בפעם הראשונה מאז הפסקת האש - אזעקות בגוש דן ובשפלה

הפסקת האש הסתיימה, צה"ל הודיע רשמית: חידשנו את האש מול חמאס • מטחים לעוטף עזה במקביל לתקיפות צה"ל ברצועה • צה"ל פרסם: כך יראה המשך הלחימה ברצועה • מקורות בקטאר מדווחים: הפעימה השמינית לא התממשה כי חמאס רצה לשחרר מספר חטופים נמוך משסוכם • אחרי מייה שם ועמית סוסנה - 6 חטופים נוספים חזרו לישראל והם הגיעו לבתי החולים • אריה זלמנוביץ ומיה גורן מקיבוץ ניר עוז נרצחו בשבי החמאס • עדכונים שוטפים

כוחות צה''ל ברצועת עזה, היום / צילום: דובר צה''ל
כוחות צה''ל ברצועת עזה, היום / צילום: דובר צה''ל


עדכונים שוטפים:

23:00 - צבע אדום בשדרות ובעוטף

22:35 - בעזה מדווחים: תקיפות אינטנסיביות של צה"ל בח'אן יונס שבדרום הרצועה

22:20 - רז בן עמי ששוחררה שלשום משבי חמאס מפגינה למען שחרור בעלה

החטופה ששוחררה משבי חמאס לפני יומיים, רז בן עמי, הגיעה לכיכר החטופים בתל אביב כשהיא מחזיקה שלט עם תמונתו של בעלה אוהד - שנותר מאחור. בני הזוג נחטפו יחד מקיבוץ בארי בשבת השחורה.

21:50 - הותר לפרסום: עפרה קידר שנחטפה מבארי - נרצחה בשבי

עפרה קידר בת ה-70, נחטפה מבארי לאחר שיצאה לעשות הליכה בקיבוץ והקשר איתה נותק סביבות השעה 6 וחצי בבוקר בשבת השחורה. היום הודיעו בקיבוץ בארי כי קידר מתה בשבי. בשיחת טלפון עם בנה ב-7 באוקטובר, היא נשמעה צועקת ומנסה לברוח מהמחבלים שירו לעברה. בשלב מסוים היא גם אמרה לו שנפצעה.

עפרה היא החטופה השישית שהיום הותר לפרסום דבר הירצחה. ההודעות על מותם של חטופים בשבי, מגיעות בזכות מידע שאספו בשבוע האחרון גורמי מודיעין בישראל מחטופים ששוחררו.

21:30 - תצפיתניות זיהו חוליית מחבלים שהתקרבה לכוחות צה"ל - וחוסלה

צה"ל ממשיך לתקוף ברחבי רצועת עזה: בשעות האחרונות תקפו מטוסי חיל האוויר תשתיות טרור, מפקדות צבאיות שבהן פעלו מחבלי חמאס ומבנה צבאי ששוגרו ממנו טילי נ"ט לעבר לוחמים מוקדם יותר היום. בנוסף, חוסלו מספר חוליות מחבלים שזוהתה על ידי תצפיתניות של החטיבה הצפונית באוגדת עזה.

21:20 - ירי בלתי פוסק מעזה: יותר מ-20 רקטות שוגרו לשדרות

21:05 - אזעקות באזור יהודה

הירי מעזה לעבר ישראל נמשך: התרעות צבע אדום נשמעו בעוטף במקביל לאזעקות בתקוע ובאליאב שבגוש עציון. דקות קודם לכן נשמעו אזעקות באזור גן יבנה.

20:30 - "חמאס עדיין מחזיק בידי 136 חטופים, מתוכם 17 נשים ילדים"

בהצהרתו מסר דובר צה"ל, תת אלוף דניאל הגרי, כי ועדה מיוחדת של משרד הבריאות וגורמים נוספים, קבעו את מותם של 4 חטופים "בעזרת שילוב של מידעים". הגרי הדגיש כי הלחימה נגד חמאס מתבצעת בכל שטחי הרצועה וכי צה"ל פועל "על פי הדין הבין-לאומי". על התקיפה של מחסן נשק חות'י אמר: "יש שחקנים אזוריים, אני מתייחס רק לפעולות של צה"ל".

