ישראל במלחמה | סיקור שוטף

הותר לפרסום: סמ"ר נועם יוסף אבו נפל בקרב בעזה, ארבעה לוחמים נפצעו קשה

רס"ל יונתן חצור ורס"ל במיל' יעקב עוזרי נפלו בקרבות בצפון רצועת עזה • שני חיילים נפצעו קל ובינוני בעקבות ירי חיזבאללה לגליל העליון - צה"ל הגיב בארטילריה • מחסן אבו-זינה, ממובילי ייצור האמל"ח של חמאס, חוסל • ביידן ביקש מנתניהו הפוגה בתקיפות • גם היום: אלפי פלסטינים מתפנים מצפון הרצועה לדרומה, כשחלקם מניפים דגל לבן • עדכונים שוטפים

תקיפות צה''ל בגבול לבנון כתגובה לירי / צילום: ap, Hussein Malla
תקיפות צה''ל בגבול לבנון כתגובה לירי / צילום: ap, Hussein Malla

סיקור שוטף 

22:05 - ראש הממשלה נתניהו בפגישה עם ראשי הרשויות ביהודה ושומרון: "אמרתי לנשיא ביידן שההאשמות נגד ההתיישבות הן חסרות שחר. יש מיעוט קיצוני קטן שלא מגיע מההתיישבות, אנו מגנים אותו ומטפלים בו בכל חומרת הדין".

21:57 - סנטקום, פיקוד המרכז של צבא ארה"ב, הודיע שמפציץ אסטרטגי B-1 טס היום בשמי המזרח התיכון - פעם שנייה בתוך שלושה ימים.

21:34 - מעבר רפיח מרצועת עזה למצרים נשאר היום סגור. "אנחנו מבינים שהוא נשאר סגור בגלל 'סיבות ביטחוניות'", אמר דובר מחלקת המדינה של ארה"ב.

21:15 - משרד החוץ האמריקאי: ארה"ב מאמינה שישנם צעדים נוספים שישראל יכולה לנקוט כדי להבטיח הגנה על אזרחים.

20:55 - דיווח: ראש ה-CIA ברנס צפוי לבקר מחר בקטר, כדי לדון בעסקה לשחרור חטופים בעלי אזרחות כפולה בתמורה להפסקת אש.

20:46 - הרבש"צים טוענים: משרד הביטחון פוגע במעמדנו, החוזה החדש שהוכן פוגע בתנאי העסקתנו ולא דואג לנו לציוד מספק.

20:38 - הבית הלבן: ממשיכים לראות איום לפגיעה בקהילות יהודיות בארה"ב. פגיעה ביהודים בלתי מתקבלת על הדעת ואין לאנטישמיות ואיסלאמופוביה מקום באמריקה.

20:30 - גופי הביטחון בברזיל יחד עם המוסד סיכלו פיגוע שתכנן ארגון הטרור חיזבאללה. המוסד: "אנו מודים לכוחות הביטחון בברזיל על מעצר חוליית טרור. בימים אלו, על רקע המלחמה בעזה, ממשיכים חיזבאללה והמשטר האיראני לפעול ברחבי העולם למימוש פיגועים".

20:20 - הערכה מעודכנת: 1,185 נרצחים ונופלים ישראלים מתחילת המלחמה ולא 1,400 - לצד 239 החטופים ועוד גופות בלתי מזוהות שלא ברור אם רובן ככולן של מחבלים.

20:17 - ראש הממשלה נתניהו במפקדת פיקוד מרכז: "לא תהיה הפסקת אש בלי שחרור חטופינו". נתניהו, שנפגש עם ראשי רשויות מיהודה ושומרון במפקדת פיקוד המרכז, התייחס לאירועים ביהודה ושומרון: "יש קומץ קטנטן של אנשים שלא מייצג את הציבור הזה, שלוקח את החוק לידיים. אנחנו לא מוכנים לסבול את זה, אנחנו נפעל נגד זה בכל דרך".

