דריכות בישראל: הפעימה השביעית של החזרת החטופים יוצאת לדרך

שני חיילי מילואים נפצעו קל בפיגוע במחסום בבקעה • 3 נרצחו ו-7 בני אדם נפצעו בפיגוע ירי בבירה • משפחותיהם של אופיר צרפתי ושל אביב אצילי שנחטפו קיבלו הודעה על הירצחם • החטופות מייה שם ועמית סוסנה הגיעו לבתי החולים והתאחדו עם משפחותיהן • חמאס פרסם סרטון תעמולה של ירדן ביבס, שהמגעים להחזירו נכשלו • מאמצים בישראל לאפשר פעימה נוספת מחר • עדכונים שוטפים

אחד מרכבי הצלב האדום מגיע למעבר גבול רפיח, מוקדם יותר השבוע / צילום: Reuters, IBRAHEEM ABU MUSTAFA
אחד מרכבי הצלב האדום מגיע למעבר גבול רפיח, מוקדם יותר השבוע / צילום: Reuters, IBRAHEEM ABU MUSTAFA

עדכונים שוטפים 

23:16 - 6 החטופות והחטופים הגיעו למעבר רפיח

החטופים שמשוחררים בפעימה השביעית: נילי מרגלית (41), עאישה אל-זיאדנה (17), בילאל אל-זיאדנה (18), ספיר כהן (29), אילנה גריצווסקי (30) ושני גורן (29).

23:07 - החטופים בדרכם

צה"ל: על פי המידע שנמסר מהצלב האדום שישה חטופות וחטופים ישראלים הועברו אליהם והם בדרכם לשטח ישראל.

22:54 - החלה העברת החטופים לצלב אדום

נקבעה נקודת מפגש, בקרוב יחברו לצוותי הצלב האדום.

22:23 - דודה של מייה שם בשיבא: היא עברה טראומה

מסר כי "היא חלשה ורזה. היא עברה ניתוח ביד בעזה - שבוצע בידי וטרינר".

22:02 - שר הביטחון גלנט: "עלינו להיות מוכנים למעבר מהיר ללחימה מלאה"

גלנט ביקר הלילה בקריה, ומסר כי יש להיות מוכנים למעבר ללחימה מלאה "בכול נקודת זמן, היום, מחר, מחרתיים, בכל רגע". עוד הוסיף שמיד לאחר שימוצה המהלך להשבת חטופים נשוב ללחימה עצימה בכל רחבי הרצועה. "רק כך נמשיך להכות את החמאס, ונביא לשחרור חטופים נוספים".

22:01 - 6 ישראלים צפויים להשתחרר בשעה הקרובה

22:00 - שר החוץ האמריקני בלינקן בהצהרתו בישראל: "לא נעצור עד שכולם יחזרו"

"הגעתי היום לקדם כמה מטרות - הארכת ההפוגה שנועדה לאפשר שחרור נוסף של חטופים, והכנסת סיוע לרצועה", אמר. "ממשלת ישראל תחדש את הלחימה ברגע שחטופים לא ישתחררו".

21:40 - דיווח במצרים: מקווים שהפעימה השביעית תצא בקרוב

21:36 - דיווח בערוץ המצרי קאהרה אל-אח'באריה: חמאס ישחרר הערב 6 חטופים ישראלים מהשבי בעזה

החטופים, 6 במספר במקום 8, יועברו לידי הצלב האדום בפיקוח מצרים - להשלמת הפעימה ה-7 של ההפוגה.

21:07 - דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי בהצהרה: "צה"ל מוכן להמשך המלחמה"

דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, הבהיר כי צה"ל ערוך להתקפה בכל שעה, בכלל הגזרות והזירות, והתייחס גם לתיעוד ירדן ביבס: "ליבנו איתו ועם משפחתו. נמשיך לפעול בכל דרך להשבת חטופינו. מדובר בטרור פסיכולוגי שמטרתו להפעיל לחץ ולהכאיב". עוד הבהיר: "טענות חמאס על משפחת ביבס עדיין אינן מאומתות".

על הניסיון להמשיך את המתווה מחר: "במהלך הלילה התעקשנו על מימוש המתווה להשבת נשים וילדים, וכך גם מחר. המתווכחים קטר ומצרים מחויבים למימוש ההסכם כדי שההפוגה תמשך. גם מחר יש כללים: נשים וילדים זה המתווה שסוכם, ובו צריך לעמוד".

