4 חיילים נפלו בקרבות בעזה; חשד לתקיפה על רקע אנטישמי בצרפת

6 תקריות אש שונות אירעו משעות הבוקר בגבול הצפון, כאשר צה"ל ביצע תקיפה של תשתיות חזבאללה בדרום לבנון • כוחות צה"ל ממשיכים בתקיפות ברצועת עזה, כאשר כוחות ביצעו פשיטה ממוקדת בדרום הרצועה שבה חשפו זירות מטענים וחיסלו מחבלים שיצאו מפירי מנהרות • בצרפת נחקר ניסיון לרצח על רקע אנשטימי • עדכונים שוטפים

היום ה-29 למלחמה, 4 חיילים נפלו בקרבות בעזה / צילום: Associated Press, Francisco Seco
היום ה-29 למלחמה, 4 חיילים נפלו בקרבות בעזה / צילום: Associated Press, Francisco Seco

עדכונים שוטפים

22:10 - אותרה פגיעה בגג בית ספר בעיר שדרות. אין דיווח על נפגעים בגוף.

22:00 - מטח רקטות אל עבר גוש דן והשפלה. במד"א לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים. התקיפות בעזה נמשכות.

21:11 - ירי רקטות אל עבר בת הדר ובית שקמה שבאזור מערב לכיש.

21:02 - ירי רקטות אל יישובי עוטף עזה.

21:00 - חשד לתקיפה על רקע אנטישמי בצרפת: אשה יהודייה נדקרה על ידי אלמוני
שהותיר צלב קרס אחרי המעשה על דלתה, בתקרית שנחקרת בצרפת כניסיון רצח על רקע אנטישמי; כך מדווחים כלי התקשורת במדינה בשעות האחרונות. לפי הדיווחים האחרונים, האשה היתה בביתה ברובע השלישי של ליון, כאשר שמעה צלצול בדלת. היא פתחה אותו ואלמוני דקר אותה פעמיים בבטן. הוא נמלט אך ככל הנראה הותיר צלב קרס על הדלת.

כלי התקשורת מדווחים כי האשה בשנות ה-30 לחייה. היא נלקחה לבית חולים ומצבה לא ידוע, אך נמסר כי אין סכנה לחייה. "התקפה כזו בלתי מתקבלת על הדעת", כתב ראש העיר ליון ברשת החברתית X, "אני שולח את כל אהדתי לקורבן ולבני משפחתה". המצוד אחרי התוקף, שהיה לבוש בבגדים כהים וכיסה את פניו, מתנהל. חברה של המשפחה אמרה כי "הקהילה היהודית של ליון כולה בתדהמה".

לפי פחות משבוע הזדעזעה צרפת לגלות כי אלמונים ריססו מגן דוד על בתים בשורת רובעים בפריז, שבהם יש אוכלוסייה יהודית. התקרית הצטרפה להתקפות על דוברי עברית, לשלטים נגד יהודים, ולזינוק של עשרות אחוזים במספר התקריות האנטישמיות המדווחות במדינות מערב אירופה. לפי העיתון המקומי "לה פריזיאן", המשטרה תיעדה כ-60 מגני-דוד כחולים ברחבי הרובע ה-14 בלבד, ועוד עשרות במקומות אחרים. הם רוססו בעזרת תבנית, ולא על ידי גרפיטי. המשטרה עצרה בימים האחרונים זוג ממולדובה בחשד שביצעו את הפעולה.

20:57 - דובר צה"ל דניאל הגרי: "גם הלילה ימשיכו כוחות צה"ל בפשיטות חטיבתיות בעזה". על חיזבאללה אמר שהוא "מתיימר להיות מגן לבנון", אבל ממשיך להיות "מגן חמאס דאעש " ומסכן את אזרחי דרום לבנון. "לא ניתן לחמאס להנות מהמגן האנושי", הוסיף הגרי, "אנחנו נתקוף מהמקומות שבהם בוצע עלינו ירי. אנחנו במוכנות גבוהה גם בהתקפה וגם בהגנה. גם ביהודה ושומרון". 

