ישראל במלחמה | סיקור שוטף

צה"ל: יותר מ-130 מחבלים חוסלו בקרבות ברצועה בשעות האחרונות

19 לוחמים נפלו מתחילת הכניסה הקרקעית: סמ"ר יאיר ניפוסי נהרג בקרבות בעזה • יממה לפני נאום נסראללה: חיזבאללה מגביר את הירי לצפון, צה"ל משיב אש • פגיעה ישירה בבית באזור השפלה ובקריית שמונה • CNN: המודיעין האמריקני מעריך - בשלב זה איראן ושלוחותיה חותרות להימנע מהרחבת המלחמה מול ישראל • עדכונים שוטפים • עדכונים שוטפים

כוחות צה''ל פועלים בעומק הרצועה / צילום: ap, דובר צה''ל
כוחות צה''ל פועלים בעומק הרצועה / צילום: ap, דובר צה''ל

עדכונים שוטפים

21:32 - השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, הודיע כי הנחה על הפסקת הפקדת הכספים של הרשות הפלסטינית לאסירים הביטחוניים בקנטינה שבבתי הכלא. לפי ההודעה, הרשות הפלסטינית מעבירה מדי חודש סכום של 400 ש"ח עבור על אסיר בטחוני לקופה משותפת של הקנטינה בבית הכלא, לכ-6,000 אסירים ביטחוניים.

21:12 - לאחר המתקפה הנרחבת של צה"ל, בלבנון דיווחו על שלושה הרוגים.

21:03 - אזעקות באשדוד. בעירייה עדכנו: לא היו נפילות.

20:25 - דובר צה"ל, תת אלוף דניאל הגרי, בהצהרה לתקשורת: "לוחמינו השלימו את כיתור העיר עזה - מוקד הפעילות של חמאס. אצלנו המפקדים בראש הכוחות, אצלם הנייה במטוס פרטי בדרך לאיראן. המושג הפסקת אש לא נמצא על השולחן, צה"ל נמצא במלחמה לפרק את חמאס".

20:23 - שר המשפטים, יריב לוין, האריך את הצו לצמצום פעילות בתי המשפט לדיונים דחופים בלבד עד ל-9 בנובמבר. מערכת המשפט תמשיך לעבוד במתכונת מצומצמת בכל הארץ, ללא הבחנה בין אזורים.

19:57 - דיווח ב-CNN: המודיעין האמריקני מעריך שאיראן וחיזבאללה מגבילות את התערבותן מול הפעולה הקרקעית בעזה במטרה להימנע מעימות ישיר מול ישראל או ארה"ב. גורם רשמי בארה"ב: "טהראן יודעת שאם חיזבאללה יסלים את התקיפות מול ישראל או ארה"ב זה עלול להביא למתקפות ישירות נגד איראן - שיהיו הרסניות עבורה"

19:32 - שר הביטחון גלנט בשיחה עם לוחמי יהל"ם: "יש לנו פתרונות יחודיים כדי להגיע אל כל המנהרות ולפרק אותן מתחת לפני הקרקע, אנחנו ערוכים לבצע את זה. נגיע לכל המקומות ואז למחבלים תהיינה שתי אפשרויות - או למות במנהרה או לצאת למעלה. ושם, או למות מאש כוחותינו או להיכנע ללא תנאי, אין אפשרות שלישית, זה האפשרויות היחידות וככה פועלים".

18:58 - בים, באוויר וביבשה: לוחמי צה"ל ממשיכים לנהל קרבות עזים מול מחבלי חמאס - והצליחו לחסל מעל 130 מחבלים בשעות האחרונות. במקביל, מטוסי ומסוקי קרב של חיל האוויר תקפו מספר מפקדות צבאיות אשר שימשו בכירים בארגון ובהכוונת הכוחות בשטח השמידו בהצלחה שורת תשתיות טרור אשר מוקמו באזורים אזרחיים ומתחמים צבאיים. בגזרה הימית, ספינת טילים של זרוע הים תקפה מבנים ממולכדים ועמדות תצפית של חמאס.

18:50 - המתווה שנשקל לגבי כספי הרשות: קיזוז 20% מהסכום שמיועד לעזתים. סמוטריץ' עומד בסירובו. מערכת הביטחון: אם הכסף הזה ששייך לרשות ומיועד למשכורות לאנשיה לא יעבור - זה יתפוצץ עלינו.