20:50 - חמאס פרסמו תיעוד של ירדן ביבס כאות חיים. בישראל יודעים שהוא בחיים - ומתעקשים על החזרתו

20:37 - דובר הבית הלבן לביטחון לאומי ג'ון קירבי בתדרוך לעיתונאים: ״לא יודע להגיד עכשיו מה הסיכוי להאריך את ההפוגה, אבל עובדים על זה בכל רגע״

דובר הבית הלבן לביטחון לאומי, ג'ון קירבי: "לישראל יש אחריות וצורך לתקוף את חמאס. אמרו שיחזרו לכך כשהלחימה תמשיך, וארה"ב תומכת בזה. אם מישהו שואל את עצמו 'האם חמאס עדיין רוצה לתקוף את ישראל?', רק תראו את מה שקרה היום בירושלים".

קירבי הוסיף: "האחריות על מיקום החטופים ומציאתם כחלק מהעסקה היא על חמאס", אך מוסיף: "היינו מאוד ברורים מול ישראל שכל פעילות בדרום צריכה להיעשות בהתחשבות באזרחים חפים מפשע, ועכשיו יש יותר אזרחים חפים מפשע בדרום הרצועה ממה שהיה לפני שבוע וחצי".

20:30 - הדובר הצבאי של החות'ים בתימן: יש היערכות מלאה לחידוש הפעולות הצבאיות נגד ישראל אם היא תחדש את פעולותיה בעזה

"לא נהסס להרחיב את פעולותינו הצבאיות נגד ישראל, כך שיכללו מטרות לא צפויות ביבשה או בים", מסר הדובר יחיא סריע. "ממשיכים למנוע מעבר של ספינות ישראליות בים האדום וננקט בצעדים נוספים כדי להבטיח את מימוש ההחלטה".

20:19 - ישראל ניסתה לשכנע את חמאס להחזיר את ירדן, אב משפחת ביבס

זאת, לאחר הודעת חמאס לפיה שירי ביבס ושני בניה, אריאל וכפיר, נהרגו. המהלך להחזיר את האב ירדן, שנחטף בנפרד מאשתו ומילדיו, נכשל. בישראל עדיין בודקים את טענת חמאס שבני משפחת ביבס נהרגו.

20:14 - פרסום ראשון: אבו מאזן הציג לבלינקן תוכנית משלו ליום שאחרי חמאס

לרשות הפלסטינית תוכנית משלה ליום שאחרי אותה הגישה לארצות הברית. התוכנית כוללת את קבלת פלסטין על ידי מועצת הביטחון כחברה באו"ם, ועידת שלום בין-לאומית ליישום "יוזמת השלום הערבית" משנת 2002, ממשלה פלסטינית חדשה שבאחריותה מזרח ירושלים ועזה, העברת מעברי הגבול עם ירדן ומצרים לאחריות הרש"פ, יצירת "פרוזדור" בין עזה לגדה, יחד עם בניית נמל ושדות תעופה, ושילוב עזתיים במנגנוני הביטחון. בהמשך, גם עריכת בחירות כלליות.

20:00 - חמאס נתנו ללוחמים התרעה להיכנס לכוננות למקרה שישראל תחזור לתקוף

חמאס עושה מאמץ נרחב למנוע מהעקורים לחזור מאזור המוואסי (שפעם היה גוש קטיף) ודוחף את המפונים לתוך העיר ח'אן יונס, כדי שיצטופפו במתקנים של אונר"א ובבתי ספר - דבר שיכביד מאוד על פעולה של צה"ל בח'אן יונס.

19:57 - הפעימה של מחר אפשרית, אבל לא וודאית - בישראל מבינים שצפוי מו"מ מאוד אינטנסיבי

בישראל מבהירים: לחמאס יש יכולת להביא לשחרור 10 נשים נוספות. גורם ישראלי: אסור למצמץ, אם נתגמש עכשיו - חמאס ישחק בנו בהמשך. המתווכים במאמץ להאריך את ההפוגה עד שבת כדי לשחרר גם גברים מבוגרים. הערכה בישראל: חוזרים למערכה הצבאית בקרוב.

19:24 - דיווח ראשוני: יירוט באזור נתיבות

בצה"ל בודקים האם מדובר ברקטה שנורתה מעזה, אין נפגעים

19:00 - משפחתו של אביב אצילי שנחטף לעזה התבשרה על הירצחו

אביב אצילי ז"ל מקיבוץ ניר עוז הוגדר חטוף, והיום התבשרה משפחתו כי הוא נפל בשבת השחורה, 7 באוקטובר, והוא בן 49. אביב הניח אחריו את אשתו ליאת שחזרה אמש משבי החמאס, וילדיהם עפרי, נטע ואיה. "אביב היה מעמודי התווך של קהילת ניר עוז", נמסר מהקיבוץ. "הוא ניהל את המוסך לציוד חקלאי בקיבוץ. צייר, רוכב אופניים, אוהב אדם ואדמה. יהי זכרו ברוך".

