המתינה למטרו, ובסוף הלכה ליצחק תשובה: הג'וב החדש של דלית זילבר

מנכ"לית מנהל התכנון לשעבר תצטרף לחברה שחזרה לאחרונה לבעלותו של איש העסקים • לחברה עתודות קרקע בהיקף של 11 אלף דונם • "צעד ראשון וחשוב ולמימוש הפוטנציאל הרב של מהדרין"

דלית זילבר, מונתה לתפקיד המשנה למנכ''ל חברת מהדרין / צילום: ניב קנטור
דלית זילבר, מונתה לתפקיד המשנה למנכ''ל חברת מהדרין / צילום: ניב קנטור

מנכ"לית מנהל התכנון לשעבר, דלית זילבר, מונתה לתפקיד המשנה למנכ"ל חברת מהדרין של איש העסקים יצחק תשובה. בהודעת החברה נכתב כי המינוי החדש ייכנס לתוקף באופן רשמי בחודש הבא. זילבר, 56, בעלת תואר מגיסטר בתכנון ערים ואזורים מהטכניון, שימשה במשך חמש שנים, עד לאוגוסט 2022. 

פרשנות | תתכוננו, זו רק ההתחלה: הצניחה בהתחלות הבנייה עוד רחוקה מהשפל
מדוע מבקשת רשות המסים פירוק חברת סייבר שעשתה אקזיט ב-600 מיליון שקל?

זילבר נחשבת לאחת הנשים החזקות בנדל"ן, ודאי בתחום התכנון, והפכה את תפקידה כמנכ"לית מנהל התכנון לאחד המרכזיים בענף כולו. במהלך כהונתה הובילה כמה מהלכים מרכזיים, בהם ביטול תמ"א 38, ביטול מוסד ההקלות, גיבוש התוכנית האסטרטגית לדיור 2040, השינוי לתמ"א 35 בנושא צפיפויות המגורים ועוד. לפני תפקיד זה הייתה מתכננת מחוז ירושלים ושימשה בתפקידים נוספים בעולם התכנון. 

חברת מהדרין: תשובה מכר - ורכש שוב לאחר שלוש שנים 

יצחק תשובה, איש העסקים ובעל השליטה בקבוצת דלק, החזיר לידיו את מהדרין רק ביולי האחרון: קבוצת דלק רכשה את השליטה על החברה, 44.8% ממניותיה, תמורת 250 מיליון שקל, מידי חברת דסק"ש שמנסה לממש נכסים בשל מצבה הכלכלי המורכב. עבור תשובה מדובר בסגירת מעגל, שכן הוא נאלץ להיפטר ממהדרין בעצמו בשנת 2020, על רקע הקשיים הכלכליים שהוליד משבר הקורונה.

היא חברה ציבורית, אשר מחזיקה בעתודות קרקע בהיקף של כ־11 אלף דונם. מתוך אלו, רוב השטחים הם שטחים חקלאיים שהיא חוכרת מרשות מקרקעי ישראל, וחלק קטן נוסף, כ־196 דונמים, הם קרקעות חקלאיות פרטיות. לצד זה, היא מחזיקה גם בנכסים קיימים, בתחום הלוגיסטיקה בעיקר - בתי קירור, מרכזים לוגיסטיים (מרלו"גים) ובתי אריזה, גם בארץ וגם בחו"ל. היא פועלת בארבעה מישורים: בתי קירור, חקלאות, מים ונכסים מניבים.

השם הבולט מבין המועמדים לראש רשות המטרו

מינויה של זילבר הוא למעשה המינוי הראשון שמבצעת חברת מהדרין מאז העסקה שביצע תשובה. בחודשים האחרונים, בעיקר סביב מועד פרישתה המתקרב מתפקיד מנכ"לית מנהל התכנון, הוזכרה זילבר כמועמדת בכירה לעמוד בראש רשות המטרו, הגוף שיהיה אחראי על ניהול וקידום רשות המטרו, תחת תקציב של 150 מיליארד שקל.

הבחירה בראש הרשות נתונה היום בידיה של שרת התחבורה, מירי רגב, אך כמעט שנה מאז נכנסה לתפקיד, טרם החליטה על מועמד מתאים. ההערכות הן כי השרה מעדיפה להציב בתפקיד את אחד מאנשיה. כך או כך, התמהמהותה הובילה בסופו של דבר את זילבר לזרועותיו של הסקטור הפרטי. 

מנכ"ל מהדרין, אורי לופט: "אני שמח על הצטרפותה של דלית לחברה ומברך אותה על כניסתה לתפקיד. אני משוכנע שהניסיון המקצועי הרב והידע שהיא מביאה איתה יתרמו רבות לפעילות החברה, ויובילו אותנו להישגים משמעותיים". 

מנכ"ל קבוצת דלק, עידן וולס: "ההצטרפות של דלית למהדרין מהווה צעד ראשון וחשוב בדרך ליישום התוכניות האסטרטגיות ולמימוש הפוטנציאל הרב שקיים להערכתנו במהדרין, במגוון רחב של תחומים, נוסף על הפעילות החקלאית של החברה".