דובר צה"ל התייחס לסרטון הקשה שהוציא אתמול חמאס ובו רואים את ירדן ביבס מדבר למצלמה: "זה אות חיים אבל גם שימוש בטרור תועדתי - מה שחמאס פרסם לא מאומת אלצנו", הדגיש הגרי.

20:20 - דובר צה"ל: עדכנו את משפחתו של אליהו מרגלית מניר עוז על מותו

20:01 - אזעקות בשפלה

אזעקות הופעלו בראשון לציון, יבנה, פלמחים, נס ציונה, רחובות, אשדוד ויישובים נוספים באזור. במד"א עדכנו כי לא התקבלו קריאות על נפגעים או נפילות.

19:24 - התרעה על חדירת כלי טיס באזור מעלות תרשיחא

אזעקות נשמעו ביישובים: חוסן, מצפה הילה, מעלות תרחישא, כפר ורדים, מעונה ומעיליא מחשש לחדירה של כלי טיס עוין. לאחר זמן קצר הודיעו בצה"ל כי מדובר בהתרעת שווא.

19:10 - צה"ל תקף תשתיות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון

מטוסי ומסוקי קרב של חיל האוויר תקפו לפני זמן קצר תשתיות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון - בתגובה לשיגורים לעבר שטח מדינת ישראל במהלך היום. בנוסף כלי טיס של צה"ל תקף חוליית ירי במרחב מלכיה שניסתה לבצע ירי לעבר שטח ישראל.

19:05 - משפחתו של גיא אילוז שנחטף מהמסיבה ברעים התבשרה על הירצחו

משפחתו של גיא אילוז מרעננה קיבלה הודעה כי הוא נרצח בשבי. אילוז בן ה-26 עבד כסאונדמן ומנהל במה של להקת היהודים, ועבד עם שלום חנוך ומתי כספי. הוא נחטף מהמסיבה ברעים אל תוך שטח הרצועה ולפי החשד הוא מת בבית החולים בעזה.

ראש עיריית רעננה, חיים ברוידא, ספד לבן העיר, בוגר תיכון מטרווסט: "הלב שבור כאשר התקווה התחלפה בכאב גדול - משפחתו של גיא אילוז התבשרה אתמול כי הוא אינו בן החיים. אילוז תועד נמלט מהמסיבה והספיק לעדכן שרצחו את חברו אלון ושהוא עצמו מתחבא".

18:40 - דיווח: ישראל מתכננת "אזור חיץ" בעזה אחרי הלחימה

ישראל עדכנה את ירדן, מצרים ואיחוד האמירויות על כוונתה ליצור אזור חיץ בעזה לאחר סיום המלחמה, כך דווח בסוכנות הידיעות רויטרס. על פי הדיווח גם סעודיה מודעת לתוכנית הישראלית.

18:25 - "רומי נראתה בשבי כשהיא בחיים"

מירב לשם גונן, סיפרה לחדשות 12 על האכזבה מכך שבתה רומי לא שוחררה היום, ועל אות החיים שקיבלה: "אנחנו חוזרים מההלוויה של אופיר צרפתי, שהיה ברכב עם רומי וגופתו הוחזרה ארצה. רומי היא האחרונה שהייתה ברכב ונותרה בחיים. אחת המשפחות שחזרה מהשבי סיפרה שראו את רומי, היא פצועה קשה והפציעה המוכרת שהייתה לה ביד הוזנחה ולא מטופלת - אבל היא נראתה השבוע והיא בחיים. זה עצב מהול בשמחה וזה מדגיש את הצורך להחזיר אותם".

18:15 - גורם מדיני בכיר: כל עסקה עתידית חייבת לכלול קודם כל את השחרור של הקבוצה שהוסכמה - נשים וילדים

17:55 - גלנט צפה בגל התקיפות של חיל האוויר ממסוק קרב מעל הרצועה

שר הביטחון יואב גלנט, המריא היום מבסיס תל נוף יחד עם מפקד טייסת 190 סגן אלוף א', לטיסה במסוק קרב מעל שמי רצועת עזה, משם צפה בתקיפות חיל האוויר נגד יעדי החמאס ברחבי הרצועה. במהלך הטיסה, שוחח גלנט ברשת הקשר עם מפקד חטיבה 551 אלוף-משנה עידו קס, המפקד על הכוחות בגזרת בית חאנון, והביע בפניו את הערכתו.