18:20 - ראש האופוזיציה יאיר לפיד נפגש עם מזכיר המדינה האמריקני בלינקן

השניים דנו בחשיבות המאמצים להשבת כלל החטופים הביתה, במהלכי המלחמה בישראל ובסוגיות אזוריות נוספות.

18:18 - ישנם מאמצים לייצר פעימה נוספת מחר

יש חטופים שמתאימים לקריטריונים בהסכם הנוכחי. עדיין לא בטוח אם זה יצלח - וייתכן שהלחימה תתחדש מחר בבוקר

17:51 - פגישת שר החוץ האמריקני בלינקן עם יו"ר הרש"פ אבו מאזן

לפי דובר משרד החוץ של ארה"ב, השניים דנו על המשך העברת הסיוע ההומניטרי. בלינקן גינה אלימות מתנחלים בגדה המערבית, ודיבר על המחויבות האמריקנית לצעדים שיאפשרו הקמת מדינה פלסטינית.

17:24 - דובר צה"ל: שתי החטופות ששבו ארצה נמצאות בשטח ישראל ועושות את דרכן לבסיס חצרים

17:16 - אביה של מייה שם לחדשות 12: "זה היום הכי מאושר בעולם"

"דיברו איתי מהצבא, כמעט חטפתי התקף לב. אני לא הולך לעזוב אותה עכשיו תקופה רצינית. אני בטוח שכול החטופים יחזרו, אנחנו לא נוותר, גם אם אצטרך ללכת ימים בשביל הדבר הזה", אמר.

17:10 - ראש הממשלה נתניהו הנחה לאטום ולהרוס את בתי המחבלים שביצעו היום את הפיגוע בירושלים

עוד הורה "לבצע מעצרים נרחבים נגד תומכיהם ושולחיהם, לאסוף נשק בלתי חוקי, וליישם פעולות ממוקדות ומבצעיות נגד מעגלי התמיכה של המחבלים, לרבות פעולות כלכליות נגד הפרות חוק מצדם", כך נמסר ממשרד ראש הממשלה.

17:01 - דובר צה"ל ודוברות השב"כ הודיעו - החטופות הועברו לידי צה"ל ושב"כ

בקרוב יעשו את דרכן לבסיס חצרים. בשעות הקרובות צפויים לעבור חטופים ישראלים נוספים לידי הצלב האדום.

16:41 - דובר צה״ל: שתי חטופות ישראליות הועברו אליהם והן בדרכן לשטח ישראל

החטופות שנמסרו לצלב האדום: מייה שם בת ה-21 שנחטפה מהמסיבה, ועמית סוסנה. בשעות הקרובות צפויים לעבור חטופים ישראלים נוספים לידי הצלב האדום. באל-ג'זירה דיווחו: שתי החטופות הישראליות נמסרו בידי חמאס בכיכר פלסטין בעיר עזה.

16:40 - שר האוצר סמוטריץ' הורה על פעימה נוספת של מענק 1000 שקלים לאדם, ועד 5000 שקלים למשפחה ליישובים שמפונים בהחלטת ממשלה

16:14 - במערכת הביטחון עדיין לא קיבלו אישור לכך שגם גופות יחזרו ארצה

15:38 - ירדן רומן גת, ששוחררה אתמול מידי מחבלי חמאס לאחר 54 ימים בשבי, התאחדה עם בתה גפן בת ה-3 ובעלה אלון

החטופה המשוחררת ירדן רומן גת פוגשת לראשונה את בתה גפן ובעלה / צילום: דובר צה''ל
 החטופה המשוחררת ירדן רומן גת פוגשת לראשונה את בתה גפן ובעלה / צילום: דובר צה''ל

15:22 - ראש רשות האסירים הפלסטינים, קדורה פארס: 30 אסירים ביטחוניים ישוחררו היום מהכלא הישראלי

15:10 - כתב אישום הוגש היום נגד לירן יעקובוב (28), נתנאל אביב (29) ועוז רוחם (29) מבאר שבע, בגין גניבת רכוש של משתתפי מסיבת הנובה שנרצחו או נמלטו על נפשם במהלך מתקפת המחבלים.