20:52 - ירי רקטות אל עבר עוטף עזה, מערב הנגב והעיר אשקלון.

20:33 - ראש המוסד לשעבר יוסי כהן התארח ב"חדשות סוף השבוע" ואמר ש"הפסקת אש אינה כרגע בקלפים, הפוגה הומניטרית כן".

20:15 - דיווחים על הפצצות בצפון הרצועה בג'באליה ובשאטיה.

20:05 - לפי מקור אמריקני ארגון הטרור חמאס העביר רשימה חלקית של חטופים ודורש חמישה ימי הפוגה בתמורה לשחרור אזרחים, נשים וילדים.

20:00 - צה"ל חשף את השיחה האחרונה בקשר בין סגן-אלוף חבקה ז"ל, מפקד גדוד 53 בשריון שנפל בקרב, לבין מפקד גדוד 13, סגן-אלוף תומר. השיחה התקיימה בעת שלוחמי גדוד 13 מחטיבת גולני נלחמו עם חוליות מחבלים בצפון רצועת עזה. במהלך הלחימה עשרות מחבלים ירו טילי נ"ט, השליכו מטענים ותקפו את הכוח. חבקה ז"ל חבר למפקד גדוד 13 וניהל לצדו קרבות קשים. באותו הלילה, לאחר שלחם בגבורה והשלים את הלחימה עם חיילי גדוד 13, חבקה ז"ל נפל בקרב.

19:50 - יאיר לפיד ב"פגוש את העיתונות": "אנחנו שקועים בשיח ועוד מעט נתחיל להאשים. למדינה הזו יש עבר קרוב כואב ויש לה עתיד מפואר, בזה אנחנו צריכים להתמקד. כרגע יש מלחמה ומתנהגים כמו במלחמה. עם זאת, על היערכות הממשלה אמר: "מדינת ישראל לא הגיע לאירוע, למזלנו הישראלים כן".

19:34 - צה"ל פרסם את שמותיהם של ארבעה חיילי צה"ל שנהרגו בלחימה בצפון רצועת עזה. רס"ר ליאור ארזי, בן 25 מגבעת חיים איחוד, פרמדיק לוחם ביחידת שלדג. רס"ן יהודה נתן כהן, בן 25 משדמות מחולה, מפקד פלוגה בסיירת גבעתי. סמ"ר גלעד נחמיה ניצן בן 21 משילה, לוחם בסיירת גבעתי. סמ"ר יונדב רז לוינשטיין, בן 23 מאילת, לוחם בסיירת גבעתי.

בנוסף, לוחם סיירת גבעתי ולוחם בגדוד 931 של חטיבת הנח"ל נפצעו באורח קשה במהלך קרבות שונים בצפון רצועת עזה, משפחותיהם עודכנו.

19:18 - שר הביטחון יואב גלנט בהצהרה לתקשורת: "במהלך השבת התנהלו קרבות קשים בעזה. השלמנו את הכיתור סביב העיר עזה לפני ימים אחדים. למעשה, אנו נכנסים לתוך בניינים". גלנט פנה לתושבי הרצועה: "נגיע ליחיא סינוואר ונחסל אותו. תושבי עזה - אם תגיעו אליו לפנינו, זה יקצר את המלחמה". עוד חשף כי 12 מפקדי גדודי חמאס כבר חוסלו והבטיח: "בסיומה של המלחמה לא יהיה עוד חמאס בעזה".

19:16 - בשעה האחרונה בוצעו שיגורים מלבנון לעבר שטח הארץ במרחב ראש הנקרה. חלק נפלו בים, והיתר לא חדרו לשטחנו. בשלב הזה בצה"ל משיבים בארטילריה.