18:38 - שר הפנים ארבל, מפרסם תזכיר חוק שיאפשר שלילת אזרחות ישראלית לאזרח אשר הסית לטרור או הביע תמיכה בטרור בתקופת מלחמה. עד היום היה ניתן לשלול אזרחות רק בעבירות של בגידה ותמיכה בטרור באישור בית משפט. עכשיו בזמן המלחמה תתאפשר גם שלילת אזרחות גם על עבירות של הזדהות עם ארגון טרור והסתה לטרור בהחלטת של שר הפנים המשפטים ללא אישור שופט. 

18:32 - דובר צה"ל מעדכן על תקיפה רחבה להשמדת מטרות צבאיות של ארגון הטרור חיזבאללה בתגובה לירי משטח לבנון היום. בין המטרות שהותקפו: תשתיות ומפקדות צבאיות, תשתיות להכוונת טרור, עמדות שיגור רקטות, מחסני אמצעי לחימה ומתחמים צבאיים המשמשים את ארגון הטרור. 

18:26 - דיווח בניו יורק טיימס: ארה"ב תדחק בישראל לעצור לתקופה מוגבלת את האש בעזה כדי לאפשר שחרור של בני ערובה ולהביא לסיוע הומניטרי. לפי הדיווח, מזכיר המדינה בלינקן צפוי להעלות את הדברים מול ממשלת ישראל בביקורו בארץ.

18:12 - חבר קבינט המלחמה, השר גנץ: "אנחנו מתקדמים מהאסון לניצחון. עוד לא ניתן לדבר על כל ההישגים אבל הם משמעותיים. העולם הבין שבעזה לא יכול לשבת שלטון של רוצחי ילדים ונשים. זה צריך להשתנות. זה לא זמן לפוליטיקה - זה זמן מנהיגות. המלחמה מזכירה עד כמה אנחנו חזקים כשאנחנו ביחד". גנץ שלח מסר לתושבי עזה: "מי שיסייע בהחזרת החטופים יזכה בחסינות לו ולמשפחתו". במענה לשאלת חדשות 12, הוא הבהיר שאין כוונה כעת להכניס דלק לרצועה.

17:57 - 19 לוחמים נפלו מתחילת הכניסה הקרקעית: סמ"ר יאיר ניפוסי, בן 20 מעדי ששימש כלוחם בגדוד 101 של הצנחנים, נפטר מפצעיו לאחר שנפצע בקרב בצפון רצועת עזה אמש.

17:55 - גבר בן 25 נפצע בינוני מרסיס בבטנו וגבר כבן 40 נפצע קל כתוצאה מהדף בעקבות המטח שנורה ליישובי הצפון. צוותי מד"א מפנים אותם לבית החולים זיו.

17:52 - דיווח בוול סטריט ג'ורנל: על פי המודיעין האמריקני, ייתכן שקבוצת וגנר סיפקה לחיזבאללה מערכות הגנה אווירית.

17:34 - נתניהו במסיבת עיתונאים עם שר האוצר סמוטריץ': "אנחנו מחויבים לסייע לכולם. ההנחיה שלי ברורה לפתוח את הברזים, לסייע לכולם כמו שעשינו בקורונה. גם אם המלחמה גובה מאיתנו מחירים כלכליים אנחנו נשלם אותם ללא היסוס. זה מאמץ קשה, צריך לקצץ הרבה בירוקרטייות. היום אנחנו מודיעים על שורת צעדים שחלק יושמו וחלקם ייושמו בימים הקרובים. זו רק ההתחלה. ננצח גם במלחמה הכלכלית".

17:30 - מטחים כבדים לגליל העליון. פגיעה ישירה בבית בקריית שמונה. לפי שעה, לא ידוע על נפגעים.

17:25 - דיווח בטלוויזיה המצרית: פיצוץ נשמע באזור הים האדום, מדרום לאילת.

17:22 - שוב: אזעקות בגליל העליון וקריית שמונה.

17:20 - המטח למרכז: פגיעה ישירה בבית בשפלה, אין נפגעים.

