גיוס לצה"ל | בלעדי

צה"ל מקדים גיוס לבני שנת שירות בעלי פרופיל קרבי

הוחלט להקדים את גיוסם של תלמידי מכינה קדם צבאית, בני ובנות שנת שירות, ודוחי גיוס נוספים שנמצאים תחת האגף הביטחוני-חברתי במשרד הביטחון, שהינם בעלי פרופיל קרבי

לוחמי חטיבת צנחנים באימון / צילום: Shutterstock
לוחמי חטיבת צנחנים באימון / צילום: Shutterstock

מלחמת חרבות הברזל דוחקת את מדינת ישראל מבחינת תקציבים, צבירת אמצעים וכוח אדם. כעת, אנחנו חושפים בגלובס, כי הוחלט להקדים את גיוסם של תלמידי מכינה קדם צבאית, בני ובנות שנת שירות, ודוחי גיוס נוספים שנמצאים תחת האגף הביטחוני-חברתי במשרד הביטחון, שהם בעלי פרופיל קרבי.

מתחילת המלחמה נהרגו 371 חיילים וקציני צה"ל, שמתקדם בצורה מרשימה במשימותיו ברצועת עזה. אלא שבמלחמת חרבות הברזל ישנם גם חיכוכים כל העת עם חיזבאללה וההבנה שמערכה רב־זירתית היא מבין אותם "אתגרים מתפתחים" של ישראל מול "ציר ההתנגדות" בראשות איראן נראית כשאלה של "מתי" ולא "אם" הולכת ומחלחלת. אי לכך, כבר כעת ניתן דגש בצה"ל על הקדמת גיוסם לשירות של חלק ממי ששירותם נדחה בעבר לפי בקשתם לצרכים שונים. הפעולה נעשית, בין השאר, באמצעות האגף הביטחוני-חברתי במשרד הביטחון שאמון על הקשר עם הגופים האזרחיים.

בעקבות הצורך בזירוז גיוס הלוחמים, נעשתה פנייה לכלל הגופים הרלבנטיים בבקשה לקבל התייחסות מהם, תוך התמקדות על מי מהחניכים שממילא עזבו את המסלול הייחודי או שמבקשים להקדים את גיוסם. נוסף על כך, הוחלט למקד את הגיוס גם במי שמלכתחילה החל את המסלול על תנאי מכסה פנויה. לגבי יתר המלש"בים (המיועדים לשירות ביטחון), שנדרש להקדים את גיוסם, יוחלט הדבר ע"י הגורמים המוסמכים בצה"ל.

מדובר צה"ל נמסר: "ברקע מלחמת חרבות ברזל נדרש צה"ל להמשיך ולקיים תהליכי בניין כוח שמטרתם לשמר את כשירותו לאורך זמן ואף לתת מענה הן לפערים העולים מתוך הלחימה והן לאתגרים המתפתחים".