מנכ"ל מיקרוסופט: נטפל בבעיות בהנהגת OpenAI ולא יהיו עוד הפתעות

בראיונות שקיים מנכ"ל מיקרוסופט סאטיה נאדלה הלילה הוא הדגיש את המחויבות של החברה ל-OpenAI גם לאחר הפיטורים של סם אלטמן מתפקיד המנכ"ל • גם לנאדלה לא ברור עדיין אם אלטמן יעבור בסופו של דבר למיקרוסופט או יחזור ל-OpenAI

סאטיה נאדלה, מנכ''ל מיקרוסופט / צילום: ap, Elaine Thompson
סאטיה נאדלה, מנכ''ל מיקרוסופט / צילום: ap, Elaine Thompson

סערת הדחת סם אלטמן לא מסתיימת: הלילה (ב') התראיין מנכ"ל מיקרוסופט  סאטיה נאדלה למספר כלי תקשורת בעולם, כמו בלומברג, CNBC וגם לפודקאסט של קארה סווישר. בבליץ הראיונות האלו ניסה נאדלה לשדר את אותו המסר שדבק בו מתחילת הסערה: מיקרוסופט לוקחת אחריות, היא מחויבת לשותפות עם OpenAI, ממשיכה לדאוג ללקוחות ולקדם חדשנות וגם - דואגת במיוחד לסם אלטמן נקודתית. עם זאת, לא ברור עדיין מה קורה. גם לנאדלה לא ברור אם אלטמן יעבור בסופו של דבר למיקרוסופט או יחזור ל-OpenAI.

ניתוח | הפיטורים וסיבוב הפרסה האפשרי: הטלטלה ב־OpenAI חשפה סכסוך עמוק בין המייסדים 
ראיון | למה מחבלי חמאס כמעט ולא נכנעים? התשובה המטלטלת של האלוף בדימוס 

נאדלה הבהיר בראיונות, שאחרי שכל הסיפור הזה ייגמר - לא יהיו יותר הפתעות. "זה נגמר, לא יהיו עוד הפתעות כאלו. אנחנו לא רוצים שהלקוחות שלנו ירגישו שיש מצב להפתעות מסוג זה. אנחנו נטפל בכל הבעיות שיש בהנהגת החברה שם. יש לנו את כל הזכויות ואנחנו נוודא שאם אנחנו חוזרים למצב כמו בשישי בבוקר. המצב יהיה מאוד ברור ביחס להנהגת החברה - שתטופל".

סווישר שאלה אם זה אומר שהחברה תתעקש על קבלת מושב בדירקטוריון, והוא ענה: "למדנו לקח או שניים, ואנחנו נוודא שהם ייושמו".

עוד אמר נאדלה לבלומברג, כי מיקרוסופט תדרוש שינויים בצורת הנהלת OpenAI. לדבריו, "הפתעות הן רעות ואנחנו רק רוצים לוודא שהשינויים ייעשו בצורה שתאפשר לנו להמשיך להיות שותפים טובים. הרעיון הזה שאיכשהו פתאום מתרחשים שינויים בלי שאנחנו נהיה מעודכנים ובלופ הוא לא טוב, ובהחלט נדאג שחלק מהשינויים הנדרשים יקרו".

אנחנו מחויבים ל-OpenAI ולסם, ללא קשר באיזו תצורה", אמר נאדלה בראיון ל-CNBC. הוא הוסיף כי מיקרוסופט "בחרה לשתף פעולה באופן ברור עם OpenAI וזה תלוי בכך שהאנשים ב-OpenAI יישארו שם או יבואו למיקרוסופט. אנחנו פתוחים לשתי האפשרויות".

"קיבלתי שיחה בשישי בבוקר עם ההודעה הזאת"

בראיון לסווישר, אמר נאדלה כי הוא קיבל שיחה ביום שישי בבוקר מהדירקטוריון עם ההודעה הזו. לדבריו, "לא באמת היה שינוי מהצד שלנו". סווישר שאלה אותו אם התייעצו איתם והוא אישר שלא. "עבדנו בעיקר עם סם ועם הצוות המנהל, לא היה לנו את הקשר עם הדירקטוריון שפועל ללא מטרות רווח", אמר.