19:15 - דובר צה"ל חשף שמידע שהתקבל מחקירת מחבל חמאס - הוביל לתקיפת תשתית טרור בצפון הרצועה. מטוסי קרב תקפו מוקדם יותר היום תשתית טרור של חמאס שמוקמה על גג מבנה. בנוסף, בסמוך למבנה אותר פיר שהותקף והושמד. המידע אודות תשתית הטרור והפיר התקבל כחלק מחקירות השב"כ ובזכות הפעולה הקרקעית של צה"ל בשטח רצועת עזה. 

19:00 - כתב N12 ניר דבורי התלווה לכוחות הלוחמים בתוך הרצועה: צפו בקטע מהכתבה שצולמה בעזה ותשודר הערב ב-20:00 ב"חדשות סוף השבוע". 

18:55 - עימותים אלימים במחאה למען החזרת החטופים בירושלים: מפגינים פרצו את הגדרות שמקיפים את מעון רה"מ ברחוב עזה והתקרבו למרחק של כמה מאות מטרים. מחסום אחד מפריד בינם לבין המעון. משטרת ירושלים הודיעה למפגינים שהם מבצעים התקהלות בלתי חוקית, בשל הנחיות פיקוד העורף. המשטרה הביאה מכת"זיות ופרשים. בין המפגינים: משפחות נרצחים וחטופים. 

18:50 - בריאיון ל"פגוש את העיתונות" עם עמית סגל ובן כספית, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' אמר ש"אסור להכניס דלק לרצועה בשום פנים ואופן" וטען: "נשלוט בעזה אחרי המלחמה".

18:45 - הרמטכ"ל הרצי הלוי הגיע להערכת מצב עם הלוחמים בעזה וחיזק את רוחם. "בשבת לפני ארבעה שבועות קרו דברים נוראיים - וזה הולך איתנו", פתח הלוי את דבריו, "זה דבר שאנחנו דואגים לזה שהוא נעלם. אני מבין שזה מאוד מורכב. לכו, תעזרו לאנשים ללמוד. תחזקו את כולם, תחזקו את הרוח - אני יודע שהיא מאוד מאוד חזקה. גאה בכם, כל הכבוד". 

18:17 - בטור לניו יורק טיימס, נשיא המדינה יצחק הרצוג פנה למדינות המערב והזהיר אותם מחמאס ודומיהם: " ההיסטוריה לימדה אותנו שאידיאולוגיות מרושעות לרוב מכוונות קודם כל אל העם היהודי, אך נוטות לא לעצור שם", כתב, "אנו מוצאים את עצמנו בחזית הקרב הזה, אבל כל העמים מתמודדים עם אותו האיום. הם חייבים להבין שהם עלולים להיות הבאים בתור". 

18:00 - מטח רקטות אל עבר יישובי עוטף עזה.

17:39 - משרד החוץ תקף את החזרת השגריר הטורקי: "החלטת ממשלת טורקיה להחזיר את השגריר להתייעצויות בזמן שמדינת ישראל נמצאת במלחמת הגנה עצמית, שנכפתה עליה על ידי ארגון טרור הגרוע מדאעש, היא צעד נוסף של נשיא טורקיה המתייצב לצד ארגון הטרור חמאס", נכתב בהודעה.

17:30 - דובר צה"ל חשף שחמאס תקף את כוחותינו בזמן שנתנו לתושבי צפון הרצועה חלון הומניטרי לעבור את ציר "צאלח אלדין".

דובר צה"ל בערבית עדכן מוקדם יותר את תושבי הרצועה שהיום בין השעות 16:00-13:00 ציר "צאלח אלדין" שברצועת עזה ישמש למעבר הומניטרי לתושבי צפון הרצועה, שטרם נעו דרומה. זאת במטרה של לשמור על ביטחונם.