20:05 - גורם ביטחוני בכיר: צריך להתנגד להפסקת אש שאינה כוללת שחרור משמעותי של חטופים, גם במחיר של עימות עם ארה"ב.

20:00 - צבע אדום בכיסופים שבעוטף עזה.

20:00 - צה"ל והשב"כ חשפו: כך חמאס מנצל בתי חולים, אמבולנסים, מסגדים ובתי ספר למטרות טרור. "יש לי אמבולנסים, אני יכול לצאת עם איזה אמבולנס שאני רוצה", אמר מחבל חמאס בשיחה עם תושב עזה.

בחקירות שב"כ של מחבלים שנכנסו לישראל ב-7 באוקטובר הם הודו: "רוב בכירי חמאס מסתתרים בבתי החולים. מקומות רבים ברצועת עזה מולכדו, כאשר הכבלים שמובילים למערכת ההפעלה נמצאים במסגדים ומרפאות של אזרחים". מחבל נוסף אמר: ״בזמן לחימה האמבולנסים משמשים בין היתר גם לפינוי לוחמים ופעילים. הם מעבירים בהם אוכל, מטענים ונשק כי זו הדרך הבטוחה להעביר״.

19:48 - האזעקות בגליל העליון: בניגוד להודעת פיקוד העורף על יירוט מוצלח - בפיקוד הצפון אומרים שמדובר בהתרעת שווא.

19:36 - השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ביקש לכנס את הקבינט לדיון בהטלת עונש מוות למחבלים. "צו השעה מחייב להטיל גזר דין מוות על מחבלים שבאים להשמיד ולהרוג את אזרחי ישראל, אנשים, נשים וטף", כתב השר לראש המל"ל.

19:25 - לוחמי צה"ל השמידו מנהרת טרור שאותרה בקרבת בית ספר ברצועת עזה. הלוחמים, מחטיבה 551 בשיתוף כוח יהל"ם, פועלים במרחב בית חאנון ומשמידים מנהרות טרור. פיר המנהרה שהושמד - סמוך לבית ספר של אונר"א.

19:23 - חשד לחדירת כלי טיס עוין בצפון: אזעקות באביבים, יראון וברעם.

19:20 - צה"ל תקף מטרות טרור של חיזבאללה בלבנון באמצעות מטוסי קרב, בתגובה על הירי מוקדם יותר לעבר מוצבים שבגבול.

19:17 - הבית הלבן: "זה עוד מוקדם מדי לגבש תוכנית ממשל בעזה, כל תוכנית עתידית תיעשה בהתייעצות עם השותפות שלנו באזור". דובר המועצה לביטחון לאומי, ג'ון קירבי, הוסיף: "זו תהיה טעות אם ישראל תכבוש את הרצועה, יהיה חייב להיות פתרון אחר".

19:03 - מזכ"ל נאט"ו: הברית תומכת בהפוגות הומניטריות בלחימה כדי לאפשר הכנסת סיוע לרצועה.

18:45 - ערוץ אל-מיאדין הלבנוני, מדווח מפי מקור שמקורב לחמאס: מתנהל משא ומתן להפסקת אש של שלושה ימים - בתמורה לשחרור 12 חטופים, מחציתם אמריקאים. באתר אל-ערבי אל-ג'דיד דווח כי המחלוקת על מספר הימים של הפסקת האש מעכבת את השלמת העסקה.

18:30 - הותר לפרסום: סמ"ר נועם יוסף אבו, בן 20 מדימונה, לוחם חטיבת הנח"ל, נפל בקרב בצפון רצועת עזה. יהי זכרו ברוך. בנוסף, ארבעה לוחמים נפצעו באורח קשה בקרבות שונים בצפון הרצועה. שניים מהפצועים - לוחמים מגדוד 7107, פצוע נוסף הוא מגדוד 198 והפצוע הרביעי הוא לוחם מגדוד 196.

