ישראל במלחמה | סיקור שוטף

היום השמיני למלחמה: דו"צ: "מוכנים לקראת השלבים הבאים"

ראש הממשלה ביקר חיילים בעוטף עזה • בצה"ל ממשיכים בתקיפות בעזה ובמקביל קוראים לתושבים להתפנות מהרצועה: "חמאס רוצה מגן אנושי" • משרד החינוך: נחזיר בהדרגה את הלימודים באזורים לא מאוימים• מפקד אוגדת עזה התייחס למתקפה, לראשונה בקולו: "לא ידענו עליה. הופתענו" • לפחות 1,300 נרצחים ונופלים, 126 ישראלים נחטפו • צה"ל פרסם את שמותיהם של 14 חללים נוספים • עדכונים שוטפים

רקטות שנורו מעזה לעבר ישראל / צילום: ap, Hatem Moussa
רקטות שנורו מעזה לעבר ישראל / צילום: ap, Hatem Moussa

היום השמיני למלחמת "חרבות ברזל": פצצות מרגמה נורו לעבר מרחב הר דב בגבול לבנון היום (שבת). צה"ל השיב בירי ארטילרי ותקף את מקור הירי - ופגע גם בחוליית מחבלים. מטחים נורו לדרום, לגוש דן ולשרון. ראש הממשלה ביקר בבארי ובכפר עזה: "נקרא לזה חבל התקומה". ראש המל"ל התייצב בפני התקשורת והודה כי טעה בהערכתו שחמאס מורתע - והסביר: " לא יהיה חמאס שליט וריבון בעזה אחרי הקרב".

בצה"ל הדגישו: צה"ל: "מוכנים לקראת השלבים הבאים של המלחמה - בדגש על פעולת יבשה משמעותית". ארבעה נפצעו מפצצת מרגמה בעוטף עזה, בהם שניים במצב קשה. בצה"ל ובשב"כ עדכנו שחיסלו אחד ממובילי הפשיטה על ישראל, מפקד מכוח נוח'בה של חמאס, עלי קאדי - שנעצר ב-2005 על חטיפה ורצח, ושוחרר במסגרת עסקת שליט.

מוקדם יותר נורה מטח רקטות לעבר שדרות. ארבע נפילות אותרו בעיר, בהם שתיים בבית ספר ובישיבה, לא היו נפגעים. בצפון חוסלה חוליית מחבלים פלסטינית שהוכוונה בידי חיזבאללה וניסתה לחצות את הגבול, בפעם השנייה בשעות האחרונות. בצה"ל נקטו פעולות לפינוי תושבי רצועת עזה לכיוון דרום. "מי שלא מתפנה מסכן את חייו", הדגיש דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי.

 לרשימת הנרצחים והנופלים ששמותיהם הותרו לפרסום - לחצו כאן 

מניין הנרצחים והנופלים מתחילת המלחמה עומד על כ-1,300, דובר צה"ל מסר לכ-126 משפחות כי יקיריהן נחטפו לשטח הרצועה. מתחילת הלחימה פונו לבתי החולים 3,526 פצועים, 355 פצועים עדיין מאושפזים בבתי החולים, מהם 95 במצב קשה. 

עדכונים שוטפים

22:01 - מד"א: בהמשך לאזעקות בדקות האחרונות בגזרת מועצה אזורית מרום הגליל ומועצה אזורית גולן: בשלב זה לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים. עדכון במידת הצורך.

21:55 - אזעקות במושב עלמה שבגליל העליון ובאבני איתן שברמת הגולן. התושבים הונחו להיכנס למרחבים המוגנים.

21:54 - הממונה על השבויים והנעדרים, גל הירש: "אנחנו מגבשים את תמונת המצב לגבי החטופים שנמצאים בידי האויב, המאמץ צפוי להימשך בעת הקרובה". הירש עדכן כי 126 משפחות כבר עודכנו.

