ישראל במלחמה | סיקור שוטף

היום הרביעי למלחמה: לפחות 1,000 נרצחים ונופלים, מחבלים חוסלו בהיתקלויות בדרום

נשיא ארה"ב ביידן: "נוודא שישראל לא תישאר ללא תחמושת" • צה"ל מרחיב משמעותית את התקיפות בעזה: שר הכלכלה של החמאס ובכיר נוסף חוסלו בתקיפה של חיל האוויר, יותר מ-2,000 מטרות הותקפו • שר החוץ אנתוני בלינקן יבקר בישראל בימים הקרובים • מספר פצצות מרגמה נורו מסוריה לשטח ישראל • עדכונים שוטפים

לוחם בכפר עזה, מוקדם יותר היום / צילום: ap, Ohad Zwigenberg
לוחם בכפר עזה, מוקדם יותר היום / צילום: ap, Ohad Zwigenberg

ישראל במלחמה - היום הרביעי:  צה"ל ממשיך היום (ג') לבצע תקיפות נרחבות ברצועת עזה, זאת בתגובה למתקפת הפתע של מחבלי חמאס על ישראל, שגבתה כבר את חייהם של למעלה מ-1,000 בני אדם. דובר צה"ל הבהיר במסיבת עיתונאים כי צה"ל החזיר את השליטה בעוטף עזה. במקביל, במערכת הביטחון ממשיכים לעקוב אחר ההתפתחויות בגזרה הצפונית. 

בשעות הצהריים - מטח כבד לעבר גוש דן והשפלה. שני עובדים זרים נהרגו מרקטה באשכול. מאז תחילת המלחמה נפצעו יותר מ-2,800 - בהם כארבעה אנוש ו-155 קשה שעדיין מאושפזים בבתי החולים. 

לרשימת הנרצחים והנופלים המתעדכנת - לחצו כאן

בישראל שיגרו איום למצרים: אם תיכנס אספקה לרצועה, נפציץ את המשאיות העזתיות. זמן קצר לאחר האיום הישראלי, משאיות דלק וסחורות מצריות שהיו אמורות להיכנס לרצועת עזה נסוגו ממעבר רפיח. דיווח ברשת אל-ערביה: מצרים סגרה את המעבר ללא הגבלת זמן.

ניתוח | תקציב הרכש של צה"ל עומד על עשרות מיליארדי שקלים. לאן הולך הכסף? 
שאלות ותשובות | יותר מ־100 חטופים: מה האפשרויות של ישראל, והאם הצלב האדום יתערב?
שאלות ותשובות | הרכוש שלכם נפגע בעקבות המלחמה? כך תקבלו פיצוי

הבית הלבן מואר בכחול לבן / צילום: Associated Press, Kiichiro Sato
 הבית הלבן מואר בכחול לבן / צילום: Associated Press, Kiichiro Sato

דיווחים שוטפים 

23:03 - מספר פצצות מרגמה נורו לישראל מסוריה, חלקן נפלו בשטח סוריה וחלקן נפלו בשטח פתוח בישראל. צה"ל החל לתקוף בסוריה והודיע: "רואים בצבא הסורי את האחראי". 

22:37 - ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ותיאר לו את הזוועות שאירעו בעוטף עזה: "הותקפנו בשבת בברבריות כזאת שלא נראתה מאז השואה. מאות אנשים נטבחו, משפחות שלמות נרצחו במיטותיהם ובבתיהם, נשים נאנסו ונרצחו באכזריות; יותר ממאה נחטפו, כולל ילדים. מאז השיחה האחרונה בינינו, היקף הרוע הזה רק הלך וגדל".

"הם כפתו עשרות ילדים, שרפו אותם והוציאו אותם להורג", אמר ראש הממשלה. "הם כרתו את ראשם של חיילים, הם רצחו את הצעירים שחגגו בפסטיבל בטבע, הם הקיפו אותם באמצעות ג'יפים וירו בהם אל תוך שקע בקרקע, כמו בבאבי-יאר, וביצעו וידוא הריגה. לא ראינו ברבריות כזאת בכל תולדות מדינת ישראל. הם גרועים אפילו מדעאש - וכך עלינו להתייחס אליהם".

22:36 - לראשונה מפרוץ המלחמה: מספר פצצות מרגמה נורו מסוריה לשטח ישראל, חלקן חצו לשטח ישראל ונפלו ככל הנראה בשטח פתוח. בתגובה, צה"ל תקף את מקור הירי בסוריה.