17:19 - רה"מ נתניהו במפגש עם לוחמי עוקץ, לוט"ר ובלנ"ם במתקן אדם: "אנחנו בעיצומה של המערכה. יש לנו הצלחות מאוד מרשימות, אנחנו כבר יותר מבפאתי העיר עזה. אני קורא לבלתי מעורבים: צאו. צאו, תתפנו דרומה, כי אנחנו לא נעצור בפעילות שלנו לחסל את מחבלי החמאס".

17:18 - אזעקות בקריית שמונה, מרגליות ומנרה.

17:16 - לשכת רה"מ מבהירה: נתניהו לא אישר הכנסת דלק לעזה.

17:10 - בתגובה על השיגורים לגליל העליון: צה"ל תוקף מטרות של חיזבאללה בלבנון.

17:07 - סגנית נשיא ארה"ב קמאלה האריס נפגשה עם מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטראש בבריטניה. האריס חזרה על עמדת ארה״ב והתמיכה בישראל וזכותה להגן על עצמה תוך שמירה על הדין הבין-לאומי. הם דנו באספקה ההומניטרית הנכנסת לרצועה והדגישו את המחויבות שהסיוע יופץ לאוכלוסייה האזרחית.

17:00 - אזעקות בגוש דן, השפלה ודרום השרון.

16:59 - יוסי כהן, ראש המוסד לשעבר, במפגש עם בני משפחות החטופים והנעדרים המתקיים במטה המשפחות: "הזעם, הכעס והתסכול שלכם מובן לחלוטין. המגעים לשחרור כל החטופים מתנהלים כל הזמן וזו ידיעה, לא הנחה. מדינת ישראל עושה כל מה שצריך לעשות כדי שהחטופים יחזרו הביתה".

16:52 - אזעקות בצפת, מירון ויישובי הסביבה.

16:28 -  שר האנרגיה והתשתיות ישראל כ"ץ הודיע, בביקור במועצה האזורית אשכול, על הקמת צוות מיוחד לשיקום יישובי העוטף.

16:25 - בעזה מדווחים: צה"ל הטיל כרוזים באזור מחנה הפליטים א-שאטי, שבהם הפציר בתושבים להתפנות מיד דרומה, מכיוון שצה"ל יתקוף את מחבלי חמאס בשעות הקרובות.

16:23 - משפחות החטופים הודיעו על עצרת תמיכה המונית במוצאי שבת מול בסיס הקריה בתל אביב. 

"משימה קשה וארוכה": האלוף במיל' עמוס ידלין מסכם שבוע לכניסה הקרקעית 
קריסה של עשרות אלפי עסקים ואובדן הכנסות ממסים: התחזית הפסימית למשק 
"ההשפעות דרמטיות": האוצר חושף את עלויות המלחמה ומעדכן את תחזית הגירעון 
בארה"ב מודים: חלק מהאשמה במלחמה שלנו. זו הסיבה 
המומחית שמסבירה: למה החות'ים תוקפים אותנו וממה כדאי להיזהר 

16:19 - יממה לפני נאום נסראללה, השר גדי איזנקוט אמר בגבול צפון: "המסר שלנו לכל מי ששוקל לחקות את מתקפת הדמים ולפגוע בריבונות הישראלית, הוא חד וברור- ישראל תשמיד את יכולותיו הצבאיות, תחסל את מנהיגיו, תהרוס את מעמדו השלטוני ותפגע קשות במדינה שתאפשר או תתמוך בניסיון שכזה".

16:09 - אזעקות באביבים שבגליל העליון.

16:01 - אזעקות בבאר שבע. לפי העירייה, לא התקבלו דיווחים על נפילות או פצועים. 

16:00 - הרמטכ"ל הרצי הלוי בהצהרה בבסיס פלמחים: "הכוחות פועלים קרקעית בצפון הרצועה, מכתרים את העיר עזה מכמה כיוונים ומעמיקים את ההישגים. הלוחמים מנהלים קרבות פנים אל פנים מול מאויב אכזר שלצדם יתרון ברור". הוא הדגיש: "הרצועה נראית אחרת מאיך שנראתה לפני חודש".

"חיל האוויר פועל ברצועת עזה בעוצמה רבה, אבל אסור לטעות - אנחנו מפעילים ברצועה פחות ממחצית מכוחו של חיל האוויר", הבהיר הלוי. "יש אנשים שמוכנים, ברגע שיידרשו, לצאת לתקוף בזירות אחרות".

