ישראל במלחמה | סיקור שוטף

מטח לגוש דן והשפלה; חיילת שנחטפה לעזה שוחררה במהלך פעולה קרקעית

צה"ל והשב"כ חילצו את התצפיתנית אורי מגידיש שנחטפה בידי חמאס מנחל עוז; מצבה הרפואי טוב, והיא התאחדה עם משפחתה • גלנט: "הוכחה ליכולת להגיע לחטופים ולחשיבות התמרון הקרקעי" • במהלך היום: מפקד פיקוד הדרום ביצע הערכת מצב בשטח רצועת עזה • ראש המוסד ערך ביקור חשאי בקטאר • הלוחמה הפסיכולוגית של חמאס: אות חיים משלוש חטופות שמוחזקות בשבי • עדכונים שוטפים

אורי מגידיש, החיילת ששוחררה מהשבי בעזה / צילום: דוברות שב''כ
אורי מגידיש, החיילת ששוחררה מהשבי בעזה / צילום: דוברות שב''כ

עדכונים שוטפים 

22:34 - סגנית נשיא ארה"ב, קמלה האריס, תיפגש בלונדון עם ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק כדי לדון במלחמה בישראל ובמלחמה באוקראינה.

22:12 - במטח האחרון לשפלה: חלקי רקטה שנפלו בראשון לציון גרמו נזק לבית פרטי. אין נפגעים. 

21:43 - דובר המועצה לביטחון לאומי, ג'ון קירבי, אמר כי "ראש ממשלת ישראל נתניהו התחייב בפני נשיא ארה"ב ג'ו ביידן להרחבת הסיוע ההומניטרי לעזה". על ניסיון הלינץ' אמש בדגסטן, אמר קירבי: "השוו את זה לפוגרומים, וזה תיאור מדויק נוכח מה שראינו. גורמים מקומיים גינו את ההמון האלים, והנשיא ולדימיר פוטין כינס איזו ישיבה, אבל חוץ מזה לא שמענו שום גינוי. צרצרים. אף קריאה לעצירת השנאה כלפי יהודים".

כשנשאל אם ניתן לחסל את חמאס, השיב קירבי: "אי-אפשר לחסל את האידאולוגיה, אבל ללא ספק אפשר לפגוע קשות בארגון. תראו מה קרה לדאעש, מה שנותר מהם זה צל של עצמם".

21:27 - מטח לעבר גוש דן והשפלה: לפחות שש רקטות יורטו, לא ידוע על נפגעים. 

"עד 3,000 רקטות ביום": האלוף שמסביר - זה מה שיקרה אם תהיה מלחמה גם בצפון 
מומחית הביטחון שמאמינה: "יש סיכוי סביר שלאחר המלחמה עזה תהפוך לסומליה"
ההבדל בין בני ערובה ושבויים והאם הוא משפיע על סיכויי שחרורם
עלות המלחמה למערכת הבריאות: כ-200 מיליון שקל לחודש

21:20 - שניים מהמפקדים הישירים של המבצע לשחרור החיילת אורי מגידיש בשב"כ הגיעו לפגוש אותה אחר-הצהריים במתקן השב"כ. השניים, שפיקדו על הכוחות בשטח, אמרו לאורי כי הם לא זוכים לפגוש את האנשים שהם מצילים, וכי המפגש איתה מרגש אותם עד דמעות. המשפחה חיבקה אותם ואיחלה להם להציל חטופים נוספים. 

20:34 -  דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, אמר הערב כי "הרמטכ"ל וראש השב"כ נפגשו עם אורי מגידיש ומשפחתה במפגש מרגש מאוד. החזרנו את אורי הביתה". לדבריו, "אורי סיפקה מידע עם זיכרון באופן מדהים, ואנחנו נשתמש בו ככל שנידרש".

הגרי שלח מסר לחטופים ולמשפחותיהם: "מפקדי צה"ל וכל לוחמיו, אנשי השב"כ כולם, לכולנו חובה מוסרית לעשות הכול כדי להחזיר את החטופים כולם הביתה".