הפרקליטות מבקשת לעצור את השלושה עד תום ההליכים. על־פי כתב האישום, שהוגש על־ידי פרקליטות מחוז דרום, יום לאחר ה-7 באוקטובר, נכנסו השלושה לשטח המסיבה שהיה שטח צבאי סגור, לאחר שיעקובוב טען בפני שוטרים כי הוא מתגורר במושב פטיש. הם גנבו רכוש מכלי רכב נטושים, שכלל מחשב נייד, תעודות מזהות של נרצחים, אלפי שקלים, תכשיטים, מצלמות אבטחה ועוד. לשלושה מיוחסות עבירות של גניבה בנסיבות מחמירות, גניבה, כניסה למקום צבאי, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, פריצה וניסיון פריצה לרכב בכוונה לבצע גניבה, הפרעה לשוטר וכניסה והתפרצות למקום מגורים, לאחר שפרצו לקרוואן שנותר במקום וגנבו ממנו רכוש.

14:49 - בצל דבריו של ראש ממשלת ספרד, רה"מ הנחה את שר החוץ להזמין את השגריר הספרדי לשיחת נזיפה

לאחר שראש ממשלת ספרד פדרו סנצ'ס טען כי "ספק שישראל מצייתת לדין הבין-לאומי", לשכת רה"מ הודיעה כי "נתניהו הנחה את שר החוץ אלי כהן להזמין את שגריר ספרד בישראל לשיחת נזיפה לאחר ההתבטאות המבישה של ראש ממשלת ספרד ביום שבו מחבלי חמאס רוצחים ישראלים בירושלים בירתנו".

14:39 - נתניהו לבלינקן לאחר הפיגוע בירושלים: "זה אותו חמאס - נשבענו לחסלו"

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לפיגוע בירושלים שבו נרצחו הרב אלימלך וסרמן, חנה איפרגן וליביה דיקמן: "סיימתי עכשיו פגישה עם מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן, זמן קצר לאחר שמרצחים של החמאס רצחו ישראלים כאן בירושלים, ואמרתי לו: זה אותו חמאס".

"זה אותו חמאס שביצע את הטבח הנורא ב-7 באוקטובר, אותו חמאס שמנסה לרצוח אותנו בכל מקום. אמרתי לו: אנחנו נשבענו, ואני נשבעתי, לחסל את החמאס. שום דבר לא יעצור אותנו. אנחנו נמשיך את המלחמה הזאת עד שנשיג את שלושת היעדים - לשחרר את כל חטופינו, לחסל את החמאס עד תום ולהבטיח שמעזה לא יחזור איום כזה לעולם".

14:32 - רז בן עמי, ששוחררה אמש משבי מחבלי חמאס בעזה, נפגשה עם בנותיה יולי, אלה ונטלי, בבית החולים איכילוב. בעלה אוהד - חטוף מזה 55 ימים

14:00 - מקור בחמאס ל-AFP: נשחרר היום 10 חטופים ישראלים, בהם שניים בעלי אזרחות רוסית 

13:42 - משפחת אל-זיאדנה: קיבלנו הודעה על שחרורם של הילדים בלאל ועאישה הערב

עאישה אל-זיאדנה בת ה-17 ואחיה בלאל בן ה-18 נחטפו יחד עם אחיהם חמזה ואביהם יוסף מקיבוץ חולית, שבו עבדו ברפת. בני המשפחה הודיעו כי שני בני הנוער צפויים להשתחרר הערב כחלק מהפעימה השביעית במסגרת עסקת שחרור החטופים והחטופות מידי חמאס.

13:37 - מצרים וקטאר דוחפות להארכת הפסקת האש ביומיים

המתווכים המצריים והקטארים דוחפים להארכת הפסקת האש ביומיים, כאשר במסגרתה ישוחררו אסירים נוספים ויוגדל הסיוע ההומניטרי לעזה - כך נמסר בהצהרה מטעם התקשורת הממלכתית במצרים.

13:26 - חמאס קיבל אחריות לפיגוע הירי בירושלים

ארגון הטרור חמאס קיבל אחריות ל פיגוע בירושלים , שבו נרצחו 3 בני אדם ונפצעו 7.

12:50 - פיגוע דריסה במחסום בקעות; מחבל מנוטרל 

שני חיילי מילואים נפצעו קל בפיגוע דריסה במחסום בקעות. לאחר שהחיילים במחסום הצליחו לזוז מנתיב הנסיעה של הרכב הדורס, הם פתחו באש ופגעו במחבל, שנפצע קשה כתוצאה מהירי.

