רוצים לחדש דרכון? אלו 20 לשכות האוכלוסין שעדיין פתוחות

בעקבות מצב המלחמה, רובן הגדול של לשכות האוכלוסין בישראל סגורות תחת הנחיות פיקוד העורף, והדבר מוביל לכך שעבור בקשה חדשה לדרכון ביומטרי, התור בקרוב ביותר בתל אביב הוא במרץ 2024 • בכל הארץ, התור הקרוב ביותר הוא בסחנין - לעוד שבועיים

לשכת האוכלוסין בתל אביב / צילום: כדיה לוי
לשכת האוכלוסין בתל אביב / צילום: כדיה לוי

בעקבות מצב המלחמה, רובן הגדול של לשכות האוכלוסין בישראל סגורות תחת הנחיות פיקוד העורף. הדבר מוביל לכך שעבור בקשה חדשה לדרכון ביומטרי, התור בקרוב ביותר בתל אביב הוא - נכון לכתיבת שורות אלה - ב-12 למרץ 2024. התור הקרוב ביותר בגוש דן הוא בבני ברק וזמין רק בפברואר 2024. 

התורים חזרו, המכונות לא עובדות וברשות האוכלוסין בוחנים שוב מרתון דרכונים
"כך נראית ממשלה לא מתפקדת": דיון סוער בכנסת על מתווה הפיצויים  

בכל הארץ, התור הקרוב ביותר הוא בסחנין, לעוד שבועיים (6 בנובמבר), ולאחר מכן רק לעוד מעל חודש באילת (30 לנובמבר). מעבר לכך, כל התורים ללשכות האוכלוסין בכל רחבי הארץ הן לכל המוקדם בחודש דצמבר או בכלל ב-2024. לחידוש דרכון ביומטרי זמינות שלוש לשכות בלבד: חיפה, טייבה וירושלים - אך התורים בהן פנויים כבר למחר.

על-פי הודעת רשות האוכלוסין, נכון להיום (ג') הלשכות היחידות שפתוחות לקבלת קהל הן בני ברק, כפר סבא, חדרה, נתניה, טייבה, חיפה, קריות, פתח תקווה, נוף הגליל, סח'נין, כרמיאל, עכו, דיר אל אסד, עפולה, יקנעם, אום אל פחם, אילת, ירושלים דרום, מעלה אדומים ומבשרת ציון. שאר הלשכות, כאמור, סגורות בשל הוראות פיקוד העורף.

במקביל, רשות האוכלוסין הקימו לשכות ניידות עבור תושבי עוטף עזה והצפון המפונים. זאת במשמר העמק, בשפיים, במעלה החמישה, בעין גדי, בים המלח ובאילת - זאת עבור תושבים שחלקם איבדו את מסמכי הזיהוי שבשרותם ונדרשים להנפיק חדשים. כמו כן, בנתב"ג הונפקו כבר למעלה מ-4,100 דרכונים.

ברשות האוכלוסין אומרים כי הם פותחים כל לשכה שניתנת לפתיחה על-פי הוראות פיקוד העורף, ומזמינים את הציבור להתעדכן על הלשכות הפתוחות בעדכונים בכל יום באתר רשות האוכלוסין וההגירה.