22:34 - צבע אדום בעוטף עזה.

22:30 - פצועים אנוש וקשה כתוצאה מירי דו-צדדי באשדוד.

22:07 - משרד החוץ האמריקאי: שר החוץ אנתוני בלינקן יבקר בישראל בימים הקרובים.

22:00 - הנשיא הרצוג לאחר נאום התמיכה של ביידן: "אנחנו אסירי תודה".

21:30 - נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בנאום היסטורי: "מטרתם היחידה של החמאס והג'יהאד היא להרוג יהודים. לעם היהודי זה לא חדש. מזכיר את צלקות השואה. ברגע הזה נהיה ברורים מאוד. אנחנו עומדים עם ישראל! חמאס לא מגן על כבוד העם הפלסטיני אלא כדי לחסל את המדינה. הם משתמשים בפלסטינים כמגן אנושי".

נשיא ארה''ב, ג'ו ביידן / צילום: ap, Manuel Balce Ceneta
 נשיא ארה''ב, ג'ו ביידן / צילום: ap, Manuel Balce Ceneta

"אמרתי לנתניהו שאנחנו עומדים לתת תשובה מהירה וחזקה", הבהיר ביידן. "גם אמרתי לו שאנו חזקים יותר כשפועלים בהתאם לחוק המלחמה. נבטיח שלישראל יישארו אמצעי לחימה, נבקש מהקונגרס לנקוט פעולה מהירה עבור שותפינו. זו לא פוליטיקה - זה בטחון אמריקה וביטחון העולם. אנו מוגנים להתערב עם נושאת המטוסים ג'רלד פורד הרגע שיהיה צורך. למי ששוקל מתקפה על ישראל, יש לי מילה אחת: Don't ".

21:00 - אזעקות באשקלון ובעוטף עזה.

20:37 - דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי: "השלמנו את פינוי היישובים צמודי הגדר. לא נפסיק במאמץ לחסל בכירי חמאס - זה בעדיפות עליונה".

20:33 - מחבל חוסל ליד רעים, כוחות תגבור רבים בדרך.

20:10 - יהדות ארה''ב בגל תמיכה בישראל: יותר מ-50 פדרציות יהודיות בצפון אמריקה כבר התגייסו לטובת ישראל. הקהילות הכריזו על תוכניות לאירועי סולידריות ציבוריים בהשתתפות מנהיגים יהודים ואזרחים כולל ראשי ערים, מושלים וחברי קונגרס וסנאטורים אמריקאים. צילום: הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה

20:07 - משפחות החטופים והנעדרים נועדו עם נשיא המדינה יצחק הרצוג: "אם יהיה צורך, נרעיד את המדינה". הרצוג: "האחריות כולה מוטלת על המרצחים הנתעבים של חמאס והג'יהאד האיסלאמי, שלא תיפול שערה משערות ראשם, ושיושבו הביתה ללא כל תנאי. על הקהילה הבין-לאומית כולה להיות מחויבת לדרישה הנחרצת להשבתם המיידית של בנותינו ובנינו לביתם ללא תנאים. זו חובה הומניטרית ואנושית בסיסית ומחייבת".

20:04 - דובר צה"ל: צה"ל מתגבר ביממה האחרונה באלפי נשקים את מערך ההגנה ביישובים בכלל הגזרות.

20:03 - דיווח בוול סטריט ג'ורנל: בארה"ב שוקלים לשלוח נושאת מטוסים נוספת לישראל.

20:00 - יותר מ-1,000 ישראלים נרצחו מתחילת המלחמה. 

19:55 - הותרו לפרסום שמות שלושה אנשי שירות הביטחון הכללי שנפלו במהלך המלחמה: איתי יהושע, בן 36, נשוי ואב לילדה, תושב חדיד - נפל במהלך לחימה מול חוליות מחבלים שפשטו על יישובי העוטף. עומר גברה, בן 26, תושב גן יבנה - נפל במהלך לחימה מול חוליות מחבלים שפשטו על יישובי העוטף. סמדר מור עידן, בת 38, נשואה ואם לשלושה ילדים, תושבת כפר עזה - נפלה בעת פשיטת מחבלים על ביתה שבכפר עזה.