על התיעוד של שלוש החטופות שפרסם חמאס, אמר דובר צה"ל: "הלב נקרע מהצעקה של דניאל ומפניהן של ילנה ורימון שיושבות לידה. ליבנו איתכן ועם משפחותיכן. חמאס מפיץ טרור פסיכולוגי נגדנו. הוא רוצה להכאיב לנו. אסור לנו לשתף פעולה עם משחקי חמאס. רק כך נצליח לנצח אותו. סוגיית החטופים איננה סוגיה לאומית, זו סוגיה עולמית שנוגעת בלב של כל אחד מאתנו. זהו פשע מלחמה ופשע נגד האנושות". 

20:33 - נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר כי "האליטות של ארה"ב עומדות מאחורי הטבח בפלסטינים ומאחורי האירועים במזרח התיכון, באוקראינה, בעיראק ובסוריה". לדבריו, "ניתן לעזור לפלסטינים רק באמצעות מאבק באלה שעומדים מאחורי הסכסוך הזה - אנחנו נלחמים בהם באוקראינה". 

20:15 - הערב פורסם בהמהדורה המרכזית של חדשות 12 כי לא מן הנמנע שפרסום הסרטון של שלוש החטופות בשבי החמאס הוא תוצאה ישירה של המבצע לחילוץ אורי מגידיש, שהתרחש אמש. מדובר בהישג מורלי משמעותי לישראל, שכן מקום הימצאם של חטופים אמור להיות הסוד השמור ביותר בעזה.

20:13 - אחרי המהומות בדגסטן: אזהרת המסע למדינות צפון הקווקז הועלתה לרמה הגבוהה ביותר, זאת בדגש על הרפובליקות אדיגיאה, צ'צ'ניה, דגסטן שבירתה מחצ'קאלה, אינגושטיה, קברדינו-בלקריה, קלמיקיה, קראצ'אי - צ'רקסיה, צפון אוסטיה - אלניה והמחוזות קרסנודאר וסטברופול שבירתו מינרלנייה וודי. המל"ל ומשרד החוץ קראו לישראלים להימנע מלהגיע לאזורים אלה, ולשוהים בהם לעזוב בהקדם.

20:04 - מפקד פיקוד הדרום, האלוף ירון פינקלמן, ביצע במהלך היום הערכת מצב בתוך שטח רצועת עזה. מדובר צה"ל נמסר כי הכוחות ממשיכים בפעולה הקרקעית ברצועה לטובת מימוש מטרות המלחמה. 

20:01 - אזעקות הופעלו באזור אשקלון. במוקד מד"א לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים.

19:55 - דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל": שמה של ישראל נמחק ממפות מקוונות של אפליקציות מובילות בסין כמו Baidu ו-Alibaba.

19:48 - חשוד כמחבל שהתנפל חוסל על-ידי כוח צה"ל בשטח ישראל סמוך לקיבוץ רעים. 

19:48 - רמוס אלוני, אביה של דניאל שנחטפה לעזה וסרטון שלה הופץ היום על-ידי חמאס, אמר במסיבת עיתונאים: "כשראיתי את התמונה של דניאל בטלוויזיה, הלב שלי כמעט פסק. אשתי ואני היינו מצד אחד המומים, ומצד שני הרגשנו הקלה שהיא בחיים, ואנחנו רואים אותה. אנחנו מאוד רוצים שהיא תחזור אלינו, נחבק אותה וגם את שרון אחותה. אמה ויוליה, התאומות בנות השלוש, אמיליה בת החמש וחצי, בתה של דניאל, ודוד החתן שלנו. מהמשפחה שלנו, הגרעינית, נשארנו ארבעה מתוך עשרה. אני, אשתי, הבן מורן והילדה שלו".

