הישראלי שגייס כ־6 מיליון דולר לחיילים ופצועים, בזמן שבניו נלחמים

אייל דהן, מנהל חברת נדל"ן בלוס אנג'לס, עלה על מטוס לארץ, ומאז הוא עוסק בגיוס תרומות לחיילים וביקור פצועים ומפונים מהעוטף • "המסר שלי הוא שישראל לא לבד", הוא אומר • ישראל מתגייסת

אייל דהן (שלישי משמאל) עם חיילים בבסיס בגבול עזה / צילום: תמונה פרטית
אייל דהן (שלישי משמאל) עם חיילים בבסיס בגבול עזה / צילום: תמונה פרטית

אודות "ישראל מתגייסת"

בתוך המציאות הכאוטית נולדו עשרות מיזמים של אזרחים ועסקים פרטיים, הנרתמים למען יושבי הדרום, אנשי כוחות הביטחון והמורל הלאומי בכללותו. גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il

האחדות שנוצרה בחברה הישראלית עם פרוץ המלחמה כבר מזמן חצתה את גבולות המדינה. מתוך תחושה עמוקה של שותפות גורל, ישראלים ויהודים רבים מעבר לים התגייסו במהירות על מנת לעזור ככל שניתן.

בלעדי| הפרויקט החדש של אביב כוכבי וישראל זיו
WSJ| מטוס אחרי מטוס, מתנדבים נוהרים לישראל למלא תפקידים נחוצים
כלי ה-AI שמסייע להילחם באנטישמיות ובמכחישי זוועות החמאס

ההודעה על זוועות ה־7 באוקטובר הגיעה לאייל דהן דרך טלפון שבנו החייל קיבל, בזמן שהוא עצמו היה בסוכה בלוס אנג'לס. מאז הספיק דהן, מנהל חברת נדל"ן מצליחה, לגייס כ־6 מיליון דולר למען חיילים, פצועים ונפגעי הטבח, על מנת לצייד אותם בכל הדרוש ולדאוג שלא יחסר להם דבר.

בנו השני של דהן, לוחם בסיירת צנחנים, הוקפץ גם הוא למילואים, ודיווח לאביו על הצורך שלו בקסדה. מה שהתחיל בדיווח על מחסור נקודתי בקסדות התרחב לגיוס כספים עבור ציוד לחימה לחיילים, וסטים, קסדות, חסמי עורקים ועוד ציוד מציל חיים.

האפוד שהציל חיים

לא לקח הרבה זמן עד שדהן עלה על טיסה לכיוון אחד לישראל, ומאז הוא נמצא בעשייה בלתי פוסקת, שכוללת ביקור פצועים ומפונים מהעוטף. "לא יכולתי לשבת בבית בלי מעש" הוא מספר. "ידעתי שייקח זמן לעמותות לעזור לאנשים, אז התחלתי לבקר חיילים, פצועים ומפונים, וזה הפך לסוג של התמכרות".

בשיתוף עם קהילת בית הכנסת שלו בלוס אנג'לס הצליח דהן לייצר מנגנון תרומות, שלבקשת הקהילה מגיעות ישירות לחיילים והנפגעים. "הם סמכו עליי שאעביר את התרומות לידיים הנכונות, ושאעשה מה שצריך עם המכס. ילדים מבתי הספר בקהילה כתבו מכתבים, ודאגנו להעביר את הציוד והמכתבים עם אנשים שטסו לארץ".

דהן מפרט שהיקף תרומות הציוד עומד על כ־5 מיליון דולר, היקף התרומות לנפגעים עומד על כ־400 אלף דולר, והיקף תרומות האוכל לחיילים ואירועים למענם עומד על כ־200 אלף דולר. "הרבה אנשים רצו לעזור, ומסיבות שונות לא יכלו להגיע. אנחנו כולנו מאחורי החיילים והנפגעים, ומחזיקים להם את היד".

בשבוע שעבר, כשביקר בשערי צדק, מצא דהן לוחם פצוע שקיבל את תרומת האפוד והקסדה שלו, וזה סיפר לו שהם הצילו את חייו. "המטרה שלי היא להעביר מסר לישראל שהיא לא לבד", הוא מסכם.

