פורום העסקים לנתניהו וסמוטריץ': תנו תמיכה מוטת צמיחה עכשיו

פורום העסקים, הכולל כ-200 מבכירי המשק, יוצא בקריאה דחופה לראש הממשלה ולשר האוצר להפסיק את העברת הכספים הקואליציוניים ולנקוט צעדים מידיים להבטחת חוסנו הכלכלי של העורף: "זהו זמן למעשים - לא לדיבורים"

ליאורה עופר, הראל ויזל וישי דוידי. חברי פורום העסקים / צילום: ענבל מרמרי, דימה טליאנסקי, איל יצהר
ליאורה עופר, הראל ויזל וישי דוידי. חברי פורום העסקים / צילום: ענבל מרמרי, דימה טליאנסקי, איל יצהר

פורום העסקים, הכולל כ-200 מבכירי המשק, יוצא בקריאה דחופה לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר האוצר בצלאל סמטוריץ' להפסיק את העברת הכספים הקואליציוניים ולתת תמיכה מוטת צמיחה. 

סמוטריץ' הפתיע את האוצר: טווח הפיצויים המלאים לעסקים יורחב עד באר שבע 
שאלות ותשובות | כך תקבלו עד 1.2 מיליון שקל מהמדינה: כל מה שצריך לדעת על תוכנית הפיצויים לעסקים 
בעלי עסקים שממתינים לפיצוי? כך זה הסתיים במשברים הקודמים
יש כסף: הכלכלן שמסביר - כך ישראל תוכל לממן את המלחמה

במכתב שהפיץ היום (א') הפורום נכתב: "אנו חברי פורום העסקים, שמורכב מראשי כ-200 חברות הגדולות במשק, שמהוות יחדיו את רובו המכריע של הכלכלה הישראלית, קוראים לנקיטה צעדים מידיים מצד הממשלה לשם הבטחת חוסנו הכלכלי של העורף - חוסן שהוא תנאי הכרחי לניצחון במלחמה שנכפתה עלינו". 

"למרות שאנו מצויים כבר חודש בתוך המלחמה", הוסיפו בפורום, "טרם הושקה תוכנית כלכלית משמעותית לתמיכה במשק ובעיקר בעסקים ובמשקי הבית שנפגעו. מרבית ההצהרות טרם הפכו למעשים, ובינתיים מאות עסקים קורסים, וכך גם משקי בית. הגיע הזמן לעצור דיבורים ולהתחיל מעשים!

"יצירת ודאות מיידית בתנאים הקשים של המלחמה, עבור העסקים - קטנים כגדולים - כמו גם עבור משקי הבית, היא הכרחית. כל השתהות ביישום צעדים משמעותיים גוררת נזקים בלתי הפיכים שייקח תקופה ארוכה לשקם, גם אחרי המלחמה". 

"זמן למעשים" 

לדברי חברי הפורום, "זהו זמן למעשים - לא לדיבורים. עדיפה תוכנית טובה אך לא מושלמת שתיושם באופן מיידי וללא בירוקרטיות מיותרות, על פני תוכנית מצוינת שייקח זמן ליישמה.

"זה הזמן לשינוי יסודי ומיידי בסדר היום התקציבי, לשם מניעת אסון כלכלי ארוך-טווח. יש להסיט את כל התקציבים הקואליציוניים וכל תקציב אחר שאינו קשור לניהול המלחמה ותמיכה במשק, אך ורק למטרות מימון המלחמה וחיזוק כלכלי של העורף - עסקים ומשקי בית, תוך התמקדות ביצירת צמיחה ארוכת-טווח".

"לאור זאת", כתב פורום העסקים, "אנו קוראים לראש הממשלה ולשר האוצר להודיע עוד היום על יציאה מיידית לדרך של כל המתווים כגון אלה שהופעלו בקורונה ובנוסף הפעלה מיידית של כלל המענקים עליהם התחייב שר האוצר הבוקר. אנו קוראים לראש הממשלה ולשר האוצר להנחות שכלל התמיכות, ההטבות, ההלוואות בערבות מדינה ויתר הצעדים ייושמו באופן מיידי, החל מהיום, ללא בירוקרטיות או ועדות או תהליכים אחרים שנזקם עולה לאין שיעור על תועלתם, לבטח בתקופה שבה יצירת ודאות מסוימת היא המטרה החשובה ביותר.

"במקביל אנו מפצירים בראש הממשלה ובשר האוצר להודיע לאלתר על ביטול כל התקציבים הקואליציוניים ואלה שאינם קשורים במלחמה והסטת מלוא התקציבים למניעת פגיעה בלתי הפיכה במשק".