גלנט: "בלילה האחרון בבור חיל האוויר, אישרתי את המשך ההתקפה של צה"ל. הבוקר, ראינו כולנו את משמעות התקיפות, ראו את זה בישראל וראה את זה ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה. כפי שאמרתי מהיום הראשון, אני חוזר ואומר עכשיו - ארגון החמאס מבין רק כוח".

17:15 - צה"ל תקף חוליית חיזבאללה ליד זרעית

17:10 - בלינקן מאשים את חמאס בקריסת הפסקת האש

מזכיר המדינה של ארה"ב, אנתוני בלינקן, שמסיים ביקור נוסף בישראל אמר לפני עזיבתו כי ההפסקה בלחימה בעזה - הגיעה לקיצה בגלל שחמאס התנער מההתחייבויות. גם בבית הלבן התייחסו לחידוש הלחימה בין ישראל חמאס, והודיעו שהמאמצים להשבת ההפוגה, יחד עם המתווכות, נמשכים כל העת. "נכון לעכשיו חמאס לא סיפק רשימה שתאפשר הארכה נוספת בהפוגה", האשימו בבית הלבן והוסיפו כי הנשיא ביידן וצוותו ממשיכים לעסוק במאמצים לשחרור החטופים והכנסת סיוע הומניטרי.

17:01 - אזעקות בשפלה ובגוש דן

טווח הירי מתרחב: התרעות הופעלו בראשון לציון, חולון, נס ציונה, רמלה, לוד, אזור, אור יהודה, פלמחים, ניר צבי, אשדוד, רחובות ויישובים נוספים באזור. נשמעו כמה יירוטים.

16:53 - אזעקות נוספות במושב מרגליות שבגליל

16:35 - אזעקות בקריית שמונה, אין נפגעים

לראשונה זה שבוע: חיזבאללה קיבל אחריות לירי נ"ט, לעבר מוצב של צה"ל בגבול לבנון - לאחר שארגון הטרור לא קיבל אחריות במהלך הפסקת האש.

16:19 - הירי נמשך - אזעקות נוספות באשדוד והסביבה

לראשונה מאז שהתחדשה הלחימה ברצועה, מטח לעבר אשדוד והסביבה - בוצעו כמה יירוטים, במד"א עדכנו שלא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים. התרעות הופעלו בגן יבנה, עזריקם, בית עזרא, גן הדרום, שדה עוזיהו, אמונים ועוד.

16:17 - בפעם הראשונה מאז הפסקת האש - אזעקות באשדוד

15:55 - צה"ל תקף כ-200 מטרות מהבוקר, התמרון הקרקעי יחודש בצורה "נבונה ומפתיעה"

בישראל ובצבא המשיכו להתעקש לקבל נשים וילדים ברשימת המשוחררים של היום האחרון, לאחר שבחמאס ניסו להחזיר גופות ובישראל לא ויתרו על הסכמות המתווה - חודש הירי מעזה לישראל. בתגובה להפרה של הפסקת האש, חזר צה"ל לתקוף. נכון להיום יש עדיין 137 חטופים - 17 מתוכם נשים וילדים, 113 חטופים (חיים ומתים) הוחזרו לישראל.

15:35 - שר האוצר סמוטריץ' לרה"מ נתניהו: יש להכריז באופן רשמי על סיום ההפוגה

סמוטריץ': "אסור לאפשר מצב של ״חצי מלחמה״ שבו צה״ל חושש מעצירה פתאומית של הלחימה בעקבות מניפולציות של חמאס שירצה לחזור ולחדש את ימי ההפוגה כדי למנוע את המשך פעולת צה"ל להשמדתו. בהתאם להחלטת הממשלה אין אפשרות כעת לחזור לימי הפוגה בלי דיון והחלטה מחודשת ועל כן בקשתי מראש הממשלה להודיע באופן פומבי ומפורש על סיומו של מתווה ההפוגה וחזרה ללחימה מלאה עד להשמדת חמאס וחזרת כל החטופים".