מדובר צה"ל נמסר: " פיגוע דריסה אירע לפני זמן קצר במחסום צבאי, סמוך לבקעות שבחטיבת הבקעה והעמקים. לוחמי צה"ל במילואים שפעלו במקום ירו ונטרלו את המחבל. בפיגוע נפצעו שני לוחמי מילואים באורח קל. הלוחמים פונו לבית חולים לקבלת טיפול רפואי. משפחותיהם עודכנו. הכוחות פתחו בסריקות אחר חשודים נוספים".

12:15 - מורן סטלה ינאי, ששוחררה אמש מידי מחבלי חמאס, נפגשה עם בני משפחתה בבית החולים שיבא 

המשוחררת מורן סטלה ינאי במפגש ראשון עם משפחתה / צילום: Associated Press, GPO
 המשוחררת מורן סטלה ינאי במפגש ראשון עם משפחתה / צילום: Associated Press, GPO

11:30 - נתניהו נפגש עם בלינקן בלשכת ראש הממשלה בירושלים

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם מזכיר המדינה של ארה"ב אנתוני בלינקן בלשכת ראש הממשלה בירושלים. 

ראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישה עם מזכיר המדינה של ארה''ב אנתוני בלינקן / צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ
 ראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישה עם מזכיר המדינה של ארה''ב אנתוני בלינקן / צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ

ישראל חושבת איך לסלק את איום מחבלי חמאס מעזה
פרשנות: הלחץ על ישראל להסכים להפסקת אש הוא כמעט כבד מנשוא 
האלוף שמעריך: כך תיראה הלחימה בעזה אחרי עסקאות החטופים 
המומחה שמסביר: זו הטעות שעושה ישראל במשא־ומתן מול חמאס 
"אפילו במלחמת השחרור זה לא קרה": המומחה שמאמין - זה הלקח שישראל לא למדה 

11:29 - יוניפי"ל: ישראל משיבה אש ללבנון

כוח האו"ם הזמני בלבנון אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי ישראל השיבה באש לעבר לבנון, לאחר שצה"ל יירט מטרה חשודה שחצתה לשטח ישראל.

11:16 - יורטה מטרה אווירית שחצתה משטח לבנון לישראל

דובר צה"ל: "בהמשך להתרעה שהופעלה במרחב היישובים דוב"ב, מתת וסאסא - לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה לפני זמן קצר מטרה אווירית חשודה שחצתה משטח לבנון לשטח ישראל". 

10:56 - איתי רגב, ששוחרר אתמול מידי מחבלי חמאס, התאחד עם אחותו מיה שנחטפה ושוחררה גם היא לפני מספר ימים

איתי רגב בן ה-18 ומיה רגב בת ה-21 שוחררו בשתי פעימות שונות לאחר שהוחזקו בידי מחבלי חמאס והתאחדו לראשונה בבית החולים סורוקה. 

האחים מיה ואיתי רגב התאחדו בבית החולים סורוקה / צילום: Associated Press, GPO
 האחים מיה ואיתי רגב התאחדו בבית החולים סורוקה / צילום: Associated Press, GPO

10:47 - אזעקות בסאסא, בדוב"ב ובמתת בשל חשש לחדירת כלי טיס עוין בגליל העליון; התרעה על ירי טילים בדוב"ב

אזעקות הופעלו בסאסא, בדוב"ב ובמתת שבגליל העליון בשל חשש לחדירת כלי טיס עוין. צה"ל הודיע כי הטיפול באירוע הסתיים.

10:25 - נתניהו: "הממשלה בראשותי תמשיך בהרחבת חלוקת נשק לאזרחים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם הודעה לאחר פיגוע הירי בכניסה לירושלים, שבו נרצחו שלושה בני אדם, ונפצעו שבעה. "תגובתם המהירה של שני לוחמים ואזרח שחיסלו את המחבלים מנעה פיגוע קשה אף יותר. אני מצדיע להם. כל מחבלי חמאס הם בני מוות - בירושלים, בעזה, ביהודה ושומרון - בכל מקום. אני מעריך את העובדה ששני הלוחמים והאזרח פעלו במהירות בשטח. הממשלה בראשותי תמשיך בהרחבת חלוקת נשק לאזרחים. זהו אמצעי שמוכיח את עצמו פעם אחר פעם במלחמה בטרור הרצחני".