"אני מבקש ודורש מהצלב האדום שלא יחכה כשחקן על הקווים", הדגיש אלוני. "הוא חייב לקחת יוזמה וחייב לדרוש לראות את כל החטופים שלנו, שרופא יגיע אליהם. שתי הבנות שלי לוקחות תרופות באופן קבוע, והחוסר בתרופות יכול לדרדר את בריאותן הפיזית והנפשית. אני יודע שאמיר קטאר מעורב מאוד, ואני מבקש ממנו שיעשה את כל המאמצים להביא לשחרורם. אני רוצה להגיד לדניאל ולשרון: בנות, אנחנו רואים ואוהבים אתכן. אנחנו שומעים אתכן. אנחנו חושבים עליכן כל דקה וכל שנייה, בכל מה שאנחנו עושים. נחזיר אתכם הביתה".

אביטל, אמה של רימון קירשט שנחטפה לעזה, אמרה: "בקרוב תהיו איתנו כאן בבית, נעשה הכול. אני לא מאחלת לאף אמא לעבור את מה שאנחנו עוברות. ראיתי את הסרט היום, ואני מודאגת. היא בלי משקפיים, והיא זקוקה למשקפיים שלה. חייבים לשלוח להם עזרה דחופה, להעביר להם צרכים בסיסיים ומיד. אני לא מאמינה שיש אדם בעולם שמאמין שאזרחים צריכים להיות בשבי מתחת לאדמה".

אסתר בוכשטוב, אמו של יגב שנחטף לעזה, אמרה: "אלה מעשים שהם בלתי נסלחים. אנחנו רוצים כולנו להודות לאזרחי המדינה על הכוח שאתם נותנים לנו, אל תעזבו אותנו. תמשיכו לתמוך ולחזק עד שכולם ישובו בשלום. מה שחשוב זה שכולם יחזרו בשלום".

19:37 - ראש המוסד דדי ברנע ביקר בקטאר בסוף השבוע לשיחות בנושא המשא-ומתן לשחרור השבויים והחטופים.

19:19 - שר הביטחון יואב גלנט לאחר שחרור החיילת אורי מגידיש מהשבי בעזה: "שחרור התצפיתנית הוא הוכחה לחשיבות הפעולה הקרקעית". לדבריו, "למחבלי חמאס יש שתי אפשרויות בלבד - להיכנע ללא תנאי או למות".

19:09 - ראש הממשלה בנימין נתניהו לאחר שחרור החיילת אורי מגידיש: "אמש שחררו כוחותינו משבי חמאס את טוראי אורי מגידיש. אורי נחטפה בבוקר השחור של ה-7 באוקטובר. ברוך שובך הביתה, אורי. אני מברך את השב"כ ואת צה"ל על ההישג החשוב והמרגש הזה, הישג המבטא את המחויבות שלנו להביא לשחרור כל החטופים. עם ישראל כולו מצדיע לשב"כ ומצדיע לצה"ל. למחבלי החמאס ולדאעש אני אומר - אתם מפלצות. אנחנו נמשיך לרדוף אתכם, אנחנו נמשיך לצוד אתכם. נכה בכם עד שתיפלו לרגלינו".

19:02 - על המבצע לשחרור החיילת אורי מגידיש פיקדו הלילה אישית הרמטכ"ל הרצי הלוי וראש השב"כ רונן בר. מגידיש הייתה בחלק מהזמן בידי חמאס, והמבצע לשחרורה הוא פרי מאמץ מודיעיני אדיר של עובדי שב"כ רבים וחיילים.

19:01 - נשיא המדינה יצחק הרצוג על שחרור החיילת אורי מגידיש: "התרגשתי לראות את החיילת שבה הביתה אל משפחתה האוהבת, לאחר מבצע נועז של צה"ל והשב"כ. כוחות הביטחון שלנו פועלים מסביב לשעון בעזה, בצפון, ביהודה ושומרון ובכל מקום, ביבשה באוויר ובים; במסירות אינסופית, תוך סיכון חיים, בתחושת שליחות ואהבת העם והמדינה. אנחנו מחזקים אותם, מגבים אותם וסומכים עליהם". 

18:53 - צהלות שמחה מחוץ לביתה של אורי מגידיש, החיילת שחולצה מעזה. דודתה אמרה לחדשות 12: "תודה לבורא עולם, תודה לעם ישראל, תודה לחיילים. אורי, את גיבורה. עם ישראל חי".