15:30 - בניר עוז הודיעו: רונן אנגל, שאשתו ובנותיו שוחררו על ידי חמאס - נרצח

רונן בן ה-54 יצא להילחם במחבלים שפשטו על קיבוץ ניר עוז בבוקר שבת 7 באוקטובר. אשתו קרינה והבנות מיקה ויובל נשארו בממ"ד - הן נחטפו וגם הוא - בנפרד מהן. קרינה והבנות שוחררו בפעימה הרביעית של שחרור החטופים. הבוקר התבשרה המשפחה שרונן נרצח בשבי.

15:15 - בהמשך לאזעקות בגליל העליון: צה"ל יירט מטרה חשודה

לאחר ההתרעות שהופעלו בכמה יישובים באזור בגליל העליון, בצבא עדכנו כי יורטה בהצלחה "מטרה אווירית חשודה שחצתה מלבנון לשטח מדינת ישראל", על ידי לוחמי ההגנה האווירית. בנוסף, מסרו בצה"ל שהאזעקות על ירי רקטות וטילים הופעלו בעקבות היירוט - ולא מפאת שיגור לעבר ישראל.

14:45 - אזעקות בגליל העליון, לראשונה מאז קרסה הפסקת האש.

14:42 - הופסקה כניסת משאיות הסיוע לרצועת עזה

בסוכנות הידיעות רויטרס דווח כי עם סיום ההפוגה בלחימה - הופסקה כניסת משאיות הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה. כמות הסיוע שהועברה דרך מעבר רפיח גדלה באופן משמעותי במהלך ההפוגה. 

14:35 - מיה גורן מקיבוץ ניר עוז נרצחה בשבי החמאס

קיבוץ ניר עוז הודיע על הירצחה בשבי של מיה גורן, בת ה-56, אם לאסיף, בר, גל ודקל. מיה הייתה גננת ומטפלת חרוצה ומסורה וטיפלה באהבה בילדי הקיבוץ במשך שנים רבות. בעלה, אבנר גורן ז"ל, נרצח ב-7 באוקטובר, בן 56 בהירצחו.

14:30 - אזעקות בשדרות ובנתיבות, מהבוקר - יותר מ-50 שיגורים מרצועת עזה

14:20 - ראש ממשלת בריטניה סונאק אמר בפגישתו עם אמיר קטאר כי הוא מצר על קריסת ההפוגה בעזה.

14:15 - צבע אדום נוסף בעוטף: אזעקות ברעים, עין השלושה ונירים. לא דווח על נפגעים או על נזק.

14:00 - צבע אדום בכיסופים שבעוטף עזה.

13:55 - הותר לפרסום: 5 לוחמים נפצעו ממרגמה בעוטף, 3 מהם במצב בינוני

דובר צה"ל הודיע כי שלושה לוחמים נפצעו בינוני מוקדם יותר היום כתוצאה מנפילת פצצת מרגמה סמוך לנירים, בנוסף שני לוחמי צה"ל נפצעו קל. הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים - משפחותיהם עודכנו. משעות הבוקר בוצעו יותר מ-50 שיגורים מרצועת עזה. 

13:43 - הקרמלין: הרחבת הפסקת האש הייתה ראויה בהתחשב "בסדר הגודל של הקטסטרופה האנושית". בהודעת הממשל הרוסי נכתב כי מוסקבה ממשיכה לפעול כדי לשחרר את אזרחיה שחטופים בעזה. 

13:15 - אריה זלמנוביץ מקיבוץ ניר עוז נרצח בשבי החמאס

קיבוץ ניר עוז הודיע על הירצחו של אריה (זלמן) זלמנוביץ בן ה-85. אריה, ממקימי הקיבוץ, היה אב לשני בנים וסב לחמישה נכדים. כל חייו אריה היה איש אדמה שעסק בחקלאות ובגידולי שדה. יהי זכרו ברוך.

13:09 - דיווח: חמאס מחזיק בחטופים אמריקניים כ"נכס אסטרטגי"

דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל": חמאס מתקשה להגיע לארבע נשים שחטופות על ידי ארגונים אחרים בעזה. עוד נכתב בדיווח, שהגיע מפי מקור מצרי, כי חמאס מחזיק בחטופים בעלי אזרחות אמריקאית כ"נכס אסטרטגי" שיכול להביא לוויתורים עתידיים.

