המסר של מנכ"ל פייזר וראש עיריית ניו יורק בכנס של Team8 הישראלית

הקרן ערכה את האירוע השנתי שלה בניו יורק, בסימן חוסן ענף ההייטק בזמן מלחמה • ראש עיריית ניו יורק, אריק אדמס: "יש אלגוריתם של שנאה, אנו ניצור אלגוריתם של סובלנות" • ישראל מתגייסת

משתתפי הכנס, בהם אריק אדמס (רביעי מימין) וד''ר אלברט בורלא (שלישי משמאל) / צילום: אוהד קב, CRC
משתתפי הכנס, בהם אריק אדמס (רביעי מימין) וד''ר אלברט בורלא (שלישי משמאל) / צילום: אוהד קב, CRC

אודות "ישראל מתגייסת"

בתוך המציאות הכאוטית נולדו עשרות מיזמים של אזרחים ועסקים פרטיים, הנרתמים למען יושבי הדרום, אנשי כוחות הביטחון והמורל הלאומי בכללותו. גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il

מאז פרוץ המלחמה נרשמה עלייה גוברת בגילויי האנטישמיות בעולם. "ההקצנה בשנאה המורגשת בקרב הדור הצעיר, כפי שמעולם לא הייתי עד לה, היא תולדה של ליבוי פלטפורמות המדיה החברתית. בקצה השנאה נמצאות קבוצות המזוהות עם אנשים בגווני עור שונים, אפרו־אמריקאים וגם הקהילה היהודית" - כך אמר ראש עיריית ניו יורק, אריק אדמס, בכנס שערכה בעיר קרן Team8 הישראלית עבור יזמים, משקיעים וחברות הפורטפוליו.

השף מכפר עזה ששרד את הזוועה: "רוצה להראות לאנשים כמה טוב אצלנו"
הרדיו הישראלי החדש שהושק החודש בארה"ב ומסייע במאבק באנטישמיות  

"זהו האתגר הגדול ביותר שעומד בפנינו כעת", הוסיף אדמס. "אם הם יכולים ליצור אלגוריתם של שנאה, אנו נוכל ליצור את האלגוריתם של סובלנות, אהבה ומתן הזדמנות. המיקוד צריך להיות גם במוסדות החינוך להשכלה גבוהה והקמפוסים בקולג'ים עצמם, שהפכו ממוסדות למידה למקומות שבהם מלמדים ומאכילים בשנאה".

"ניצור בריתות חדשות"

האירוע, שהתקיים בצל המלחמה, הוקדש לחוסן תעשיית ההייטק הישראלית, במטרה להבהיר את יכולות ההמשכיות העסקית של הענף. כ־100 משתתפים לקחו בו חלק, בהם גם יו"ר ומנכ"ל חברת התרופות פייזר ד"ר אלברט בורלא, ששוחח על הבמה עם רקפת רוסק עמינח, שותפה מנהלת ב־Team8.

השיחה עסקה בין היתר בטרנספורמציה הדיגיטלית בתחום הבריאות, והקשר בין טכנולוגיה לגיאופוליטיקה. לפי בורלא, כפי שהתקדמות טכנולוגית אינה מתרחשת במגמת עלייה בלבד, כך גם במזרח התיכון ישנן מהמורות ותמורות. כמי שגדל בקהילה היהודית ביוון, הוא התייחס גם למצב בישראל וגינה את מעשי הטבח של ארגון הטרור חמאס.

את הכנס הוביל נדב צפריר, מייסד ושותף־מנהל של Team8 ולשעבר מפקד יחידת 8200, שנתן לנוכחים עם סקירה על המצב בישראל מאז ה־7 באוקטובר. "אנו נראה לכולם שיש דרך אחרת לחיות במזרח התיכון, נטפח עתיד חדש וניצור איזון עם בריתות חדשות", ציין צפריר. "לתעשיית ההייטק תפקיד דומיננטי ועצום בכך, והיא מהווה את אחד מהכלים החזקים ביותר שיש לישראל להציע לשכנים שלה ולעולם". כחלק מהאירוע חולקו דסקיות הקוראות להשבת החטופים מידי חמאס, עם הכיתוב Bring Them Home Now.