18:25 - נציגי משפחות החטופים והנרצחים נפגשו עם נציבת הנציבות האירופית אורסולה פון דר ליין בפרלמנט האיחוד האירופי, נאמו בפני חברי הפרלמנט ונפגשו עם שגרירים ממדינות שונות, במסגרת משלחת הסברה של משרדי התפוצות והחוץ. יוני אשר, ששתי בנותיו הקטנות ואשתו נחטפו בידי חמאס: "איזה מן מסר זה מעביר, שמהמוסד המכובד הזה לא יצאה כל קריאה לעזרה עבור התינוקות החטופים?"

18:23 - מתאם פעולות הממשלה בשטחים מעדכן: 50 אלף עזתים עברו היום דרך המסדרון ההומניטרי בציר סלאח א-דין והתפנו לדרום רצועת עזה.

18:20 - דיווח בברזיל: המשטרה הפדרלית פשטה על יעדים באזור סאו פאולו ומינאס גראייס ועצרה לפחות שני אנשים בחשד שגויסו על ידי חיזבאללה לפגיעה בקהילה היהודית ובבתי כנסת. שני חשודים נוספים ככל הנראה נמלטו ללבנון.

17:58 - דובר צה"ל בערבית, סא"ל אביחי אדרעי: אחמד ציאם, מפקד פלוגת נאצר-א-רצ'ואן בגדוד אל-פרקאן של חמאס - מסתתר כעת בבית החולים רנתיסי ומונע מהתושבים שבו להתפנות דרומה. כאלף מתושבי עזה מוחזקים כבני ערובה בידו, ואין ביכולתם לצאת ולהגן על עצמם ועל יקיריהם. "הוא משתמש בעקורים ובמטופלים בתוך בית החולים רנתיסי כמגן אנושי ומסכן אותם", הוא כתב.

17:45 - הערכה בצה"ל: מאז שהחל התמרון הקרקעי, למעלה מ-2,000 מחבלים חוסלו, רובם מתחת למנהרות.

17:29 - אזעקת צבע אדום בכיסופים.

17:15 - קטר הציעה: עד 15 חטופים ישוחררו תמורת הפוגה בלחימה של יום-יומיים.

16:57 - תושבי קיבוץ כרם שלום העבירו את הסכמתם למנהלת תקומה להשתקע לתקופת ביניים ביישוב אשלים שבמועצה האזורית רמת נגב. מדובר בקיבוץ הראשון בעוטף שתושביו הסכימו להשתקע במיקום זמני. לפי הערכות - תושבי הקיבוץ יישארו ביישוב חודשים ארוכים, לפחות עד לסוף שנת הלימודים.

16:57 - תושבי קיבוץ כרם שלום העבירו את הסכמתם למנהלת תקומה להשתקע לתקופת ביניים ביישוב אשלים שבמועצה האזורית רמת נגב. מדובר בקיבוץ הראשון בעוטף שתושביו הסכימו להשתקע במיקום זמני. לפי הערכות - תושבי הקיבוץ יישארו ביישוב חודשים ארוכים, לפחות עד לסוף שנת הלימודים. 

16:40 - מאיר מויאל ז"ל הוא ההרוג מפגיעת נ"ט שלשום בגבול לבנון. מויאל, תושב קריית שמונה בן 55, נהרג כשעסק בשליחות מטעם הצבא. בעקבות הנחיות פיקוד העורף, תתקיים למויאל הלוויה מצומצמת בנוכחות משפחתו בלבד. המשפחה תשב שבעה החל ממחר בטבריה.

