אחרי 11 שנים בתפקיד: יו"ר מזרחי טפחות משה וידמן יפרוש עד חודש יוני

אחרי 11 שנות כהונה ושתי הארכות שקיבל מבנק ישראל, היו"ר הוותיק יסיים את תפקידו בעוד שבעה חודשים • לפי שעה, לא ברור אם המחליף ימונה מתוך הדירקטוריון או מבחוץ

משה וידמן, יו''ר מזרחי טפחות / צילום: איל יצהר
משה וידמן, יו''ר מזרחי טפחות / צילום: איל יצהר

היו"ר הוותיק במערכת הבנקאית בדרך לסיים את תפקידו. יו"ר בנק מזרחי טפחות ב-11 השנים האחרונות, משה וידמן, יעזוב את התפקיד בעוד שבעה חודשים ולכל המאוחר עד ה-15 ביוני. זאת לאחר שהמפקח על הבנקים, דני חחיאשוילי, אישר לווידמן הארכת כהונה נוספת, אך קצב אותה לחצי שנה.

ניתוח גלובס | המומחים מסמנים אותן כרכיב "חובה" בתיק. האם המניות האלה באמת אטרקטיביות?
שנה לאחר קבלת הרישיון: הבנק החדש של ניר צוק יפתח חשבונות לעובדים

בניגוד לבנקים בהם אין גרעין שליטה כמו לאומי, הפועלים ודיסקונט, שם כהונת דירקטור קצובה לתשע שנים, בבנקים בהם אין גרעין שליטה כמו מזרחי טפחות (והבינלאומי) הדירקטוריון הוא שמחליט לכמה שנים ימונה היו"ר. במזרחי טפחות קצבו במהלך הקדנציה שלו את הכהונה לעשר שנים, לאחריה ביקשו הארכה לשנה נוספת; לבקשת ההארכה האחרונה, נענה הבנק המרכזי, אך אישר רק חצי שנה נוספת, קרי עד אמצע יוני 2024.

בבנק יתחילו בקרוב לחפש מחליף ליו"ר הוותיק ולפי שעה טרם הוחלט אם המחליף יהיה מישהו מבפנים או מחוץ לבנק. במערכת הבנקאית מציינים כי וידמן עשה עבודה שקטה ועניינית במהלך כהונתו, והצליח להתגבר על מתיחויות העבר בבנק ולייצר שיתופי פעולה טובים עם המנכ"לים שעבדו מולו.

נזכיר כי שני בנקים נוספים החליפו בשבועות האחרונים יו"ר. בלאומי נבחר שמואל בן צבי להחליף את סאמר חאג' יחיא (בן צבי יכהן בתפקיד פחות מ-9 חודשים) ובדיסקונט מי שנבחר הוא דני ימין שמחליף את שאול קוברינסקי.

וידמן, שיחגוג בעוד כשבועיים את יום הולדתו ה-80, נבחר תחילה לקדנציה של שלוש שנים, כאשר התכנון היה שבתום התקופה, תובא לדירקטוריון הצעת החלטה למנות לתפקיד היו"ר דירקטור מטעם קבוצת ורטהיים (מבעלי השליטה בבנק), גם כן לתקופה של שלוש שנים. בסופו של דבר, התוכנית הזו לא יצאה לפועל ווידמן יסיים קדנציה ארוכה במיוחד כיו"ר.

וידמן מכיר היטב את הכלכלה הישראלית, לאחר שבתחילת שנות ה-80 היה משנה לחשב הכללי באוצר ומאז שימש בשורה של תפקידים בסקטור העסקי, כמנכ"ל וכדירקטור. בין השאר, שימש בעבר כדירקטור בחברה לישראל ובבנק לאומי וכן בדירקטוריונים של כי"ל, מפעלי ים המלח, מליסרון, אלרוב נדלן, ודש איפקס.