העיתון הגרמני שמציג: שתי תמונות מראות את ההבדל בין ישראל וחמאס

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: העיתונות הגרמנית מראה את השוני בין שחרור החטופים לשחרור האסירים הביטחוניים, העיתונות הבריטית מתגייסת לשחרור כפיר ביבס, הממשלה החדשה בארגנטינה היא אחת הפרו-ישראליות בתולדות המדינה, ולמה גרמניה עומדת מאחורי ישראל • כותרות העיתונים בעולם

על רקע המלחמה המתפתחת ללא הרף, עדשת התקשורת העולמית חושפת נקודות מבט ייחודיות על מה שקורה בארץ. מניתוחים של מומחים בינלואמיים, פרשנויות מזווית אחרת וגם סיפורים קטנים מישראל שנעלמים מן העין, בכל יום נגיש לכם סקירה יומית קצרה מן הנכתב בתקשורת העולמית על ישראל במלחמה, כדי לנסות ולפענח איך דברים מפה נראים מעבר לים.

והפעם: ההסברה הישראלית בעיתונות הגרמנית, מה עומד מאחורי התמיכה הגרמנית בישראל, ואחת הממשלות הפרו-ישראליות ביותר בתולדות ארגנטינה.

הגנרל שמודה: חמאס איום קיומי על ישראל, אסור לנהל איתו מו"מ 

1"בילד" הגרמני עושה הסברה לישראל

ה"בילד" ממשיך לעשות הסברה לישראל. אמש פרסם העיתון הגרמני הנפוץ, הנמכר והנקרא ביותר בגרמניה ובאירופה כתבה שבראשה תמונה כפולה: יוני אשר ומשפחתו שחזרה מהשבי מחובקים, ומנגד אסיר פלסטיני משוחרר שחוגג עם סמלי חמאס, עם הכותרת: "שתי התמונות האלו אומרות הכל לגבי המלחמה". בכיתוב התמונה, מוסיפים: "חגיגות השחרור לא יכולות להיות שונות יותר. בצד שמאל רואים אבא ישראלי מחבק את המשפחה שלו, ששוחררה לאחר שנחטפה. בצד ימין רואים אסיר ביטחוני פלסטיני שהשתחרר וחוגג עם דגלי חמאס". 

גם הבוקר מתנוסס שמו של אוהד מונדר בן ה-9 מניר עוז ששוחרר בפעימה השניה משבי חמאס לצד וידאו חזרתו וכתבות נוספות על ישראלים משוחררים מהשבי, במוסף הפוליטיקה של העיתון.

מאמר מערכת מתוך ה"בילד". לקריאת הכתבה המלאה. 

2בעיתונות הבריטית דואגים לחטוף הכי צעיר 

גם העיתונים בבריטניה ממשיכים לעקוב אחר עסקת החטופים, והבוקר תמונתו של התינוק כפיר ביבס בן ה-10 חודשים שנשאר בעזה התנוססה על השער הראשי של הדיילי טלגרף הבריטי ובכותרת הראשית של הדיילי מייל. בדיילי טלגרף נכתב: "תמונת האם המבועתת אוחזת בשני הילדים, שלשניהם יש שיער אדום מיוחד, היא אחת הזכורות מהפיגועים", ובדיילי מייל פורסמה כתבה מקבילה תחת הכותרת "המגן האנושי הקטן מכל".

מתוך הטלגרף, מאת הנרי בודקין. לקריאת הכתבה המלאה. 

מתוך הדיילי מייל, מאת פרקין אמלרג'. לקריאת הכתבה המלאה.

