החמאס קורא ליום זעם בשישי. המל"ל: ממליצים לישראלים השוהים בחו"ל להגביר עירנות ולהתרחק מהפגנות

חיל האוויר תקף מפקדות קומנדו של חמאס • במקביל, ישראל תקפה בדמשק בתגובה לירי הפצמ"רים מסוריה • שר החוץ האמריקאי בלינקן הגיע לארץ: "ארה"ב שומרת על הגב של ישראל" • יותר מ-1,300 נרצחים והרוגים מאז תחילת המלחמה • בצה"ל עדכנו 97 משפחות חטופים • הושבעה ממשלת החירום • 6 ימים לאחר תחילת המלחמה: הוקם מרכז שליטה לאומי לטיפול במשפחות החטופים והנעדרים • עדכונים שוטפים

הפגנה פרו-פלסטינית בדבלין / צילום: Reuters, CLODAGH KILCOYNE
הפגנה פרו-פלסטינית בדבלין / צילום: Reuters, CLODAGH KILCOYNE

מלחמת "חרבות ברזל" היום ה-6: הירי מעזה לישראל נמשך היום (חמישי), עם מטחים כבדים לעבר עוטף עזה, אשקלון ואשדוד. מוקדם יותר היום נשמעו אזעקות באזור בית שמש, בירי לעבר שדרות נפצעו ארבעה אזרחים במספר זירות, ביניהם צעירה במצב אנוש ופצוע באורח קשה.

הרמטכ"ל הרצי הלוי ובכירים נוספים במערכת הביטחונית קיימו בלילה שבין שישי לשבת, שעות לפני תחילת מתקפת הפתע, שיחות בשל תנועות חשודות בסמוך לגבול. ראש האופוזיציה לפיד: "מי שגרם לכישלון לא יכול לתקן אותו. בן גביר עדיין אחראי על המשטרה, על הערים המעורבות ועל מזרח ירושלים. סמוטריץ' עדיין אחראי על חווארה ועל המנהל האזרחי".

הערב אישרו בכנסת את הקמת ממשלת החירום, ברוב של 66 ח"כים. מניין הנרצחים והנופלים העומד כ-1,300, על פי ההערכות יותר מ-100 ישראלים נמצאים בשבי חמאס.

עד עתה פונו לבתי החולים 3,391 פצועים, בהם: 28 באורח אנוש ו-382 קשה. מפקד אוגדת עזה במכתב ראשון לחייליו: "נילחם גם בשטח האויב בהתקפה כדי לשבור ולרסק את הטרור מעזה, ככל שיידרש".

לרשימת הנרצחים והנופלים ששמותיהם הותרו לפרסום - לחצו כאן

המחיר הכלכלי של המלחמה: "הגירעון יגדל, אבל לא בצורה שתסכן את המשק" 
הסמנכ"ל נרצח, המפעל ננטש: "זו לא מלחמה, זה לא מבצע, זה אסון" 
מומחה השבויים שמסביר - זה מה שחמאס צפוי לעשות עכשיו
דעה | רוצים לנצח במלחמה? זה הנתון היחיד שצריך לעניין אותנו כרגע 
ישראל מתגייסת: גלובס מציג את היוזמות האזרחיות והעסקיות לסיוע בזמן המלחמה 

עדכונים שוטפים 

22:57 - 1,537 פלסטינים נהרגו ו-6,612 נפצעו מתחילת המלחמה. לבתי החולים ברצועה נותר חשמל לשלושה ימים, על בסיס גנרטורים. קיים מלאי מזון שצפוי להספיק לכמה שבועות.

22:28 - סמ"ר (במיל') מתניה אלסטר ז"ל, בן 22 משדה אילן, נהרג מירי טיל נ"ט שירה אתמול חיזבאללה לעבר כוח צה"ל בצפון הארץ. ארבעה חיילים נפלו בלחימה בגבול הצפון מתחילת המלחמה.

22:19 - חייל נפצע קל מירי לעבר כוח צבאי שליד טלמון במערב בנימין. המפגע נמלט.

22:08 - פיקוד העורף: חשש לחדירת מחבלים בפטיש שבמערב הנגב.

21:57 - המטה לביטחון לאומי ומשרד החוץ ממליצים לכל הישראלים השוהים בחו"ל לגלות עירנות, להתרחק מהפגנות ומחאות ובמידת הצורך להתעדכן עם כוחות הביטחון המקומיים על אודות הפגנה או אירועי הפרת סדר אפשרית בסביבתם - בשל קריאה של הנהגת חמאס לקיים יום זעם ביום שישי הקרוב שבו קראו לצאת ולפגוע בישראלים וביהודים.

21:36 - צבע אדום בנחל עוז.

21:14 - דובר צה"ל: בהמשך לדיווח על הפעלת התרעות בצפון הארץ, מדובר בהתרעת שווא. 

20:59 - אזעקות צבע אדום בנחל עוז.

20:48 - אזעקות בצפון הארץ: משגב עם, מרגליות, קריית שמונה, תל חי וכפר גלעדי. מסתמן שהאזעקות הופעלו בגלל הפצצות תאורה.

20:42 - ארבעה מחבלים נתפסו ליד עין השלושה: שניים ליד קיבוץ ניר עוז ושניים ליד קיבוץ עין השלושה. כוחות רבים בדרכם למקום.

20:38 - כוחות צה"ל מצאו על גופתו של מחבל שחדר לשטח ישראל חוברת הדרכה והשראה של אל-קאעידה - דאע״ש. 256 חיילי וחיילות צה"ל נפלו מתחילת המלחמה.

20:37 - שב"כ: לעלות את רמת הכוננות בכל השגרירויות הישראליות בעולם.

20:27 - אושרה הקמת ממשלת חירום. 66 חברי כנסת הצביעו בעד צירוף המחנה הממלכתי.

20:18 - דובר הבית הלבן: 27 אמריקנים נרצחו במתקפה של חמאס.

20:08 - שייטת 13 מפרסמת תיעוד של לוחמיה בקרב על מוצב סופה. הכוחות הוזנקו במסוקים תוך זמן קצר עם הגעת הדיווחים על החדירה בגבול עזה בשבת בבוקר וחברו לכוחות הלוחמים בשטח למאמץ משותף.

לפי דובר צה"ל, הכוחות פעלו במספר רב של מוקדים, המרכזיים שבהם היו בקיבוץ בארי, במוצב סופה, בכפר עזה, בסעד, במפלסים ובניר עוז. במהלך הקרבות חיסלו לוחמי שייטת 13 למעלה מ-60 מחבלים המשויכים לחמאס וחילצו כ-250 בני ערובה בחיים. במהלך הפעילות נעצרו 26 מחבלים, ביניהם סגן מפקד החטיבה הימית הדרומית של החמאס, מוחמד אבו ע'אלי.