10:16 -  לאחר 55 ימים: משפחתו של אופיר צרפתי שנחטף מהמסיבה ברעים עודכנה על הירצחו

אופיר צרפתי ז"ל, תושב קריית אתא בן 27, נחטף מהמסיבה ברעים שבה בילה עם בת זוגו, שובל, שניצלה מהטבח. אופיר היה סטודנט להנדסת חשמל באוניברסיטת אריאל, אוהד שרוף של מכבי חיפה וגידל את כלבו האהוב תאי כבר 12 שנים. 

שובל זוגתו סיפרה לאחר הטבח: "כשהחלו מטחי הטילים, עלינו למכונית, אבל היה רעש של יריות, ראינו נהר של אנשים רצים, אז יצאנו מהרכב. איתי ועם אופיר הייתה עוד חברה. אופיר עודד אותנו, שמר עלינו, דאג שנתכופף. למעשה - בזכותו ניצלנו. המשכנו ללכת ברגל לכיוון מושב פטיש, ואז רכבים הגיעו, וכולם רצו אליהם. אופיר ניסה להיכנס לתא המטען ולא הצליח. בהמשך הבינו שעלה לרכבו של בן שמעוני שחזר פעמיים לחלץ פצועים. כשרומי גונן דיברה עם אמא שלה, הוא צרח את מספר הטלפון שלו וביקש שיודיעו לי מה קורה".

10:13 - הותר לפרסום: הרב אלימלך וסרמן הוא אחד הנרצחים בפיגוע בירושלים 

אחד הנרצחים בפיגוע הירי הבוקר בכניסה לירושלים הוא הרב אלימלך וסרמן ז"ל, בן 70, שהיה בדרכו לבית הדין באשדוד. שמם של השניים הנוספים שנרצחו טרם פורסם. 

09:53 - שב"כ: המחבלים שביצעו את הפיגוע - אחים תושבי מזרח ירושלים

בשב"כ עדכנו כי המחבלים שביצעו את פיגוע הירי הבוקר בכניסה לירושלים הם שני אחים תושבי מזרח העיר: מוראד נמר, בן 38, תושב מזרח ירושלים, המזוהה עם חמאס, שהיה כלוא בין השנים 2020-2010 על רקע כוונות לפעילות טרור בהכוונת רצועת עזה; ואברהים נמר, אחיו של מוראד, בן 30, תושב מזרח ירושלים, המזוהה עם חמאס, היה כלוא בשנת 2014 על רקע פעילות טרור.

09:07 - מניין הנרצחים בפיגוע הירי בירושלים עלה לשלושה בני אדם

בבית החולים שערי צדק נאלצו לקבוע את מותה של אישה כבת 60 שפונתה במצב אנוש. 

שלושה בני אדם שנפצעו באורח קשה בפיגוע הירי מטופלים כעת בחדר הניתוח בבית החולים שערי צדק, ונשקפת סכנה לחייהם. אדם אחד שנפצע באורח קל עד בינוני מאושפז בבית החולים שערי צדק. שני פצועים באורח בינוני וקל פונו לבית החולים הדסה.

08:54 - ברכבם של המחבלים שביצעו את פיגוע הירי בירושלים נמצאו מחסניות עם מאות כדורים

שני המחבלים שרצחו שני בני אדם ופצעו שבעה בפיגוע הירי הבוקר בבירה, הם תושבי שכונת צור באהר במזרח ירושלים, שהגיעו למקום ברכב פורד ששייך לאחד מה. השניים פרקו מהרכב וביצעו ירי לכיוון תחנת האוטובוס שבכניסה לעיר. שני חיילי מילואים ואזרח שנסעו בסמוך חיסלו את המחבלים, שברכבם נמצאו מחסניות עם מאות כדורים.

08:13 - הודעה נמסרה למשפחות שיקיריהן ישוחררו היום משבי חמאס

לשכת ראש הממשלה עדכנה כי "בהמשך לקבלת רשימת החטופים העתידים להשתחרר היום - הודעות נמסרו למשפחות". 8 נשים וילדים צפויים להשתחרר היום משבי מחבלי חמאס לאחר 55 ימים. משא-ומתן מתנהל מול חמאס כדי שיחזיר 3 גופות לידי ישראל. 

7:45 - שני בני אדם נרצחו ו-7 בני אדם נפצעו בפיגוע ירי בירושלים - בהם 4 במצב קשה; שני המחבלים החשודים בירי חוסלו 

גבר כבן 73 וצעירה בת 24 נרצחו, וארבעה בני אדם נפצעו באורח קשה, אחד בינוני ושניים קל בפיגוע ירי בטרמפיאדה בשדרות ויצמן בכניסה לירושלים, לאחר שמחבלים הגיעו ברכב עם M16 ואקדח ופתחו באש לעבר אזרחים שעמדו בתחנת האוטובוס. 