בתיעוד שדובר צה"ל חשף מאוחר יותר, נראה ארגון הטרור חמאס מנצל את חלון ההזדמנויות ההומניטרי שצה"ל העניק לתושבי עזה ותוקף בירי מרגמות וטילי נ"ט את כוחות צה"ל, שהגיעו לציר ועסקו בפתיחתו. בזאת חמאס ניסה למנוע את פתיחתו של הציר ההומניטרי לתנועת תושבי הרצועה. באירוע לא היו נפגעים לכוחותינו.

דובר צה"ל חשף בין היתר שיח מהקשר שבו כוחותינו מדווחים שפתחו את הציר ונורה על ידי חמאס. "מבחינתנו התחיל פה מעבר אוכלוסיה, עבור", נשמע חייל אומר בקשר ואז מוסיף: "קטנה, אני חושב שירו עליי, קטנה. ירי של RPG".

17:10 - עמאן: מסיבת עיתונאים בהשתתפות מזכיר המדינה האמריקני, אנתוני בלינקן, שר החוץ הירדני ושר החוץ המצרי התקיימה בנושא המלחמה בעזה. בלינקן הדגיש שוב את עמדתה של ארצות הברית ואמר שלישראל יש את הזכות להגן על עצמה, לצד הצורך לפעול כדי למנוע הרג של אזרחים חפים מפשע בתקיפותיה.

עוד טען בלינקן ש"הפוגות הומניטריות" הן קריטיות על מנת להכניס סיוע הומניטרי לרצועה וכדי להוציא בעלי אזרחויות זרות מחוץ לעזה וכדי להגן על חיי אזרחים. מזכיר המדינה האמריקני הוסיף שבעקבות המלחמה, "ברור" שהסטטוס קוו בין ישראל וחמאס לא יוכל להישאר על כנו. במקביל טען שארצות הברית "מודאגת" מהעלייה בשיעור מקרי האלימות ביהודה ושומרון. 

17:05 - אזעקות הופעלו באזור הערבה שבנגב.  מערכת כיפת ברזל יירטה רקטה בודדת שנורתה מעזה. לטענת חמאס, הם שיגרו רקטה מסוג "עיאש 250", שמשמש את הארגון לתקיפות בטווחים רחוקים יותר. 

16:41 - רשת CNN האמריקנית מדווחת שבכיר בממשל חשף בפניה שחמאס מונע יציאת אזרחים זרים מרצועת עזה ואף מתנה זאת בכך שצה"ל יאפשר לאמבולנסים מהעיר עזה להגיע למעבר רפיח. כזכור, צה"ל תקף אתמול אמבולנס שהוביל מחבלי חמאס ובכיר אמריקני אמר שיציאת אמריקנים מרפיח למצרים נמנעה - מכיוון שחמאס ניסה להבריח את אנשיו דרך מעבר הגבול.

16:28 - על פי דיווחים, צה"ל תוקף באופן עוצמתי בעיר עזה, כחלק מהמשך פעילותו הקרקעית בעיר ובסביבתה. צה"ל מעמיק את הפעולה הקרקעית וממשיך לדחוק בתושבי צפון הרצועה לנוע דרומה.

16:16 - מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש: "כבר כמעט חודש אזרחים בעזה, כולל ילדים ונשים, נתונים תחת מצור. הם נמנעים מלקבל סיוע או נהרגים כשבתיהם מופצצים". בציוץ בחשבון הטוויטר שלו הוסיף גוטרש כי הוא לא "שוכח" את מתקפת הטרור שביצע החמאס וקרא לשחרור מידי של כל החטופים. 

16:02 - אזעקות באשדוד, אשקלון ויישובי הסביבה. במוקד מד"א לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים. 

16:00 - שר הביטחון יואב גלנט קיים הערכת מצב בגבול הצפון, יחד עם מפקד פיקוד הצפון אורי גורדין, ומפקד אוגדה 146 תא"ל ישראל שומר. "סינוואר עשה טעות וחרץ את גורל החמאס ואת גורל עזה", אמר שר הביטחון. "אם נסראללה יעשה טעות - הוא יחרוץ את גורלה של לבנון", הוסיף.