12:54 - גורם מדיני: "אם חמאס יביא עשרה חטופים - ניתן יום הפוגה"

גורם מדיני אמר ל-N12: "חידשנו את הלחימה וצפויים כמה ימי לחימה. המשא ומתן יתחדש תחת אש. חמאס מכיר את המפתח, אם הוא יכול להביא 10 חטופים ביום - ניתן יום הפוגה אחד".

12:33 - הרצוג נפגש עם נשיא ברזיל

נשיא המדינה יצחק הרצוג קיים פגישה מדינית עם נשיא ברזיל לואיז אינסיו דה סילבה, שקרא לכל מנהיגי דרום אמריקה לקחת חלק במאמץ להשבת החטופים. הרצוג הדגיש בפגישה את זכותה וחובתה של מדינת ישראל להגן על עצמה. נשיא ברזיל הביע את תמיכתו בישראל ושיתף כי שוחח עם מנהיגי דרום אמריקה וקרא להם להירתם למאמץ להשבת החטופים.

12:12 - מזכ"ל האו"ם גוטרש אמר שהוא חש צער עמוק על החזרה ללחימה בעזה. לדבריו, החזרה ללחימה מראה כמה חשוב להגיע להפסקת אש אמיתית.

11:51 - 3 נפילות כתוצאה מהמטח לעוטף

המועצה האזורית חוף אשקלון עדכנה כי אותרו 3 נפילות באחד הקיבוצים בעוטף. אחת הנפילות הייתה בחצר בית וישנו נזק ל-4 בתים באזור. בנוסף, ישנו נזק כבד לבית אריזה במקום.

11:49 - צה"ל פעל הלילה ברחבי יהודה ושומרון

לוחמי צה"ל, שב"כ ומג"ב עצרו הלילה 15 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון. במהלך הפעילות בוצע ירי לעבר הכוחות, שהשיבו באש. מתחילת המלחמה נעצרו כ-2,100 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים, כ-1,100 מהם משויכים לארגון הטרור חמאס.

במהלך הפעילות הלוחמים החרימו כספי טרור, נשק M-16, חומרי הסתה ועשרות רכבים בלתי חוקיים. בסריקות במבנה בכפר עראבה אותרו חומרים להכנת מטענים והושמד מטען בצורה יזומה על ידי הכוחות.

11:34 - צבע אדום נוסף ביישובי עוטף עזה.

11:10 - תושבת שדרות נפצעה קל לאחר שנחבלה בדרכה למרחב המוגן. היא קיבלה טיפול רפואי ופונתה על ידי מד"א לבית החולים ברזילי באשקלון. 

11:05 - הרצוג נפגש עם המלך צ'ארלס ושוחח איתו על החטופים

נשיא המדינה הרצוג נפגש עם מלך הממלכה המאוחדת צ'ארלס השלישי, במסגרת ועידת ה-COP באיחוד האמירויות. בפגישה הדגיש נשיא המדינה את החובה ההומניטרית לשחרור החטופים המוחזקים ברצועת עזה. הרצוג פנה למלך צ'ארלס בבקשה שיפעיל את מלוא כובד משקלו המדיני על מנת לקדם את המאמץ להשבת הבנות והבנים החטופים הביתה. 

11:00 - צבע אדום בנתיב העשרה וביד מרדכי שבעוטף עזה, לפחות 5 רקטות יורטו. 

10:38 - קטאר: המו"מ להשבת הרגיעה נמשך, אבל התקיפות הישראליות מסבכות את המגעים

משרד החוץ של קטאר הביע "צער על חידוש הלחימה והתוקפנות הישראלית אחרי סיום ההפוגה ההומניטרית". הקטארים אישרו כי המשא ומתן בין הצדדים נמשך כדי להביא להפסקה נוספת בלחימה, אך לטענתם התקיפות הישראליות פוגעות במגעים. בקטאר הוסיפו כי הם מחוייבים להמשיך במאמצים להחזרת השקט.

10:30 - חמאס מאשים את ישראל באחריות לסיום הפסקת האש

ארגון הטרור אמר בהצהרה כי ישראל נושאת באחריות לחידוש הלחימה ברצועת עזה, אחרי שהיא "סירבה לכל הצעה לשחרור בני ערובה נוספים". הג'יהאד האיסלמי הודיע כי ירה הבוקר לעבר ישראל בתגובה על "הפשעים נגד אנשינו".

