נתניהו: מחויבים להשיב את כולם, כולל אורון והדר

הצהרה משולשת של רה"מ נתניהו והשרים גלנט וגנץ ערב לפני שתצא לפועל העסקה לשחרור החטופים והפסקת האש • ראש הממשלה: "פועלים ללא הרף כדי להחזיר את כולם - כולל את אורון והדר" • שר הביטחון גלנט: "אני ומערכת הביטחון מחויבים להשלים את המלחמה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם, "ג'רוזלם פוסט"
ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם, "ג'רוזלם פוסט"

ערב לפני הפסקת האש: ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט והשר בני גנץ מוסרים הערב (ד') הצהרה משותפת, שעות לפני שתצא לפועל העסקה לשחרור ילדים ונשים חטופים, המוחזקים בידי מחבלי חמאס 47 ימים. בתחילת דבריו הדגיש נתניהו: "פועלים ללא הרף כדי להחזיר את כולם - כולל אורון והדר. הגדרנו את מטרות המלחמה בצורה מפורשת - לחסל את חמאס, לשחרר את חטופינו וביום שאחרי -שחמאס לא יהווה איום על ישראל". 

הבכיר שחושף: כבר בשנת 2019 היו התרעות על חטיפה של חמאס 
בניגוד להצהרת נתניהו, בצלב האדום טוענים שלא יוכלו לבקר חטופים שלא שוחררו
עסקת החטופים יוצאת לדרך: לאן נעלם גל הירש?

ראש הממשלה נתניהו: "השבתם של החטופים היא משימה קדושה"

עוד הוסיף ראש הממשלה: "מה שסלל את הדרך למתווה הנוכחי הוא שילוב של שני מאמצים - לחץ צבאי מאסיבי ובלתי פוסק. אני רוצה לשבח את צה"ל ושב"כ על הפעולה העצומה. במקביל, ניהלנו משא-ומתן קשוח, נלחמנו לשפר את המתווה. שוחחתי עם הנשיא ביידן והודיתי לו על שפעל לשיפור המתווה".

"אני מאמין שהשילוב של הלחץ הצבאי והמשא-ומתן יאפשר את השבתם של המשוחררים הבאים", אמר נתניהו. "המתווה לא כולל שחרור רוצחים וכן כולל ביקור של הצלב האדום. בצלב האדום אמרו שהם לא שמעו על כך, אז הנה הסעיף המפורש: 'יתאפשר לצלב האדום לבקר את יתר החטופים ולספק להם תרופות נחוצות'".

ראש הממשלה נתניהו ציין כי "בעת הזו אנחנו יכולים להשיג את שחרורם של תינוקות וילדים, אימהות ונשים שחרב מונחת על צווארם. זו מצוות פדיון שבויים שיש לנו חובה לממשה. השבתם של החטופים היא משימה קדושה. צה"ל ייערך להמשך המלחמה".

שר הביטחון גלנט: "דרשתי שיוכנס סעיף שעוסק ביום שאחרי העסקה"

השר גלנט פתח את נאומו: "הם חשבו שכך הם יפרקו את מדינת ישראל באמצעות הרצח הברוטלי והמעשים המזעזעים שביצעו. חמאס חרץ את גורלה של עזה, חרץ את גורלו של חמאס. כל תמונת סיום של המערכה הזו חייבת לכלול בתוכה שני היבטים ברורים - פירוק חמאס והשבתם של החטופים. אני וכל מערכת הביטחון מחויבים לכך".

"כמעט חודש ימים פועלים כוחות צה"ל ברצועת עזה - הפעולה נעשית בשיתוף פעולה, הכול מלווה במודיעין מדויק, התוצאה היא נחרצת", אמר שר הביטחון. "אנחנו מציגים שתי מטרות חשובות זו לצד זו: פירוק ארגון הטרור חמאס כמסגרת צבאית לוחמת, וכאשר לוחמי צה"ל מתמרנים בשטח, הם מקרבים את התנאים שמאפשרים מתווה של הסכמה לשחרור חטופים בינינו לבין חמאס. הסיבה פשוטה - חמאס מבין רק כוח. אנחנו מדברים על חיות אדם, אבל כוח הם מבינים, ואני מקווה שנביא לשחרור חטופים".

גלנט התייחס לחששות של חלק מהציבור, שהתנגד לעסקה. "אני וצבא ההגנה לישראל מחויבים להשלים את המלחמה עד להשגת מטרותיה, בהן חיסול חמאס. התעקשתי ודרשתי שיוכנס סעיף מיוחד שעוסק במה שיקרה ביום שאחרי. נעמיק את הפעולה הצבאית לשחרור עוד חטופים".

השר גנץ: "מה שקורה עכשיו בעזה יכול לקרות גם בביירות"

גנץ אמר בהצהרתו כי "ההחלטה להשבת החטופים והדאגה להם היא מפגן עוצמה של החברה הישראלית. כולנו רוצים בהשבת החטופים וכולנו נחושים להשלים את המשימה של הסרת איום חמאס ושינוי המציאות". השר פנה אל הנהגת חמאס: "אנחנו עם בעל אורך נשימה וסבלנות, כמו שאמר פולי מרדכי. אנחנו לא מסתכלים על המציאות רק בימים, אנחנו מסתכלים על נצח ישראל. אני נחוש להמשיך במלחמה".

עוד הבהיר גנץ: "המתווה שאושר אתמול לא מחלק אותנו לימין או לשמאל, לדתיים או לחילונים. המתווה הוא כורח המציאות שנכפתה על כולנו. אין פה בחירה פשוטה בין טוב ורע. גם מי שחושב שטעינו הוא חלק מהעם הזה - וכולנו נדאג להישאר מלוכדים ולנצח".

"אנחנו לפני ימי הפוגה בדרום וצופים גם אל הגזרות הנוספות. אנחנו נערכים להמשך המלחמה, בהקשר הזה חיזבאללה צריך לדעת - מה שקורה כעת בעזה יכול לקרות גם בדרום לבנון. מה שקרה עזה יכול לקרות לביירות. אנחנו ערים לניסיונות של איראן לאתגר אותנו. נדע לפעול מול השולחים ומול השלוחים".

 הכתבה פורסמה לראשונה ב-N12