19:45 - משרד הבריאות: 535 פצועים מאושפזים בבתי החולים ברחבי הארץ, בהם אחד אנוש.

19:33 - ההיתקלות ליד שדרות: שני מחבלים חוסלו סמוך לקיבוץ מפלסים. מתקיימים חילופי אש וסריקות במקום אחר מחבל נוסף.

19:30 - שר הביטחון יואב גלנט סייר בעוטף עזה ואמר ללוחמים בגבול: "שחררתי את כל המעצורים, השתלטנו על הגזרה ועוברים להתקפה מלאה. החמאס רצה שינוי בעזה, לכם תהיה את הזכות להפוך עליו את הגלגל".

השר גלנט הגיע למפקדת אוגדת עזה במחנה רעים, וקיים הערכת מצב עם מנכ״ל משרד הביטחון האלוף (במיל') אייל זמיר, מפקד פיקוד הדרום האלוף ירון פינקלמן, מפקד האוגדה תת-אלוף אבי רוזנפלד ומפקדי החטיבות המפקדים על הכוחות בשטח. בהמשך, שר הביטחון הגיע לקיבוץ בארי, סייר בין הבתים ובסמוך לחדר האוכל של הקיבוץ, ונפגש עם לוחמי שלדג, צנחנים ויחידות נוספות שלחמו בגזרה.

"בזכות הפעולה ההרואית שלכם במשימת הגנה, תהיה לכם את הזכות לשנות כאן את המציאות", אמר גלנט. אתם ראיתם את המחירים, ואתם תזכו לראות את המהפך. החמאס רצה שינוי בעזה, זה ישתנה ב-180 מעלות ממה שחשב. הם יצטערו על הרגע הזה - עזה לא תחזור להיות מה שהייתה".

"אני ראיתי הרבה לוחמים ואני מבין מה עבר עליכם", הבהיר גלנט. "כלוחם שראה חברים שנופלים בקרב אני מבין את העצב, את הכעס. לא יהיה מצב שילדים ישראלים נרצחים בשדות והחמאס ימשיך להתקיים, שחררתי את כל המעצורים - הורגים את כל מי שנלחם בנו, משתמשים בכל האמצעים".

"מי שבא כדי לערוף ראשים, לרצוח נשים, ניצולי שואה - אנחנו נחסל אותו בשיא הכוח וללא פשרות", הוסיף שר הביטחון. "מה שראינו ביישובים היה טבח, בקרבות - אתם ניצחתם. אנחנו סומכים עליכם ובזכות צה"ל מדינת ישראל מתקיימת. אנחנו נחזור לכאן, לבארי, בעוד כמה חודשים, והמצב יהיה אחרת. אנחנו ניישב את הקיבוץ עד המטר האחרון, ומה שהיה בעזה לא יהיה".

19:15 - הותרו לפרסום שמותיהם של 32 חללים נוספים שנפלו בקרבות, בהם שניים שנפלו בהיתקלות בגבול לבנון.

19:11 - גורמי ביטחון בלבנון לרויטרס: חיזבאללה עומד מאחורי ירי הנ"ט לעבר הנגמ"ש באביבים.

19:10 - ראש הממשלה בנימין נתניהו הזמין הערב את יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ לפגישה. הליכוד: "ממשלת החירום מתקדמת בצעדים גדולים".

19:10 - שני לוק, שהייתה במסיבת הטבע ליד רעים, ונחטפה לרצועת עזה כשהיא חסרת הכרה בחלק האחורי של ג'יפ חמאס, נמצאת בחיים ומאושפזת במצב קשה בבית חולים ברצועה; כך אומרת היום אמה, בווידיאו שפירסמה ובו היא מתחננת לרשויות בברלין שיוציאו את החטופה מעזה. לוק, שבעלת אזרחות גרמנית, היא אחת מעשרות אזרחים זרים שנחטפו ביום שבת לרצועה, ביניהם אמריקאים, גרמנים, צרפתים, איטלקים, תאילנדים ונפאלים. מספרם מוערך בעשרות. דודה של לוק, וילפריד גהר, מסר ל"שפיגל" כי המידע התקבל ממכר של המשפחה בתוך רצועת עזה. "כל העדויות מצביעות על כך" שלוק מאושפזת בבית חולים בצפון הרצועה, באזור בית לאהיה, אמר גהר. "על משרד החוץ להתערב מיידית", אמר, "כל דקה חשובה".