20:06 - הממשלה מאשרת את פינוי שדרות, שישה ימים לתחילת הלחימה ותסבסד בתי הארחה לתושבים. צבע אדום בבאר שבע, חשד לחדירת מחבלים למושב שוקדה שבשדות נגב.

19:51 - שני שוטרים נפצעו - אחד באורח קשה ואחד קל, בפיגוע ירי לעבר תחנת משטרה במזרח ירושלים. המשטרה: " לפני זמן קצר, מחבל חמוש בנשק מסוג קרלו ביצע ירי לעבר שוטרים בכניסה לתחנת משטרת שלם של מחוז ירושלים. לאחר הירי לעבר השוטרים ניסה להימלט מהמקום, ושוטרי מחוז ירושלים חתרו למגע לעבר המחבל וניטרלו אותו בירי".

19:50 - הערב (ה') תצביע מליאת הכנסת על הקמת ממשלת חירום, וצירופה של מפלגת המחנה הממלכתי. הדיון בכנסת החל בשעה 19:00, ובו נאם ראש הממשלה נתניהו.

בנאום אמר נתניהו כי "אחדות העם היא מכפיל כוח - ממשלת החירום שאנחנו מקימים היום מתוך אחריות לאומית מעבירה מסר של כוח עצום, גם כלפי חוץ וגם כלפי פנים.

"גם במבחן הנוכחי נעמוד למרות שהוא קשה מנשוא. השבת של 7.10 - היום המחריד ביותר לעם היהודי מאז השואה.

"אבל היום אנחנו מאחדים כוחות להנציח את נצח ישראל. יש לנו ממשלה חזקה. צפויים לנו ימים קשים אבל לא נירתע ולא נוותר, אני בטוח שממלחמת 'חרבות ברזל' נצא חזקים יותר מאי פעם.

"נתניהו התייחס בדבריו גם לנעדרים ואמר: "אני מקבל עדכונים שוטפים מגל הירש שעומד בקשר רצוף עם המשפחות, צריך לאתר אותם, אנחנו מקבלים סיוע מחו"ל, לזהות גופות לדעת מי חי מי מת ומי חטוף. לא נרפה מן המאמץ הזה, לא נרפה מהניסיון להשיבם הביתה. בד בבד אנחנו מלוכדים באותה הנחישות הכבירה מול האויב הנתעב והרצחני הזה".

"זוהי באמת מלחמה על הבית, והיא חייבת להסתיים בדבר אחד - בניצחון מוחלט ובריסוק וחיסול החמאס, החמאס שהוא דעאש". אמר נתניהו במליאת הכנסת.

19:26 - אזעקות בעוטף עזה.

19:16 - אלוף תומר בר, מפקד חיל האוויר: "יש לנו עבודה רבה עד להעלמת הארגון (חמאס). יש לנו רשימה, של כל מי שהשתתף בפשעים הנתעבים הללו, נגד משפחתנו ונגד תושבי העוטף, ואנחנו נגיע אליהם - אתם מכירים את חיל האוויר ואת צבא ההגנה לישראל. ממשיכים את התקיפות בעוצמה. אנו מסתכלים על כל הזירות, ומגנים על כל התושבים". 

19:10 - 6 ימים לאחר תחילת המלחמה: הממונה על נושא החטופים והנעדרים, תא"ל (במיל') גל הירש, פתח את מרכז השליטה הלאומי לטיפול במשפחות החטופים והנעדרים במספר 6754*. מרכז השליטה הלאומי יספק כתובת לכל משפחות החטופים והנעדרים, וירכז את כלל הסיוע הממשלתי והפיעלות מול המשפחות. 

19:04 - המזכיר הצבאי של ראש הממשלה בנימין נתניהו עודכן זמן קצר לפני המתקפה על ידי השב"כ על התארגנות חשודה. מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה: "ראש הממשלה נתניהו עודכן רק בשעה 06:29 עם פרוץ הקרבות ולא לפני כן. הוא מיד יצא לקרייה, קיים הערכת מצב וכינס את הקבינט".

18:50 - מטוסי קרב של צה"ל תוקפים בשעה זו מטרות רבות ברצועה, כך לפי דובר צה"ל.

18:52 - אזעקות בעוטף עזה ובאשקלון.

18:45 - ראש האופוזיציה יאיר לפיד בהצהרה בכנסת: "אנחנו אומה שנשבר לבה. דגל ישראל מוכתם בדם ילדינו. מן האדמה הם זועקים, 'מה לא עשיתם? מה לא הכנתם, על מה לא שמרתם, איך לא ראיתם, למה לא התכוננתם?'.

"אנחנו צריכים להרוס את כוחה הצבאי של עזה, ונהרוס אותו. אנחנו צריכים למגר את החמאס, ונמגר אותו. אנחנו צריכים להפעיל כוח כמו שלא הופעל פה מעולם, ואנחנו נפעיל אותו. אנחנו גם, באותו הזמן, נבכה ונקבור את מתינו. אנחנו גם, באותו הזמן, נגיד לעצמנו את האמת הקשה: מה שקרה פה בשבת האחרונה הוא כישלון שאין עליו כפרה".

"הייתי הראשון להציע ממשלת חירום ואחדות, כבר בשבת אחר הצהריים. אם הייתי חושב שמה שמוקם היום הוא ממשלת אחדות אמיתית, הייתי גם הראשון להצטרף אליה. עדיין אפשר לעשות את זה. אנחנו עדיין יכולים לאחד את כל הגורמים הציוניים, הפטריוטים, השפויים וההגונים, ולהקים את הממשלה הנכונה. מגיע למדינת ישראל הסבר מדוע החלטנו, בלב כבד, לא להצטרף לממשלה בגלל התנאים שאותם הציב נתניהו. אנחנו לא נצטרף מפני שמוקם פה מבנה שלא יוכל לעבוד. הוא רק יוסיף לבלאגן. אין לי ספק שכוונותיהם של בני גנץ וגדי אייזנקוט טובות, אבל זוהי טעות בשיקול הדעת".

"במקום קבינט אחד, יהיו שני קבינטים, שכבר עכשיו מסוכסכים ביניהם. בקבינט הקטן לנתניהו יש רוב אוטומטי. גנץ ואייזנקוט יוכלו לתת עצות. נתניהו לא יקשיב. את הקבינט הגדול והלא יעיל, הגדילו עוד יותר. הוסיפו לו חמישה שרים בלי תיק. אין שום דרך לקבל החלטות או לנהל מלחמה בקבינט כזה. בן גביר עדיין אחראי על המשטרה, על מג"ב, על הימ"מ, על הערים המעורבות, על מזרח ירושלים ועל הר הבית. כל הסמכויות שלו נשארו. סמוטריץ' עדיין אחראי על חווארה ועל המנהל האזרחי. זה לא יכול לעבוד".