יוזמות אזרחיות
גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il  

Salesforce

חברת התוכנה פותחת את תוכנית Salesforce Israel Assistance Startup, במטרה לסייע לסטארט-אפים ישראלים במהלך המלחמה.

מפוסט שפרסמה בלינקדאין אפרת רפופורט, מנכ"לית סיילספורס ישראל, עולה כי סטארט-אפ שיירשם לתוכנית יקבל ליווי במספר תחומים, כולל הוכחת היתכנות פוטנציאלית, מפגשים עם צוות קרן ההשקעות של סיילספורס, ו-15 שעות חונכות מותאמת אישית בנושאי מחקר ופיתוח, המוצר, משאבי אנוש, משפטים, הצלחת לקוחות ומכירות. התוכנית תחל בחודש דצמבר, ותימשך כשלושה חודשים.

להגשת בקשה להצטרפות: https://lnkd.in/dSzUuDb2 

קרן m power

הקרן, שבראשה עומדת הישראלית חיה רוזנצוויג, הקימה מיזם ליצירת חיבורים עסקיים בין אנשי עסקים בארה"ב לעסקים ישראלים שנפגעו במלחמת חרבות ברזל.

אנשי העסקים האמריקנים יכולים לבחור מתוך רשימה את העסקים שבהם הם מעוניינים לתמוך, והקרן מבצעת עבורם את החיבור. החיבורים יכולים להיעשות הן כתרומה והן כרכישת שירות או סחורה מהעסק הנפגע.

בקשות לסיוע ניתן לשלוח במייל: admin@ca-investments.com 

קניון TLV

הקניון יצא בקול קורא לתושבים בעלי עסקים המפונים מהדרום ומהצפון לפתוח ביום שישי הקרוב (1.12) דוכן ביריד TLV Market ללא עלות, במטרה לסייע להם למכור את מוצריהם. היריד יתקיים בקומת מסחר התחתונה, ובין העסקים שיגיעו אליו נמנה המיזם החברתי-לימודי במאפיית כפר הנוער קדמה.

כפר הנוער הוא מסגרת טיפולית חינוכית שבה שוהים 120 נערים ונערות בגילאי 13-18, המגיעים מכל רחבי הארץ. במסגרת המיזם מכינים החניכים את הקינוחים והמאפים, ומוכרים את התוצרים בנקודת המכירה בקדמה וברשתות החברתיות.

חניכי המיזם החברתי-לימודי במאפיית כפר הנוער קדמה / צילום: רונן עטיה
 חניכי המיזם החברתי-לימודי במאפיית כפר הנוער קדמה / צילום: רונן עטיה

פארק עתידים

פארק עתידים תל אביב מציע למפונים מהדרום שנמצאים באזור תל אביב וגוש דן, ומחפשים מקום להמשיך בו את פעילות העסק שלהם, להשתמש בחללי עבודה משותפים ומשרדים שנמצאים בפארק, ללא עלות. בנוסף, נשמרו חדרי ישיבות ואולמות כנסים למען המפונים, שיכולים לשמש למפגשים. המהלך מתבצע בשיתוף עם הרשות לפיתוח הנגב ומשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי.

כמו כן, אנשי אקדמיה וסטודנטים מוזמנים להגיע בימי המלחמה וללמוד בראש שקט במגוון חדרים, אזורים וחללי לימוד ועבודה משותפים, ללא עלות.

לפרטים נוספים ולהרשמה מראש, יש לפנות למייל: office@atidim.co.il  או בטלפון: 8485*

מתגייסים למענם

אתר ייעודי, שהוקם על ידי חברת ביופט, מאחד את כל ההתארגנויות והמודעות השונות לסיוע לבעלי חיים שנפגעו בזמן המלחמה. דרך האתר ניתן לפרסם מודעות על בעלי חיים נעדרים, לאתר בעלי חיים שהלכו לאיבוד, לארח כאלו הזקוקים לאומנה, ואף לאמץ כלבים אשר בעליהם לא נמצאו.

המהלך מבוצע בשיתוף אשכול רשויות נגב מערבי, ארגון הרופאים הווטרינרים לחיות הבית, המרפאה הווטרינרית החינוכית אשל הנשיא, החמ"ל הארצי לכלבים ובעלי חיים, כלבי גיבורים, אחים לנשק וגופים נוספים

כתובת האתר: https://help.biopet.co.il/