נדאלה חידד שהוא חושב שלכל הפחות הוא היה צריך להיות מעודכן בזמן. לדבריו,"זה נכון שלדירקטוריונים ללא כוונות רווח יש מחויבות משלהם למשימה. אבל בהתחשב בהשקעה שלנו, וזה לא אפילו קשור לכסף - סם בחר במיקרוסופט פעם אחת, פעם שנייה, ומישהו צריך לחשוב למה.

"אין OpenAI בלי מיקרוסופט שתצטרף בצורה עמוקה ותהיה שותפה עם החברה והמשימה. אנחנו אוהבים את המשימה של החברה, ואנחנו אפילו אוהבים את העצמאות שלה". נאדלה פירט שהשקעה בחברה לא הייתה רק בדולרים, אלא גם בכוח מחשוב וגם בתשתית. "זה באמת פרויקט משותף בין שתי החברות. אנחנו עדיין חושבים שהם יכולים להמשיך לספק את הצד שלהם בשותפות הזו".

נשארים מחויבים  ל-OpenAI

נאדלה פירט כי הוא היה חלק מהמגעים להחזיר את אלטמן לחברה וחזר מספר פעמים בראיון על כל שמיקרוסופט נשארת מחויבת ל-OpenAI. "הבן אדם היחיד שאני מכיר מהדירקטוריון הוא אדם דיאנג'לו. אמרתו לו שאנחנו מחויבים לחברה ולמירה המנכ"לית הזמנית, אבל גם שאנחנו רוצים לוודא שכל מי שסם עשה הם יעשו איתנו, ושיהיו שמחים אם סם יבחר לחזור. אנחנו לא רצינו שהצוות יתפצל או שהמשימה תיפגע". בראיונות האלו למעשה נאדלה מכיר באפשרות שאלטמן יחזור להיות מנכ"ל OpenAI.

עם זאת הוא חידד כי "אם OpenAI תעלם מחר, אני לא רוצה שאף לקוח שלנו ידאג מזה. יש לנו למיקרוסופט את הזכויות להמשיך את החדשנות ולא רק להגיש מוצר. אנחנו יכולים להמשיך בשותפות הזו גם לבד, המחשוב, הדאטה והכל ברשותנו גם".

בראיונות, נאדלה ציין את הקשר הקרוב במיוחד שיש לו לאלטמן. "סם הוא אדם שאני מכיר המון זמן, 5 שנים שאנחנו עובדים מאוד קרוב אחד לשני. למדנו להכיר אחד את השני בצורה מאוד עמוקה, לא רק כמכרים, אלא כשותפים עסקיים מאוד קרובים. יש לי הערכה רבה לחזון שלו, היכולת שלו להביא צוותים לעבוד ביחד ולדחוף. אני רציתי לוודא שהוא יוכל להמשיך במשימה שהוא מחויב אליה", אמר. בראיונות נאדלה ציין כי הוא לא מכיר את הטענות נגד אלטמן.

לדבריו, הצוות החדש שהקימו לאלטמן, אמור ליצור תרבות ארגונית סביב בינה מלאכותית ואיך מסתכלים קדימה. לדבריו, "הם למעשה ישאלו מה יקרה בשנת 2025 והלאה". בראיון לבלומברג, ניסו להבין האם הם באמת עובדי מיקרוסופט. נאדלה ענה שהם כולם "בתהליך של הצטרפות לחברה", אך התחמק מלדבר על פעילות הבינה המלאוכתית של החברה.

נאדלה התייחס למאות העובדים שחתמו על מכתב אזהרה לחברה ואמר שכל עובד שירצה לבוא, יוכל למצוא את מקומו בחברה. במענה לסווישר אמר: "אנחנו רצינו לוודא שאם הם עוזבים את OpenAI, אז שיידעו שמיקרוסופט זה המקום בשבילם".

סווישר שאלה האם יכול להיות שסם אלטמן הוא היורש שלנאדלה  כמנכ"למיקרוסופט, ענה נאדלה: "בואי נגיד שזה נהדר שיש לי בחברה הרבה אנשים מתאימים שיכולים להפוך להיות מנכ"לים של החברה". נזכיר כי בפברואר הקרוב נאדלה יסגור עשור במנכ"לות החברה.