19:06 - הרמטכ"ל הרצי הלוי קיים הערכת מצב בפיקוד הצפון, יחד עם מפקד פיקוד צפון והכוחות הפרוסים בגזרה.

18:56 - מסוק קרב תקף עמדת תצפית של חיזבאללה, לאחר שבוצע משטח לבנון ירי נ"ט לעבר כלי רכב צבאי באזור אביבים. אין נפגעים לכוחותינו.

18:44 - ירי נ"ט על נגמ"ש צה"לי באביבים שבגליל העליון - אין נפגעים.

18:41 - הירי לאשקלון: בת 54 נפצעה בינוני ופונתה לבית החולים ברזילי בעיר עם חבלה בגב כתוצאה משברי חלון.

18:30 - צה"ל: ארבעה שיגורים מלבנון יורטו, עשרה נפלו בשטחים פתוחים.

18:29 - אזעקות באשקלון.

18:29 - הרב הראשי לישראל, הראשון לציון יצחק יוסף: לא לקבור בלי זיהוי ולא לקבור קבורה זמנית.

18:28 - המשטרה עצרה חשוד בעל אזרחות זרה בלבוש מדי צה"ל באזור הטיילת בת"א. החשוד נעצר לחקירה.

18:26 - משטרת ישראל התירה לפרסום את שמותיהם של שני שוטרים נוספים שנפלו בקרב, רס"ר אבשלום יאיר פרץ, לוחם בימ"מ, ורס"ר מור שקורי, סיירת בתחנת שדרות. מניין חללי המשטרה עומד כעת על 43 שוטרים ושוטרות. "הודעה נמסרה לבני המשפחות", נמסר.

18:24 - חה"כ גדי איזנקוט בשיחת טלפון לחיילי מילואים מאלכסנדרוני: "מקווה להיכנס לממשלת אחדות עוד היום".

18:23 - הרוג פלסטיני בשומרון מרקטה ששוגרה בעזה.

18:13 - איטליה הודיעה כי חמאס חטף 10 אזרחים איטלקים, כולל תינוק בן שנה.

18:09 - חילופי אש בין כוחות צה"ל למחבלים בצומת מפלסים ליד שדרות.

18:03 - משרד החוץ הגרמני, לקראת פגישת האיחוד האירופי על ההסלמה בישראל ובעזה: אנחנו מסכימים שזה יהיה שגוי לחלוטין להפסיק סיוע הומניטרי קריטי לאוכלוסייה אזרחית.

18:03 - מאז תחילת הלחימה בדרום חיסלו שוטרי ולוחמי המשטרה 356 מחבלים ועצרו עוד 45 מחבלים בחיים. לוחמי הימ"מ חיסלו 150 מחבלים, לוחמי מג"ב דרום חיסלו 78, לוחמי היחידה הטקטית של מג"ב חיסלו 83 ושוטרי המחוז דרומי חיסלו 16 מחבלים.

18:00 - כתב ערוץ הטלוויזיה אל-מיאדין המקורב לחיזבאללה: 12 רקטות נורו בשלושה מטחים מדרום לבנון לעבר ישראל.

17:55 - לראשונה בתולדות בית החולים איכילוב: מחלקת אשפוז תעבור להמשך טיפול מתחת לאדמה בבית חולים חירום. המחלקה הראשונה שעוברת היא פנימית ח' מבניין סוראסקי אגף ג' לקומה מינוס 4 בחניון בניין סמי עופר.

17:54 - נשיא איחוד האמירויות מעניק סיוע דחוף בסך 20 מיליון דולר לפלסטינים.

17:49 - צה"ל מגיב בירי ארטילרי בתגובה לשיגורים משטח לבנון.

17:39 - כוחות צה"ל תוקפים מטרות של חמאס ברצועת החוף של עזה.

17:39 - עשן מיתמר מכלי שיט בנמל הים של העיר עזה לאחר תקיפת חיל האוויר.

17:34 - משרד הבריאות בעזה: 830 פלסטינים נהרגו ו-4,250 נפצעו מפרוץ המלחמה.

17:29 - אזעקות הופעלו באזור הגליל המערבי

17:13 - נשיא מצרים א-סיסי: "אנחנו בקשר עם כל הגורמים הבין-לאומיים והאזוריים שמשפיעים כדי להגיע להפסקה מיידית של האלימות ולהשיג שקט שימנע שפיכות דמים של אזרחים משני הצדדים".