3ועדה מיוחדת בביירות

"המלחמה בעזה לא הסתיימה. אבל הפסקת האש פתחה את הדלת בפני גורמים חיצוניים לנסות לסדר מחדש את הקלפים באזור", נכתב הבוקר באל-אכבר הלבנוני. העיתון דיווח על ביקורו של ג'אסים אל תאני, בנו השלישי של האמיר לשעבר של קטאר, בביירות. הביקור הגיע לרגל ישיבה של ועדה מיוחדת שכללה את ארה"ב, ערב הסעודית, קטאר, צרפת ומצרים בשאלת המצב הנוכחי בלבנון. מהדיווח עולה כי המדינות לא הגיעו לקונצנזוס, וכי מרבית המאמצים הדיפלומטיים בראשות השליח הקטארי ג'אסים אל תאני והשליח הצרפתי ז'אן-איב לה דריאן סבבו סביב הניסיון של דוחא להגביר את השפעתה בלבנון.

מתוך אל-אכבר, מאת מייזם ריזק. לקריאת הכתבה המלאה. 

4 מה עומד מאחורי תמיכת גרמניה בישראל?

העיתונאי הגרמני יורג לאו פרסם הבוקר בגארדיאן מאמר דעה שכותרתו: "כן, גרמניה תומכת בישראל - אבל לא בלי ביקורת, ולא מהסיבות שאתם חושבים". בדבריו לאו מדגיש: "בואו נהיה ברורים: הממסד הפוליטי הגרמני אינו שבוי בהלך רוח מדכא המגביל את יכולתו לדבר נגד ישראל. זו תיאוריית קונספירציה מסוכנת שצריך להפריך אותה".

אז מה מסביר את התמיכה העיקשת שמעניקה ברלין לישראל במלחמתה נגד חמאס, שואל לאו. לדבריו, יש להסתכל מעבר למשבר הנוכחי. מערכת מדיניות החוץ של גרמניה ספגה זעזוע עמוק לאחר שההתקשרות עם רוסיה ואיראן נכשלה, ואבני היסוד של מדיניות החוץ של גרמניה התפוררו. מכאן, לטענתו, ההשקפה מברלין התגבשה בכיוון לפיו יש לעצור את שתי המעצמות הללו, וזה כולל את השמדת החמאס. זו הסיבה לתמיכתה הנחרצת של גרמניה במלחמתה של ישראל בחמאס, טוען לאו, על אף חוסר האמון העמוק בנתניהו - והרצון לראותו נעלם ברגע שהלחימה תסתיים.

מתוך הגארדיאן, מאת יורג לאו. לקריאת הכתבה המלאה. 

5 נשיא ארגנטינה החדש מבקר בקבר הרבי מלובביץ'

תחת הנשיא הנכנס חאבייר מיילי, ממשל ארגנטינה מתעצב להיות אחד מהפרו-ישראליים ביותר בתולדות המדינה, בזמן שמדינות אחרות באמריקה הלטינית התבטאו נגד האסטרטגיה של ראש הממשלה בנימין נתניהו למיגור חמאס, דווח הבוקר בבלומברג. עוד דווח כי לאחר שניצח בבחירות ב-19 בנובמבר, אמש הגיע מיילי לניו יורק במסגרת נסיעתו הראשונה לחו"ל כנשיא נבחר, ופנה היישר אל קברו של "רב יהודי אורתודוקסי מפורסם" בקווינס. כשהוא חובש כיפה ולבוש שחורים, ביקר גם בקברו של מנחם מנדל שניאורסון כדי לחלוק כבוד, נכתב.

גם בעיתון הארגנטינאי "קלארין" דווח הבוקר על ביקורו של הנשיא בניו יורק. צוין כי מיילי נחת בשעה 4 לפנות בוקר בנמל התעופה בניו ג'רזי, משם הלך לאכול "ארוחת בוקר עם מנהיגי הקהילה היהודית המקומית וחסידים שומרי מצוות, ביניהם כמה ארגנטינאים", ולאחר מכן ביקר בקברו של "רב משפיע", האדמו"ר מלובביץ', "לו הודה על שנבחר לנשיא".

מתוך בלומברג, מאת פטריק גילספי, מנואלה טוביאס. לקריאת הכתבה המלאה.