כוחות משטרה גדולים נמצאים במקום - שני המחבלים החשודים בירי, תושבי מזרח ירושלים, נוטרלו בידי חייל מילואים ואזרח.

צוותי מד"א טיפלו במקום בשני הפצועים שנפצעו אנושות ונאלצו לקבוע את מותם. הפצועים הנוספים מפונים בידי צוותי מד"א לבית החולים. 

חובש רפואת חירום במד"א, משה חמד, סיפר: "הייתי בבית כששמעתי את קולות הירי, ומיד הגעתי למקום. ראיתי מספר פצועים בזירה, חלקם שכבו, וחלקם התהלכו. יחד עם הצוותים הגדולים של מד"א שהגיעו למקום ביצענו בדיקות רפואיות והענקנו להם טיפול רפואי. לצערנו נאלצנו לקבוע את מותה של צעירה בת 24, ופינינו לבתי החולים בעיר שמונה פצועים בדרגות פציעה שונות תוך המשך טיפול רפואי".

07:05 - גורם ישראלי מאשר: התקבלה רשימה חדשה של 8 חטופים שעומדת בתנאים

משרד ראש הממשלה עדכן כי נמסרה לישראל רשימה של נשים וילדים חטופים שישוחררו בהתאם לתנאי ההסכם. במהלך הלילה הועברה לישראל רשימה של 7 חטופים וכמה גופות, אך בישראל לא היו שבעי-רצון, שכן העסקה כללה רק חטופים חיים ולא מתים. משכך, חמאס העביר רשימה חדשה שכוללת 6 נשים ושני ילדים בחיים.

זו הפעם הראשונה שיגיעו לישראל רק 8 חטופים בפעימה אחת, אבל בחמאס מחשיבים את שתי הישראליות עם אזרחות רוסית ששוחררו אתמול ככאלה שמשלימות ל-10.

07:00 - חמאס מציין כי הוסכם על הארכת הפסקת האש ביום נוסף. 

06:45 - גורמים מדיניים: הרשימה שחמאס העביר שופרה - ולכן ההפוגה נמשכת. 

06:42 - דובר צה"ל: לאור מאמצי המתווכים להמשך תהליך שחרור החטופים ובכפוף לתנאי ההסכם, ההפוגה תמשך

06:28 - דיווח ברויטרס: ארה"ב דוחקת בישראל לבחור שטח מצומצם ללחימה בדרום רצועת עזה

זאת, על-מנת להבהיר באופן מפורש היכן האזורים הבטוחים לאזרחים פלסטינים במקרה של מצב כזה - במטרה למנוע את היקף האבידות שנרשמו בלחימה בצפון הרצועה.

05:58 - מפגינים פרו-פלסטינים הפריעו לאירוע של ידידי צה"ל בארה"ב שנערך במנהטן

המפגינים, שכנראה הגיעו מבעוד מועד למלון שבו נערך האירוע, קראו לשחרר את פלסטין וצעקו "דם על ידיכם". הם נחסמו על-ידי כוחות האבטחה שפינו אותם מהמקום.

05:57 - בחמאס טוענים כי ישראל סירבה לקבל 7 נשים וילדים ו-3 גופות בתמורה להארכת הפסקת האש

05:30 - טרם הושגו הסכמות על הארכת ההפוגה בישיבת הקבינט

הזרוע הצבאית של חמאס פרסמה כי הנחתה את פעיליה להיות במוכנות לחידוש הלחימה עם מועד סיום הפסקת האש הזמנית.

03:26 - משוחררי הפעימה השישית החלו להגיע לבתי החולים

לבית החולים איכילוב הגיעה אישה באופן מוסק, לסורוקה הגיע אחד מהנערים הצעירים ושם התאחד עם בני משפחתו. המרכז הרפואי שמיר אסף הרופא עדכן על קליטתם של 4 אזרחים תאילנדים, ולמרכז שניידר לרפואת ילדים הגיעו 4 בני נוער. 4 נשים נוספות הגיעו במסוק לבית החולים שיבא.

03:20 - משרד הבריאות: 12 השבות והשבים יועברו הלילה לבתי החולים

החטופים המשוחררים בפעימה השישית ייקלטו בבתי החולים שיבא, סורוקה, איכילוב, שמיר אסף הרופא ומרכז שניידר לרפואת ילדים, ‌‎שם יקבלו טיפולים רפואיים וליווי נפשי. עוד עדכן משרד הבריאות כי עד כה שבו 81 חטופים לישראל, 47 מתוכם שוחררו לביתם מבתי החולים.