"אנחנו לא רוצים לא לעשות טעויות ולהביא הודעות שגויות ובשורות שגויות למשפחות ואנחנו משתדלים להיות מקצועיים מאוד, רגישים מאוד ומדויקים מאוד. אנחנו רוצים להקל על המשפחות ולפתור להן בעיות ולהקל עליהן, ובמאמץ לסייע להן בכל מה שאפשר.

"אני יודע שבכוונת רה"מ לפגוש משפחות. הוא מאוד רוצה לעשות את זה. הוא דיבר על זה איתי גם באופן אישי ואני אדאג שהדברים האלה יקרו כשנוכל להכניס את הדברים ללוח הזמנים המאוד עמוס שאנחנו מקיימים מאז תחילת הלחימה.

21:53 - אזעקות בגליל העליון וברמת הגולן.

21:50 - חשש לחדירת מחבלים בזיקים ובכרמיה, התושבים התבקשו להישאר בבתים ולנעול את הדלתות.

21:40 - ראש ה-FBI: עלייה דרמטית בהתרעות מאז המתקפות על ישראל, יש חשש מזאבים בודדים שמקבלים השראה מחמאס.

21:35 - שברי יירוט נפלו בג'לג'וליה, עדיין לא ידוע על נפגעים.

21:30 - בניגוד לדיווח המוקדם, יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, כתב בחשבון הטוויטר שלו כעת: "אנחנו תומכים ונמשיך לתמוך בכל פעולות הממשלה שנועדו לחסל את החמאס וראשי החמאס.

"אני מוכן להצטרף לקבינט המלחמה על מנת להביא לניצחון מהר ככל האפשר. אין לי שום עניין להיות שר מספר 38 בממשלה ולשמש כעלה תאנה."

21:24 - מטח לאשקלון וללכיש, אזעקות נשמעו.

21:23 - כבאות והצלה: פגיעה ישירה בין שני בתים באשקלון, לא אותרו נפגעים או לכודים.

21:09 - מד"א: לא ידוע על נפגעים במטח למרכז. דיווחים על כמה נפילות באשקלון, החשמל בחלק מהעיר נפל. 

21:08 - נתניהו שוחח עם קנצלר גרמניה, נשיא צרפת וראש ממשלת יוון - שהביעו תמיכה בלתי מעורערת בישראל.

21:07 - גם הג'יהאד האיסלאמי קיבל אחריות למטח הכבד האחרון.

21:06 - אזעקות נוספות באשקלון.

21:05 - לפחות ארבעה יירוטים בוצעו באזור המרכז, דיווח על נפילה באשקלון שגרמה נזק.

21:01 - חמאס קיבל אחריות על הירי לעבר גוש דן.

21:00 - אזעקות בתל אביב, גוש דן, השרון והשפלה, גם באזור העוטף נמשכות האזעקות. לפי הדיווחים בוצעו ארבעה שיגורים.

20:58 - אזעקות באשקלון ובזיקים שבעוטף.

20:51 - חבר הקבינט ישראל כ"ץ לדנה ויס: אם רוצים להכריע את חמאס - אי אפשר בלי כניסה קרקעית זו או אחרת. אין לנו שאיפה לשתי זירות אבל אם נידרש, נכה בעוצמה גם בחיזבאללה". החוזה בין המדינה לאזרחים הופר, האזרחים הופקרו"

20:53 -מד"א: בהמשך לאזעקות בדקות האחרונות בגזרת אשדוד: בשלב זה לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים.

20:42 - אחרי שעות: אזעקות באשדוד, אשקלון ולכיש.

20:36 - צה"ל הודיע: תקפנו היום תשתיות צבאיות של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון, בתגובה על השיגורים היום.

20:30 - מתחילת הלחימה: מעל 18 אלף ישראלים הגישו בקשה לנשיאת נשק.

20:26 - ראש הממשלה בנימין נתניהו הזמין את יו״ר ״ישראל ביתנו״ ח״כ אביגדור ליברמן להצטרף מיידית לקבינט המדיני-ביטחוני וכן לצרף שר נוסף לממשלה מטעם סיעתו. ח״כ ליברמן הסכים להזמנתו וראש הממשלה נתניהו בירך על הצטרפותו.

