גוגל נפלה ב-6% במסחר המאוחר לאחר הכנסות מאכזבות משירותי הענן

אלפאבית דיווחה על עלייה של 11% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל אשתקד • עם זאת, ההכנסות משירותי הענן, שנחשב למנוע הצמיחה המרכזי של החברה, פספסו את התחזיות, ובשוק חוששים שגוגל לא תצליח להדביק את הפער עם המתחרים

גוגל / צילום: Shutterstock, achinthamb
גוגל / צילום: Shutterstock, achinthamb

עד כה, מתברר הרבעון השלישי כחיובי בקרב ענקיות הטכנולוגיה, שמציגות תמונה של חזרה לשגרה לאחר שנת משבר בהייטק שהחלה במחצית השנייה של 2022. כך פרסמו סנאפ , מיקרוסופט  וגם חברת האם של גוגל, אלפאבית , עלייה בהכנסות. אלפאבית דיווחה על עלייה של 11% בהכנסות ברבעון השלישי של השנה ל-76.7 מיליארד דולר ביחס לרבעון המקביל אשתקד.

הענן של מיקרוסופט הפתיע לטובה וההכנסות זינקו; המניה עלתה באפטר
העלו תוכן אנטישמי ופוטרו: גוגל העולמית נגד עובדים שתמכו בחמאס

יחד עם זאת, ההכנסות משירותי הענן - מה שנחשב למנוע הצמיחה הגדול ביותר של החברה בשנים האחרונות, ואפשר לגוגל לחדור לתשתית המחשוב של ארגונים רבים באמצעות שירותי אחסון, עיבוד ובינה מלאכותית - פספסו את תחזיות האנליסטים. ההכנסות משירותי הענן עמדו על 8.41 מיליארד דולר, נמוך מציפיות השוק שעמדו על 8.64 מיליארד דולר. המניה ירדה ב-6% במסחר המאוחר, בשל חשש השוק כי גוגל לא תצליח להדביק את הפער בין שירות הענן שלה (GCP) לבין השירותים המתחרים, אז'ור של מיקרוסופט ו-AWS של אמזון . יחד עם זאת, יש לזכור שהירידה מגיעה אחרי עלייה רציפה של 56% מאז תחילת השנה, גבוה מעל ביצועי מדד הנאסד״ק.

למרות השקה של מוצרים בתחום הבינה המלאכותית היוצרת כמו בארד על יותר מפלטפורמות אלפאבית, הם עדיין נחשבים כפיילוטים וטרם הבשילו למוצרים מסחריים התורמים לשורת ההכנסות. מנכ״ל גוגל, סונדאר פיצ'אי, טען כי שילוב של יותר טכנולוגיות מבוססות בינה מלאכותית סייע לשורה התחתונה בכלל המוצרים של החברה.

במקביל, השינויים שעורכות הרשתות החברתיות במוצריה כדי לחקות את ההצלחה של טיקטוק נושאות פרי, ובמקביל להצלחה של ״רילס״ של פייסבוק, גם יוטיוב של אלפאבית מדווחת על עלייה מרשימה בהכנסות, מעבר לציפיות האנליסטים. הכנסות יוטיוב מתקרבות כבר ל-8 מיליארד דולר, ושיעור הצפיות היומי ב״שורטס״, פורמט הוידאו האנכי המחקה את טיקטוק, צמח בבת אחת מ-50 מיליארד בתחילת השנה ל-70 מיליארד בסוף הרבעון השלישי.

מאז החודש שעבר, פועלת גוגל תחת חקירת הגבלים עסקיים בארה״ב על התנהגות מונופוליסטית בריונית כלפי חברות מתחרות, אותה הכחישה החברה.