18:47 - בעזה מדווחים על תקיפות אינטנסיביות ביעדי חמאס סביב בתי החולים שיפאא', הטורקי והאירופי - נוכח השימוש שהארגון עושה בהם לצורכי טרור.

18:24 - הותר לפרסום: צה"ל שחרר הלילה את החיילת אורי מגידיש שנחטפה לעזה. התצפיתנית חולצה במהלך פעולה קרקעית לאחר שנחטפה בידי חמאס. החיילת נבדקה רפואית, מצבה טוב, והיא נפגשה עם משפחתה. מדובר צה"ל נמסר כי צה"ל והשב"כ ימשיכו לעשות כל מאמץ על-מנת להביא לשחרור החטופים.

18:14 - צה"ל פרסם שמות של שלושה חללים נוספים במלחמה: רס"ן ד"ר יאיר זלוף, בן 32 מתל מונד, מפקד הפלוגה הכירורגית בחטיבה 401, נפל ב-10 באוקטובר; סא"ל מידן ישראל, בן 35 מירחיב, מפקד הספקה פיקודי בפיקוד הדרום, נפל ב-25 באוקטובר; סגן (במיל') מאור רפאל שלום, בן 47 מערוגות, לוחם ימ"ל, נפל ב-7 באוקטובר. 

18:01 - פיקוד העורף הקל את ההגבלות בחלק מיישובי השרון והתיר לקיים לימודים גם במבנים ללא נגישות למרחב מוגן. במקביל, הוחמרו ההגבלות ביישובי הגליל העליון, כך שניתן יהיה לקיים לימודים רק במבנים עם מרחב מוגן מספק.

17:51 - שר החינוך יואב קיש הכריז על מתווה בגרויות חדש בעקבות המלחמה. לפי המתווה, מועדי בגרויות החורף יידחו בחודשיים לתחילת מרץ, ומועדי בגרויות הקיץ יידחו בשלושה שבועות. לכלל התלמידים תינתן תוספת זמן של 15% על כלל הבחינות,  ותלמידים עם התאמות יקבלו תוספת זמן של 15% מעבר לתוספת הזמן שאושרה להם. עוד הוחלט על מיקוד חומר הבחינה או הרחבת אפשרויות הבחירה במענה לשאלות הבחינה במועדי חורף וקיץ. 

17:31 - אזעקות הופעלו בשפלה. 

17:29 - אחרי סערת הציוץ, ראש הממשלה בנימין נתניהו גיבה את ראש השב"כ ואת הרמטכ"ל בפתח ישיבת הממשלה: "אנחנו נותנים אמון מלא, גם בשיטה, גם בהנהגה תחת הרמטכ"ל, ואנחנו עושים זאת כל העם וכל הנהגת העם. יהיו גם צעדי המשך, אי-אפשר לפרט אותם כאן, אבל אנחנו מדברים עליהם בתוך קבינט המלחמה".

נתניהו הדגיש כי "אנחנו ממשיכים את המאמצים לשחרר את החטופים, גם במהלך התמרון, והתמרון אפילו מייצר אפשרויות להשיג שחרור, ואנחנו לא נחמיץ אותן. המערכה הזו תיקח זמן, יהיו מהמורות, יהיו קשיים, יהיו אבדות, יהיו גם הפתעות, אבל בסופה אני מבטיח לכם דבר אחד: החמאס יוכה שוק על ירך. החמאס יובס, תהיה עזה אחרת". 

17:15 - קנצלר גרמניה אולף שולץ הגיב על רצח שני לוק ואמר כי "אלה חדשות נוראיות שמוכיחות את הברבריות של חמאס". 

16:57 - צה"ל תקף פעם נוספת חוליית מחבלים בשטח לבנון שניסתה לשגר פצצות מרגמה לעבר ישראל באזור ראש הנקרה. במקביל, מחבלים בלבנון ירו שלושה טילי נ"ט לאזור בירנית. לא היו נפגעים בתקרית. כוחות צה"ל הגיבו בירי ארטילרי לעבר מקורות הירי. בצה"ל ציינו כי האזעקות במושב אלקוש הופעלו בעקבות שני שיגורים שחצו לשטח ישראל ונפלו בשטחים פתוחים.