"יש דבר אחד שאמר בעבר נתניהו ואי אפשר שלא להסכים איתו: מי שגרם לכישלון, לא יכול לתקן אותו. נתניהו ובן גביר הם לא האנשים שישקמו את האמון המרוסק של עם ישראל בממשלתו. מותר לאזרחי ישראל לדרוש שפעם אחת, בשביל הילדים שלנו שיוצאים עכשיו לקרב, פשוט יעשו פה את הדבר הנכון. כולנו יודעים מהו הדבר הנכון: ממשלה בלי קיצונים, קבינט אחד מצומצם ויעיל, הכל זז הצידה לטובת ניהול המערכה".

18:38 - דוברות מד"א: בהמשך לאזעקות האחרונות באשקלון ובעוטף עזה: בשלב זה לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים. עדכון במידת הצורך. שאול

18:35 - עדכון מרכבת ישראל: בשל תקלה ברשת החשמול הרכבתית, ככל הנראה כתוצאה מנפילת רקטה. הופסקה זמנית תנועת הרכבות בתחנות אשקלון, אשדוד עד הלום, ויבנה מזרח. צוותי הרכבת נמצאים במקום ופועלים לתיקון התקלה.

18:33 - אזעקות באשקלון ובעוטף עזה.

18:23 - דובר צה"ל פרסם את שמותיהם של 25 חללי צה"ל נוספים שנהרגו במלחמה.

18:20 - תא"ל אבי רוזנפלד, מפקד אוגדת עזה, במכתב ראשון מאז החלה המלחמה

"בשבת בבוקר התעוררנו למתקפת פתע ברברית של אלפי מחבלים מהחמאס בעזה. הם באו כדי לרצוח כמה שיותר אנשים ולהרוס את יישובי העוטף. הם רצחו ללא אבחנה זקנים, מבוגרים, נשים, ילדים ותינוקות.
למרות תנאי הפתיחה הקשים מאוד, עשינו הכל כדי להילחם באויב ביישובים, בכבישים, במוצבים ובמחנות שלנו".

"תחת אש ותוך גילויי גבורה עילאיים של חיילי צה"ל ושל האזרחים, בלמנו את המתקפה והרגנו אלפי מחבלים. המחיר קשה, קשה מאוד. כולנו איבדנו חברים רבים ויקרים. אני רוצה שתדעו, יש לנו לוחמים ולוחמות גיבורים שלחמו בחירוף נפש. יש לנו מפקדים שהמשיכו לפקד על היחידות ולקבל החלטות תוך גילוי אומץ אישי בפיקוד מלפנים, לצד שמירה על קור רוח. מן הרגע הראשון ולכל אורך הדרך האוגדה המשיכה ותמשיך לנהל את הלחימה ולהפעיל את הכוח. ייצבנו את ההגנה, הדפנו את האויב".

"מכאן נמשיך לחזק את ההגנה. אויב שינסה לחדור לישראל - ייהרג. נילחם גם בשטח האויב בהתקפה כדי לשבור ולרסק את הטרור מעזה, ככל שיידרש. אני גאה בכם ומעריך אתכם על תעצומות הנפש, על האומץ ועל הנחישות שהפגנתם עד כה ויודע שאיתכם נוכל לעמוד גם באתגר וגם במבחן הלאומי ההיסטורי המונח לפתחנו. אנחנו מרכינים את ראשנו על אובדן הנופלים - אבל מסתכלים עכשיו רק קדימה, עד לניצחון".

18:14 - שר הביטחון יואב גלנט נפגש עם יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ, בקריה. בפגישה דנו השניים בתמונת המצב הביטחונית.

18:07 - הבית הלבן מבהיר: לא נשלח חיילים למבצע לשחרור בני הערובה בעזה.

18:02 - מד"א: בהמשך לאזעקות האחרונות בגזרת מטולה, בשלב זה לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים.

18:00 - מפלגת יש עתיד ומפלגת עבודה יצביעו בעד ממשלת החירום. יו"ר העבודה, מירב מיכאלי, הודיעה כי המפלגה תצביע בעד אך לא תצטרף אליה, ותתמוך "בכל צעד שיביא לניצחון במלחמה".

17:56 - אזעקות במטולה ובכיסופים. במקביל לאזעקה - שוגר מיירט. ייתכן ששוב זיהוי באוויר אבל לא שיגור מלבנון. במקביל נבדק אם נפלו מרגמות כמו אתמול.

17:55 - לוחמי צה"ל סיכלו לפני זמן קצר מחבל שזוהה במרחב קיבוץ כיסופים, כך לפי דובר צה"ל. הכוחות ממשיכים כעת בסריקות במרחב. אזעקות באשקלון ובעוטף עזה.

שרת החוץ של גרמניה תבקר בישראל מחר לאות סולידריות.

17:50 - משרד הבריאות מעדכן על 406 פצועים המאושפזים בבתי החולים.
מהם 105 קשה, 184 בינוני ו-117 קל.

עד כה פונו לבתי החולים 3,391 פצועים, מהם: 28 אנוש, 382 קשה, 617 בינוני, 1909 קל, 164 חרדה ו-291 בהערכה רפואית.

17:35 - בשלב זה לא התקבלו במד"א קריאות על נפילות או נפגעים בהמשך לאזעקות בדרום.

17:34 - דובר צה"ל: בהמשך לדיווח על הפעלת התרעות בצפון הארץ, לוחמי ההגנה האווירית שיגרו מיירט בעקבות זיהוי בשמי ישראל, ההתרעות הופעלו בעקבות היירוט ובשעה זו נבדק האם מדובר בזיהוי אמת.

17:30 - מטח כבד לעוטף עזה, אשקלון ואשדוד.

17:26 - אזעקות בכרם שלום.

17:15 - צבע אדום בעוטף עזה.

17:08 - אזעקות בגליל העליון: הגושרים, דפנה ושאר יישוב.

17:07 - דובר צה"ל: צה"ל ממשיך לתקוף בעוצמה תשתיות טרור ברחבי רצועת עזה; עד כה הטיל חיל האוויר כ-6,000 פצצות נגד מטרות חמאס. בתקיפות נהרגו מאות מחבלים ונתקפו למעלה מ-3,600 מטרות. בין המטרות שהותקפו מטרות פיקוד ושליטה, תשתיות צבאיות אסטרטגיות, אתרי יצור אמצעי לחימה, נכסי מודיעין, מטרות הנהגה, מטרות עליונות ימית ומטרות המערך הרקטי.

16:55 - אזעקות בשדרות ובעוטף עזה.