01:50 - פרידה מאזרחי תאילנד בנתב"ג

15 אזרחי תאילנד ששוחררו מהשבי חוזרים היום לארצם בטיסת אל על. הם לוו לנתב"ג על-ידי האגף הקונסולרי ויטוסו חזרה לארץ מולדתם יחד עם שר החוץ התאילנדי.

01:41 - החטופים ששוחררו הלילה הגיעו לחצרים. 

01:23 - קבינט המלחמה התכנס שוב לאחר הפסקה. 

01:10 - מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן נחת בישראל לקראת פגישותיו מחר עם ראש הממשלה בנימין נתניהו וחברי קבינט המלחמה. 

00:32 - תם הדד-ליין: הקבינט המצומצם דן בהארכת ההפוגה

שרי הקבינט המצומצם דנים כעת בהצעת חמאס להאריך את ההפוגה בעוד יומיים, ובתמורה לכך לשחרר עוד כ-10 חטופים מדי יום. הקושי - הרשימה שחמאס מציע חסרה עוד חטופים בקטגוריה של ילדים ונשים, וישראל צריכה להחליט כיצד לפעול. 

23:46 - החטופים בשטח לישראל

צה"ל הודיע כי "יחידה מובחרת וכוח של השב"כ מלווים כעת בשטח ישראל את 14 החטופות והחטופים השבים ארצה, בהם 10 ישראלים וארבעה בעלי אזרחות תאילנדית. לאחר שיעברו הערכה ראשונית של מצבם הרפואי, כוחותינו ילוו את השבים עד להגעתם לחיק משפחותיהם בבתי החולים".

23:10 - 10 חטופים ישראלים ו-4 בעלי אזרחות תאילנדית הועברו לידי הצלב האדום

דובר צה"ל: "על-פי המידע שנמסר מהצלב האדום, 10 חטופות וחטופים ישראלים וארבעה חטופים בעלי אזרחות תאילנדית בדרכם לשטח ישראל".

בפעימה השישית משוחררים: רעיה רותם, אמה של הילה רותם-שושני, ששוחררה בפעימה השנייה בלעדיה, על אף תנאי העסקה שחייבו זאת; איתי רגב בן ה-18, שהופרד מאחותו מיה רגב ששוחררה גם היא בפעימה השנייה, לאחר שנחטפה מהמסיבה בנובה.

הילדים ליאם אור, שנחטף יחד עם בני-דודיו ששוחררו מידי מחבלי חמאס - נעם ועלמה אור, אופיר אנגל, עמית שני וגלי טרשנצ'סקי, שמשפחתה התבשרה שנחטפה ולא נרצחה רק כעבור חודש, לאחר שאחיה ליאור בן ה-16 נרצח בידי מחבלי חמאס.

ירדן רומן גת תשוחרר הערב לאחר שנחטפה אחרי שבעלה ובתה הצליחו להיחלץ מהשבי ברגע האחרון; עוד ישוחררו רז בן עמי וליאת אצילי שנחטפו עם בני זוגן - שיישארו בשבי; מורן ינאי, שנחטפה מהמסיבה ברעים, תשוחרר גם היא. 

חמאס לא העביר רשימה לשביעות-רצון ישראל. הדד-ליין נקבע לשעה 7:00 בבוקר. במקביל, קטאר מפעילה לחצים על ארגון הטרור לעמוד בקטגוריות.

22:12 - דיווח: ביידן בלם את המהלכים נגד ישראל: הסיוע הביטחוני ימשיך לזרום ללא תנאים

ממשל ביידן דוחה את כל הניסיונות להטיל הגבלות והתניות על הסיוע הביטחוני לישראל, ולא צפוי שום שינוי במדיניות הנשיא בתקופה הקרובה - כך לפי דיווח ב"פוליטיקו", שבו נכתב כי "הסיוע ימשיך לזרום ללא תנאים".

20:37 - אירנה טאטי וילנה טרופנוב בשטח ישראל

אירנה טאטי בת ה-73 וביתה ילנה טרופנוב בת ה-50 מלוות כעת בידי יחידה מובחרת של צה"ל וכוח של השב"כ בשטח ישראל. לאחר שיעברו הערכה ראשונית של מצבם הרפואי, כוחותינו ילוו את השבות עד להגעתן לחיק משפחותיהן בבתי החולים. 

הכתבה פורסמה לראשונה ב-N12