16:20 - לשכת ראש הממשלה הגיבה על התיעוד של שלוש החטופות שפרסם חמאס, ומסרה כי "מדובר בתעמולה פסיכולוגית אכזרית של חמאס-דאעש. מחבקים את המשפחות. נעשה הכול כדי להשיב את כל החטופים והנעדרים הביתה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר: "אני פונה לילנה טרופנוב, דניאל אלוני ורימון קירשט שנחטפו על-ידי החמאס שמבצע פשעי מלחמה. אני מחבק אתכן. ליבנו אתכן ועם שאר החטופים. אנו עושים הכול כדי להחזיר את כל החטופים והנעדרים הביתה". 

צילום מסך מתוך סרטון של שלוש חטופות שפרסם החמאס
 צילום מסך מתוך סרטון של שלוש חטופות שפרסם החמאס

16:10 - אזעקה הופעלה באלקוש שבגליל המערבי.

15:45 - צה"ל: מחבלים בלבנון ירו לעבר מספר מוצבים בגבול, מגיבים כעת בירי ארטילרי ומרגמות.

15:10 - חמאס הפיץ תיעוד של שלוש חטופות שנמצאות בשבי. אנחנו לא נפרסם את הסרטון עצמו מתוך ההנחה כי חמאס מעורב בנוסח הדברים. החטופות שמופיעות בסרטון הן דניאל אלוני, ילנה טרופנוב ורימון קירשט.

15:04 - אזעקות גם בעוטף עזה.

15:04 - אזעקות נוספות בגליל המערבי.

15:03 - אחרי הציוץ שהאשים את ראשי מערכת הביטחון, ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר: "השב"כ, תחת ראש השב"כ, עשו ועושים עבודה נסתרת גדולה מאוד". ראש הממשלה ביקר ביחידת 33, "הגדעונים", ושוחח עם הלוחמים. "למעלה מ-50 שוטרים ושוטרות הקריבו את חייהם כדי להציל את אזרחי המדינה, אנחנו מרכינים ראש לזכרם", אמר ללוחמים.

15:00 - אזעקות בשלומי ובראש הנקרה שבגבול לבנון.

14:45 - המטח לירושלים: זוהתה נפילה בשטח פתוח סמוך לגוש עציון, לא דווח על נפגעים.

14:35 - לאחר שיגור הפצמ"רים למוצב בגבול הצפון: כוחות צה"ל תקפו תשתית צבאית של חיזבאללה בשטח לבנון.

14:30 - אזעקות בירושלים והסביבה.

14:18 - דיווח בפוקס ניוז: בכיר ישראלי, בתיאום עם ארה"ב, ביקר ביום שבת בדוחה, בירת קטאר, ונפגש עם המתווכים הקטארים בנוגע לעסקה לשחרור החטופים. על-פי הדיווח, שיחות המשא-ומתן הופסקו ביום שישי בשל היעדר הסכמות בכמה סוגיות טכניות, והתחדשו ביום שבת על רקע הביקור בדוחה שהוגדר כ"מועיל".

14:02 - בעזה מדווחים: צה"ל תוקף מבנה ממזרח לרפיח, דרום הרצועה.

14:00 - אזעקות בבאר שבע ואופקים.

13:37 - כוחות צה"ל ממשיכים בשעות האחרונות בפעילות הקרקעית ברצועת עזה. בהיתקלויות עם מחבלים, הלוחמים - בסיוע מסוקי קרב וכלי טיס מאוישים מרחוק - חיסלו חוליות שניסו לפגוע בכוחות. "הלוחמים גם השמידו תשתיות טרור, בהן עמדות נ"ט ועמדות שיגור נוספות", הוסיפו בדובר צה"ל. "כמו כן, הכוחות, בהכוונת מידע מודיעיני מדויק של אמ"ן ושב"כ, חיסלו פעילי חמאס - ג'מיל באבא, מפקד הכוח הימי במחנות המרכז; מחמד צפדי, מפקד מערך הנ"ט בגדוד תפאח; מוואמן חגאזי, פעיל בולט של מערך הנ"ט בגדוד תפאח; ומוחמד עוודאללה, שהיה בכיר בלשכת מטה הייצור של חמאס".