20:13 - דובר צה"ל: צה"ל יפעל באוויר בים וביבשה ויממש את כל תוכניות המלחמה. אנחנו נערכים וערוכים.

20:12 - דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי: עודכנו משפחות של 126 חטופים בעזה.

20:08 - דובר צה"ל: חמאס מונע פינוי דרומה. אני קורא לתושבים - תתפנו למען חייכם. אנחנו נתקוף באופן מאוד נרחב.

20:06 - משרד החינוך: נחזיר בהדרגה את הלימודים באזורים לא מאוימים, הבגרויות יידחו בחודש. 

19:59 - יוסי כהן: יש חותמת איראנית על המתקפה, אני מאוד מקווה שהסעודים לא יוותרו על נורמליזציה ויתגייסו לטובתנו.

19:55 - ראש המוסד לשעבר כהן: אני בעד שלא נמצמץ בעניין המצור על עזה, אנחנו מפעילים מנופי לחץ.

19:50 - יוסי כהן: אני חושב שצריך למגר את חמאס ושלטונו ולהסיר את האיום באופן סופי, הם חייבים להחזיר לנו את החטופים.

19:45 - ראש המוסד לשעבר יוסי כהן: אני יוצא לשליחויות למנהיגים זרים כדי להאריך את השעון המדיני למלחמה, אני חושב שצריך להראות להם את תמונות הזוועה.

19:44 - הותר לפרסום: קצין צה"ל במילואים נהרג מירי כוחותינו סמוך לכפר אימתין שבחטיבה המרחבית שומרון.

19:36 - צה"ל פרסם את שמותיהם של 14 חללים נוספים. המשטרה פרסמה גם היא שמות של שלושה נופלים. לקריאה לחצו כאן.

19:31 - ראש הממשלה נתניהו מקיים הערכת מצב ביטחונית בקריה.

19:26 - השר גדעון סער: בסוף המערכה צריך לגבות מחיר טריטוריאלי מעזה, רצועת ביטחון בתוספת הבנה של הצד השני שמי שמתחיל מאבד שטח.

19:20 - שר הביטחון יואב גלנטקיים הערכת מצב מיוחדת במפקדת פיקוד הצפון בצפת: שר הביטחון עמד על מאמצי ההגנה וקיבל סקירה.

19:04 - ממשל ביידן מחדד את ההנחיה לאזרחים האמריקנים שנמצאים ברצועת עזה לנוע לעבר מעבר רפיח, להיות בקרבתו למקרה שפתיחתו תתאפשר.

19:02 - המפכ"ל קובי שבתאי: "גבורת השוטרים עם פרוץ הלחימה מלמדת כי משטרת ישראל שימשה כמגן אנושי של תושבי העוטף. המשימות העיקריות - להשיג את הביטחון לתושבי העוטף ולהמשיך לדאוג לעורף חזק ואיתן בכל מחוזות המשטרה".

19:01 - אחרי הקריאות של צה"ל לתושבי עזה: עד כה התפנו בין 400 אלף ל-500 אלף תושבים לדרום הרצועה.

19:00 - צה"ל: "מוכנים לקראת השלבים הבאים של המלחמה - בדגש על פעולת יבשה משמעותית".

18:59 - צה"ל חידש ירי ארטילרי לעבר לבנון, שם מדווחים על שני הרוגים מהירי.

18:55 - הנגבי על מטרת המבצע: "קבענו בישיבת הקבינט מהלך שאין תקומה ממנו - להשמיד את היכולות הצבאיות והשלטוניות של חמאס והג'יהאד האיסלאמי. לא יהיה חמאס שליט וריבון בעזה אחרי הקרב. המלחמה הזו מציבה יעד מאוד שאפתני".