16:52 - הרמטכ"ל הרצי הלוי ואלופים במטכ"ל היו בהתייעצויות טלפוניות שעות לפני המתקפה של חמאס בשל התרעות נקודתיות על תזוזות כוחות של חמאס שנראו מוזרות לכל הפחות ונתפסו במערך הטכנולוגי כלא שגרתיות. מסקנת השיחה הייתה שיש לחכות לבוקר, ושאין צורך להתנהל בבהילות ביחס למידע.

16:45 - דיווחים בעזה: יחידת הסייבר השתלטה על ערוץ אל-אקצא - שם שודרו מסרים שקוראים לתושבים להתפנות מבתיהם ולהגיע למקום מוגן, בשל התקיפות שצפויות.

16:39 - דובר צה"ל: מיירט שוגר לפני זמן קצר במרחב הצפון עקב זיהוי בשמי הארץ, מבדיקה עולה כי לא מדובר בכלי טיס עוין ומדובר ביירוט שווא.

16:38 - בירי הרקטי האחרון לאשדוד לא זוהו פגיעות או נפילות, כך לפי מד"א ועיריית אשדוד.

16:37 - יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן הגיע לירדן ונפגש עם המלך עבדאללה השני. אליו התלוו ראש המודיעין הפלסטיני מאג'ד פרג' ומזכ"ל הוועד הפועל של אש"ף חוסין א-שיח'.

16:35 - ערן דורון, ראש מועצת רמת הנגב בקריאה לראשי מועצות הדרום להצטרף לגילוי דעת לשותפות גורל לכלל תושבי הנגב : "אנו, ראשי הרשויות המקומיות באזור הדרום, יהודים ובדואים, מודעים לחששות בקרב תושבי הנגב בעקבות אירועי שומר חומות במאי 2021. למרות זאת, הצלחנו לשקם את האמון ולפעול יחד למען כלל תושבי הנגב. אנחנו קוראים לתושבינו, להבטיח שבנגב האלימות הזו לא תחזור לעולם ונוכל להבטיח עתיד טוב לילדנו ולקהילתנו, תוך כבוד ואחריות הדדית של כל אחד ואחת על דעותיו ועמדותיו".

16:33 - שיגור הפטריוט בצפון - בשל זיהוי שווא. 

16:28 - אזעקות באשדוד. 

16:25 - בעזה דיווחו: צה"ל פיזר כרוזים באזור מגדלי המח'אבראת בצפון הרצועה וקרא לעשרות אלפי תושבי תושבי בית לאהיא להתפנות מבתיהם כדי לשמור על חייהם. צוין כי ההתקפות באזור הן נגד חמאס, ואין כוונה לפגוע באזרחים, אך מי שלא יעזוב יהיה בסכנה. המגדלים שהותקפו על-פי הדיווחים בעזה: מגדלי המח'אבראת (מודיעין), מגדלי הביטחון הכללי אל-כראמה שבצפון הרצועה ומבנה המשרד לפיתוח החברתי ברצועה שאחראי לחלוקת המענק הקטארי.

16:24 - ראשוני: סוללת פטריוט הופעלה באזור צפת.

16:11 - אל על מודיעה על שתי טיסות חילוץ נוספות ללא עלות מבנגקוק וממדריד עבור אנשי כוחות הביטחון, אנשי מילואים עם צו 8 וכוחות חילוץ והצלה.

16:10 - משרד הבריאות הפלסטיני בעזה: 1,417 פלסטינים נהרגו ו-6,268 נפצעו מתחילת התקיפות הישראליות בשבת.

16:00 - הרמטכ"ל הרצי הלוי בהצהרה לתקשורת: "אנחנו חמישה ימים אחרי אירוע רצחני, אכזרי ומפתיע. הטבח של מחבלי החמאס הרצחניים, חיות האדם, בילדינו, בנשותינו ובאנשינו הוא חייתי, לא אנושי. צה"ל נלחם בטרוריסטים חסרי רחמים שביצעו מעשים שלא ניתן לעלות על הדעת בכל מקום שיש בו אנשים, בכל מקום שקיימת בו אנושות. על המתקפה המתועבת הזו החליט יחיא סינוואר, הריבון ברצועת עזה, ולכן הוא וכל המערכת שתחתיו הם בני מוות. אנחנו נתקוף אותם, אנחנו נפרק אותם ונפרק את המערכת שלהם".

עוד הוסיף הלוי: "צה"ל תחת פיקודי מבין את גודל השעה ואת גודל המשימה המוטלת על כתפינו. צה"ל אחראי לביטחון המדינה ולאזרחיה, ובשבת בבוקר בעוטף עזה לא עמדנו בזה. אנחנו נלמד, נתחקר, אבל עכשיו זו עת למלחמה.

"בשעות הקשות האלה אני רוצה שתדעו: צה"ל כאן, כוח המגן של מדינת ישראל בכל עוצמתו, יכולותיו ובעיקר אנשיו הנפלאים. אני מאוד גאה לעמוד בראשם של מפקדים וחיילים הנכונים להילחם בחירוף-נפש ובנחישות. ביניהם אלפים רבים של חיילים וחיילות במילואים שעזבו הכול ברגע אחד והגיעו כדי להילחם, כדי להגן על הבית". 

"הייתי בשטח, ראיתי את הזוועות, ראיתי את התמונות. שוחחתי עם מפקדים ולוחמים שלחמו בשטח", אמר הרמטכ"ל. "לצד הזוועות של האויב, מתגלים גם מעשי גבורה של האזרחים, החיילים ואנשי כוחות הביטחון וההצלה שלנו. הם לקחו את מה שהיה להם ויצאו להילחם קדימה ולעצור את המתקפה הזו, כשלעיניהם רק דבר אחד - להציל חיים.

"מחיר המלחמה כבד וקשה. אני משתתף מעומק הלב בצערן של המשפחות השכולות שאיבדו את היקר להן מכל. אנחנו נעשה הכול כדי להשיב את החטופים חזרה הביתה. רוח הלחימה של צה"ל מכה במלוא עוצמתה את עזה, ואנחנו לא נעצור כאן. יש בה החלטיות, יש בה זעם".

"במהלך תקיפות רחב, אנחנו הורגים מחבלים רבים, מפקדים רבים, משמידים ומחריבים תשתיות טרור שתמכו את הפשע הנורא הזה, האכזרי הזה. עזה לא תיראה אותו הדבר", הצהיר הלוי. "אנחנו נגיע למצב בו מי שהנהיג את עזה יוכה קשה, נפרק אותו. ומי שיישאר שם יבין היטב שדבר כזה לא עושים למדינת ישראל. זה ייקח זמן, ונדרש לגלות אורך-רוח. טוב שהלכידות והרעות איתנו כאן ביחד. אנחנו נכה מכה ניצחת באויבים שלנו, זאת המשימה שלנו היום, ואנחנו נחושים מאוד להשיג אותה".