על גזרת הצפון אמר הרמטכ"ל כי חיזבאללה בחר להזדהות עם פשעים נגד האנושות. "המדיניות שלנו היא שמי שמהווה סיכון - אנחנו פוגעים בו", הוסיף. "לא ממליץ לאף אחד מהאויבים שלנו להצטרף ללחימה. הכוח שלנו מוכן". 

15:43 - האזעקות בצפון: טילי נ"ט ורקטות נורו לעבר מוצבים בגבול. צה"ל משיב אש.

15:39 - הפיגוע בשומרון: הותר לפרסום - אלחנן קליין מהיישוב עינב נורה למוות בפיגוע בשומרון.

15:31 - אזעקות בגליל המערבי ובגליל העליון. 

15:30 - בסיכום בין שר הביטחון יואב גלנט, צה"ל ושר האוצר בצלאל סמוטריץ', הוחלט כי יוקצו כמיליארד שקל למענקים והגדלת תשלומים למשרתי המילואים. הסיכום מתייחס לחיילים בשירות מילואים שגויסו בצו 8 החל מ-7 באוקטובר ולחיילים שהתנדבו לשירות מילואים, והוא כולל זכאויות בנוסף לאלה הניתנות לחיילי המילואים בשגרה.

במסגרת סל ההטבות שיובא לאישור הממשלה, יוענק למשרתי המילואים מענק חד-פעמי בסך של עד 1,100 שקל, שנצבר החל מהיום השמיני למילואים ובאופן של 70 שקל ליום. בנוסף, משרת שהוא הורה לילדים עד גיל 14 יקבל מענק נוסף של 2,000 שקל. המענק יינתן למי ששירת במלחמה שמונה ימים ומעלה. כמו כן, הסכום המינימלי שישולם למשרתים ליום הוגדל לתקופת המלחמה ב-40% ויעמוד על 300 שקל. 

עוד סוכם כי תשלום תגמול המילואים עבור השירות במסגרת צו 8 ישולם מדי חודש באופן קבוע, ולא בסוף השירות. בנוסף, תוקם במשרד הביטחון קרן להוקרה, סיוע ותגמול עבור חיילים בשירות מילואים ששירתו במלחמה, בהיקף של 70 מיליון שקל. כמו כן, יינתן פיצוי לחיילים שנאלצו לבטל טיסות וחופשות עקב השתתפותם בלחימה או עקב קריאתם לשירות מילואים בצו 8. 

15:16 - כוח האש של אוגדה 36 חיסל 51 מחבלים ביממה האחרונה. כוח האש כולל את חטיבת גולני, חטיבה 188, חטיבה 282 ומכלול אש אוגדתי. 

15:01 - אזעקות בבאר שבע.

15:00 - פקודת ההתקפה של מפקד אוגדה 36, תת-אלוף דדו בר כליפא, לכוחות היבשה שתחת פיקודו הנלחמים ברצועת עזה: "יחד נעמוד איתן נוכח כל מחיר ומכאוב. לא ניתן לניצחון לחמוק מידינו. המטרה ברורה, הרצון ברזל, אנו נחושים ומאמינים בצדקת דרכנו. אני סומך עליכם, זו המלחמה שלנו, והיום תורנו. תחנות שחקים כאן קודקוד, התקפה, התקפה סוף". 

14:30 - בעזה דיווחו על תקיפה במחנה הפליטים אל-בוריג' במרכז הרצועה.

14:15 - ניסיון המתקפה של החות'ים: צה"ל חשף כיצד חיל האוויר יירט טיל קרקע-קרקע וטיל שיוט שוגר מכיוון דרום-מזרח אל המרחב האווירי של ישראל. "המערכות עקבו אחרי מסלול טיל השיוט, הזניקו מטוסי קרב ממערך ה'אדיר' ויירטו אותו בהצלחה", הסבירו. 