17:05 - אזעקות הופעלו באזור ואדי ערה

17:01 - מטחים לעבר אזור עוטף עזה ואשקלון

16:45 - אזעקות בתל אביב ואזור השרון.

16:31 - אזעקות בבאר שבע וביישובים בדרום. 

16:25 - אחרי שמעבר רפיח הותקף מוקדם יותר: מלך ירדן עבדאללה השני הורה על שליחת סיוע הומניטרי ורפואי לעזתיים, דרך מעבר רפיח בתיאום עם מצרים.

16:12 - במשרד החינוך הודיעו כי האפליקציה זום לא בטוחה לשימוש, ומבקשים לעבור לאפליקציית Meet של גוגל לצורך למידה מרחוק. 

16:11 - משרד החינוך: גם מחר (ד') לא יתקיימו לימודים. בתי הספר יוכלו ללמד באופן מקוון. 

16:03 - גורם מדיני בכיר: "נטפל בסוגיית החטופים אחרי המלחמה". 

16:00 - הנהלת היורוליג הודיעה כי לפני משחקי המחזור הקרוב תיערך דקת דומיה לזכר הקורבנות של "חרבות ברזל".

15:46 - מטח שלישי לעבר גוש דן והשרון: אזעקות בהרצליה, בכפר שמריהו, ברמת השרון ובתל אביב.

15:42 - דיווחים בעזה: שני חברי הלשכה המדינית של חמאס חוסלו היום בתקיפות.

15:39 - אזעקות בראשון לציון ובחולון. מד"א: לא ידוע על נפגעים במט"ח הקודם. 

15:29 - המטח לגוש דן והשפלה: דיווח על נפילה בראשון לציון, אין נפגעים.

15:25 - במקביל למטח לעבר גוש דן - חיל האוויר תוקף ברצועת עזה.

15:24 - מטח כבד לעבר גוש דן והשפלה: אזעקות בתל אביב, בבת ים, בחולון, בראשון לציון, באשדוד, ברמת גן, בפתח תקווה וביישובים נוספים.

15:20 - צבע אדום בעוטף עזה. 

15:16 - ליאור ניסקי, מנכ"ל המועצה האזורית שער הנגב, תוקף את התנהלות הממשלה: "גם היום - היום הרביעי ללחימה, אנחנו מרגישים שממשלת ישראל לא נותנת לנו את המענים שאנו זקוקים להם. ההתנהלות מול הצבא, מול משרד ראש הממשלה ומול משרדי הממשלה הזויה ומקשה עלינו בניהול האירועים. אנחנו פועלים עם מלוא היכולות שלנו בעזרת העובדים שלנו ומתנדבים - במהלך היום אנחנו עוסקים בניהול האירועים ובלילה בגיוס כספים מיהדות העולם בכדי לדאוג לכל הצרכים של הקהילות שלנו. אני רואה את שרי הממשלה ודובר צה"ל באולפני הטלוויזיה - ייתכן שבגלל זה אין להם פניות עבורנו". 

15:12 - הנפילה באשכול: נקבע מותו של עובד זר נוסף בשנות ה-30 לחייו.

14:57 - לוחמי צה"ל חיסלו לפני זמן קצר מספר מחבלים חמושים במרחב חוף זיקים.

14:52 - הרוג ופצועים קשה מנפילת רקטה באשכול. ההרוג והפצועים הם עובדים זרים. במקביל, מחבלים חוסלו בהיתקלות באזור זיקים.

14:42 - דיווח ראשוני על שני נפגעים באשכול מפגיעת רקטה. חשש לחדירה בחוף זיקים. 

14:39 - אמש חולצו בשלום 30 נעדרים מעין השלושה - 16 מהם ישראלים והיתר תאילנדים. 

14:20 - אזעקות במערב הנגב ואזור עוטף עזה.

14:14 - משרד החוץ האיטלקי: חמאס הוא הגורם היחיד האחראי לעימות הנוכחי.

14:02 - ישראל הזהירה את מצרים שלא לסייע לעזה: "אם תכניסו אספקה, נפציץ את המשאיות".