13:35 - צבע אדום בעוטף עזה.

13:23 - שר החוץ הדני לארס לקה ראסמוסן נפגש עם ארבע ממשפחות החטופים הישראלים בקופנהגן ושמע מכל אחת מן המשפחות את סיפורה. לדברי גורם שנכח בפגישה, ראסמוסן "היה מאוד אמפתי ומכיל ואף הזיל דמעה. הוא אמר שהוא יפעל מול כל הארגונים המקומיים והבינלאומיים כדי לדרבן אותם לפעול לטובת החטופים".

בזמן הפגישה, התקיימה מחוץ למשרד החוץ הדני הפגנה מטעם מטה משפחות החטופים. המפגינים התמקמו מול הבניין בקופנהגן ונשאו שלטים בשפה בדנית וכן פוסטרים עם תמונותיהם ושמותיהם של ישראלים הנמצאים ברצועת עזה כעת. בשלב מסוים יצא אל המפגינים גם שר החוץ הדני עצמו ולחץ את ידיהם.

שר החוץ הדני לארס לקה ראסמוסן בפגישה עם ארבע ממשפחות החטופים הישראלים בקופנהגן / צילום: הדס זהר
 שר החוץ הדני לארס לקה ראסמוסן בפגישה עם ארבע ממשפחות החטופים הישראלים בקופנהגן / צילום: הדס זהר

בימים האחרונים מגיעות משלחות של משפחות החטפים לכמה ערי בירה באירופה, וזאת במטרה להדהד את הצורך המיידי להביא לשחרור החטופים ללא קשר ללחימה המתנהלת.

ההפגנה אורגנה לאחר שבסוף השבוע מוקם בכיכר המרכזית בקופנהגן מיצג שולחן השבת וכיסאותיהם המיותמים של מאות החטופים. השבועיים האחרונים התאפיינו בעליית המתח והעניין בדנמרק סביב המלחמה, כאשר בקופנהגן ובערים נוספות התקיימו הפגנות פרו-פלסטיניות גדולות. 

שר החוץ הדני לארס לקה ראסמוסן בפגישה עם ארבע ממשפחות החטופים הישראלים בקופנהגן / צילום: הדס זהר
 שר החוץ הדני לארס לקה ראסמוסן בפגישה עם ארבע ממשפחות החטופים הישראלים בקופנהגן / צילום: הדס זהר

13:05 - מספר פצצות מרגמה שוגרו לכיוון מוצב צה"ל באזור רכס רמים שבגבול לבנון. לא היו נפגעים. צה"ל מגיב כעת בארטילריה לאזור.

13:00 - משרד הבריאות של חמאס בעזה: 8,306 הרוגים ו-21,048 פצועים מתחילת המלחמה.

12:54 - צה"ל תוקף במחנה הפליטים נציראת שבמרכז הרצועה.

12:00 - אשקלון: רקטה נפלה בחצר מפעל בעיר, אין נפגעים במקום.

11:45 - הפיגוע בירושלים: מאיר גבאי, שבתו מור ז"ל נרצחה ב-7 באוקטובר על-ידי מחבלי חמאס, השתתף בנטרול המחבל לפני כשעה בירושלים. מאיר הוא פקח עירוני שביקש לחזור לעבודה, והבוקר הוא נקלע לזירת הפיגוע. "חשבתי שמה שיחזיר אותי לשפיות זה לנסות לחזור לשגרה. אחרי חמישה ימים פה אני אדם אחר לגמרי", אמר.

11:33 - דובר צה"ל מפרסם: קולות הקשר מהתקיפה המשותפת של כוחות השריון וחיל האוויר ברצועה. בימים האחרונים הכוחות הקרקעיים הכווינו ליותר מ-150 תקיפות באמצעות מטוסי קרב, מסוקי קרב וכטב"מים לחיסול מחבלים ולפגיעה בתשתיות חמאס. 

