בשל התרומות הגבוהות לתושבי הדרום: פייבוקס פנתה לבנק ישראל כדי להקל במגבלות רגולטוריות

באפליקציית התשלומים ביקשו להגדיל את הסכום אותו אפשר להחזיק בכל רגע נתון בחשבון ליותר מ-20 אלף שקל, וכן להגדיל את המסגרת השנתית ליותר מ-100 אלף שקל

אדם וכלבו רצים למקלט באשקלון / צילום: Reuters, Ronen Zvulun
אדם וכלבו רצים למקלט באשקלון / צילום: Reuters, Ronen Zvulun

המלחמה שנפתחה בדרום הארץ והביאה למאות נרצחים ולאלפי תושבים שפונו מבתיהם גרמה לישראלים רבים לפתוח את הכיס ולתרום כספים. קבוצות רבות קמו באפליקציות התשלומים ולגלובס נודע כי פייבוקס פנתה לבנק ישראל בבקשה להקל במגבלות הרגולטוריות שהטיל על האפליקציה הבנק המרכזי, הגבלות על מנת למנוע הלבנת הון.

אירוח משפחות מהדרום ואיסוף ציוד: המיזמים האזרחיים שכדאי להכיר 

כיום, כאשר אדם מקים קבוצה בפייבוקס הוא נתון לשתי מגבלות. הראשונה היא שכאשר הוא מקים קבוצה, כל תשלום שמתקבל באפליקציה נרשם כאילו המקים עצמו מקבל את הכסף וסכום זה מוגבל עד 100 אלף שקל בשנה. בשל ריבוי התורמים, בפייבוקס פנו, בשם הציבור, לבנק ישראל בבקשה להגדיל את הסכום הזה לתקופה קצובה.

המגבלה השנייה מאפשרת להחזיק בכל נקודת זמן עד 20 אלף שקל באפליקציה. כשהציבור מתחיל לתרום הכסף נאסף בקבוצה ונעצר כשהוא מגיע לרף של ה-20 אלף שקלים. בקבוצה עדיין אפשר לעמוד במגבלת ה-100 אלף שקלים השנתית, אבל מקים הקבוצה צריך למשוך את הכסף ולהתחיל לקבל מחדש את התרומות, ולכן בפייבוקס ביקשו לשחרר גם את המגבלה הזו לתקופה קצובה.