15:50 - צבע אדום בעוטף עזה.

15:49 - שר הכלכלה ניר ברקת בהערכת המצב: "מדינת ישראל בשעת מלחמה. מי שינצל את המצב באופן ציני כדי להעלות מחירים לאזרחי ישראל, יגלה שאנחנו נפעל נגדו בנחישות וביד קשה. אני קורא לאזרחים לדווח לנו". 

15:45 - בנק הפועלים מכריז על קרן "פועלים לתקומה" בסך 100 מיליון שקל לשיקום קהילת עוטף עזה, וקורא לארגונים מובילים נוספים להצטרף אליו.

15:22 - שר החוץ האמריקאי אנתוני בלינקן משתתף בפגישה מורחבת נוספת יחד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט, יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ וח"כ גדי איזנקוט.

15:18 - הביטוח הלאומי הודיעו כי יאריך את קצבאות הנכות הזמנית באופן אוטומטי, בעקבות הקושי להגיע לוועדות הרפואיות ברחבי הארץ עקב המצב הביטחוני. קצבאות הסיעוד הוארכו לתושבי הדרום. 

רקטות שנורו מעזה לעבר ישראל / צילום: ap, Hatem Moussa
 רקטות שנורו מעזה לעבר ישראל / צילום: ap, Hatem Moussa

15:08 - שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הודיע בסיור במועצה האזורית שער הנגב על סיוע מיידי וראשוני לרשויות ולמתיישבים בעוטף. מעל 30 מיליון שקל יועברו כבר היום לרשויות, ויינתן מענק נוסף באופן אישי של אלפי שקלים לכל התושבים ביישובים שפונו ונפגעו.

15:05 - צבע אדום בעוטף עזה.

14:52 - הירי לעוטף ממשיך, במקביל לאזעקה שנשמעה לראשונה היום באשקלון. 

14:45 - דובר צה"ל בערבית: "פגענו בנמלי התעופה בדמשק ובחלב בתגובה לירי הפצמ"רים מסוריה". 

14:40 - רשות המסים הרחיבה את הזכאות לזיכוי במס בגין תרומות למאמץ המלחמתי. 

14:33 - בסוריה מדווחים: נמלי התעופה בדמשק ובחלב הושבתו בעקבות התקיפה הישראלית. 

14:15 - שר החוץ האמריקאי אנתוני בלינקן לצד ראש הממשלה בנימין נתניהו בהצהרה לתקשורת: "באתי לכאן גם כיהודי, נדהם מהסולידריות. ארה"ב שומרת על הגב של ישראל ותעמוד בהבטחתה להענקת כל הסיוע הנדרש". 

בדבריו הדגיש בלינקן כי לישראל יש זכות מלאה לדאוג שמה שהיא חוותה לא יחזור על עצמו בשנית. " אנחנו חייבים לעמוד יחד מול הרגע הקשה הזה של האנושות. לחמאס לא אכפת מהעתיד של הפלסטינים", אמר. 

ראש הממשלה בנימין נתניהו ומזכיר המדינה של ארה''ב אנתוני בלינקן, היום בקריה / צילום: חיים צח-לע''מ
 ראש הממשלה בנימין נתניהו ומזכיר המדינה של ארה''ב אנתוני בלינקן, היום בקריה / צילום: חיים צח-לע''מ

14:08 - דיווח: ישראל תקפה בנמל התעופה בדמשק שבסוריה, מערכות ההגנה האווירית הופעלו. 

14:02 - חרדים פנו לצה"ל: גייסו אותנו, אנחנו רוצים לתרום. 

13:50 - דיווחים על נפילה באזור בית שמש. הנושא בבדיקה.

13:48 - אזעקות באזור בית שמש וביישובים סמוכים.

13:39 - מטח לעבר עוטף עזה בדקות האחרונות. אזעקות נשמעו בנחל עוז, בנתיב העשרה ובכפר עזה.

13:30 - אחרי שמעבר רפיח הותקף אתמול, משרד החוץ המצרי דורש מישראל להימנע מלתקוף את הצד הפלסטיני של המעבר, לטובת שיקומו. "קוראים למדינות ולגורמים להגיש סיוע הומניטרי לרצועה - דרך נמל התעופה אל-עריש", נמסר מהמשרד. מעבר רפיח פתוח אזרחית, אך לא למעבר סחורות.

13:28 - במד"א שבים ומזכירים לציבור לבוא ולתרום דם היום בנקודת ההתרמה הבאות:

חריש , אולם גפן סמוך לבית הספר רונה רמון - עד השעה 20:00
טירת כרמל, בית הספר ברזני - עד השעה 20:00
ירושלים, היכל פיס ארנה - עד השעה 15:00
קצרין, מתנ"ס אלון - עד השעה 19:00
צפת, דרך אבני החושן, בית כנסת ובא לציון גואל, רמת רזים - עד השעה 19:00
רמת גן, אבא הלל 12, בית איילון ביטוח - עד השעה 18:00
בניין שירותי הדם של מד"א במתחם תל השומר - עד השעה 18:00

במד"א מבקשים מבעלי כל סוגי הדם ובעיקר מסוג O להגיע ולתרום דם. 

13:26 - צבע אדום בעוטף עזה.

13:23 - משרד הבריאות בעזה מעדכן: 1,354 הרוגים ו-6,049 פצועים מאז תחילת המלחמה.

13:16 - ראש הממשלה בנימין נתניהו ומזכיר המדינה של ארה"ב אנתוני בלינקן בפגישת ארבע עיניים בקריה בתל אביב. 

13:10 - תקיפות צה"ל ברצועה ממשיכות: 12 מגדלים שבהם פועלות מחלקות המודיעין של חמאס מותקפים בשעה זו.

13:04 - טיקטוק חסמה את חשבון חמאס מהרשת החברתית. 

12:45 - נשיא טורקיה ארדואן ונשיא האמירויות מוחמד בין זאיד שוחחו: באנקרה חוזרים ואומרים שהציעו את עזרתם בניהול מגעים עם חמאס בנוגע לעסקת שבויים אפשרית.

12:40 - עד כה שוחררו לקבורה 274 אזרחים שתהליך זיהוי גופתם הסתיים. 

12:27 - שני פועלים תאילנדים שנחשבו נעדרים/חטופים, אותרו בחיים סמוך לנחל עוז אחרי שהתחבאו בשדות מיום שבת.

12:23 - בשב"ס יעבירו 161 עצירים פליליים מבית המעצר "שקמה" באשקלון למתקן כליאה חלופי, זאת בעקבות ירי הרקטות המסיבי לעיר. 