18:53 - ראש המל"ל על נושא הנעדרים: "אין לנו כרגע דרך לנהל משא ומתן עם אויב שנשבענו למחוק מעל פני האדמה. אנחנו מחויבים לשבויים ולנעדרים, אנחנו מנסים להבין את הנתון הבסיסי - איפה הילדים, הבנות, הבנים, ההורים. אנחנו מנסים להבין את זה תוך כדי הקרב כשהאויב עושה מניפולציה מרושעת. לא נוותר עד שנבין מה עלה בגורלם ונפעל ככל הניתן כדי להשיב אותם". הנגבי העריך כי ישנם בין 150 ל-200 חטופים, אך הבהיר כי גורמים מקצועיים צריכים למסור את הנתון המעודכן.

18:50 - הנגבי על ההתרעות שהתקבלו: " עובדה היא שלא יעלה על הדעת שגורם מודיעיני היה מזהיר ולא היה מתבצע מכך המהלך הנדרש. שעתיים וחצי בערך לפני המתקפה היו אינדקציות מודיעיניות שגרמו לכך שראש השב"כ הוזעק, היו שיחות גם עם ראשי הצבא. הם העריכו שאין מדובר במתקפה".

18:47 - הנגבי: "הרמטכ"ל אמר שלא עמדנו במשימה, אין חולק על כך שהמדינה לא עמדה במשימה. הנושא ייבדק וכבר נבדק בתחקיר".

18:45 - הנגבי מכחיש את הדיווח על כך שמצרים העבירה אזהרה: "גם באופן אישי וגם באופן מערכתי התשובה היא לא, הם לא פנו בעקיפים ולא במישרין, לא במלמול ולא בקריצה. זה פייק ניוז שהוכחש על ידינו ועל ידי המצרים".

18:42 - ראש המל"ל הנגבי לשאלת חדשות 12 על הערכתו כי חמאס מורתע ל-15 שנים: "קודם כל זו טעות שלי, והיא משקפת את הטעות של גורמי ההערכה לאורך שנים רבות אבל ביתר שאת בתקופה האחרונה - אכן האמנו שחמאס למד לקח מ'שומר החומות'. חשבנו שהם הבינו, הם לא הבינו ועכשיו נקווה שיבינו".

18:40 - ראש המל"ל צחי הנגבי בתדרוך לכתבים: " אנחנו יודעים לכאוב אבל אני יודע שגם הפעם נעשה את מה שנדרש מהורינו, מאיתנו והיום גם מילדינו ונכדינו - לצאת לקרב ולנצח".

18:39 - מנהיג חמאס איסמעיל הנייה: הפלסטינים לא יעזבו את עזה.

18:37 - דובר צה"ל הודיע על תקיפות נרחבות נגד מטרות צבאיות של חמאס ברחבי רצועת עזה.

18:26 - בעזה מדווחים: עובדי אונר"א נמלטים מהמפקדה המרכזית שלהם ברצועה לעבר ח'אן יונס.

18:19 - קנצלר גרמניה אולף שולץ שוחח עם נתניהו: גרמניה עומדת לצד ישראל, עלינו למנוע התקלחות והתערבות של חיזבאללה.

18:18 - שר החוץ האמריקני בלינקן שוחח עם עמיתו הסיני וונג יי ולחץ עליו להפעיל את השפעת סין כדי למנוע מגורמים נוספים להצטרף למלחמה בין ישראל וחמאס.

18:15 - מד"א טיפל ב-12 נפגעים משעות הלילה, בהם הצעיר שנקבע מותו מפגיעת רקטה באבו גוש. 3 אמבולנסים של מד"א נפגעו מירי בשדרות במהלך הלילה.

17:59 - אזעקת צבע אדום בנחל עוז.

17:54 - אזעקת צבע אדום בסופה ובחולית בעוטף. נזק נגרם, לא דווח על נפגעים.

17:52 - בעזה מדווחים: צה"ל תוקף מצפון לרפיח.

