכותרות לאחר שייצג את ח"כ אריה דרעי בתביעה שהגיש נגד העיתונאי בן כספית - וניצח, וכן הפסיד בתביעה נגד אתר "העין השביעית" שהגיש עם איש העסקים וולטר סוריאנו, שנקבע כי היא "תביעת השתקה".

את ההתמחות שלו במשפטים עשה בומבך אצל חנן מלצר, אבל שנים לפני שהאחרון מונה לשופט בבית המשפט העליון, וכאשר היה עורך דין מינהלי מהשורה. מאז שפתח משרד עצמאי, שימש בומבך יו"ר ועד מחוז תל אביב בלשכת עורכי הדין.

בין התיקים המתוקשרים יותר שלו ניתן למנות ערעורים שהגישה ענת קם לבית המשפט העליון - האחד בנוגע להרשעתה הפלילית, והשני בסכסוך שבין ענת קם לעיתון "הארץ" בשאלה אם מגיעים לה פיצויים נזיקיים על חשיפתה כמקור עיתונאי, שם ייצג בומבך את קם.

עוד ייצג בומבך בעתירות שנגעו לשאלת כהונתם של ראשי רשויות מקומיות שהועמדו לדין, וכן את חבר הכנסת לשעבר עמיר פרץ במסגרת הבחירות להסתדרות, שם טען פרץ נגד ההחלטה שלא לאפשר לו להתמודד.

בשנים האחרונות ייצג בומבך מתמחים במשפטים ובראיית חשבון שכשלו בבחינות לשכת עורכי הדין בעתירות נגד החלטות הוועדה הבוחנת, וכן בעתירה שנדונה בפני הרכב מורחב של שופטי בית המשפט העליון בשאלת התיישנותם של קנסות חניה.