אסיה יותר מאירופה: למי מוכרת רפאל?

לפי דוחות החברה, היקף ההזמנות בסיכומם של שלושת הרבעונים הראשונים של 2023 עומד על 15.35 מיליארד שקל - עלייה של 48% לעומת התקופה המקבילה אשתקד • צבר ההזמנות מהחברה הגיע לשיא של כל הזמנים • כמחצית מההזמנות הן מישראל, ובמקום השני - מדינות אסיה

מערכת ''קלע דוד'', תוצרת רפאל / צילום: דוברות רפאל
מערכת ''קלע דוד'', תוצרת רפאל / צילום: דוברות רפאל

רפאל, שהאמצעים מתוצרתה מרשימים במהלך מלחמת "חרבות הברזל", פרסמה היום (ה') את הדוח הרבעוני שלה, לפיו היקף ההזמנות בסיכומם של שלושת הרבעונים הראשונים של שנת 2023 עומד על 15.35 מיליארד שקל - עלייה של 48% לעומת שלושת הרבעונים הראשונים של 2022. בה בעת, צבר ההזמנות הגיע לשיא של כל הזמנים ועומד על כ-43.6 מיליארד שקל, לעומת 33 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד - עלייה של 32%.

האיום האווירי החדש, הפיתוח של רפאל וההסתייגות של משרד הביטחון
השבוע בתעשיות הביטחוניות | מכונת המלחמה הרוסית משומנת על ידי מדינה שלא חשבתם עליה

הרווח הנקי בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2023 עמד על 119 מיליון שקל, לעומת 40 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. ברפאל מציינים כי הרווח הנקי נשחק זמנית בשל תמהיל הפרויקטים והוצאות מימון, וצפוי להתאזן בחישוב הכללי בסיכומה של שנת 2023.

בתקופת החודשים ינואר-ספטמבר 2023, גדל צבר ההזמנות בכ-8 מיליארד שקל לעומת סוף שנת 2022, כאשר הגידול נובע מקבלת הזמנות בארץ ובחו"ל. מכירות החברה בשלושת הרבעונים הראשונים של שנת 2023 הסתכמו בכ-9.449 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-7.723 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד - גידול של כ-22%. פילוח ההזמנות מצביע על כך שכמחצית מההזמנות הן מישראל (52%), ואילו במקום השני נמצאות מדינות אסיה עם 27% - מה שעשוי להצביע כי מדינות באסיה מוצאות ברפאל מענים לחששותיהן מול סין. בד בבד, 17% מהמכירות היו לאירופה, 8% לאמריקה, 1% לאפריקה ועוד חלק מזערי לאוקיאניה.

רפאל עברה לפעול במתכונת של 24/7

מאז פרוץ המלחמה, רפאל מגויסת באופן מלא למאמץ המלחמתי. כ-1,700 מעובדי החברה גויסו לשירות מילואים, כ-250 עובדים פונו מביתם בקו העימות, ונהלי העבודה הותאמו על־מנת לשמור על רציפות תפקודית. רפאל האיצה משמעותית פעילויות לאספקת מערכות רלוונטיות למאמץ המלחמתי ועברה לפעול במתכונת של 24/7.

"רפאל מגויסת באופן מלא לצד מערכת הביטחון בכל הנדרש במלחמת 'חרבות הברזל'", מסר יו"ר רפאל, ד"ר יובל שטייניץ. "לצד זאת, אנו ממשיכים בפעילות העסקית ומסכמים את הרבעון השלישי המוצלח של שנת 2023, ורואים כי הביקוש למערכות רפאל בארץ ובעולם נמצא בעקביות בעלייה רצופה. אנו גאים בתרומתן של המערכות שלנו ללחימה - ממערכות כיפת ברזל וקלע דוד, המגנות על העורף הישראלי, לצד מערכת מעיל רוח, המגנה על לוחמי צה"ל בטנקים ובכלי הרק"מ בתמרון הקרקעי, אמצעי המודיעין ושלל החימושים המדויקים".

מנכ"ל רפאל, אלוף (מיל') יואב הר-אבן, הוסיף: "לצד הפעילות האינטנסיבית לתמיכה בצה"ל ובמערכת הביטחון במלחמת 'חרבות הברזל', רפאל מסכמת רבעון מצוין נוסף ואנו מתקרבים לסיומה של שנת שיא בכל תחומי הפעילות, עם צבר הזמנות בהיקף של 43.6 מיליארד שקל המבטיח את יציבות החברה בשנים הקרובות. ההשקעה המשמעותית של רפאל בהיקף של כ-5 מיליארד שקל בשנה בעולמות המחקר והפיתוח, מאפשרת לה לממש את ייעודה ולהיות נדבך משמעותי בביטחון מדינת ישראל, עם הישגים טכנולוגיים ומבצעיים".