17:41 - אגף הטכנולוגיה בצה"ל עדכן כי במהלך היום נארזו כ-12 אלף אפודים קרמיים ללוחמים. כ-130 אלף סטים של מדים ועוד עשרות אלפי אפודים חולקו עד כה.

17:36 - אזעקת צבע אדום בנחל עוז.

17:26 - הותר לפרסום: ראש הממשלה בנימין נתניהו סייר היום בקיבוץ בארי וקיבוץ כפר עזה ונפגש עם לוחמים. "כל הכבוד לכם, ההמשך בדרך", אמר נתניהו - והוסיף: "כולנו עוטף עזה אבל זה יהיה מעכשיו חבל התקומה, ככה נקרא לזה".

17:25 - השר בני גנץ ביקר בחמ"ל עיריית אשקלון וקיבל סקירה על תמונת המצב בעיר. ראש העירייה תומר גלאם: "מעניקים את כל הגיבוי לצה"ל, לכוחות הביטחון ולממשלה".

17:20 - אחרי התמונות של אזרחים זרים שהתאספו במעבר רפיח, הרשויות במצרים הודיעו: מסרבים לאפשר לפלסטינים-אמריקנים לצאת דרכו.

17:19 - שר החוץ הגרמני: פועלים עם מצרים וישראל כדי לאפשר לאזרחים גרמנים בעזה לעזוב. שר החוץ הטורקי: הרשויות במצרים פועלות עם ישראל במטרה להעביר סיוע לעזה.

17:14 - שר החוץ האמריקני בלינקן נפגש עם שר החוץ הסעודי והדגיש בפניו את המחויבות של עצירת מתקפת הטרור של חמאס.

17:05 - מד"א: לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים במטח האחרון למרכז ולדרום.

17:01 - התקיפות ברצועת עזה נמשכות.

17:00 - מטח כבד מעזה: אזעקות בפתח תקווה, בשרון, באשקלון, באשדוד וביישובים בעוטף.

16:59 - שני פצועים אנוש במרחב הימי של נהריה כתוצאה מפיצוץ אמל"ח: מדובר בתאונה ולא באירוע ביטחוני. אין הנחיות מיוחדות לתושבים, הנושא מתוחקר

16:51 - דובר צה"ל: במקביל לירי הפצמ"רים להר דב, הותקפה חוליית מחבלים שניסתה לחדור לישראל ולירות טיל נ"ט. כ-30 פצצות מרגמה שוגרו לעבר ישראל.

16:41 - 4 נעצרו בצור באהר לאחר שאחד מהם איים "להרוג את כל היהודים". ברכבם נמצאו כוורות זיקוקים ורעלות.

16:40 - הצלב האדום עדכן שנפגש אתמול עם נציגי משפחות הנעדרים והחטופים, ועדכן כי נוצר קשר עם חמאס ועם נציגי הממשלה. בצלב האדום קראו לשחרר את בני הערובה ללא פגע.

16:39 - משרד החוץ האמריקני אישר לעובדי ממשל שאינם בצוותי חירום לעזוב את ישראל יחד עם לבני משפחותיהם. אזהרת המסע לישראל עודכנה בהתאם.

16:33 - שרת התחבורה מירי רגב: הדיווחים הכוזבים על מניעת טיסות בשבת הם שקר. החברות הישראליות טסות בהתאם לדרישות ולביקושים.

16:30 - אזעקות בכיסופים.

16:30 - תושבי דן, דפנה, שניר והגושרים מתבקשים להיכנס למרחב מוגן בעקבות האירוע הביטחוני בהר דב.

16:29 - נשיא ארה"ב ג'ו ביידן: עובדים יחד עם ישראל, מצרים ירדן והאו"ם כדי להקל על ההשלכות הוומניטריות של מתקפת חמאס, ליצור תנאים לחידוש הסיוע - ולשמירה על חוקי המלחמה.

16:25 - מפקד חיל האוויר תומר בר במסר לאנשי החיל: "לא נשקוט עד שנוכל להחזיר את הביטחון לאזרחי מדינת ישראל. אתם הנבחרת שתנצח את המלחמה, מאמין בכם, סומך עליכם ואוהב אתכם".