16:25 - בג"ץ דחה את העתירה שביקשה לאפשר תהלוכה באום-אל פחם ועצרת בסכנין נגד המשך הלחימה. "המשטרה נמקה את סירובה להתיר את ההפגנות בחשש קרוב לוודאי שאלה עלולות להביא להסלמה", נכתב בפסק הדין. "חשוב להדגיש - שערי מחאה, הפגנה ותהלוכה פתוחים גם בזמן מלחמה, ופסק דיננו זה ניתן על רקע הנסיבות הקונקרטיות שהוצגו בפנינו. בשעת מלחמה, במיוחד מלחמה כבדת דמים וכבדת ימים, הזכות לביקורת ציבורית ולמחאה הפוליטית לא נסוגה לאחור".

16:15 - מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש: חיוני לחלוטין שכל החטופים שבידי חמאס ישוחררו.

האלוף שמזהיר: "צה"ל עומד לעשות טעות קשה ברצועה"
מקלט, ממ"ד או חדר מדרגות: איפה הכי בטוח בזמן אזעקה 
בכיר לשעבר ברפאל מגלה למה חיל האוויר התנגד לפיתוח כיפת ברזל
מה עומד מאחורי החלטת ביידן לשלוח צוללת גרעינית לאזור
הבכיר שסבור: "ישראל מפתיעה את חמאס, חייבים גם לחסל את הבכירים" 

16:00 - מתחילת מלחמת "חרבות ברזל", כוחות צה"ל השמידו 130 פירי מנהרות ברצועת עזה. באמצעות שימוש בכלים הנדסיים כמו D9, כוחות ההנדסה פורצים דרכים, מטפלים במטענים והורסים מבנים שמפריעים להתקדמות שלהם. 

15:57 - אסמעיל קווסארי, מחוקק איראני ולשעבר קצין בכיר במשמרות המהפכה, טוען כי מפקד הזרוע הצבאית של חמאס, מוחמד דף, ניהל קשרים ענפים עם קאסם סולימאני, מפקד כוח קודס שחוסל ב-2020, וכי השניים "תכננו יחד מספר גדול של מבצעים לאורך השנים".

15:47 - הקבינט החברתי-כלכלי ידון היום בהצעת השלטון המקומי להבטיח פטור מלא מתשלום הארנונה לתושבים המתגוררים ברשויות שפונו בהוראת מערכת הביטחון, וכן תושבי הרשויות אשקלון, נתיבות ואופקים. מדובר בפטור למשך כל תקופת הפינוי ולפחות עד לתחילת שנת 2024.

15:33 - רשות המסים מכריזה על הקלות נוספות בשל המלחמה: אורכות לדיווח ותשלום עד ל-27 בנובמבר 2023 לכלל הציבור ועד ל-31 בדצמבר 2023 לאוכלוסיות זכאיות. 

15:28 - אזעקה בכיסופים בעוטף עזה.

15:21 - שר ההגנה של איטליה הודיע על שליחת ספינת בית חולים לחופי עזה.

15:18 - הותר לפרסום: שני לוחמים נפגעו באורח קל ובינוני מירי הנ"ט לדוב"ב שבגליל העליון.

15:16 - אזעקות נוספות במועצה אזורית אשכול בעוטף עזה.

15:00 - אזעקות ביישובי עוטף עזה. 

14:49 - בעקבות הדיווחים על חשש לדליפת הסרט של דובר צה"ל המתעד את אירועי הטבח בעוטף עזה, בעמותת ער"ן מזהירים את הציבור מצפייה בו: "הצפייה עלולה ליצור סימפטומים של טראומה או להעצים אותם ולפגוע בנפש גם לטווח הארוך. מכיוון שכולנו כישראלים מעורבים רגשית מאוד באירועים ומזדהים עם הקורבנות, החשש למחיר הנפשי הוא כבד". 

14:35 - לוחמי חטיבה 7 זיהו עמדה לשיגור נ"ט ותצפית שבה שהו מחבלי חמאס ושחוברה במעבר תת-קרקעי למחסן אמצעי לחימה. הלוחמים הכווינו תקיפה מהאוויר, והתשתית נפגעה. המחבלים שנמלטו לגג המבנה חוסלו בתקיפה נוספת. 