12:21 - שר החוץ האמריקאי אנתוני בלינקן לראש הממשלה בנימין נתניהו בתחילת פגישתם: "אנחנו כאן, אנחנו לא הולכים לשום מקום".

12:18 - הוועדה הבינלאומית של הצלב האדום: ההבנה שלנו היא שעדיין יש דלק בעזה, אבל כנראה רק לכמה שעות.

11:55 - על-פי מדיניות שר הביטחון יואב גלנט, מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אייל זמיר, הנחה על הקמת צוות פעולה לטיפול ראשוני בתשתיות עוטף עזה, זאת עד להקמת מינהלת לאומית לשיקום היישובים שנפגעו. בראש הצוות יעמוד אלוף (מיל') רוני נומה, ולצידו סמנכ"ל וראש אגף ההנדסה והבינוי במשרד הביטחון, ארז כהן, וגורמי מקצוע נוספים במשרד.

הטיפול הראשוני בתשתיות יכלול בשלב ראשון ניקוי ושיקום כבישים שנפגעו בימי הלחימה וכן כניסה ליישובים, פינוי הריסות, פינוי כלי רכב שנפגעו, טיפול בתשתיות האזרחיות ועוד.

11:50 - מנכ"ל מד"א אלי בין על מצב הפצועים בשדרות: "פעולות החייאה על פצוע אנוש בשדרות, באותה זירת נפילה פצוע קשה נוסף. בזירה אחרת בעיר שני פצועים מטופלים במצב בינוני וקל, כל הפצועים מפונים לבית החולים ברזילי באשקלון. בעיר שתי זירות נוספות, ככל הנראה ללא נפגעים". 

11:35 - דיווח ראשוני על שני פצועים קשה בפגיעה ישירה בשדרות.

11:28 - צבע אדום בעוטף עזה ובשדרות. 

שיגורי רקטות מהעיר עזה לעבר ישראל / צילום: Associated Press, Adel Hana
 שיגורי רקטות מהעיר עזה לעבר ישראל / צילום: Associated Press, Adel Hana

11:20 - דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, עדכן בהצהרתו כי עדיין יש היתקלויות בודדות עם מחבלים, והבהיר כי עוטף עזה נחשב לשטח צבאי סגור, והם קוראים לאזרחים להישמע להנחיות ולא להתקרב לאזור. "אנחנו סוגרים את כל הפריצות בגדר. כל מי שמתקרב לגדר, ייהרג - אני חוזר לתושבי עזה: כל מי שיתקרב לגדר, ייהרג".

11:17 - יו"ר מפלגת ש"ס אריה דרעי מינה את ח"כ אריאל בוסו לשר הבריאות. עד היום כיהן בתפקיד כממלא-מקום שר הפנים משה ארבל. לדברי דרעי, המינוי מגיע לבקשתו של ארבל, שמכהן בעצם בשני תפקידי שר, ומעוניין בעקבות המלחמה להתמקד במשרד אחד ולפנות משרד גדול אחר למישהו נוסף. בוסו הוא יו"ר ועדת הבריאות ולכן קיבל את התפקיד.

11:15 - לראשונה מאז 1982 - אל על תטוס בשבת כדי להחזיר לארץ לוחמים שקיבלו צו 8. מהחברה נמסר: "הטיסות מופעלות במחיר עלות ולא מטרת רווח במימון משותף של אל על וגופים פיננסים גדולים בארה"ב".

11:12 - דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, בהצהרה לתקשורת: "נערכים לשלב הבא של המלחמה, אנחנו מקבלים מידע מודיעיני משמעותי בחקירות המחבלים שבידינו". הגרי הדגיש בדבריו כי נעשים מאמצים גדולים לאתר ולהגיע לכל מחבל שלקח חלק בטבח: "מפענחים כל סרטון ויחד עם מיטב הגופים מזהים את מבצעי הזוועות, אנחנו מאתרים את המיקום של כל אחד כזה - ונרדוף אחריו בכל מקום בעזה, גם מי שייתן לו מקלט ייפגע. חיסלנו מחבל כזה שתיעד והעלה לרשתות את הזוועות שהוא ביצע - הקרסנו עליו את ביתו".

11:10 - דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, הודיע כי בקיבוץ סופה הותירו אחריהם מחבלי חמאס דגל של דאעש. לפי הגרי, הדגל אותר בידי לוחמי סיירת נח"ל, שביצעו סריקות ביישוב אחרי מתקפת הפתע של ארגון הטרור על עוטף עזה והטבח הנורא שביצע בתושבים. 

דגל דאעש שאותר על-ידי לוחמי סיירת הנח''ל בין הציוד של מחבלי חמאס בקיבוץ סופה / צילום: דובר צה''ל
 דגל דאעש שאותר על-ידי לוחמי סיירת הנח''ל בין הציוד של מחבלי חמאס בקיבוץ סופה / צילום: דובר צה''ל

11:07 - פתיחת שנת הלימודים האקדמית נדחתה ל-5 בנובמבר. 

10:48 - עד כה התפנו מהרצועה כ-500 אלף תושבים למקומות מחסה של האו"ם ולבתי ספר.

10:44 - משרד האוצר הכריז על הקלות לעסקים קטנים ובינוניים במסגרת הקרן להלוואות בערבות המדינה. הצעדים העיקריים: דחיית תשלומי הלוואה - בית עסק שלקח הלוואה מהקרן יהיה רשאי לקבל דחייה של עד שלושה חודשים, וישלם בתקופה הזאת ריבית בלבד. בנוסף, בעלי העסקים יוכלולבקש שחרור יחסי של הבטוחה שהועמדה כנגד ההלוואה.

10:38 - שר הביטחון יואב גלנט הציג ל-31 שרי ההגנה של נאט"ו סרטון לא מצונזר של זוועות הטבח הכולל מראות קשים מאוד. "ספגנו מכה קשה, אבל ישראל של 1943 היא לא ישראל של 2023 - אנחנו אותם היהודים, אך יש לנו יכולות שונות", אמר לשרים.

10:28 - צבע אדום בנחל עוז.

10:21 - שר החוץ של ארה"ב, אנתוני בלינקן, נחת בישראל. לבלינקן נלווה שליח לסוגיית השבויים, כשבמקביל פועל כבר בארץ צוות אמריקאי בנושא. במקביל סוכני FBI בארה"ב אוספים מידע ופועלים בנושא גם כן. שר החוץ הישראלי אלי כהן קיבל את פניו של בלינקן עם הנחיתה: "מודים לארה"ב על העמידה החד-משמעית לצד ישראל".

10:20 - שוב ירי לעוטף: צבע אדום בנחל עוז.

10:15 - צבע אדום בנחל עוז.