16:20 - ראש המועצה האזורית הגליל העליון לתושבים: "אל תחזרו לאזור. מי שעוד נשאר בגליל העליון - אנא צאו מכאן". ראש המועצה גיורא זלץ הוסיף וקרא למדינה לתקצב את שהות תושבי קו העימות בבתי הארחה.

16:05 - מטח לעבר אשקלון ויישובי העוטף. אין דיווח על נפגעים

16:02 - המשטרה הבהירה כי בניגוד לפרסומים ברשתות החברתיות, אין אסירים ביטחוניים שמאושפזים במרכז הרפואי אסף הרופא.

16:01 - שבוע אחרי תחילת המלחמה: ביטוח לאומי קיבלו ממשרד הביטחון רשימה של משפחות חטופים, כדי שיוכלו להתחיל לטפל בהם.

16:00 - חיזבאללה לקח אחריות: תקפנו מוצבים בהר דב במרגמות ובטילי נ"ט.

15:40 - לפי דיווח באל-מיאדין: חיזבאללה עומד מאחורי הירי בגבול לבנון.

15:38 - כוחות ארטילריים של צה"ל השיבו באש לעבר מקור הירי בהר דב.

15:26 - דיווח ראשוני על ירי מרגמות להר דב, סמוך לגבול לבנון.

15:25 - צבע אדום בעוטף עזה.

15:07 - דיווח: צה"ל נתן לבית חולים של הסהר האדום בעיר עזה הוראה להתפנות עד השעה 16:00.

14:54 - צה"ל: מתחילת הלחימה חילצה יחידה 669 כ-200 פצועים בכ-45 חילוצים. סרן י', אחד הטייסים שחילץ פצועים מהיתקלות עם מחבלים בזיקים: "פינינו אותם תחת אש. הבנו שהמשימה שלנו היא להציל את חיי הלוחמים".

14:49 - ראש האופוזיציה יאיר לפיד קיבל עדכון ביטחוני מהמזכיר הצבאי של ראש הממשלה, אלוף אבי גיל.

14:40 - צבע אדום בעוטף עזה.

14:33 - צבע אדום בעוטף עזה.

14:00 - אזעקות בבאר שבע והסביבה, באשקלון ובעוטף עזה.

13:59 - בילינסון: 2 פצועים מפגיעת המרגמה בעוטף, במצב קשה ובינוני, מטופלים בבית החולים. הפצוע קשה עובר הערכת מצב בחדר הטראומה.

13:42 - צבע אדום בעוטף עזה.

13:32 - בית החולים סורוקה מעדכן: אחד הפצועים מפגיעת פצצת המרגמה בעוטף הגיע למרכז הרפואי במצב קשה והובהל לחדר הניתוח. פצוע נוסף פונה במצב קל.

13:24 - הוועד הערבי לחירום בנגב פרסם את שמותיהם של 16 אזרחים בדואים שנרצחו מתחילת המלחמה.

13:15 - צה"ל: "כלי טיס תקף מחבלים של חמאס, לאחר ששיגרו טיל נ"ט לעבר עוטף עזה. החוליה חוסלה".

13:05 - הוסר החשש לחדירת כלי טיס עוין בגליל.

13:03 - דיווח על חילופי אש בעוטף עזה עם חוליית מחבלים, ששיגרה נ"ט.

12:54 - צבע אדום בעוטף עזה.

12:51 - התרעה על חדירת כלי טיס עוין בגליל.

12:45 - צבע אדום בעוטף עזה.

12:34 - צבע אדום בעוטף עזה.

12:33 - בכיר במשרד החוץ האמריקני לרויטרס: פועלים עם מצרים, ישראל וקטר לפתוח את מעבר רפיח ליציאת פלסטינים למצרים. לא ברור אם חמאס יאפשר זאת, אך אנו בקשר עם פלסטינים-אמריקנים בעזה שהביעו את רצונם לעזוב.