במקביל, מחבלי חמאס בשטח עזה זוהו לפני זמן קצר משגרים מרגמות לעבר מדינת ישראל - וחוסלו. רסן ג', מפקד תא התקיפה של חטיבה 7: "אין לאן לברוח, כל מחבל שיפגוש את החטיבה יחוסל, וכל מחבל שינסה להימלט ייכשל".

14:26 - ארגון חיזבאללה ירה טיל לכיוון היישוב דוב"ב בגליל העליון. צה"ל מגיב כעת בארטילריה.

14:20 - דובר צה"ל בערבית, סא"ל אביחי אדרעי, הודיע על הארכת המסדרון ההומניטרי ברצועת עזה בשעה נוספת: "בתגובה להיענות הגדולה הגדולה מאז שעות הבוקר, החלטנו להאריך את הפעלת המסדרון בציר סלאח א-דין לתנועת התושבים מדרום לוואדי עזה עד השעה 15:00". 

14:09 - אזעקות ביישובים בעוטף עזה.

13:39 - ארגון המדינות המתועשות (G7) נמנע מלדרוש מישראל הפסקת אש בעזה. במקום זאת, הארגון, שבו חברות ארה"ב, בריטניה, גרמניה, יפן, צרפת, קנדה ואיטליה, מתספק בדרישה "פאוזות הומניטריות" מישראל ושחרור של החטופים מצד חמאס. הארגון פרסם הצהרה משותפת התומכת ב"זכותה של ישראל להגן על עצמה", אך מבהיר כי על ישראל לשמור על החוק הבינלאומי.

13:34 - מאז תחילת המלחמה: 84,618 מבקשי דמי אבטלה מהביטוח הלאומי. 61,500 הוצאו לחל"ת שלא מרצון. הענפים מהם הגיעו מרב הבקשות: ענף הקמעונאות וענף שירותי האירוח והאוכל.

13:31 - אינסטגרם השעתה את החשבון של הכדורגלן מנור סולומון, לאחר שעסק בחודש האחרון בהסברה פרו-ישראלית. ככל הנראה, המהלך קרה בגלל תלונות של פרו-פלסטיניים.

13:08 - יום שני ברציפות: פלסטינים עוזבים מהצפון לדרום הרצועה, כשחלקם מניפים דגל לבן.

13:03 - ארגון חיזבאללה ירה טיל נ"ט לכיוון מרחב יפתח בגליל העליון. אין נפגעים. 

12:54 - מפקד אוגדה 91, תא"ל שי קלפר, במכתב לתושבי הצפון: "אנו בעיצומם של ימי קרב, במהלכם אנו מבצעים הגנה חזקה המאפשרת את הניצחון בדרום. חיסלנו עשרות רבות של מחבלים אשר היוו איום על תושבי הצפון ומדינת ישראל. תקפנו מטרות משמעותיות לאויב, בהן מחסני אמל"ח, תשתיות טרור, עמדות תצפית ושיגור ונכסים מבצעיים השייכים לארגון הטרור חיזבאללה".

12:49 - במועצה האזורית תמר הוקם בית ספר עבור 400 תלמידי כיתות א'-י"ב שפונו מבתיהם במועצה האזורית אשכול.

12:33 - בנק ישראל מודיע על הרחבת מתווי הסיוע לתושבים שנפגעו מהמלחמה, כך שיכלול גם את תושבי הצפון ואת בעלי העסקים בצפון אשר פונו על-ידי גורם מדינתי רשמי. 

12:16 - אזעקות במועצה האזורית אשכול בעוטף עזה.

12:07 - הותר לפרסום: רס"ל יונתן חצור, לוחם ביחידת שלדג, בן 22 מקציר, נפל אמש בקרב בצפון רצועת עזה.