10:06 - הקנצלר הגרמני אולף שולץ לפרלמנט הגרמני: "לישראל יש את הזכות להתגונן מפני מתקפה ברברית ולהחזיר את הביטחון לתושביה". גרמניה הודיעה כי עצרה את הסיוע הכלכלי לפלסטינים.

09:47 - צבע אדום בעוטף עזה.

09:46 - במשרד הבריאות בעזה מדווחים על 1,203 הרוגים ו-5,763 פצועים פלסטינים מתחילת המלחמה.

09:42 - שר האנרגיה ישראל כ"ץ: "סיוע הומניטרי לעזה? אף מתג חשמל לא יורם, שיבר מים לא ייפתח, ומשאית דלק לא תיכנס עד להשבת החטופים הישראלים הביתה. הומניטרי תמורת הומניטרי, ושאף אחד לא יטיף לנו מוסר".

09:27 - מנכ"לית טוויטר, לינדה יאקרינו, הודיעה כי הרשת החברתית הסירה מאות חשבונות המזוהים עם חמאס. 

09:20 - מפקד פיקוד העורף, אלוף רפי מילוא, התייחס להתרעת השווא בצפון אמש, והבהיר כי מדובר בזיהוי שגוי של חדירת 10 כלי טייס (רחפנים) משטח לבנון - ולא במתקפת סייבר. "העברנו התרעה לציבור בצפון - בדיעבד הדיווח היה שגוי. קיבלתי החלטה להכניס את כל הגליל לממ"ד והפעלנו התראה מקו חיפה צפונה. הבנו שזה זיהוי שגוי, ומדובר בטעות אנוש שלנו".

לדברי מילוא, לאחר ההחלטה לשחרר את ציבור הצפון מהמקלטים, נעשתה "טעות אנוש" נוספת, ונשלחה התראה להכניס את כלל תושבי ישראל למרחבים המוגנים. 

09:15 - מפקד פיקוד העורף מעריך: חמאס מצמצם את הירי כי הוא מבין שזו מלחמה ארוכה.

08:55 - דיווחים בעזה: צה"ל תוקף באזור שיח' זאיד, צפון הרצועה.

08:46 - בהמשך לאזעקות בשרון ובשומרון, במד"א מעדכנים: " כמה צוותים יצאו לסרוק מספר זירות בהן דווח על נפילות. בשלב זה לא ידוע על נפגעים".

08:43 - דיווחים על נפילה סמוך לאריאל. הנושא בבדיקה.

08:39 - מטחים לשרון לאחר לילה ללא שיגורים. אזעקה הופעלה גם באריאל שבשומרון. 

ירי רקטות מעזה לכיוון ישראל, היום / צילום: ap, Fatima Shbair
 ירי רקטות מעזה לכיוון ישראל, היום / צילום: ap, Fatima Shbair

08:23 - המתיחות בגזרת הצפון: צה"ל פרס כוחות מילואים גדולים ביישובים הסמוכים לגדר הגבול בצפון. הכוחות מבצעים משימות הגנה שונות ביישובים, הכוללות סיורים, מארבים ופריסת מחסומים, זאת על-מנת להבטיח את ביטחונם של התושבים.

8:00 - משרד הביטחון, צה"ל והאגודה למען החייל פותחים מוקד לקליטת פניות של גורמים המבקשים לתרום ציוד מיגון אישי בכמויות גדולות לצה"ל.

פרטי המוקד: מייל: Trumot_migun@mod.gov.il טלפון: 073-3538888

יודגש כי אזרחים המעוניינים לתרום כספים לרווחת חיילי צה"ל, יכולים לפנות לאגודה למען החייל בטלפון 3399*. 

ארגון הרוקחות פתח מוקד ייעוץ רוקחי לשעת חירום. מספר המוקד הוא 9711*, והוא פעיל בימים א'-ה' בין השעות 07:00 ועד 22:00, וביום ו' בין השעות 07:00 עד 18:00. המוקד מיועד לפניות דחופות בנושא טיפולים תרופתיים במצבי חירום ובחרדה, וכן לסיוע באיתור מלאי תרופות ברחבי הארץ. המוקד זמין לכל מבוטחי קופות החולים, והוא מאויש ברוקחים וברוקחות מקצועיים. השירות, הניתן ללא עלות, מוענק בשפות עברית, רוסית, ערבית, אנגלית, צרפתית, ספרדית, איטלקית, פורטוגזית ורומנית.

07:50 - דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, מסר עדכון על מצב החטופים שמוחזקים בשבי חמאס: "הודענו ל-81 משפחות שיקיריהן נמצאים בשבי חמאס. אנחנו מודעים למצב המשפחות שמחכות להודעה, אבל חייבים לאמת ולוודא במאת האחוזים, גם אם לוקח יותר זמן". בנוסף עדכן הגרי כי מספר החיילים והחיילות שנפלו מאז תחילת המלחמה עומד על 220.

07:48 - דובר צה"ל,  תת-אלוף דניאל הגרי, עדכן הבוקר בתדרוך כי בלילה שלפני מתקפת הפתע של חמאס התקבלו סימנים מודיעיניים ראשונים, אולם בצה"ל לא הבינו שמדובר בהכנות למתקפה בסדר הגודל שהיה. תת-אלוף הגרי לא הרחיב באשר לאותם סימנים מודיעיניים שהתקבלו, ובצה"ל מדגישים כי בכוונתם לתחקר זאת לצד "תפיסת ההגנה שלנו בגדר", ומבטיחים "תשובות לציבור". אמש דווח כי אינדיקציות לפעילות של חמאס על הגדר התקבלה, אך כוחות הביטחון החליטו להמשיך בהערכת מצב בבוקר. 

07:34 - מטוסי קרב של צה"ל ערכו הלילה גל תקיפות נרחב של מפקדות מבצעיות של פעילים ביחידת הקומנדו של ארגון הטרור חמאס (נח'בה) ברחבי רצועת עזה וחיסלו בכיר בכוח הימי של חמאס. 

עזה מופצצת / צילום: Associated Press, Fatima Shbair
 עזה מופצצת / צילום: Associated Press, Fatima Shbair

07:05 - בבית החולים סורוקה, אליו פונו מאות פצועים מאז תחילת המלחמה ביום שבת, מאושפזים נכון לעכשיו 62 פצועים במחלקות השונות, בהם 18 במצב קשה.

07:03 - בכיר הרשות הפלסטינית חוסין א-שיח': "אבו מאזן ייפגש היום בעמאן עם מלך ירדן עבדאללה השני. מחר הוא צפוי להיפגש עם שר החוץ האמריקאי אנתוני בלינקן".

06:33 - על-פי מקורות פלסטיניים, כוחות צה"ל עצרו 5 פעילי חמאס בג'נין במהלך הפעילות.

