בחברת החשמל מזהירים את הממשלה מפני שיתוק מוחלט של הדירקטוריון

בסוף השנה אמורים לסיים את כהונתם 5 מבין 8 הדירקטורים הנוכחיים של חברת החשמל, כאשר המינימום הנדרש כדי לכנס את הדירקטוריון עומד על 7 חברים • מזכירת דירקטוריון חברת החשמל כתבה בפנייתה כי אובדן הקוורום יהווה פגיעה חריפה בניהול התקין והשוטף של קבלת ההחלטות בחברה

חברת החשמל / צילום: איל יצהר
חברת החשמל / צילום: איל יצהר

בחברת החשמל מזהירים את הממשלה מפני "שיתוק מוחלט של פעילות דירקטוריון החברה". בסוף דצמבר אמורים לסיים את כהונתם 5 מבין 8 הדירקטורים הנוכחיים, כאשר המינימום הנדרש כדי לכנס את הדירקטוריון עומד על 7 חברים.

בפנייה לשר האנרגיה ישראל כ"ץ, השר לשיתוף פעולה אזורי דודי אמסלם ומנהלת רשות החברות מיכל רוזנבוים, כתבה היום (ה') מזכירת דירקטוריון חברת החשמל מור חלוץ כי אובדן הקוורום (דרישה למספר מינימלי של משתתפים בהצבעה, א"ד), "יהווה פגיעה חריפה בניהול התקין והשוטף של קבלת ההחלטות בחברה". היא הוסיפה ש"הדברים מקבלים משנה חשיבות", בעת המלחמה, "בה החברה נדרשת להתמודד עם אתגרים עצומים ומורכבים".

המכתב ממשיך ב"פנייה דחופה" לחידוש כהונתם של הדירקטורים: דבורה סוניה-חסיד, עו"ד דיאנה חלבי-חסון, אפרים הניג, פרופ' ניסים אלון ושלמה ארביב.

סוגייה זו לא הייתה אמורה להיות כל כך מסובכת. ניתן לחדש את כהונת הדירקטורים או למנות חדשים במקומם. אלא שדירקטוריון החברה הממשלתית הגדולה ביותר, שאחראית לביטחון האנרגטי של תושבי ישראל, לכוד בין מאבקים פוליטיים.

חברת החשמל נעדרת יושב ראש כבר למעלה משנתיים בגלל מאבקים פוליטיים, שהחריפו בממשלה הנוכחית עם המאבקים בין השר הממונה על רשות החברות, דודי אמסלם, לבין מנהלת רשות החברות, מיכל רוזנבוים. בחודשים האחרונים אמסלם סירב לאשר מינויים לדירקטוריונים החסרים במגוון רב של חברות ממשלתיות.

ניתן לקוות שכל הנוגעים בדבר יתעלו לגודל השעה, יניחו בצד את הסכסוכים הפנימיים וידאגו לתפקוד התקין של החברות הממשלתיות והתשתיות הבסיסיות של המדינה. לכך כנראה כיוון הדירקטוריון כשחתם את המכתב כך: "אנו סמוכים ובטוחים כי לנגד עיניכם עומדת טובת החברה ורציפותה התפקודית, ולא פחות מכך ביטחונם האנרגטי של מדינת ישראל ואזרחיה".