12:30 - אזעקות באשקלון.

12:24 - שב"כ וצה"ל הודיעו כי חיסלו מפקד בכוח הנוח'בה, שהוביל את המתקפה בשבת האחרונה, עלי קאצ'י. קאצ'י נעצר בשנת 2005 בעקבות חטיפה ורצח של ישראלים והוחזר כחלק מעסקת גלעד שליט.

12:05 - משרד הבריאות בעזה: 2,215 הרוגים פלסטינים ו-8,714 פצועים - מתחילת המלחמה.

12:00 - דיווחים על תקיפה של צה"ל במחנה הפליטים נציראת ובאל-בריג', מרכז הרצועה.

11:58 - במד"א עדכנו על ארבעה פצועים מפצצת מרגמה בעוטף עזה, בהם אחד במצב אנוש ושניים בינוני.

11:48 - אזעקות בזיקים ובאזור תעשייה אשקלון.

11:44 - מפקד אוגדת עזה, תא"ל אבי רוזנפלד: "בשבת בבוקר התעוררנו כולם בהפתעה גדולה מאוד להתקפה אכזרית ביותר של חמאס. לא ידענו עליה, הופתענו ממנה".

11:36 - משרד הבריאות: 355 פצועים מאושפזים בבתי החולים נכון לשעה זו, בהם 95 במצב קשה ו-186 בינוני. מתחילת המלחמה פונו לבתי החולים 3,526 פצועים.

11:35 - בית החולים סורוקה בבאר שבע מעדכן: נכון לעכשיו מאושפזים במרכז הרפואי 46 פצועים, בהם 14 במצב קשה.

11:32 - חמאס קיבל אחריות לירי הרקטי לעבר גוש דן.

דוברות רשות המסים מוסרת: מפרוץ הקרבות ביום שבת לפני שבוע, המכס פועל 24/7 ללא הפסקה. יודגש כי כל ציוד עבור חיילי צה״ל ובכלל זה תרומות או ציוד שמביאים איתם נוסעים בטיסות, נמסר לטיפול משרד הביטחון, שאף הציב נציג קבוע בנתב״ג.

11:30 - אזעקות באשקלון, בשפלה ובגוש דן.

11:15 - צבע אדום בעוטף עזה.

11:04 - צבע אדום בעוטף עזה.

10:55 - דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי בהצהרה לתקשורת: "לצה"ל עוצמה גדולה בצפון - מי שיגיע לגבול הצפוני - ימות. חיסלנו בלילה חוליית מחבלים שניסתה להיכנס מעבר לגדר למרגליות".

10:50 - בדרום הרצועה מדווחים על תנועה ערה של משאיות בצד המצרי באזור רפיח. לטענתם, מדובר בפעולות להקמת סוללה כדי לחזק את הגבול ולמנוע פריצה מהצד העזתי למצרים.

10:37 - ראש ארגון הבריאות העולמי: מטוס עם ציוד רפואי לתמיכה בצרכי החירום ברצועת עזה נחת באל-עריש במצרים.

10:14 - ארבע נפילות אותרו בשדרות בעקבות המטח לעבר העיר - פגיעה ישירה במוסד חינוכי ובגג ישיבת הסדר, שתי נפילות בשטח פתוח ועל פסי רכבת. אין נפגעים בגוף.

10:07 - מד"א על המטח האחרון לעוטף עזה: התקבלו דווחים על נפילות. בשלב זה לא ידוע על נפגעים.

10:06 - אזעקות בחוף אשקלון.

9:55 - תושבי היישוב מרגליות הסמוך לגבול לבנון עודכנו כי ניתן לצאת מהמרחבים המוגנים. הוכרזה חזרה לשגרה.

חיילי צה''ל סורקים היום כלי רכב שרופים באזור האסון שבו נערך פסטיבל נובה / צילום: ap, Ariel Schalit
 חיילי צה''ל סורקים היום כלי רכב שרופים באזור האסון שבו נערך פסטיבל נובה / צילום: ap, Ariel Schalit

9:45 - צבע אדום בעוטף עזה ובשדרות, אחרי כמעט עשר שעות ללא ירי.