13:38 - דובר צה"ל בערבית, סא"ל אביחי אדרעי, הזהיר בעמוד הטוויטר: "אחרי רצף כישלונות של חיזבאללה להביא הישג מול ישראל בשבועות האחרונים, המיליציה האיראנית האמאם חסין, שבמקור יועדה לסייע בלחימה בסוריה בשנים האחרונות, נחלצת לעזרת חיזבאללה ומגיעה לדרום לבנון. היא מעורבת בחיכוך עם צה"ל בגבול לבנון בשבועות האחרונים ולוקחת חלק בפעילות ההתקפית לשטח ישראל. חיזבאללה ומיליציית האמאם חסין גוררים את לבנון לשלם את המחיר בשביל חמאס ודאעש".

13:07 - שרת הפנים הגרמנית ננסי פזר חתמה היום על תקנה חדשה, שמוציאה מחוץ לחוק את ארגון "סמידון" האיסלמיסטי וכן כל תמיכה בארגון הטרור חמאס. הצעד נעשה אחרי חגיגות שמחה שהיו במוקדים שונים בגרמניה בהפגנות שאירגן הארגון, אחרי הטבח ביישובי העוטף והרג החיילים של ארגון הטרור חמאס ב-7 באוקטובר. הבעת תמיכה בחמאס, בין היתר על-ידי חגיגות פומביות או כרזות, ייחשבו מעתה בגרמניה לעבירה פלילית.

משגרירות ישראל בברלין נמסר כי מדינת ישראל מודה לגרמניה על "ההחלטה החד-משמעית להוציא מחוץ לחוק ולפרק את ארגון "סמידון" וכן לאסור כל פעילות של ארגון הטרור חמאס או כזה המביע תמיכה בארגון. הממשלה הגרמנית נוקטת עמדה ברורה ומבהירה: אפס סובלנות לטרור ואנטישמיות!". 

13:01 - משרד הבריאות של חמאס טוען: 9,061 הרוגים ו-32 אלף פצועים - מתחילת המלחמה.

12:56 - צבע אדום בנירים.

12:44 - צה"ל תקף חוליה שניסתה לשגר טילי נ"ט משטח לבנון באזור ליבנה. "זוהתה פגיעה", נמסר מדובר צה"ל. בנוסף, הכוחות תקפו שתי עמדות שיגור טילי נ"ט בשטח לבנון.

12:36 - אבו פאדק אל-מוחמדאווי, מנהיג המיליציות הפרו-איראניות בעיראק: החל מהיום נהיה בכוננות גבוהה, אנחנו על סף עימות אזורי ונעמוד לצד הפלסטינים. 

12:14 - הותר לפרסום: סא"ל סלמאן חבקה, בן 33, מפקד גדוד 53 עוצבת הברק, שלחם בגבורה בבארי, נפל הלילה בקרב בצפון רצועת עזה. 

עוד נמסר מדובר צה"ל כי במהלך הלחימה בצפון הרצועה נפצעו קשה שלושה לוחמים, בהם קצין במילואים מחטיבה 679, קצין מחטיבת גבעתי ולוחם מגדוד 614, בית הספר להנדסה קרבית. לוחמת צה"ל מגדוד קרקל נפצעה קשה במהלך פעילות מבצעית במרחב חטיבת פארן. 

11:47 - הפלסטינים דיווחו כי צה"ל שיגר טיל אזהרה לעבר מגדל אל-ע'פרי, שנחשב לאחד מהגבוהים ביותר בעיר עזה. המגדל כולל 18 קומות ו-60 דירות וממוקם בסמוך לנמל עזה, ממערב לעיר. בעל המגדל הוא איש עסקים פלסטיני המתגורר כיום באיחוד האמירויות, כך על-פי הדיווחים. 

11:24 - טיל נ"ט נורה לעבר מוצב סמוך לקיבוץ מנרה שבגליל העליון. אין נפגעים באירוע.

11:10 - מתחילת הלחימה הותקפו מעל ל-12 אלף מטרות ברצועת עזה, כך נמסר מדובר צה"ל. "הפעולה הקרקעית מייצרת יעדים חדשים לתקיפה עבור כוחות האוויר, היבשה והים. בזמן הלחימה אמ"ן אוסף ומסדר את המידע לפי סדר עדיפויות - מה הפעולה הרלוונטית ביותר לתמרון ולשלילת יכולות האויב, כולל חיסול מחבלים". 

11:04 - צבע אדום בעוטף עזה. 