במסגרת הערכת המצב, סקר גלנט את פעולות ההגנה במרחב גבול הצפון וביישובים בגזרה, ואת הפעילות המבצעית לסיכול מחבלים והשמדת תשתיות טרור. "אנחנו נמצאים בהגנה בצפון ותוקפים במלוא העוצמה ברצועת עזה, זה סדר העדיפות שלנו", אמר גלנט.

"איננו מעוניינים להגיע למלחמה בצפון, אבל אנחנו מוכנים לכל משימה. חיל האוויר שומר את מירב כוחו אל מול גזרת לבנון, אל מול חיזבאללה", הוסיף שר הביטחון. הוא שוחח עם מפקדי חטיבות וגדודים במילואים, שיבח את לוחמי האוגדה על פעילותם בגזרה, והביע את הערכתו על הגיוס המלא והשהות הממושכת בשטח.

15:58 - היועץ הדיפלומטי של נשיא איחוד האמירויות אמר שהמלחמה האחרונה בעזה מראה שמדיניות הבלימה של ישראל נכשלה, וכי ארה"ב צריכה לדחוף לסיום מהיר של הסכסוך ולגיבוש אסטרטגיה חדשה. "אם המשבר הזה יימשך, במיוחד מבחינה הומניטרית, ואם המשבר הזה יחזיר אותנו למדיניות הישנה של לפני 7 באוקטובר, אני חושב שהתפקיד האמריקני כאן לא נראה יעיל", אמר אנואר גרגש בוועידת מדיניות באבו דאבי. 

15:40 - ראשוני: חשד לפיגוע ירי בשומרון. אש נפתחה לעבר עמדה צבאית.

15:20 - התראת צבע אדום נוספת בנגב המערבי.

15:10 - צבע אדום בכרם שלום.

15:08 - בכיר חמאס בלבנון, אוסאמה חמדאן: "אנחנו גאים בכך שאחינו בציר ההתנגדות עומדים לצד עמנו, ההתנגדות שלנו והתנועות העממיות של האומה שלנו. אנחנו גאים בתמיכה שמעניקה ההתנגדות האסלאמית בלבנון ומצדיעים לאחינו בהתנגדות האסלאמית בעיראק ובתימן".

15:02 - סגן מזכ"ל חיזבאללה, נעים קאסם: "אני אומר לעולם השחצן, הפסיקו את המלחמה כדי שהיא לא תתרחב - במקום לבקש מאיתנו שלא להרחיב אותה. חזבאללה הוא חלק מהעימות בדרך לפלסטין, ואנחנו לא מפרידים בין פלסטין, לבנון והאזור בשחרור". הוא הוסיף: "אנחנו תמיד נהיה בשטח, נשפיע ונשבש את התוכניות של ישראל. נישאר מאוחדים, נפעל למען ההתנגדות ונשלם את המחירים הנדרשים בכל עת, באופן שבו אנחנו מאמינים". 

14:44 - מיצג למען החטופים הוקם באוניברסיטת הארוורד, על רקע הביקורת הקשה על כך שהמוסד מאפשר התבטאויות אנטישמיות. פרופ' איריס שי מהארוורד ל-N12: "הרווארד נכשלה בהישארותה באיזור הנוחות של הפוליטיקלי קורקט, ובכך איפשרה הפגנות של שונאי ישראל. תפקידנו להנגיש את תמונות ושמות החטופים בעת הזו כדי לזעזע את הרוב הדומם". 

14:16 - שגריר טורקיה בישראל נקרא לשוב לאנקרה להתייעצויות. בטורקיה הצדיקו את ההחלטה בכך ש"הצד הישראלי אינו מקבל את הקריאות להפסקת אש בעזה".

