בריטניה שוקלת לאשר את רכישת אקטיוויז'ן על ידי מיקרוסופט

רשות ההגבלים הבריטית הודיעה כי היא שוקלת מחדש את אישור הרכישה של ענקית הגיימינג על ידי מיקרוסופט לאחר שינויי תנאי העסקה • האיחוד האירופי אישר את העסקה במאי וכעת רק נציבות הסחר של ארה"ב עדיין מתנגדת לה

משחק Call Of Duty של Activision Blizzard / צילום: Shutterstock, Sergei Elagin
משחק Call Of Duty של Activision Blizzard / צילום: Shutterstock, Sergei Elagin

עסקת הרכישה הגדולה בהייטק חוזרת לשולחן: רשות התחרות של בריטניה הודיעה היום (ו') כי ההצעה המחודשת שהגישה מיקרוסופט  לרכישת ענקית הגיימינג אקטיוויז'ן בליזארד  פותחת את הדלת לאישור העסקה.

העסקה הגדולה בתולדות ההייטק השיגה ניצחון משמעותי, אבל יש מכשול בדרך 

הרשות הבריטית חסמה את העסקה הראשונית של ענקית הטכנולוגיה בסך 69 מיליארד דולר, שהועלתה לראשונה בינואר 2022, מחשש שהיא תגביל את התחרות במגזר משחקי הענן המתהווה. 

כתוצאה מכך, הציעה מיקרוסופט עסקת רכישה חדשה, המציעה למכור את זכויות הענן עבור משחקי מחשב וקונסולות קיימים של Activision - ועבור משחקים חדשים שפורסמו על ידי Activision במהלך 15 השנים הבאות - לענקית המשחקים הצרפתית Ubisoft Entertainment לפני שהמכירה תושלם.

הרשות הבריטית צפויה לדון בנושא עד ה-6 באוקטובר.

בחודש מאי אישרה הנציבות האירופית, הזרוע הביצועית של האיחוד האירופי, את העסקה. הרגולטורים האירופיים השתכנעו כי מיקרוסופט אכן מוכנה להגביל את עצמה כדי להוריד את החשש שצף ביחס לרכישה - לוודא כי משחקי אקטיביז'ן הפופולריים ימשיכו להיות זמינים בכל פלטפורמות המשחקים. לכן, האישור הותנה בעמידה מלאה בהתחייבויות שהציעה מיקרוסופט. 

גם נציבות הסחר הפדרלית של ארצות הברית התנגדה לעסקה ותבעה כדי לחסום את אותה בטענה לפגיעה בהגבלים עסקיים.