ענקית ה-AI מכה את התחזיות: הכנסות אנבידיה ברבעון זינקו פי 3

חברת השבבים עקפה את התחזיות עם הכנסות של 18.12 מיליארד דולר, ורווח של 4.02 דולר למניה • למרות הדוחות הטובים, המניה יורדת קלות במסחר המאוחר

ג'נסן הואנג, מנכ''ל אנבידיה / צילום: Shutterstock
ג'נסן הואנג, מנכ''ל אנבידיה / צילום: Shutterstock

ענקית השבבים אנבידיה  פרסמה כעת את התוצאות הפיננסיות שלה לרבעון השלישי לשנת 2024. אנבידיה דיווחה על הכנסות של 18.12 מיליארד דולר, ובכך עקפה את תחזיות האנליסטים שעמדו על 16.2 מיליארד דולרים. בשורת הרווח למניה, החברה דיווחה על רווח של 4.02 דולר למניה, ועקפה את תחזיות האנליסטים שעמדו על 3.34 דולר למניה. המניה יורדת כעת ב-0.5% במסחר המאוחר.

"הכנסות החברה צמחו ב-206% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. אנבידיה מדווחת כעת על רווח נקי של 9.24 מיליארד דולר, זאת בהשוואה למה שדיווחה ברבעון המקביל אשתקד , רווח נקי של 680 מיליון דולר".

אנבידיה הודיעה: מחשב העל הישראלי יוצא לדרך
עוד טוויסט בעלילה: אחרי ההדחה המפתיעה, סם אלטמן עובר למיקרוסופט  

במכתב למשקיעים נכתב כי "אנחנו מצפים שהמכירות לסין יצנחו משמעותית ברבעון האחרון של השנה, אבל שהצמיחה החזקה באיזורים האחרים תפצה על כך".

אמש, נסחרה מניית אנבידיה בעלייה של 2.3% והגיעה לשיא כל הזמנים - 504 דולר למניה, ואילו את המסחר הערב סיימה המניה בירידה של 0.9%, בהתאם למגמה השלילית שחווה השוק היום.

אולם, במבט רחב יותר, מתחילת השנה קוטפת אנבידיה הישגים. יצרנית השבבים היא מהחברות הבולטות בקרב החברות במדד S&P500. מניית החברה עלתה בכ-250% מתחילת השנה, בעוד שהמדד הוסיף כ-18%. שווי השוק של החברה עומד על 1.25 טריליון דולר, הרבה מעל טסלה ומטא. במאי האחרון היתה אנבידיה לחברת השבבים הראשונה בעלת שווי שוק של טריליון דולר. 

יצרנית השבבים היא עדיין החברה הדומיננטית בתחום שבבי ה-GPU המיועדים לבינה מלאכותית. בשבוע שעבר הכריזה החברה על מעבד משופר ובעל ביצועים טובים יותר. עם זאת, אנליסטים ברחבי העולם סימנו את ההגבלות בסין וחששות תחרותיים כנושאים שימשכו את תשומת הלב. ובפרט, תבחן הצלחת המתחרה, חברת AMD בשוק הבינה המלאכותית הגנרטיבית. 

עד כה, ובשל הגבלות הסחר שהטיל הממשל בארה"ב עוד בשנה שעברה, המשקיעים דחו את הדאגות מפעילות החברה בסין. באנבידיה מצאו דרך לציית למדיניות של ארצות הברית על ידי פיתוח שבבים ייעודיים לסין. 

בין היתר מעריכים האנליסטים שבשיחת הרווחים אחרי הפרסום, תישאל החברה על הטלטלה המתרחשת ב-OpenAI עם הדחת המנכ"ל סם אלטמן, שכן החברה הייתה זרז לצמיחה של אנבידיה השנה. הן OpenAI והן מיקרוסופט רוכשות מעבדים רבים מאנבידיה.