14:03 - מטוסי קרב של צה"ל תקפו מטרות של חזבאללה בתגובה לירי שבוצע משטח לבנון מוקדם יותר, במקביל לתקיפות באמצעות ירי ארטילרי וטנקים. בין המטרות שהותקפו: תשתיות טרור, מחסני רקטות ומתחמים המשמשים את הארגון.

13:54 - צבע אדום בנירים שבנגב המערבי.

13:46 - חזבאללה תקף ברקטה כבדה מסוג "בורקאן" (100 ק"ג חומר נפץ) את אחד ממוצבי צה"ל בגבול לבנון, ללא נפגעים. מדובר בתקרית השישית בגבול הצפון מהבוקר.

13:05 - תקרית חמישית בגבול הצפון מהבוקר: חזבאללה ביצע ירי נ"ט לעבר מוצב צה"ל באזור מנרה. כמעט במקביל, חיזבאללה הודיע על מחבל נוסף שחוסל - ה-58 מתחילת המלחמה. שר החוץ האמריקני בלינקן הביע מוקדם יותר "דאגה עמוקה" בגלל חילופי האש בגבול לבנון.

13:00 - לאורך ימי הלחימה ברצועת עזה, כוחות הנדסה פרצו צירים, טיהרו מרחבים ממטעני חבלה וסיכלו תשתיות טרור וחוליות מחבלים שנמצאו בשטח. כמו כן, כוחות הנדסה וחי"ר איתרו והשמידו מתחמי לחימה ששימשו לתכנון ולהוצאת פעולות טרור.

12:43 - משרד הבריאות ברצועת עזה: 9,488 פלסטינים נהרגו, כולל 3,900 ילדים בתקיפות ישראליות על רצועת עזה מאז 7 באוקטובר.

12:18 - בלבנון מדווחים שצה"ל תקף יעדי חזבאללה בנאקורה, עיתא א-שעב, ברמיש, בכפר חמאם ובכפר שובא שבדרום המדינה.

12:16 - צה"ל הודיע שיאפשר לפלסטינים לנסוע בכביש הראשי של רצועת עזה בשעות הקרובות כדי לעודד אזרחים להתפנות מצפון הרצועה לדרומה. בפוסט שפרסם דובר צה"ל בערבית, נכתב כי הכביש יהיה פתוח בשעות 13:00-16:00. "אם אכפת לכם מחייכם ומחיי יקיריכם, שימו לב להוראה שלנו ללכת דרומה", נכתב.

12:08 - נשיא טורקיה רג'יפ טייפ ארדואן תקף את ישראל בעקבות הלחימה ברצועת עזה.

12:01 - מנהל בית החולים שיפא בעזה טוען כי 15 בני אדם נהרגו בתקיפה האווירית של ישראל במחנה הפליטים ג'אבליה.

11:42 - משעות הבוקר אירעו ארבע תקריות בגבול לבנון: חוליית מחבלים סוכלה רגע לפני שביצעה ירי לכיוון ראש הנקרה, חוליה אחרת סוכלה רגע לפני שביצעה ירי לכיוון מרחב יראון שבגליל העליון. בתקרית אחרת נורו פצמ"רים למוצבי צה"ל דבורנית ויקינטון שבמרחב ראש הנקרה ומזרחה. ההתרעות שנשמעו בגליל העליון: בשל שני שיגורים שזוהו, וגרמו לנפילות בשטחים פתוחים באזור דישון.

11:38 - צבע אדום בכיסופים.

11:07 - משרד החוץ יצא נגד החלטת ממשלת הונדורס לקרוא לשגריר להתייעצות, וציינו כי ההחלטה "מתעלמת מזכותה של ישראל להגן על עצמה מול ארגון הטרור חמאס שהוא גרוע מדעאש". במשרד מסרו כי "אנו מצפים ממשלת הונדורס לגנות את החמאס, לתמוך בזכותה של ישראל להגן על עצמה ולא לקבל החלטות שנותנות רוח גבית לטרור".

