מחזיקי האג"ח של חנן מור מעלים הילוך: מתכנסים להתייעצות ביום חמישי

הבקשה של בנק לאומי לכינוס שני נכסים של חברת הנדל"ן הובילו לצלילה של המניה בבורסה ולתשואות זבל של מאות אחוזים בחובות הסחירים שלה • כעת דיווחה החברה כי נאמני חמשת סדרות האג"ח של חנן מור, שהקרן שנותרה לפירעונן מסתכמת ב-612 מיליון שקל, יתכנסו ביום חמישי הקרוב לצורך "התייעצות"

חנן מור / צילום: אייל טואג
חנן מור / צילום: אייל טואג

בוקר המסחר בתל אביב נפתח עם הפוגה למחזיקים בניירות הערך של חברת הבנייה למגורים, קבוצת חנן מור , לאחר יומיים של נפילות בעשרות אחוזים. אך הטלטלות שפוקדות את החברה הממונפת רחוקות מלהסתיים. נאמני חמשת סדרות האג"ח של חנן מור, שהקרן שנותרה לפירעונן מסתכמת ב-612 מיליון שקל, יתכנסו ביום חמישי הקרוב ב-11:00 באסיפה מקוונת לצורך "התייעצות", כך דיווחה אמש החברה. 

משווי שיא של מיליארד שקל לפחות מ-40 מיליון: מסלול הקריסה של חנן מור
פרשנות | "אובדן האמון" של בנק לאומי בחנן מור עלול להפוך לגל תביעות נושים והסדר חוב  
אדם נוימן: "פשיטת הרגל הצפויה של WeWork מאכזבת אותי"

מניית חנן מור שקרסה במעל ל-60% בימים ראשון ושני השבוע, מזנקת הבוקר ב-30%. שווי השוק של החברה קפץ מתחת ל-40 מיליון שקל לכ-50 מיליון שקל. בשיאו חצה שוויה של החברה את רף מיליארד השקלים לפני שנה וחצי. אג"ח י"ד מזנקת ב-22%, אך עדיין נסחרת בתשואה תלת ספרתית של 178%. אג"ח י"ב נסחרת בתשואה לפדיון של 440%, לאחר שמחירה עולה בכ-3%. 

לאפשר דיון משותף בין מחזיקי האג"ח

האספות של כלל המחזיקים בסדרות האג"ח השונות מתכנסות כדי "לאפשר דיון משותף" בין מחזיקי האג"ח. אולם הסדרות אינן שונות במעמדן. לחלק מסדרות האג"ח בטוחות מוצקות יותר או פחות, ויש סדרה אחת (י"ד) שאין לה בטוחות כלל. לכן ציינו חברות הנאמנים, רזניק פז נבו, משמרת והרמטיק, כי ככל שהמחזיקים בסדרות השונות יבקשו לקיים דיונים נפרדים, יתאפשר הדבר ויתואם מועד אחר עבורן. 

מדובר באספות שמטרתן להתייעץ לאחר המהלכים בהם נקט אחד הנושים של הקבוצה, בנק לאומי. הוא פנה בימים האחרונים לביהמ"ש המחוזי בת"א במטרה למנות כונסי נכסים לשניים מהפרויקטים של חנן מור בחיפה ורמת גן, זאת לאחר שחברת הבנייה לא עמדה במספר תשלומים באשראי מצטבר של כ-270 מיליון שקל שנטלה עבור הפרויקטים. אם ימונו כונסים וימכרו את הנכסים, הם עשויים להקים עילת דרישה לפירעון מיידי למחזיקי האג"ח.  

אתמול מסרו מקבוצת חנן מור לגלובס, כי למרות הקשיים שהערימו הבקשות של בנק לאומי, "פעילות החברה מתנהלת כסדרה על אף המלחמה והבקשות של בנק לאומי לגבי רמת גן וחיפה. כל אתרי החברה פועלים ונמכרות ונבנות דירות בפרויקטים השונים. כמו כן, החברה מסרה מאות יח״ד השנה וצפויה למסור עוד עשרות כבר בשנה זו לאור קבלת טפסי 4 מרשויות. החברה פועלת להשלים את העסקאות שנחתמו אם בקרקעות של החברה ואם בנכסים של החברה, תוך עמידה מלאה בכל התחייבויותיה. בנוסף, מהלכים עסקיים מבשילים וצפויים לייצר תזרים וערך לכל בעלי העניין. החברה מקווה ומאחלת לכל עם ישראל ימים שקטים ובטוחים".