11:31 - בהמשך לאזעקות באשקלון, צוותי מד"א יצאו לסרוק זירות בהן דווח על נפילות.

11:25 - אזעקות באשקלון, באשדוד, בבאר טוביה ובגדרות.

11:02 - דיוח ראשוני: לפני זמן קצר התקבל דיווח על מחבל שדקר לוחם מג"ב באופן קשה סמוך לשייח ג'ראח בירושלים. כוחות משטרה פתחו במרדף אחר החשוד ונטרלו אותו. כוחות משטרה ומג"ב בפיקודו של מפקד מחוז ירושלים נמצאים במקום האירוע.

10:51 - צבע אדום בכיסופים.

10:45 - הצהרת דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי: "כוחות נוספים נכנסו לרצועה. אנחנו נעים בקרקע, מזהים מחבלים ותוקפים מהאוויר. השבת החטופים היא משימה לאומית עליונה. מלבד המאמץ של צה"ל, גם לעולם ולמוסדותיו הבינלאומיים יש אחריות לדאוג לשלומם של החטופים ולעשות כל מה שניתן על-מנת להשיב אותם הביתה".

10:28 - הפלסטינים מדווחים כי טנקים של צה"ל הגיעו לפאתי העיר עזה.

10:24 - צבע אדום בנירים.

10:20 -  משפחתה של שני לוק, שתועדה נחטפת מהמסיבה ברעים, קיבלה הודעה שהיא נרצחה. לוק זוהתה ב-7 באוקטובר בסרטון שהופץ על-ידי חמאס כשהיא שוכבת מחוסרת הכרה ופצועה על טנדר שנוסע בעזה. למרות זאת, הערכות היו כי לוק נמצאת בחיים ומאושפזת ברצועה.

10:00 - באו"ם הודיעו הבוקר כי אתמול נכנסו לרצועת עזה 33 משאיות עם סיוע הומניטרי - המספר היומי הגדול ביותר עד כה מתחילת המלחמה.

09:42 - גורם רשמי בישראל לחדשות 12: לא נאפשר לתובע הראשי של בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג לבקר בארץ, ונמצה בעצמנו את הדין עם כל האחראים לאירועים הזוועתיים שבוצעו בידי חמאס - ואשר הוכרו ככאלה גם על-ידי התובע במסגרת ביקורו ברפיח.

09:40 - מפקד אוגדת עזה, תת-אלוף אבי רוזנפלד, ללוחמים: "השמדת החמאס היא פעולה שתימשך זמן רב. כעת מתחיל שלב נוסף במערכה, שבו יחידות נוספות נכנסות ללחימה בתוך שטח האויב. מול עינינו רק דבר אחד - השמדת המחבלים ועוזריהם בעזה".

09:21 - חיזבאללה הודיע על מחבל נוסף שחוסל בדרום לבנון. מתחילת המלחמה, בארגון הצהירו על 49 פעילים שחוסלו, אך על-פי ההערכות המספר גבוה יותר.

09:08 - המטח לנתיבות: פגיעה ישירה בדירת מגורים ללא נפגעים. בשתי זירות נוספות נפלו חלקי רקטות, גם בהן לא דווח על נפגעים.

09:02 - זיהוי קורבנות הרצח ההמוני: נכון לשעה זו, זוהו 823 אזרחים שנרצחו במלחמה.

08:55 - האזעקות בנתיבות: צוותי מד"א יצאו לסרוק זירות בהן דווח על נפילות, לא ידוע על נפגעים.

8:53 - דיווח ב"וושינגטון פוסט": ישראל הסכימה להאצת פעולות הבדיקה הנדרשות כדי להכניס לרצועה כ-100 משאיות סיוע ביום.

08:49 - אזעקות בנתיבות ובעוטף עזה.

07:56 - צה"ל תוקף מזרחית לרפיח, הפלסטינים מדווחים על שני מחבלים שחוסלו במקום.