11:01 - אזעקות בדישון ובמלכיה שבגליל העליון. לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים.

10:58 - השליח המיוחד של ארה"ב דיוויד סטרפילד בעניין המאמצים של ארה"ב לטפל במשבר ההומניטרי בעזה: 800 אלף עד מיליון בני אדם עברו לדרום רצועת עזה, 350-400 אלף איש נותרו בצפון הרצועה. לא ראינו מקרים של הסטה או תפיסת סיוע מצד חמאס. כאשר הדלק יגמר, יש מנגנון מוסכם להכנסת דלק. ישראל מנהלת מגעים דו-צדדיים עם מדינות אחרות כדי לארגן ספינות בעלות יכולת בית חולים לטפל באנשים מעזה.

10:52 - לאחר כ-13 שעות ללא שיגורים מהרצועה: צבע אדום בכיסופים.

10:45 - דובר צה"ל הודיע כי זוהו מספר שיגורי פצמ"רים שחצו משטח לבנון לשטח ישראל במרחב דבורנית ובמרחב יקינטון שבגליל המערבי. אין נפגעים וכוחות צה"ל תוקפים את מקורות הירי בשטח לבנון.

10:13 - צה"ל תקף שתי חוליות מחבלים בשעות הבוקר בגבול לבנון לפני שהספיקו לבצע ירי לעבר מוצבים. גם בראש הנקרה וגם ביראון סוכלו ניסיונות ירי.

10:00 - ראש ממשלת לבנון הזמני נג'יב מיקאתי נפגש עם מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן בעמאן, והדגיש בפניו את החשיבות להפסקת אש בעזה ול"עצירת התוקפנות הישראלית בדרום לבנון". מיקאתי הדגיש גם את מחויבותה של לבנון ליישום החלטת האו"ם 1701, וקורא לקהילה הבין-לאומית ללחוץ על ישראל להפסיק את ההפרות שלה. בלינקן הדגיש את מאמציו להשיג הפוגה זמנית בקרבות ולטפל בהשבת החטופים לעזה. 

09:38 - ברחבי איראן נערכו שורת עצרות לציון ההשתלטות של משמרות המהפכה על שגרירות ארה"ב באיראן בשנת 1979. במסגרת העצרות, שמאורגנות בידי המשטר, קוראים המשתתפים "מוות לאמריקה" ו"מוות לישראל", ומביעים תמיכה בפלסטינים ברצועת עזה. המפגינים צעדו בטהרן מכיכר פלסטין אל השגרירות האמריקנית לשעבר, המרוחקת כמה קילומטרים משם. ברשתות התקשורת במדינה הראו מפגינים שורפים דגלי ישראל ונושאים תמונות של ילדים פלסטינים שנהרגו לטענתם מתקיפות צה"ל בעזה.

09:33 - דיווח ברצועה: ביתו של ראש הלשכה המדינית של חמאס בעזה, איסמעיל הנייה, הותקף בידי מל"ט של צה"ל.

9:21 -  אזעקה באילת. כעבור זמן קצר הודיע דובר צה"ל כי מדובר בהתרעת שווא.

09:20 - המיליציות הפרו-איראניות בעיראק הודיעו שתקפו את הכוחות האמריקניים בא-שדאדי שבמזרח סוריה.

09:16 - שר החוץ של ארה"ב אנתוני בלינקן נחת בעמאן, בירת ירדן, לקראת ביקורו בממלכה. במהלך הביקור, שמגיע לאחר ביקורו בישראל, הוא צפוי להיפגש עם שרי חוץ ערבים, ועל פי דיווחים בכלי תקשורת זרים צפוי להמשיך ולקדם ניסיונות להפסקת אש במלחמה בעזה.

