הפיצוי שיקבלו החטופים התאילנדים, והעיתון שהכריז: תעמולה מטורפת של חמאס

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: בכירה ב-CIA פרסמה תמונה פרו-פלסטינית בעמוד הפייסבוק שלה, באוסטריה מבקרים את החמאס על הליך שחרור החטופים, ובתאילנד מחכים לחזרת אזרחיה ששוחררו מהשבי בעזה • כותרות העיתונים בעולם

על רקע המלחמה המתפתחת ללא הרף, עדשת התקשורת העולמית חושפת נקודות מבט ייחודיות על מה שקורה בארץ. מניתוחים של מומחים בינלאומיים, פרשנויות מזווית אחרת וגם סיפורים קטנים מישראל שנעלמים מן העין, בכל יום נגיש לכם סקירה יומית קצרה מן הנכתב בתקשורת העולמית על ישראל במלחמה, כדי לנסות ולפענח איך דברים מפה נראים מעבר לים.

והפעם: בכירה ב-CIA תומכת בגלוי בפלסטינים, באוסטריה מבקרים את החמאס על הליך שחרור החטופים ובתאילנד מחכים לחזרת אזרחיה ששוחררו מהשבי בעזה.

התרומה הסעודית להגנה האווירית של ישראל
הדיווח על שכירי חרב שעברו להילחם עבור צה"ל והאינטרס הרוסי
העיתון הגרמני שמציג: שתי תמונות מראות את ההבדל בין ישראל וחמאס 

1בכירה ב-CIA פרסמה תמונה פרו-פלסטינית בעמוד הפייסבוק שלה

אחת מסגניות ראש סוכנות הביון המרכזית האמריקאית (CIA) שינתה את תמונת עמוד הפייסבוק הקבועה שלה (Cover Photo) כבר ב-21 באוקטובר לתמונה של צעיר פלסטיני המנופף בדגל פלסטין, שהופיעה בפוסטים רבים נגד ישראל ברשתות החברתיות; כך חשף אתמול העיתון הבריטי פייננשל טיימס. "פרסום תמונה פוליטית באופן כל גלוי הוא צעד יוצא-דופן בעבור בכירים בקהילת המודיעין", נכתב בדיווח. העיתון אמר כי נענה לבקשה לא לחשוף את שמה, אולם כלי תקשורת אמריקאים אחרים חשפו מאוחר יותר כי מדובר באיימי מקפאדן, סגנית מנהל ה-CIA למחקר. לפי העיתון, הצעד משקף את "חילוקי הדעות" בממשל ביידן בנוגע לתמיכה המשמעותית שהוא מושיט לישראל והסירוב האמריקאי לקרוא להפסקת אש.

מאת דמטרי סבטוספולו ופלישיה שוורץ. מתוך ה-FT. לקריאת הכתבה המלאה.

2בבריטניה מזדעזעים מהדיווח על מותו של "החטוף התינוק הצעיר ביותר"

חלק מכלי התקשורת בבריטניה הציבו היום על שעריהם תמונות של משפחת ביבס, שתיעוד חטיפתה לעזה, כולל התינוק כפיר ביבס שהיה בן תעשה חודשים בלבד בעת שנחטף, עורר סערה עולמית. "חמאס טוען כי התינוק החטוף מת בעזה", מדווח הטלגרף הבוקר. בידיעה מצוטט בן-דודה של שירה ביבס, אם המשפחה, שאמר לתקשורת כי "חמאס חטף את המשפחה בחיים, וחמאס הוא האחראי היחיד לשלומם. חמאס חייב להחזיר אותם אלינו בחיים".

מאת הנרי בודקין ורוברט מנדיק. מתוך ה"טלגרף". לקריאת הכתבה המלאה.

3באוסטריה מבקרים הליך שחרור החטופים: "תעמולה מטורפת של חמאס"

העיתון האוסטרי הנפוץ אוסטריה מנתח בידיעה שהתפרסמה היום את "הפקת התעמולה המסיבית" של חמאס סביב שחרור החטופים הישראלים, ומגדיר אותה כ"מטורפת". "הווידאו של חמאס מציג המון שואג, מנסה להשפיל חטופה בכיסא גלגלים וחיבוקים עם טרוריסטים", נכתב, בהתייחס לווידאו שפרסם שלשום בערב ארגון הטרור, והתפשט ברשתות החברתיות ובערוצי הטלוויזיה. "אלו סצנות המעוררות פחד ושנועדו לזרוע טרור", נכתב בידיעה, תחת הכותרת "2.20 דקות של שנאה מאת הטרוריסטים של חמאס".

מתוך "אוסטריה (OE24). לקריאת הכתבה המלאה.

4 החטופים התאילנדים ששוחררו מעזה יקבלו פיצוי ממדינת ישראל וישובו לארצם

גם בתאילנד כלי התקשורת חוגגים את שחרור החטופים בני-ארצם מרצועת עזה באופן יומי בשבוע האחרון. הבנגקוק פוסט מדווח הבוקר (ה'), כי לאחר ששוחררו ארבעה אזרחי תאילנד נוספים שלשום ירד מספר החטופים בעזה לתשעה. העיתון דיווח כי שר החוץ התאילנדי נמצא בישראל, ומלווה את הליך הקליטה והטיפול הרפואי בחטופים ששוחררו. העיתון גם דיווח, ממקורות ממשלתיים, כי העובדים יקבלו פיצוי של 10,000 שקל בכרטיס אשראי בו ניתן להשתמש גם מחוץ לישראל, וקצבה של כ-6,900 שקלים לחודש למשך חצי השנה הבאה. היום  ישובו כ-17 עובדים תאילנדים שנחטפו לארצם בטיסה של אל-על. 39 אזרחים תאילנדים נרצחו ב-7 באוקטובר על ידי מחבלי חמאס.

מתוך ה"בנגקוק פוסט". לקריאת הכתבה המלאה.