07:35 - הלחימה בתוך רצועת עזה מתרחבת: עשרות מחבלים חוסלו הלילה בשורת היתקלויות, חלקם התבצרו במבנים. בהכוונת הלוחמים בשטח - כלי טיס תקף מבנה כינוס של חמאס שבו שהו יותר מ-20 מחבלים.

 7:22 - דובר צה"ל: במהלך הפעילות בג'נין, הכוחות איתרו חמ"ל תצפיות שמולכד במטענים והשמידו אותו. הכוחות גם השמידו רכב שבו נמצאה תחמושת וציוד צבאי ועצרו חשוד נוסף שברכבו נמצאו חלקי נשק. בנוסף, כלי טייס מאוישים מרחוק תקפו מחבלים חמושים להסרת סכנה. 

07:16 - בפעילות הרחבה של צה"ל בג'נין, בהובלת חטיבת כפיר, נחשפו מספר מטענים שהוטמנו מתחת לכביש. משרד הבריאות הפלסטיני הודיע על ארבעה מחבלים שחוסלו במקום.

07:11 - מקורות פלסטינים: בפעילות של צה"ל במחנה הפליטים ג'נין חוסל ויאם חנון, ממייסדי גדוד ג'נין של הג'האד האסלאמי.

07:00 - גורם צבאי סורי מאשר: חיל האוויר תקף מכיוון הגולן שתי עמדות צבאיות, בפרברי דרעא שבדרום המדינה. נגרם נזק במקום.

06:25 - דחפור של צה"ל פעל סביב בית החולים הממשלתי בג'נין בעקבות פעילות של קיני טרור במקום. דווח על כמה מחבלים שנפגעו בחילופי האש, ביניהם שניים שחוסלו. בנוסף, לפי הדיווחים כוחות צה"ל חשפו מטענים.

06:03 - הותר לפרסום: רס"ל (במיל') ינון פליישמן, בן 31 מירושלים, לוחם שריון בגדוד 71, עוצבת הברק, נהרג אמש בהתהפכות טנק בצפון הארץ.

05:16 - דיווחים בג'נין על חילופי אש בין הפלסטינים לבין כוחות צה"ל. לפי הדיווחים, נהרסה הקשת בכניסה למחנה הפליטים.

04:41 - צבע אדום בנתיב העשרה.

02:53 - תושבים מדווחים על הדי פיצוצים חזקים שנשמעו באזור חיפה והקריות.

01:39 - דיווחים פלסטיניים על כוחות הביטחון שפועלים בג'נין. לפי הדיווחים, חילופי אש התפתחו עם חמושים.

01:18 - בתגובה לשיגורים לרמת הגולן משטח סוריה, צה"ל תקף את המשגרים מהם בוצע הירי לעבר ישראל אמש.

01:05 - שעות אחרי ניסיון החדירה שסוכל מדרום לבנון לעבר חניתה, הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי קיבלה אחריות.

00:59 - צבע אדום בניר עם, באיבים ובשדרות.

00:33 - האירוע בנמל התעופה במחוז דגסטאן ברוסיה הסתיים ללא נפגעים.

00:03 - בעזה מדווחים כי צה"ל תוקף יעדים באזור בית החולים אל-קודס - אחד מבין מתקנים אזרחיים רבים שבהם משתמש חמאס לצורכי טרור.

00:00 - דיווחים פלסטיניים: תקיפות אינטנסיביות של צה"ל באזור תל אלהוא בעיר עזה ובצפון הרצועה. 

23:39 - בעקבות לחץ אמריקאי: ישראל הגבירה את הסיוע ההומניטרי שנכנס לעזה במהלך היום, ובסך-הכול הועברו 48 משאיות הכוללות מזון, מים וציוד רפואי. במערכת הביטחון מדגישים כי כל הציוד נבדק טרם כניסתו לרצועה.

23:30 - בעזה מדווחים: ניתוקים בתקשורת ובאינטרנט בצפון הרצועה.

23:01 - דיווח ב-CNN: כוח התגובה המהירה של חיל הנחתים האמריקאי על ספינת המלחמה USS Bataan יגיע "בקרוב" למזרח הים התיכון מול חופי ישראל ולבנון.

הכתבה פורסמה לראשונה ב-N12