6:29 - משרד הבריאות מעדכן על 443 פצועים המאושפזים בבתי החולים נכון ליום ד', 11.10.23, בשעה 23:30 בהם 105 קשה, 219 בינוני ו-119 קל. עד כה פונו לבתי החולים 3,268 פצועים, בהם 28 אנוש, 348 קשה, 581 בינוני, 1790 קל, 140 נפגעי חרדה ו-260 בהערכה רפואית.

06:00 - דובר צה"ל התיר לפרסום את שמותיהם של 31 חללי צה"ל נוספים, שהודעה נמסרה למשפחותיהם. 

04:40 - צה"ל: "תקיפה נרחבת במוקדים רבים של חמאס ברצועת עזה".

04:30 - נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ממשיך להביע תמיכה: "עלינו להיות ברורים - אנחנו עומדים לצד ישראל והקהילה היהודית".

04:00 - משרד הבריאות בעזה: 1,200 נהרגו ו-5,600 נפצעו ברצועה מתחילת המלחמה.

03:30 - מזכ"ל האום אנטוניו גוטרש קורא לספק סיוע הומניטרי לעזה: "יש להכניס אספקה חיונית מצילת חיים - לרבות דלק, מזון ומים לרצועה - במהירות וללא הפרעה".

02:49 - משרד הבריאות בעזה: 51 הרוגים ו-281 פצועים כתוצאה מהתקיפות בשעה האחרונה.

02:40 - דיווח באל-ג'זירה: לפחות 33 נהרגו מתקיפות צה"ל ברצועה - בתוך שעתיים.

02:00 - שר החוץ של ארה"ב אנתוני בלינקן עדכן על 22 אזרחים אמריקאים שנהרגו במתקפה של חמאס, והוסיף: "מתקפות הטרור נגד ישראל מזעזעות - העולם צריך להתקומם על מה שהוא ראה. אנו ממשיכים במאמצים להבטיח את שחרורם של החטופים".

01:50 - דיווחים בעזה: לפחות 6 הרוגים בתקיפה של צה"ל בח'אן יונס. במקביל, מדווחים על תקיפות באזורים נוספים ברצועה.

01:26 - חבר הלשכה המדינית של חמאס, מוחמד נזאל, לאל-ג'זירה: "חמאס נמנע מלהשתתף ביותר מסבב לחימה אחד ("מגן וחץ" ו"עלות השחר") באופן ישיר, כדי לשמור את התחמושת ואת היכולות שלו למערכה הזו. אנחנו מתכננים אותה כבר כמה שנים".

01:20 - 2שני חשודים מעזה נתפסו באזור שדה תימן בידי כוח צה"ל.

01:04 - דובר צה"ל בערבית, סא"ל אביחי אדרעי, על התיעוד שהפיץ חמאס ופורסם באל-ג'זירה: "אחרי שכל העולם ראה את פניו המכוערות של הארגון הברברי שהוציא להורג מאות ילדים ונשים חפים מפשע בטבח נורא, חמאס מפרסם סרטון תעמולה בשופרות שלו. הוא גרוע יותר מדאעש, ונמשיך להכות בו בעוצמה, מבלי לעצור".

00:49 - יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן צפוי להגיע היום לירדן, שם ייפגש עם מלך ירדן עבדאללה השני ועם שר החוץ האמריקאי אנתוני בלינקן - בעקבות המצב ברצועת עזה. אליו יתלוו מזכ"ל הוועד הפועל של אש"ף, חוסין א-שיח', וראש המודיעין הפלסטיני, מאג'ד פרג'.

00:43 - נשיא ארה"ב ג'ו ביידן שוחח עם נשיא איחוד האמירויות ולחץ עליו לגנות את חמאס, כך לפי רויטרס.

00:40 - ארה"ב העלתה את רמת אזהרת המסע לישראל לרמה 3. אזהרת המסע לעזה נשארת על 4.

00:24 - כחלק מהביקור בישראל ובאזור, שר החוץ האמריקאי אנתוני בלינקן ייפגש עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בעמאן בירת ירדן.

00:10 - נשללה חדירה של כלי טיס עוין בנחל עוז.

00:07 - קנצלר גרמניה אולף שולץ בערוץ הציבורי הגרמני ARD: "אני מבקש את סיוע הציבור בהבטחת ביטחונם של אזרחים יהודים בגרמניה ושתעמדו לצדם בסולידריות". הדברים נאמרים כשברקע קריאות של חמאס למהומות עולמיות ביום שישי הקרוב.

00:00 - משרד הבריאות מעדכן על 443 פצועים המאושפזים בבתי החולים - 105 מהם במצב קשה. כלומר, רק היום התווספו עוד 76 פצועים.

אמש, רשת אל-ג'זירה פרסמה תיעוד של שחרור אישה ושני ילדים מהשבי ביום שבת האחרון - מבוקר המתקפה על יישובי העוטף. בסרטון נראים אביטל אלדג'ם, תושבת קיבוץ חולית, ושני ילדי חברתה שנחטפו לרצועת עזה - משוחררים לחופשי ועושים את דרכם בחזרה לישראל. מטרת פרסום הקטע היא ככל הנראה לתת קונטרה לביקורת הבינלאומית על חמאס וההשוואה בינו לבין דאעש.

במקביל, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נשא נאום בשידור חי מוושינגטון והמשיך לגבות את ישראל. "יום שבת - הקטלני ביותר מאז השואה. הנס ששמו ישראל הוא ישראל עצמה. אם לא תהיה ישראל - אף יהודי בעולם לא יהיה בטוח. נחזיר את האנשים (החטופים) חזרה הביתה ונוכל לשנות את פני המזרח התיכון", אמר.

קודם לכן, ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט והשר הנכנס בני גנץ הודיעו על הקמת ממשלת חירום לאומית בהצהרה מיוחדת לתקשורת. נתניהו אמר: "שמנו בצד כל שיקול אחר, כי גורל המדינה שלנו מוטל על הכף. האחדות בעם ברגעי יגון וצער מגיעה לכל רחבי העולם. עברנו להתקפה. נרסק את חמאס כפי שהעולם ריסק את דאעש".

"נעשה הכול כדי להחזיר את יקירכם הביתה"

שר הביטחון יואב גלנט מסר גם הוא הצהרה לאחר נתניהו, והוסיף: "הצלנו את הקו, טיהרנו את השטח ועברנו להתקפה. אנחנו נמחה את הדבר הזה שנקרא חמאס מעל האדמה".

בהמשך, השר בני גנץ התייחס לכניסתו לממשלה, טען כי זו "שותפות גורל", והעביר מסר למשפחות השבויים והחטופים בעזה: "נעשה הכול כדי להחזיר את יקיריכם הביתה".