11:49 - שר החוץ האמריקאי אנתוני בלינקן בפסגת ה-G7 ביפן: "עזה אינה יכולה להישלט עוד בידי חמאס, וגם ישראל אינה יכולה לכבוש אותה. ייתכן כי תידרש תקופת מעבר ישראלית לאחר העימות, אבל ישראל לא מתכוונת לכבוש אותה מחדש, וכך גם אמרו לי המנהיגים הישראלים ששוחחתי עימם". 

11:11 - דיווח ברויטרס: חמישה גורמים ביטחוניים בישראל אמרו כי איתור רשת המנהרות התת-קרקעיות בעזה והשבתתה יהיה אחד המוקדים בשלב הבא של המלחמה. 

11:04 - דובר צה"ל פרסם תיעוד מתקיפת מחסני אמל"ח של ארגון הטרור חיזבאללה אמש.

11:00 - במהלך הלילה, כוחות צה"ל, שב"כ ומג"ב עצרו ברחבי אוגדת יהודה ושומרון 37 מבוקשים, בהם יותר מ-10 פעילי ארגון הטרור חמאס.

10:58 - דובר צה"ל בערבית, סא"ל אביחי אדרעי, פנה שוב לתושבי רצועת עזה וקרא להם להתפנות דרומה: "כמו בימים הקודמים, צה"ל מאפשר שוב תנועה בציר סלאח א-דין בין השעות 14:00-10:00. למען ביטחונכם, נצלו את ההזדמנות כדי לנוע דרומה מעבר לוואדי עזה. צפון רצועת עזה נחשב לאזור לחימה, והזמן אוזל".

10:54 - עיריית תל אביב החליטה לתקצב כ-50 מיליון שקל לבניית מרחבים מוגנים בגני ילדים עירוניים שבהם אין מרחב מוגן. העבודות צפויות להתחיל כבר בחודש הקרוב.

10:10 - מחנה הפליטים שועפאט: כוחות הביטחון הרסו את ביתו של המחבל מוחמד זלבאני, שביצע פיגוע דקירה במחסום שועפאט בחודש פברואר, שבו נפל לוחם מג"ב אסיל סואעד.

10:08 - בצה"ל מבהירים: האזעקה בגליל המערבי הייתה אזעקת שווא.

09:59 - אזעקה בערב אל-עראמשה שבגליל המערבי.

09:49 - בכיר סעודי אמר ל"ניו יורק טיימס" כי יהיה בלתי אפשרי למדינות ערב לדון בעתידה של רצועת עזה מבלי שתושג הפסקת אש. 

09:12 - אזעקות בעוטף עזה. 

09:04 - הדי פיצוצים באזור נהריה, הקריות וחיפה: מדובר בניסויים במפעל ביטחוני באזור. אין חשש לאירוע חריג. 

08:32 - צה"ל ושב"כ חיסלו את מחסן אבו-זינה, ראש מחלקת התעשיות ואמצעי הלחימה בחמאס. על-פי הודעה דובר צה"ל, אבו-זינה הוא אחד ממובילי ייצור האמל"ח של חמאס והתמחה בייצור אמל"ח אסטרטגי ורקטי עבור הארגון. 

במהלך הלילה, לוחמי צה"ל זיהו חוליית מחבלים שתכננה לבצע ירי נ"ט. כלי טיס שהוכוון על-ידי הכוחות תקף את החולייה וחיסל מספר מחבלים. בנוסף, הלוחמים הכווינו כלי טיס לתקיפה של חוליית מחבלים שאחראית על ירי רקטות לשטח הארץ, וחיסלו מספר מחבלים נוספים. 

08:23 - רננה גומא יעקב, בת שבע יהלומי והדס קלדרון, אימהות שילדיהן נחטפו לעזה, נפגשו אתמול עם השגריר הקטארי בלונדון. הנציגים הקטארים הביעו תמיכה וציינו כי קטאר תמשיך במאמציה להביא להחזרתם של הילדים הביתה. 