בלינקן צפוי להיפגש בעמאן עם שרי החוץ של ירדן, ערב הסעודית, מצרים, איחוד האמירויות, וכן נציגים מהרשות הפלסטינית. שרי החוץ ילחצו עליו להביא להפסקת אש מיידית וללא תנאים, למרות סירובה העיקש של ישראל. בארה"ב מסרבים, לפחות ברמה הרשמית, לקרוא להפסקת אש רשמית וחד-משמעית, ומכנים זאת כ"הפוגה הומניטרית משמעותית".

08:00 - במהלך היממה האחרונה פעלו לוחמי חי"ר ושיריון בצפון רצועת עזה, באזור ממנו זוהו ניסיונות רבים לתקוף את כוחות צה"ל באמצעות פירי מנהרות ומתחמים צבאיים. הכוחות חיסלו מחבלים שפעלו במרחב, חשפו פירי מנהרות ששימשו לצורכי טרור ואיתרו אמצעי לחימה של הארגון.

באחד מהקרבות אתמול, נלחמו לוחמי חי"ר ושיריון ב-15 מחבלים, חיסלו כמה מהם והכווינו טנקים שהשמידו שלוש עמדות תצפית של חמאס. כמו כן, במהלך פשיטה ממוקדת בדרום רצועת עזה, כוחות שיריון והנדסה בפיקוד אוגדת עזה פעלו למיפוי מבנים ונטרול מטענים. במהלך הפעילות נתקלו הכוחות בחוליית מחבלים שיצאה מפיר מנהרה. הלוחמים ירו פגזים לעבר המחבלים וחיסלו אותם.

07:45 - דיווח: 730 בעלי דרכונים זרים צפויים לעזוב היום את רצועת עזה דרך מעבר רפיח.

5:57 - דיווח ב-CNN: גורמים בממשל ביידן מעריכים שבשבוע הבא ישראל תחל בשלב נוסף בלחימה שבו יהיו פחות הפצצות מן האוויר והרבה יותר פעילות טקטית על הקרקע, בדגש על פעילות נגד מנהרות הטרור התת-קרקעיות של חמאס.

5:48 - דיווח בניו יורק טיימס: איראן, רוסיה וסין תומכות בחמאס ומסייעות לה באמצעות פעילות תקשורתית נגד ישראל, בעיקר במרחב הסייבר ובהפעלת מבצעי השפעה ברשת. שני גורמים רשמיים בממשלת ישראל אמרו כי מדובר בקמפיין "גדול הרבה יותר מכל מה שהכרנו בעבר".

5:23 - שר ההגנה של ארה"ב לויד אוסטין פרסם תזכיר ובו הודיע שיעצור כל ליווי ביטחוני מצד משרדו לחברי קונגרס שמבקשים להגיע לישראל, כמו גם הגבלת ביקורים של בכירי משרד ההגנה. לפי בכירים במשרד, מטרת התזכיר היא למנוע עומס על כוחות ארה"ב שפרוסים באזור, והוא לא מגביל את ביקוריהם של חברי קונגרס, אלא רק את הליווי המובטח להם מצד ההגנה בעת ביקורם בישראל.

4:42 - למען החזרת החטופים: מיצב "שולחן שישי" הוקם בתחתית מדרגות הרוקי המפורסמות בפילדלפיה.

3:06 - דיווחים פלסטיניים על תקיפה נרחבת במרכז רצועת עזה.

1:58 - הגורם הבכיר בממשל ביידן התייחס גם לאפשרות של הפסקת אש: "אי אפשר לדבר על זה כשארגון טרור רוצח 1,400 אנשים, חוטף אזרחים ומתחבא במנהרות". על איומי נסראללה: "מלחמה תהיה הרסנית ללבנון והוא מודע לזה".

1:20 - גורם בכיר בממשל ביידן: "חמאס ניסה להבריח את אנשיו כחלק מהפצועים שמפונים למצרים דרך מעבר רפיח - וארה"ב לא אפשרה. הדבר עיכב את יציאתם של אזרחים אמריקנים מחוץ לרצועה".