יוזמות אזרחיות

גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il

מדיסון פארמה

חברת התרופות הגלובלית הקימה את Medison Aid - חמ"ל המגייס ומשנע ציוד לאזרחים וכוחות הביטחון. צוות החמ"ל, המורכב מעובדי החברה וממתנדבים, נמצא בקשר ישיר עם יחידות צבא שונות כדי לקבל בקשות מהשטח. עד כה, מאות טונות של ציוד כבר הגיעו בטיסות סיוע מיוחדות מארה"ב, כאשר כל הציוד ממוין באופן מיידי, ונשלח למי שזקוק לו תוך שעות ספורות.

ליצירת קשר בווטסאפ: 0533406942

המרכז הלוגיסטי של מדיסון פארמה / צילום: חמ''ל מדיסון אייד
 המרכז הלוגיסטי של מדיסון פארמה / צילום: חמ''ל מדיסון אייד

משפחות למען משפחות

ניסן שרביט, אח שכול, הקים ביחד עם משפחתו את המיזם שבמסגרתו משפחות שכול "ותיקות" תומכות ומלוות משפחות שכול "טריות". המיזם כולל "סיירת ניחומים" שעורכת ביקורים בזמן השבעה, סיוע במזון, הסעות, סידורים וכדומה, וכן קו לסיוע ראשוני של מתנדבים ממשפחות שכולות ותיקות ואנשי טיפול, לתמיכה נפשית ואוזן קשבת.

לדברי שרביט, "בעוד שאנחנו קיבלנו ליווי פסיכולוגי צמוד ומענה כולל ממשרד הביטחון, היום אני פוגש משפחות שלא מקבלות מענה מספק בגלל שמדובר בכמות כה גדולה. הרגשתי שאני יכול לעזור להן, כי הייתי שם".

קו הסיוע: 076-8008000

מועדון חבר

מועדון הצרכנות יצא בקמפיין התנדבותי הקורא לחקלאים ובעלי משקים שברשותם אתר עם סליקה מאובטחת ויכולת לבצע משלוחים, ליצור עמם קשר לטובת פרסום בנכסי המועדון ללא עלות, שיגיע לכלל העמיתים.

בין המשקים והחקלאים שכבר לוקחים חלק בפרויקט: מחלבת החלבן, משק יוסף, האיכר זנזורי, כרם הראל, משק סימון, החקלאי בן עמי, שדה ארומטיקס, תרביות אל רום, משק מוזס ועוד. חלקם אף מציעים הנחה לעמיתי המועדון.

חקלאים ובעלי משקים יכולים להצטרף במייל: barp@hvr.co.il

מכבי טבעי

הרשת, מקבוצת מכבי שירותי בריאות, מעניקה בימים אלו טיפולי רפואה משלימה ללא עלות למפונים בלבד במלונות דן פנורמה תל אביב, בראון ברוט seafront וסלינה, לכלל חברי קופות החולים. במסגרת שיתוף הפעולה עם פיקוד העורף, מכבי טבעי מציעה טיפולי דיקור סיני, רפלקסולוגיה וצ'י קונג.

לצורך ההשתתפות בפעילות עברו המטפלים הכשרה מקצועית ספציפית לטיפול במצב של חרדה אקוטית על ידי אנשי מקצוע בתחום הרפואה האינטגרטיבית ובריאות הנפש

ניתן לקבוע תור במוקד הפעיל בשעות 9:00-13:00: 050-2827416

מיקרוסופט

חברת מיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח תערוך יום אימוץ מיוחד בשיתוף עמותת אס או אס חיות, בקמפוס החברה בהרצליה, ב-14.11.23 (שלישי). לקמפוס יגיעו עשרות כלבים מיישובי העוטף והגליל, המחפשים בית חם. המאמצים יקבלו גם סל אימוץ הכולל מיטה, קולר, רצועה, שק אוכל, צלחות אוכל ומים, צעצועים וחטיפים.

לפרטים נוספים: https://www.fallinhav.com/