 10:25 - רשת אל-ערביה הסעודית מדווחת: הפיצוץ אתמול בצנעא שבתימן - הפצצה ישראלית על מחסנים של טילים מדויקים ומל"טים. 

10:19 - גורם בכיר בצה"ל: "המלחמה תימשך בימים הקרובים, אין שום כוונה לעצור". לפי משרד הבריאות בעזה, 32 פלסטינים נהרגו מסיום ההפוגה הבוקר. 

10:10 - צבע אדום בשדרות, איבים, ניר עם וכפר עזה. מעיריית שדרות נמסר כי שוגרו 3 רקטות לעבר העיר, כולן יורטו. 

10:02 - ירי נוסף ל עוטף עזה

צבע אדום נשמע בנירים, מפלסים, סעד וכיסופים. 

10:00 - צה"ל פרסם: כך יראה המשך הלחימה ברצועה

צה"ל הפיץ מפה של אזורי פינוי ברצועת עזה, כדי להימנע מפגיעה באזרחים בלתי מעורבים. המפה מחלקת את הרצועה למאות אזורים מזעריים, על מנת לפנות אזרחים עזתים מאזורי לחימה. צה"ל פרסם כרוזים בעזה ופנה לתושבים בערבית: "אתם לא האויב שלנו, הישמעות להנחיות היא הדרך הבטוחה ביותר לשמור על ביטחונכם".

9:54 - על רקע חידוש הלחימה, הנשיא הרצוג נפגש באיחוד האמירויות עם אמיר קטאר

נשיא המדינה יצחק הרצוג ואמיר קטאר השיח' תמים בן חמד לחצו ידיים ושוחחו במהלך ועידת ה-COP באיחוד האמירויות.

נשיא המדינה יצחק הרצוג ואמיר קטאר תמים בן חמד אל־תאני לחצו ידיים
 נשיא המדינה יצחק הרצוג ואמיר קטאר תמים בן חמד אל־תאני לחצו ידיים

9:47 - בכיר חמאס אוסמה חמדאן: ישראל וארה"ב אחראיות להפסקת ההפוגה בלחימה

בכיר חמאס, אוסמה חמדאן, בתגובה על הפסקת ההפוגה בלחימה: "אנו פתוחים לכל מאמץ להפסקת התוקפנות, בהתאם לאינטרסים של בני עמנו. ישראל וארה"ב נושאות באחריות להפסקת ההפוגה. ישראל הוכיחה כי אין מקום לתת אמון בהתנהגות שלה. עלינו להחזיק מעמד ולהמשיך להילחם בה".

09:32 - הפלסטינים דיווחו על יותר מ-40 תקיפות אוויריות ברצועה, בהן תקיפות בח'אן יונס וברפיח.

09:21 - מקור המעורב במשא ומתן אמר ל-BBC כי בחמאס מאמינים שישראל הפרה את הסכם הפסקת האש - בכך שלא אפשרה לדלק להגיע לצפון הרצועה. אותו מקור הדגיש כי ארגון הטרור לא מוכן לשחרר גברים חטופים בתנאים זהים לאלה ששוחררו נשים וילדים.

במקביל, משרד ההסברה של חמאס בעזה מסר לרשת "אל-ערבי": "אנחנו בטוחים שהמאמצים יצליחו להתניע מחדש את התיווך, למרות חידוש הלחימה".

09:12 - ירי לאשקלון ולעוטף עזה

לראשונה מחידוש הלחימה: אזעקות נשמעו באשקלון, מבקיעים ובית שקמה. בנוסף, צבע אדום נשמע ביישובים בעוטף. צוותי מד"א יצאו לסרוק בזירות שבהן דווח על נפילות, עד כה לא ידוע על נפגעים.

09:10 - המשטרה חסמה כבישים באזור עוטף עזה. כביש 4 זיקים לדרום וכביש 34 ניר עם לצפון נחסמו.

08:50 - צבע אדום בעין השלושה ובנירים שבעוטף עזה

08:35 - דיווח: נמשך המו"מ לשחרור חטופים נוספים

ברשתות BBC ו-CNN דווח כי למרות הלחימה - המשא ומתן לשחרור החטופים הישראלים נמשך. לפי ה-CNN, הדיווח מבוסס על מקור המעורה בפרטי השיחות.

