תוכנית המגירה של ארה"ב וההסבר הצרפתי לדחייה בפלישה הקרקעית

גלובס יגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: עד כמה האמריקאים תומכים בישראל בסכסוך ואיך מסקרים בגרמניה את החרדים שמבקשים להתגייס? • כותרות העיתונים בעולם, מדור חדש

על רקע המלחמה המתפתחת ללא הרף, עדשת התקשורת העולמית חושפת נקודות מבט ייחודיות על מה שקורה בארץ. מניתוחים של מומחים בינלואמיים, פרשנויות מזווית אחרת וגם סיפורים קטנים מישראל שנעלמים מן העין, בכל יום נגיש לכם סקירה יומית קצרה מן הנכתב בתקשורת העולמית על ישראל במלחמה, כדי לנסות ולפענח איך דברים מפה נראים מעבר לים.

והיום: עד כמה האמריקאים תומכים בישראל בסכסוך? מה חושבים בכירים צבאיים בצרפת על פלישה קרקעית של ישראל לרצועה? ועוד שני סיפורים.

1שיא בתמיכה אמריקאית בישראל מאז האינתיפאדה השנייה

סרטונים רבים של התבטאויות אנטישמיות רצים בימים אלה ברשת, ואם מסתמכים רק עליהם, נראה שהם מאותתים על עלייה חדה באנטישמיות בעולם, ובפרט בארה"ב. עם זאת, המצב בשטח לא בהכרח מתיישר עם הרעש. לפי סקר שערכו לאחרונה וול סטריט ג'ורנל ואיפסוס, המתמחה בחקר שוק ודעות גלובלי, חלק ניכר מהאמריקאים תומך בישראל במלחמה עם חמאס, כאשר 42% מהנשאלים ציינו שהם לצד ישראל, מה שמציין שיא חדש בתמיכה בישראל מאז 2002. רק 3% מהנסקרים אמרו כי ארה"ב צריכה לתמוך בפלסטינים.

יותר נשאלים הביעו דעות חיוביות הן על העם הישראלי והן על ממשלתו בהשוואה לשנים האחרונות, אם כי יש פער דורות, כאשר צעירים אמריקאים פחות תומכים בישראל.

מתוך הוול סטריט ג'ורנל, מאת אהרון זיטנר ואנני לינסקי. לקריאת הכתבה המלאה

2בצרפת מנסים להסביר למה הפלישה הקרקעית טרם יצא לפועל

על רקע ביקורו בישראל של נשיא צרפת עמנואל מקרון, באתר הצרפתי France24 ניסו להסביר מדוע משתהה ישראל בהוצאתה לפועל של הפלישה הקרקעית לרצועה. "נראה שיש לישראל קושי בהגדרת האסטרטגיה שלה", מסביר גנרל לשעבר בצבא הצרפתי ומי שהיה בעברו בתפקיד בכיר ב-NATO, ז'אן פול פאלומרו. "היא ממשיכה להפציץ את רצועת עזה בצורה מסיבית מצפון לדרום, ובאותו זמן מנסה לשקם את המודיעין שלה... אנחנו תוהים איזו אסטרטגיה ישראלית תנצח: כיבוש אמיתי של הרצועה או פלישות צבאיות קטנות אך עמוקות לתוך השטח מדי פעם".

מתוך France24 , מאת דויד ריץ'. לקריאת הכתבה המלאה. 

3עניין גרמני בהתגייסות החרדים לצה"ל

"תמיד רציתי להיות חלק מהצבא, אבל לא יכולתי בגלל אורח החיים שלי", מספר חרדי בשם איציק לכתב רשת השידור הגרמנית ARD בכתבה שעוסקת ברצון הגובר של גברים חרדים להתגייס לצה"ל בעקבות המלחמה. איציק התייצב השבוע בבקו"ם, ושיתף את הגרמנים בחוויה המורכבת שלו כשאמר: "בהתחלה חשבתי שזה יהיה פשוט, אבל אני מבין כעת שהמציאות תהיה שונה. יש לי שישה ילדים. מצד אחד, המשפחה שלי שמחה עבורי ומעודדת אותי. מצד שני, זה לא קל להם. זה לא מתקבל בקלות בקהילה שלנו. אני מקווה שזה יעבור חלק בסופו של דבר".

מתוך ARD , מאת ביורן דקה. לקריאת הכתבה המלאה. 

4תוכנית המגירה האמריקאית

"הממשל מאוד מאוד מודאג שהדבר הזה הולך לצאת משליטה", צוטט אמש גורם אמריקאי לוושינגטון פוסט על רקע הסלמה ברצועת עזה, ובעוד הממשל האמריקאי מתכנן את צעדיו הבאים. במקביל לתמיכתו הציבורית הנמרצת בישראל, הממשל האמריקאי "מבוהל מהמצב ועוקב אחר מחאות רחוב ברחבי העולם הערבי, המעוררות חששות לגבי בטיחותם של אנשי ואזרחים אמריקאים באזור", נכתב אמש בוושינגטון פוסט.

ממשלת ארה"ב מודאגת במיוחד מיותר מ-600 אלף מהאמריקאים החיים בישראל ו-86 אלף נוספים בלבנון, לפי הערכת המדינה. בעיתון מסבירים על אף שלא רצו לדון בכך בפומבי כדי להימנע מלעורר בהלה בקרב האמריקאים באזור, בימים אלה ממשל ביידן מכין תוכניות מגירה לפינוי פוטנציאלי של מאות אלפי אזרחים אמריקאים.

מתוך הוושינגטון פוסט, מאת: יסמין אבוטאלב, דן למוט, ג'ון הדסון, ומיכאל בירנבאום. לקריאת הכתבה המלאה.