9:22 - צה"ל: זוהתה מגמה של התפנות תושבים דרומה, למרות הניסיונות של חמאס למנוע זאת, במטרה להשתמש בתושבים כמגן אנושי.

9:17 - נקבע מותו של הצעיר שנפצע קשה מרסיסי רקטה באבו גוש לפני כמה ימים, מאג'ד אברהים. יעקוב אבאהים, קרוב משפחתו של הצעיר: "הוא התנדב מאז היותו ילד בעמותת "סלאמתקום" והיה אמור להתחיל ללמוד השבוע באוניברסיטה העברית תואר ראשון במדעי מחשב".

9:14 - דיווח: מצרים מבצרת את מעבר רפיח - כדי למנוע גל של עזתיים שעלולים לעבור לשטחה.

9:10 - בית החולים ברזילי: מתחילת הלחימה הובאו למרכז הרפואי 703 פצועים בדרגות פציעה שונות, בהם פצועים רבים במצב אנוש וקשה. 21 מאושפזים בשלב זה.

8:55 - בצה"ל עדכנו: " תצפיות צה"ל זיהו לפני זמן קצר חוליית מחבלים שניסתה לחדור לשטח ישראל מלבנון. כלי טיס מאויש מרחוק תקף את החוליה וחיסל כמה מחבלים".

8:40 - צה"ל בהודעה לתושבי עזה: מהשעה 10:00 ועד 16:00 תתאפשר תנועת תושבים בשני צירים מרכזיים ברצועה, כדי לאפשר פינוי דרומה.

8:33 - סוכל ניסיון חדירה בצפון. ארבעה מחבלים חוסלו בלבנון לפני שחצו את הגבול, אין נפגעים לכוחות צה"ל. תושבי מושב מרגליות הסמוך נדרשים לשהות בבתים.

8:15 - דיווח בבלומברג: דאגה גדולה בממשל ביידן מ"היום שאחרי הפלישה הקרקעית של ישראל לרצועת עזה". גורמים בוושינגטון אמרו כי קיים חשש גדול שישראל לא מתכננת דבר מעבר למטרה של מיגור החמאס, ודוחקים בה "לחשוב מעבר".

8:08 - צה"ל: נמשכות התקיפות ברצועת עזה. במוקד - פעילי נוח'בה. חוסל ראש המערך האווירי בעיר עזה, מראד אבו מראד, שהכווין מחבלים במתקפה בשבת.

7:40 - משרד הבריאות בעזה: ביממה האחרונה נהרגו 256 פלסטינים ברצועה, בהם 20 ילדים. מניין הפצועים עומד על 1,788.

07:20 - דיווח פלסטיני: כוח צה"ל עוצר מבוקש ברמאללה.

07:00 - הנשיא ביידן בריאיון לתוכנית "60 דקות": "עובדים בטירוף כדי למצוא את בני הערובה האמריקנים שבשבי חמאס".

1391 לפידים שהודלקו לזכר הנרצחים במלחמת חרבות ברזל בכיכר דיזנגוף / צילום: Reuters, Janis Laizans
 1391 לפידים שהודלקו לזכר הנרצחים במלחמת חרבות ברזל בכיכר דיזנגוף / צילום: Reuters, Janis Laizans

06:45 - במהלך הדיון הלילה במועצת הביטחון של האו"ם - רוסיה הציעה הפסקת אש מסיבות הומניטריות שתכלול שחרור בני ערובה, כניסת סיוע לרצועת עזה ופינוי אזרחים. מדובר בטיוטה בת עמוד אחד שחולקה לנציגי המדינות.

05:14 - מקורות פלסטינים: צה"ל עצר לפנות בוקר את בכירי חמאס בשכם - עדנאן עספור ואחמד עוואד, כחלק ממבצע מעצרים.