תקרית בגרמניה: ראש מפלגת הימין הקיצוני "אלטרנטיבה לגרמניה" הובהל לבית חולים

לפי גורמים במפלגה, יושב יושב הראש משותף של המפלגה הותקף אחר הצהריים במהלך אירוע בחירות בעיר אינגולשטאדט שבבוואריה • ראשי המפלגה בבוואריה פירסמו הערב וידיאו שבו האשימו את "המערכת הפוליטית כולה" בהסתה שהובילה לאירוע

ברלין. תומכי הימין הקיצוני מפגינים כנגד מדיניות ההגירה למרגלות שער ברנדנבורג / צילום: Associated Press, Markus Schreiber
ברלין. תומכי הימין הקיצוני מפגינים כנגד מדיניות ההגירה למרגלות שער ברנדנבורג / צילום: Associated Press, Markus Schreiber

מנהיג מפלגת הימין הקיצוני הגרמנית "אלטרנטיבה לגרמניה" הותקף ככל הנראה אחר הצהריים במהלך אירוע בחירות בעיר אינגולשטאדט שבבוואריה, ופונה באמבולנס לבית חולים. כך מדווחים הערב כלי התקשורת בגרמניה, מפי גורמים במפלגה. טינו קרופאלה, בן 48, הוא יושב ראש משותף של המפלגה יחד עם אליס ויידל. הוא השתתף באירוע לקראת הבחירות המקומיות בבוואריה, שיתקיימו ביום ראשון.

אילון מאסק תקף את ממשלת גרמניה על חילוץ פליטים, והיא לא נשארה חייבת 
עסקת היצוא הביטחוני הגדולה ביותר של ישראל יוצאת לדרך: גלנט חתם עם עמיתו הגרמני 

לפי הדיווחים בתקשורת הגרמנית, הוא לווה בארבעה שומרי ראש כאשר ירד לקהל להצטלם עם תומכי המפלגה, לפני נאומו המתוכנן בעצרת הבחירות. כ-250 בני אדם היו בקהל. מתישהו במהלך שלב זה הוא חש ברע, ונלקח על ידי שוטרים ומאבטחים לניידת משטרה, ממנה הועבר לאמבולנס שהעביר אותו לבית חולים מקומי.

ראשי המפלגה בבוואריה פירסמו הערב וידיאו שבו הם טוענים כי אירעה "התקפה אלימה" על קרופלה. הם האשימו את "המערכת הפוליטית כולה" בהסתה שהובילה לאירוע. "זה המצב באוקטובר 2023 בגרמניה, כאשר המערכת כולה מעודדת אלימות נגד ה-AfD, מדברת על חרם על המפלגה, הדבר מעניק מוטיבציה להתקפות אלימות".

הם גם קראו "לשים קץ למצב הפוליטי הקיים" בהצבעה ביום ראשון. המפלגה שוברת שיאי פופולריות בגרמניה בשבועות האחרונים, ובבוואריה היא נאבקת על המקום השני (אחרי מפלגת ה-CSU שרגילה לשלוט במדינת המחוז) מול "הירוקים" ו"הבוחרים החופשיים" השותפים לקואליציה המכהנת.

שמועות ברשתות החברתיות, מפי מקורבים למפלגה, שצוטטו גם ברשת השידור הבווארית, טענו כי במהלך האירוע אלמונים דקרו את קרופלה עם מזרק, וככל הנראה הזריקו לו חומר כלשהו. הוא חש חולשה לאחר מכן, לפי הדיווחים. כעת הוא נמצא בבית החולים "להשגחה", דווח ברשת השידור הבווארית. המשטרה אישרה כי "ביצעה פעולה" במהלך עצרת הבחירות, אם כי לא ברור מה היה מהותה.