 08:27 - צבע אדום בנחל עוז שבמועצה האזורית שער הנגב 

08:00 - מקורות בקטאר מדווחים: הפעימה השמינית לא התממשה כי חמאס רצה לשחרר מספר חטופים נמוך משסוכם

מקורות בקטאר מספרים שחמאס עמד על כך שמספר החטופים שהוא מוכן לשחרר בפעימה האחרונה יהיה נמוך ממה שישראל דרשה, בהתאם לסיכומים - על אף שהוא מחזיק בידיו יותר חטופים מהקטגוריה שסוכמה.

 07:58 - צבע אדום בשדרות, באיבים ובניר עם שבעוטף עזה 

07:53 - משרד רה"מ: "חמאס הפר את המתווה - לא עמד בחובתו לשחרר את כל הנשים החטופות"

משרד ראש הממשלה לאחר חידוש הלחימה: "ארגון הטרור חמאס- דאעש הפר את המתווה, לא עמד בחובתו לשחרר היום את כל הנשים החטופות, ושיגר רקטות לעבר אזרחי ישראל. עם החזרה ללחימה נדגיש: ממשלת ישראל מחויבת להשיג את יעדי המלחמה - לשחרר את חטופינו, להשמיד את חמאס ולהבטיח שעזה לעולם לא תהווה עוד איום על תושבי ישראל".

07:47 - מטחים לעוטף עזה במקביל לתקיפות צה"ל ברצועה

צבע אדום בסופה ובניר יצחק שבמועצה האזורית אשכול.

07:43 - צבע אדום בחולית 

צבע אדום בעוטף עזה בפעם השלישית משעות הבוקר - התרעה הופעלה בחולית שבמועצה האזורית אשכול. 

07:31 - צה"ל תוקף בצפון הרצועה, תושבי העוטף הונחו לשהות סמוך למרחבים מוגנים

דובר צה"ל עדכן כי מטוסי קרב תוקפים כעת מטרות של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה. פיקוד העורף הנחה את תושבי יישובי עוטף עזה לשהות בסמיכות למרחבים המוגנים.

07:15 - דיווחים בתקשורת הפלסטינית: צה"ל תוקף באזור צפון הרצועה

07:06 - הפסקת האש הסתיימה, צה"ל הודיע רשמית: חידשנו את האש מול חמאס

דובר צה"ל מסר כי חמאס הפר את ההסכם וירה לעבר שטח מדינת ישראל. בהודעה לתקשורת נכתב כי צה"ל חידש את האש מול חמאס ברצועת עזה. בנוסף, בעקבות הערכות המצב האחרונות שנעשו בפיקוד העורף, הוחלט על שינוי מדיניות ההתגוננות והחמרת ההנחיות בחלק מאזורי הארץ.

גם בארגון הטרור חמאס הודיעו כי "הסתיימה ההפוגה שעליה סוכם בחסות קטר, ללא הארכה".

07:00 - ישראל או חמאס לא הודיעו על הארכת הפסקת האש, שאמורה לפוג בשעה זו

06:52 - צבע אדום נוסף בעוטף עזה

אזעקת צבע אדום הופעלה בקיבוץ חולית שבעוטף. מדובר צה"ל נמסר כי הפרטים בבדיקה.

05:57 - דובר צה"ל אישר: זוהה שיגור אחד לעוטף, יורט על ידי לוחמי הגנה אווירית

לאחר בדיקה, דובר צה"ל אישר כי זוהה שיגור אחד לעוטף, שיורט בהצלחה בידי מערכת כיפת ברזל. אין נזק ואין נפגעים.

05:42 - על רקע הדיווחים על הארכת הפסקת האש: אזעקות בשדרות ובעוטף עזה

חמאס ניצל את התפר שבין תום הפסקת האש להארכת ההסכם כדי לחדש את הירי לעבר ישראל. אזעקות נשמעו בשדרות, באיבים, בניר עם ובגבים.

05:03 - מפגינים פרו-פלסטיניים תלו שלטים של הרוגים עזתיים ברחבי ניו יורק

בעיצוב דומה לשלטי החטופים הישראלים: מפגינים פרו-פלסטינים תלו שלטים בניו יורק עם תמונות של תינוקות, ולצדם שמם, גילם והכיתוב: "הוצא להורג בידי צה"ל".