08:16 - ג'ון ספנסר, מומחה ללוחמה בשטח עירוני, בטור ב-CNN: "ישראל אינה מפרה את החוק הבינלאומי בלחימה ברצועת עזה".

08:07 - מאמץ זיהוי הקרבנות נמשך: 843 אזרחים שנרצחו במלחמה זוהו עד כה במחנה שורה.

07:23 - ח'אלד אל-פאלח, שר ההשקעות של סעודיה, אמר בכנס בלומברג כי שיחות הנורמליזציה עם ישראל "נותרו על השולחן, אך תמיד היו מותנות בנתיב פתרון של שלום של הבעיה הפלסטינית".

07:09 - צה"ל תקף הלילה ברצועה, גם מדרום לעיר עזה. ייתכן כי מזהים שם ניסיון של חמאס להסיט את צה"ל לכיוון אחר. בין היתר הופצצו מבני מגורים במחנות הפליטים במרכז, בהם נוסיראת'.

06:38 - לאחר שהושבתה למשך שעות לצורך שדרוג: אפליקציית פיקוד העורף חזרה לפעול וזמינה למשתמשי אייפון בחנות ההורדות.

 06:02 - הותר לפרסום: רס"ל (במיל') יעקב עוזרי, לוחם שריון בגדוד 52 של חטיבה 401, נפל בקרב ברצועת עזה. בנוסף, שלושה לוחמים נפצעו קשה בלחימה בצפון הרצועה; משפחותיהם עודכנו.

06:01 - אחרי לילה שקט: אזעקות בעוטף עזה. 

05:23 - ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט בראיון לפוקס ניוז: "איראן היא ראש התמנון שזרועותיו הן חמאס וחיזבאללה. צריך לפגוע גם בטהראן בסופו של דבר".

05:04 - שגריר ישראל בארה"ב, מיכאל הרצוג, קיים לשגרירים ולדיפלומטים זרים הקרנה מיוחדת של "סרט הזוועות" שהוכן על-ידי דובר צה"ל ומציג את הפשעים שביצע חמאס ב-7 באוקטובר. בסיום ההקרנה, השגרירים עמדו לתפילת קדיש משותפת לזכר הנרצחים ולהשמעת ההמנון הלאומי. לפני שעזבו, הדליקו נר זיכרון ברחבת השגרירות.

04:10 - יפן: שרי החוץ של מדינות ה-G7 נפגשו ודנו על המשבר בעזה ועל השליטה ברצועה "ביום שאחרי". עוד עלה בשיחות כי יש "להחיות את המאמצים לשלום במזרח התיכון".

03:18 - דיווח בסקיי ניוז: לפי מקורות ביטחוניים מצריים, לפחות 500 בני אדם חצו היום מעזה למצרים דרך מעבר רפיח.

02:10 - השר רון דרמר, המשמש משקיף בקבינט המדיני-ביטחוני, בראיון לרשת סקיי ניוז: "אני חושב שהפלסטינים ישלטו בעזה בעתיד. מי אלה יהיו? אני לא יודע. אני יודע מי אלה לא יהיו - חמאס".

01:01 - בעזה מדווחים על פצצות תאורה בסביבת בית החולים שיפאא'.

00:40 - מהבית הלבן נמסר כי סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס שוחחה עם נשיא המדינה יצחק הרצוג והדגישה את הצורך בהאצת הסיוע לעזה ואת חשיבות ההגנה על חיי אזרחים. עוד הטילה האריס את האחריות למעשי האלימות בגדה המערבית על מתנחלים קיצוניים.

00:08 - נשיא ארה"ב ג'ו ביידן: שוחחתי עם בנימין נתניהו וביקשתי ממנו הפוגה בלחימה עזה. 

הכתבה פורסמה לראשונה ב-N12