10:45 - דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי: "עד כה נמסרו הודעות למשפחותיהם של 242 חטופים. לוחמי צה"ל ממשיכים להתקדם במרחב העיר עזה, מנהלים קרבות עם מחבלי החמאס ומעמיקים את הלחימה. בגזרת הצפון - ממשיכים לתקוף מטרות רבות של חיזבאללה, צה"ל יגיב בעוצמה כלפי כל מי שינסה לערער את הביטחון של ישראל".

10:29 - פיגוע בשומרון: רכב התהפך בעקבות ירי מרכב חולף בכביש 557, סמוך לכפר בית ליד. צוותי מד"א שהגיעו למקום קבעו את מותו של של גבר ישראלי בן 35, לאחר שסבל מפציעות חודרות. 

09:51 - אזעקות באשדוד. ממד"א נמסר כי "לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים". 

09:50 - משרד הבריאות של חמאס בעזה: 8,796 הרוגים ו-22,219 פצועים מתחילת המלחמה. 

09:43 - וסילי נבנזיה, שגריר רוסיה באו"ם, אמר הלילה: "ישראל היא כוח כובש, אין לה זכות להגנה עצמית".

09:04 - הותר לפרסום: שני תושבי מחנה הפליטים שועפט שבצפון ירושלים, בשנות ה-20 לחייהם, נעצרו בחודש שעבר בחשד שיצרו קשר עם ארגון טרור בשטחי יהודה ושומרון ותכננו, בסיוע שלהם, לבצע פיגוע ירי משולב. מהחקירה עולה כי המחבלים תכננו לרכוש כלי נשק, וכבר רכשו חומרים ורכיבים שונים להכנת מטעני חבלה בדירה שבה שהו. כתב אישום צפוי להיות מוגש נגדם בימים הקרובים. 

08:41 - הממשלה אישרה את המתווה למענה לעסקים בגין הנזק שנגרם להם בעקבות מלחמת "חרבות ברזל". המתווה כולל מענק המשכיות עסקית לעסקים ברחבי הארץ ושורת הקלות בתוכנית החל"ת. המתווה כפוף לאישור הכנסת ויובא לאישורה בימים הקרובים.

08:28 - "זו הסיבה שישראל חייב להילחם בחמאס": בעיתון ה"סאן" הבריטי הוצגו הבוקר בעמוד השער תמונותיהם של 32 ילדים שנחטפו בידי חמאס ומוחזקים בשבי. "תביאו אותם הביתה", כתבו.

08:00 - במהלך הלילה נתקלו לוחמי צה"ל, מחטיבת גולני וכוחות שיריון, בחוליות מחבלים שביצעו לעברם ירי נ"ט, הפעילו מטענים והשליכו רימונים, כך נמסר מדובר צה"ל. הכוחות ניהלו עם המחבלים קרבות ממושכים, בסיוע אש חטיבתית של כלי ארטילריה וטנקים, תוך הכוונת כלי טיס לתקיפה מהאוויר והכוונת ספינת טילים לתקיפה מהים. בסיום הקרבות, חוסלו עשרות מחבלים.

בנוסף, במהלך הפעילות הקרקעית בשטח רצועת עזה, נתקלו לוחמי נח"ל בחוליית מחבלים שפתחה בירי לעברם. הלוחמים וכוחות האש החטיבתיים הכווינו כלי טיס לתקיפה אווירית, לאחריה חוסלו המחבלים. כמו כן, לוחמי מילואים של צה"ל פעלו בשיתוף-פעולה עם כוחות אוויריים והכווינו כלי טיס לתקיפת חוליית חוליית נ"ט שתכננה לבצע ירי לעבר כוחותינו, תוך חיפוי באש על-ידי כוחות זרוע הים.

עוד נמסר מדובר צה"ל כי בימים האחרונים לוחמי עוצבת "געש" חיסלו מחבלים רבים והכווינו כלי טיס שהשמידו תשתיות טרור של ארגון הטרור חמאס, בהם מחסני אמצעי לחימה, אתרי ייצור אמצעי לחימה, עמדת שיגור נ"ט ועמדות שיגור כטמ"מים.