04:40 - דיווח: ישראל וחמאס בדרך להארכה נוספת של הפסקת האש

ב"וול סטריט ג'ורנל" מדווחים כי לפי גורמים במצרים, ישראל וחמאס הסכימו על הארכת הפסקת האש ביממה נוספת בתמורה לשחרור 10 חטופים - נשים וילדים.

02:44 - ארבע מהשבות הגיעו למרכז הרפואי וולפסון

המרכז הרפואי וולפסון קלט ארבע שבות מרצועת עזה, והן נבדקות בידי הצוותים הרפואיים, במתחם מבודד שהוקם למען השבים והשבות.

02:03 - השבים ארצה בדרכם לבתי החולים - שניים כבר מטופלים בסורוקה

בשעה זו ששת החטופים ששבו ארצה, עושים את דרכם מבסיס חצרים לבתי החולים שם יתאחדו עם בני משפחותיהם. לסורוקה הגיעו נער ונערה ששבו לישראל מהשבי בעזה. עם הגעתם עברו בדיקה רפואית ראשונית על מנת להעריך את מצבם ואת אופן הטיפול הנדרש במטרה להעניק להם טיפול רפואי ורגשי מתאים. בבית החולים הם נפגשו והתאחדו עם בני משפחתם.

01:12 - כחלק ממבצע החזרת החטופים, במהלך הלילה שוחררו 30 אסירים ביטחוניים ואסירות ביטחוניות ממספר מתקני כליאה של שב"ס ובסיוע משטרת ישראל

00:33 - נועם אור, ששוחרר משבי חמאס, בסרטון תודה לעם ישראל: "מתחיל לחזור קצת לחיים נורמליים"

נועם אור, ששוחרר משבי חמאס, העלה לחשבון הטיקטוק שלו סרטון תודה לעם ישראל. "רציתי לנצל את הפלטפורמה כדי להגיד תודה", כתב. "תודה על כל ההודעות החמות ועל הדאגה. ממש לא ציפיתי לזה וזה לא מובן מאליו בכלל . כמו שאתם רואים אני בסדר. אני כבר מתחיל לחזור קצת לחיים נורמליים. נשאר עוד אחד שיחזור מבני המשפחה אבל עד אז נהיה חזקים ובסוף נעבור את הכול".

00:25 - נקבע מותו של הפצוע באורח אנוש בפיגוע הירי בבוקר בכניסה לעיר

נקבע מותו של יובל דורון קסטלמן בן ה-38 ממבשרת ציון, שנטרל את המחבלים בפיגוע הירי הבוקר בכניסה לבירה. משפחתו סיפרה כי יובל, שהיה אמור לחגוג היום את יום הולדתו, הבחין באירוע מצדו השני של הכביש בשעה שנסע לעבודה בקרית הממשלה - ועצר את רכבו כדי לנטרל את המחבלים.

00:14 - בקבינט המלחמה מצפים להגעה של רשימה חדשה דרך קטאר שבה שמות של 10 נשים

בישראל הבהירו כי יש כרגע אפס סובלנות למשחקים; אם חמאס ינסה להכניס גופות לרשימה או אנשים שאינם בקטגוריה - תהיה חזרה ללחימה. 

00:00 - ישראל עוד לא קיבלה רשימה לקראת הפעימה השמינית

קיימת דילמה משמעותית אם לקבל את ההצעה של חמאס. לפי מקורות מצריים שמסרו לעיתון הפרו-קטארי אל-ערבי אל-ג'דיד, מתקיימים מגעים להארכת הפסקת האש ביום נוסף וכדי להפעיל לחץ על ישראל לקבל את הרשימה החדשה. המתווכים פועלים כדי לשכנע את הממשלה הישראלית לקבל שלוש גופות של חטופים, כחלק מהרשימה החדשה, יחד עם שבעה שמות נוספים שעומדים בתנאים של הפסקת האש.

חמאס הודיע למתווכים כי הרשימה שמהווה כחלק מהמו"מ להארכת הפסקת האש ליום השמיני היא האחרונה שזמינה בידיו. כמו כן, חמאס הודיע למתווכים כי יזדקק לזמן נוסף כדי ליצור קשר עם פלגים אחרים לגבי חטופים שמוחזקים בידיהם.

 הכתבה פורסמה לראשונה ב-N12