14:00 - משרד הבריאות מעדכן על 535 פצועים המאושפזים בבתי החולים, בהם אחד אנוש, 105 קשה, 262 בינוני ו-167 קל. עד כה פונו לבתי החולים 2,806 פצועים, בהם 26 אנוש, 336 קשה, 534 בינוני, 1,479 קל, 107 נפגעי חרדה, ו-210 נמצאים בהערכה רפואית.

13:48 - היועץ המשפטי הכללי לממשלה בגרמניה פתח בחקירה נגד חמאס בחשד לרצח וחטיפת אזרחים גרמנים: בין הנרצחים והחטופים גם תיירים גרמנים או ישראלים בעלי אזרחות כפולה. בני משפחות של אותם קורבנות פנו בימים האחרונים לממשלת גרמניה וביקשו עזרה. רבים מהם לא יודעים האם בני משפחותיהם עדיין בחיים, ומקווים שגרמניה תסייע לישראל בשחרור החטופים על-מנת להציל את אזרחיה מידי הטרוריסטים.

13:33 - הסתיימה ישיבת ראשי הקואליציה. מהליכוד נמסר: "כל ראשי הקואליציה, בלי יוצא מן הכלל, תמכו בהקמת ממשלת חירום לאומית והסמיכו את ראש הממשלה בנימין נתניהו לפעול להקמתה".

13:23 - צה"ל שיגר מיירט לעבר מטרה חשודה - נשלל חשד לחדירת כלי טיס עוין לעוטף. התושבים יכולים לצאת מהמרחבים המוגנים, אולם בהתאם להנחיות פיקוד העורף להמשיך להישאר ליד מרחב מוגן.

13:14 - התרעה על חדירת כלי טיס עוין בשדרות, איבים וניר עם. 

13:00 - צבע אדום בבארי.

12:59 - משפחות החטופים והנעדרים ייפגשו בהמשך היום עם נשיא המדינה יצחק הרצוג.

12:53 - השר מיקי זוהר עונה לשר איתמר בן גביר שמעכב את הקמת ממשלת החירום: "זה לא הזמן לפוליטיקה - מספיק לבזבז את הזמן על שטויות".

12:44 - קנצלר גרמניה אולף שולץ: בשיחה שערכתי עם מנהיגי ארה"ב, צרפת ובריטניה סיכמנו שאנו מסכימים על זכותה של ישראל להגן על עצמה מפני התקפות לא אנושיות, אך גם הסכמנו על הצורך למנוע הסלמה נוספת.

12:40 - אזעקות בבאר שבע והסביבה. 

12:25 - השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מתנגד להקמת מטבחון מצומצם: "לא לפורום ביטחוני מעבר לקבינט הקיים". 

12:15 - מטח כבד לעבר אשקלון ועוטף עזה. 

12:01 - בעקבות הראיון בחדשות 12, מנכ"ל משרד ראש הממשלה יוסי שלי מתנצל על ההתבטאות החמורה בנוגע למסיבת הטבע. 

11:59 - מטח נוסף לעבר אשקלון והעוטף.

11:47 - המשטרה מבקשת מהציבור להשאיר מכשירים ניידים של נעדרים פועלים ומחוברים: "בשעות האחרונות מופצות המלצות מטעות למשפחות הנעדרים לנתק דרך חברות הסלולר את קווי הטלפון של יקיריהם או לכבותם. מידע זה מטעה ועלול לסכל את איתור הנעדרים".

11:43 - נשלל החשד לחדירה במרחב האווירי ברמת הגולן והגליל העליון - צה"ל מסר כי התושבים שנקראו להיכנס למרחבים מוגנים יכולים לצאת. 

11:20 - ח"כ אריה דרעי קורא להקמת ממשלת חירום: "אין לנו זמן לעיכובים נוספים, מדינת ישראל זקוקה לקבינט חירום".

11:16 - מסוק קרב תקף הבוקר חוליית מחבלים חמושים סמוך לגדר באזור זיקים. כוח מגלן שזיהה את החוליה הכווין את המסק"ר לכיוונה.

11:09 - בצה"ל מאשרים כי דווח על חשד לחדירה במרחב האווירי ברמת הגולן והגליל העליון, ומעדכנים כי הכוחות "פרוסים וסורקים במרחב".

11:00 - צבע אדום בשדרות ובעוטף עזה.