07:30 - ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה-הכהן, ספד לסגן (במיל') יובל זילבר, תושב העיר, שנפל בקרבות בצפון הרצועה. "יובל היה בטיול הגדול שלו, אבל חזר והתייצב בצו 8 גורלי עם פרוץ המלחמה", כתב שאמה-הכהן. "עוד כמה אובדן, צער וכאב אפשר לספוג? כמה משפחות עוד ישמעו את נקישות השכול? יעל ואיתי היקרים, מי ייתן ואתם ההורים האחרונים שמצטרפים למשפחת השכול".

06:09 - לאחר 10 שעות של שקט: צבע אדום בעוטף עזה.

05:58 - הותר לפרסום: סגן (במיל') יובל זילבר, בן 25 מרמת גן, נפל בקרב בצפון הרצועה.

04:16 - טיל קרקע-אוויר נורה מוקדם יותר הלילה משטח לבנון לעבר כלי טיס מאויש מרחוק של צה"ל. בתגובה, כוחות צה"ל תקפו את החוליה שביצעה את הירי ואת אתר השיגור ממנו שוגר הטיל. לא נגרם נזק לכלי הטיס. בנוסף, זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לעבר הר דב והחרמון, שנפלו בשטחים פתוחים. כוחות ארטילריה תקפו בתגובה את מקור הירי.

02:48 - מפגינה התפרצה לדבריו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן במהלך אירוע התרמה, קראה להפסקת אש בעזה והורחקה מהמקום. ביידן אמר כי הוא בעד הפסקה הומניטרית זמנית שתאפשר את שחרור החטופים.

02:24 - חיזבאללה טוען כי הפיל מל"ט ישראלי באמצעות טיל קרקע-אוויר בדרום לבנון.

01:45 - דיווח בעיתון "א-ראי אל-יום:" הרשויות בירדן החלו במגעים עם החות'ים בתימן, עם חיזבאללה בדרום לבנון וגם אל מול ראשי חמאס - על-מנת למנוע זליגה של טילים לשטח ירדן. עוד דווח כי הירדנים דרשו מהחות'ים ערבויות לכך שהמרחב האווירי הירדני לא ישמש אותם.

01:33 - סגן קנצלר גרמניה, רוברט האבק: "ביטחונה של מדינת ישראל הוא חיוני לנו כמדינה. זה היה הדור של הסבים שלי שרצה להשמיד חיים יהודיים באירופה ובגרמניה. יהודים בגרמניה לא צריכים לפחד להראות את דתם ואת תרבותם, אבל הפחד הזה חזר כעת". בהתייחס לתקריות האנטישמיות בגרמניה, אמר האבק: "שריפה של דגלי ישראל זו עבירה פלילית, כך גם האדרה של מעשי הטרור של חמאס. מי שגרמני יעמוד על כך למשפט, מי שלא גרמני מסכן בכך את שהותו בגרמניה".

01:17 - חמאס טוען: 195 פלסטינים נהרגו בהתקפות ישראליות על מחנה הפליטים  ג'באליה. לטענתם, 120 נעדרים עדיין מתחת להריסות, ועוד 777 נוספים נפצעו.

00:45 - לפני הביקור בישראל, שר החוץ האמריקאי אנתוני בלינקן נפגש בוושינגטון עם שר ההגנה הסעודי ח'אלד בן סלמאן.

בן סלמאן אמר כי נפגש ביום רביעי עם מזכיר המדינה האמריקאי אנטוני בלינקן כדי לבחון את היחסים האסטרטגיים וכן את המאמצים להסלים את המתיחות באזור. "בדקנו גם היבטים של שיתוף-פעולה כדי להשיג את החזון המשותף שלנו לקידום ביטחון ויציבות, הן באזור והן בעולם", אמר בפלטפורמת המדיה החברתית X.

00:22 - דוברת המועצה לביטחון לאומי בארה"ב, אדריאן ווטסון, מכחישה באופן גורף את הדיווח בפוליטיקו. "הנושא לא נידון על-ידי הנשיא בעבר או בהווה. הפוקוס שלנו הוא במשבר הנוכחי".

23:00 - מתאם פעולות הממשלה בשטחים מעדכן כי 61 משאיות של סיוע הומניטרי - הכוללות מזון, מים וציוד רפואי - נכנסו היום לרצועת עזה דרך מעבר רפיח.

הכתבה פורסמה לראשונה ב-N12