עכשיו זה רשמי: נסטלה ביטלה את הסכם הרישיון עם אפיטומי מדיקל

בשבוע שעבר נסטלה הודיעה כי תוצאות הניסוי הקליני שפרסמה אפיטומי מדיקל אינן עומדות ביעדי הניסוי עפ"י ההסכם בין החברות • בהמשך לכך, הבוקר נסטלה דיווחה על ביטול הסכם הרישיון עם החברה

חברת אפיטומי / צילום: איל יצהר
חברת אפיטומי / צילום: איל יצהר

חברת אפיטומי מדיקל , המפתחת גלולה להרזיה, עדכנה הבוקר (א') כי השותפה השיווקית המיועדת שלה, נסטלה, מבטלת את הסכם הרישיון איתה.

כבר בשבוע שעבר דיווחה אפיטומי כי נסטלה - שהייתה אמורה להיות המשווקת הבלעדית של המוצר שהחברה מפתחת, גלולה מתנפחת בקיבה לתמיכה בהרזיה - הודיעה כי תוצאות הניסוי הקליני שפרסמה אפיטומי לא עמדות בתנאי המינימום במסגרת ההסכם ביניהן, אף שהניסוי עמד ביעדיו הקליניים.

סולאראדג' יוצאת מה־S&P 500, רדהיל זינקה: סוף השבוע של הישראליות בוול סטריט 
המומחים מסמנים אותן כרכיב "חובה" בתיק. האם המניות האלה באמת אטרקטיביות? 

בהודעה שפרסמה אפיטומי מדיקל הבוקר, צוין כי "ביום ו' האחרון שלחה נסטלה לחברה הודעת דוא"ל, בו הודיעה לחברה באופן רשמי כי לעמדתה, לאחר בחינת תוצאות הניסוי הקליני על-ידיה, כפי שנמסרו לנסטלה על-ידי החברה ביום 6.11.2023, לא הושגו התנאים המינימליים שנקבעו בהסכם הרישיון, וכי לאחר קיום דיונים פנימיים מעמיקים בנסטלה, הוחלט על-ידי נסטלה שלא למסחר את המוצר, ומשכך הוחלט לבטל את הסכם הרישיון". 

במקביל, אפיטומי ציינה כי היא פועלת לבחינת ערוצי מסחור עתידיים חלופיים לנסטלה, והדגישה בהודעה שפרסמה לבורסה כי "יתרת המזומנים והפיקדונות של החברה ליום 30.11.2023 עמדה על סך של 34 מיליוני דולר. כפי שציינה החברה בדוחותיה המיידים ובשיחת משקיעים מיום 30.11.2023, החברה מתכננת להגיש בקשה ל-FDA לצורך קבלת אישור ולשיווק ומסחור המוצר בארה"ב בהתבסס על ההצלחה בניסוי הקליני עליו דיווחה החברה. עוד יצוין כי החברה לא הסתמכה על התשלום אותו הייתה מקבלת אילו נסטלה הייתה מקבלת את עמדתה לפיה תוצאות הניסוי הקליני השיגו את התנאים המינימליים (10 מיליון דולר) לצורך מימוש תוכניותיה העסקיות".