10:54 - ח"כ גדעון סער (המחנה הממלכתי) קורא להקמת ממשלת חירום: "ברגע זה האינטרס הלאומי הוא לנצח את האויב שרוצה להשמידנו, את הנאצים האלה שטבחו באחינו ובאחיותינו. הקמת ממשלת חירום לאומית תחזק את רוח העם ותקרין החוצה כלפי אויבינו. כל השיקולים הפוליטיים פחות חשובים ברגע זה".

10:52 - על רקע חשש לאירוע ביטחוני בגליל העליון - המועצות המקומיות מנחות את תושבי דן, דפנה, שניר, הגושרים יישובים נוספים להיכנס למרחבים מוגנים עד להודעה חדשה.

10:49 - צבע אדום בעוטף עזה.

10:40 - דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי: "123 חיילים וחיילות נפלו. הודעות נמסרו ל-50 משפחות חטופים. לגבי השבויים - מתנהלים במדיניות רגישה וזהירה מאוד, קודם מודיעים למשפחות ואז לציבור". 

10:35 - שר המשפטים יריב לוין בהתבטאות ראשונה מפרוץ המלחמה: "להקים ממשלת חירום לאומית באופן מיידי".

10:32 - דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי: "צה"ל בשליטה מלאה בעוטף עזה, לא היו הלילה חדירות מחבלים. סיימנו את פינוי יישובי העוטף. יש מאות גופות של מחבלים, ויש שבויים של חמאס".

10:27 - דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי: "צה"ל ערוך בכל זירות המלחמה, חיל האוויר במערך מלא תוקף אלפי מטרות - נהרגו מאות מחבלי חמאס. התקיפות הן על אלפי מטרות שמייצרות נזק אדיר ברצועה". 

דובר צה''ל, תא''ל דניאל הגרי / צילום: דובר צה''ל
 דובר צה''ל, תא''ל דניאל הגרי / צילום: דובר צה''ל

10:24 - אזעקה באשקלון ובעוטף.

10:09 - אחרי כ-6 שעות חודש הירי לעוטף - צבע אדום בכיסופים ובעין השלושה. 

10:05 - ביממה האחרונה הטיס חיל האוויר ‏מאות לוחמי צה"ל בסדיר ובמילואים במטוסי הרקולס מאירופה לישראל.

09:38 - ראשי מפלגות הקואליציה ייפגשו בשעה 11:30. ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי לעדכן אותם על הנוסחה שתאפשר את כניסתו של בני גנץ לממשלה.

09:20 - צה"ל פתח מוקד וואטסאפ שיהיה זמין בכל שעות היממה, ובו מפקדים וחיילים יוכלו לדווח על חוסרים לוגיסטיים. מספרו של המוקד: 052-6156256.

09:02 - יחידת הסייבר של המשטרה בלהב 433 הקפיאה חשבונות של מטבעות קריפטוגרפיים ששימשו את חמאס לגיוס תרומות ברשתות חברתיות. היחידה פעלה מול המשטרה האנגלית והביאה להקפאת חשבון נוסף בבנק ברקלי'ס הבריטי, שפרטיו פורסמו על-ידי חמאס לצורך הפקדת כספי תרומות, כך לפי דוברות המשטרה.

08:50 - במשטרה מעדכנים כי הצירים הבאים חסומים לתנועה נכון לשעה זו: כביש 34 יד מרדכי-בית הגדי, כביש 25 בית הגדי-נחל עוז, כביש 4 כרמיה-יד מרדכי וכבישים 241 ו-232 (בצמתים: צומת שער הנגב, צומת אורים, צומת גילת, צומת סעד, צומת רעים, צומת מעון וצומת המזלג). נהגים מתבקשים שלא להגיע לצירים שנחסמו. 

חיילי צה''ל מבצעים סריקות באזור שדרות, היום / צילום: Reuters, Amir Cohen
 חיילי צה''ל מבצעים סריקות באזור שדרות, היום / צילום: Reuters, Amir Cohen

08:46 - משרד הבריאות בעזה: 687 נהרגו ו-3,726 נפצעו בתקיפות צה"ל.

08:42 - למרכז הרפואי ברזילי הובאו מתחילת הלחימה ועד כה 527 פצועים בדרגות חומרה שונות עם מספר רב של פצועים אנוש וקשה.

08:26 - דובר צה"ל לתקשורת הזרה: מציע לכל מי שיכול לצאת מהרצועה לעשות זאת דרך מעבר רפיח (גבול מצרים) שעדיין פתוח.

08:10 -  עד כה פונו לבתי החולים 2,741 פצועים, מהם: 25 אנוש, 363 קשה, 537 בינוני, 1391 קל, 98 חרדה ו-213 בהערכה רפואית.

08:09 - דיווח: סמוך לחצות, הותקפה מהאוויר שיירה שעשתה את דרכה מעיראק לסוריה, באזור אלחציבה ליד מעבר הגבול (אלקאים). לפי הדיווחים מסוריה, ישראל תקפה שיירה ומתקניים שמשמשים את איראן, סמוך לגבול.

07:52 - נכון לשעה זו, הותרו לפרסום שמותיהם של 122 נופלים מכוחות צה"ל.

07:40 - מאות יעדים בחאן יונס ובשכונת רימאל היוקרתית הותקפו - בהם מסגד שהפך למפקדת חמאס.

07:31 - דובר צה"ל: הושגה שליטה מלאה על גדר הגבול ברצועת עזה. כוחות יהל"ם עובדים למקש את מרחבי הפרצות בגדר. בצבא מעריכים שיש עוד מחבלים בודדים שמסתתרים בעוטף.

07:19 - ראשוני: צה"ל תוקף כעת תקיפה נרחבת של מטרות של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה.

06:22 - בעזה מדווחים: חיל האוויר תוקף במחנה הפליטים א-נציראת שבמרכז הרצועה

כגודל ההשקעה, גודל הכישלון: כך דילג חמאס בקלות מעל גדר המיליארדים בגבול רצועת עזה
דעה | "אירוע תקדימי כל קנה-מידה": האלוף שבטוח - כך המלחמה צריכה להסתיים
התפקיד הקריטי של הרשתות החברתיות: "זה מערב פרוע שמתפוצץ, לרע ולטוב"
תרגום בלעדי לחשיפת WSJ | איראן עזרה לתכנן את מתקפת הפתע נגד ישראל במשך כמה שבועות

06:00 - הותרו לפרסום שמותיהם של 38 חללי צה"ל נוספים מהיממה האחרונה.

04:21 - אזעקות בכפר עזה וסעד. במקביל, תקיפות של צה"ל נשמעות ברצועה.

03:40 - ההיתקלות בצומת סעד: מחבלים חצו את הגדר שעדיין פרוצה, חלקם חזרו - אך שניים מהם חוסלו בוודאות. בצה"ל ממשיכים לסרוק את האזור. בשונה ממבצעים קודמים, אזעקה היא לא רק צבע אדום אלא אולי הסחת דעת. כל התושבים מונחים להישאר באזורים המוגנים ולא לצאת.

03:37 - אזעקות נוספות בנחל עוז ועלומים.

03:31 - אזעקות בכפר עזה, נחל עוז, עלומים וסעד.

03:21 - ברט מקגורק, שליחו של ביידן למזרח התיכון, צייץ: "הבית הלבן נצבע הלילה בכחול ולבן. אנחנו עומדים לצד ישראל".

02:43 - אזעקה נוספת נשמעת באותם היישובים - כפר עזה, נחל עוז, עלומים וסעד.

02:38 - אחרי 5 שעות: ירי הרקטות מתחדש, אזעקת צבע אדום נשמעת בחלק מיישובי העוטף.

02:35 - חילופי אש בין כוחות צה"ל למחבלים בצומת סעד - מחבל אחד כבר חוסל.

01:17 - הותר לפרסום שמו של סגן מפקד חטיבה 300, סא"ל עלים עבדאללה ז"ל, שנהרג בהיתקלות עם מחבלים.

01:00 - דובר הבית הלבן ג'ון קירבי: הבית הלבן יואר הלילה בכחול ולבן להזדהות ותמיכה בישראל.

00:51 - מנהיגי ארה"ב, בריטניה, צרפת, איטליה וגרמניה מוציאים הודעה משותפת: מתייצבים לצד ישראל ומגנים באופן מוחלט את פעולות חמאס. "כולנו מכירים בשאיפות הלגיטימיות של העם הפלסטיני. אך אל תטעו: חמאס אינו מייצג את השאיפות הללו, והוא אינו מציע דבר עבור הפלסטינים מלבד יותר טרור ושפיכות דמים".

הכתבה פורסמה לראשונה ב- N12